VDO Dayton MS2010 update!

North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@rtwo:
stuur me jou gegevens maar even door, heb wel even tijd om te testen vandaag.
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@North:

Als ik jou instellingen gebruikt, dan loopt de statusbalk ook vast met nog 10km en 8 minuten te gaan.
Ligt helaas dus niet aan de instellingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@rtwo:
Ik heb de door jou gestuurde route ook even gereden en ook de door jou gebruikte configuratie gebruikt.

Resultaat:
Bij de eerste waarschuwing was het feest. met nog 10 Km te gaan zat de statusbalk inderdaad volledig vast. De route liep wel gewoon door.

Om te kijken of het aan de configuratie lag, heb ik ook mijn eigen route woon/werk gereden en vreemd genoeg ging het daar gewoon van een leien dakje met als uitzondering de zelfde fout die ik zelf ook had, namelijk in de laatste 3 Km gaf hij hier tijdelijk even 12 Km aan.

Aan de ingestelde configuratie heeft het dus niet gelegen maar dat was een gegeven die je zelf al had ontdekt.

Dit alles in ogenschouw nemende, mag ik toch concluderen dat het gelukkig niet aan jou 2010 ligt maar dat het puur een sofwarematig probleem blijkt te zijn.
Iets wat VDO toch zou moeten meenemen in een toekomstige update.

grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Gelukkig!!!!
Ja niet voor jou natuurlijk, maar voor mij is nu duidelijk dat het geen geval op zich is, het is dus, wat mij betreft, een fout in de update die ze geleverd hebben, want voorheen gebeurde dit niet. Ik heb me werkelijk suf gepiekerd, wat nu het probleem kon zijn.
Ik heb die update nu denk ik zo'n 10 keer uitgevoerd, elke keer op een andere manier de SD kaart geladen, en maar proberen.
De fout treed dus op in combinatie met de flitspaal info, want zonder dat, werkt het perfect.

Dedankt voor je hulp (TifKag ook), en nu maar hopen dat VDO Dayton hier iets aan kan veranderen (of terug veranderen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Ik heb zo'n idee dat VDO morgen een geirriteerd telefoontje gaat krijgen :wink:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

Als ik bovenstaande problemen nu leest is dan is het niet verstandig om de update al uittevoeren.
Overigens hadden ze op de VDO site wel even mogen vermelden wat er nu verbetert is dat gebeurt bij TomTom wel, is wel zo handig lijkt mij.

Maar goed, nog even wachten dus op een stabiele update...
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

FF voor alle noobies (waaronder ik).
Ik heb diverse sd kaartjes geprobeerd maar er wilde er gééneen werken.Tenminste dat dacht ik.
Totdat ik er achter kwam dat als ik het kaartje "op slot" (schrijfbeveiligd) zet de update na opnieuw
opstarten wel begon. Nogmaals zonder "lock" geprobeerd en ja hoor géén update.
Dus locken en gewoon updaten. Ik heb vier merken geprobeerd en alle 4 werkten na het locken.

Misschien een tip ? :D

GRT

Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Alle tips mbt deze update zijn welkom, ik had echter elke keer de schakelaar niet gelocked staan, en kon toch gewoon updaten. Tja, we maken vreemde dingen mee met deze update :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zmen
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jul 2006 21:48

Bericht door zmen »

Ook ik heb de update uitgevoerd. Na correct de voorbereidingen te hebben gedaan heb ik de sd kaart met de update in de ms2010 gestopt. Jullie raden het al, nadat ik een paar filetjes door het beeld zag flitsen bleven beide balken op 0% staan. Na 5 minuten het systeem gereset. Opnieuw sd kaart fat geformateerd met het panasonic bestandje. De update files weer op de sd kaart geplaats. Het apparaat weer aangezet, maar helaas het scherm blijft in de update modus staan. Daarna activesynch geinstalleerd. De bestanden met activesynch via een usb verbinding op de sd kaart gezet. Het apparaat gaf aan dat er een usb verbinding was en rechts onder in het scherm stond update. Ik heb op update gedrukt en ja hoor het proces liep verder. Zoals ik het nu kan beoordelen werkt alles weer perfect. Alleen de damesstem was nu Engels, maar was eenvoudig weer op Nederlands te zetten. Dit alles heeft toch een flink uur zweten gekost. Mijn vraag is nu hoe dit eigenlijk mogelijk is. Hopenlijk komt VDOdayton met een oplossing.


Even een kleine correctie. Ik merk nu dat bij het opstarten het systeem blijft steken in het grijze voortgangsbalkje. Even uitzetten en dan weer opstarten en het systeem werkt perfect. Enig idee hoe dat kan? Dus het systeem moet 2 keer worden opgestart voordat het werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
®eelex™
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jun 2006 00:13

Bericht door ®eelex™ »

Als ik het goed begrijp/lees, dan kan ik nog beter ff wachten me die update erop te gooien ? :lol:
-Niet omdat het moeilijk is durven we niet, omdat we niet durven is het moeilijk.-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jackT
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2006 12:29

Bericht door jackT »

Ik heb het idee dat na de update het geluid ook harder is.
Wat wel raar was, is dat gisteravond mijn volume steeds zachter werd en dat zei mijn VDO Dayton MS2010 ook letterlijk. "Zachter". Dat had ik nog niet gehoord en weet ook niet of dat normaal is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
LEON4V6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2004 14:50

Bericht door LEON4V6 »

Ja ,ik heb ook zoiets van -effe wachten ,als ik al die verhalen zo hoor :(

want wat is nu echt beter geworden /veranderd ?-of wat kan je er nu meer mee ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

jackT schreef:Ik heb het idee dat na de update het geluid ook harder is.
Wat wel raar was, is dat gisteravond mijn volume steeds zachter werd en dat zei mijn VDO Dayton MS2010 ook letterlijk. "Zachter". Dat had ik nog niet gehoord en weet ook niet of dat normaal is.
Misschien perongeluk tegen het volumeknopje van de afstandsbediening gekomen?
Of een grappige vriend die er eentje heeft en dit deed?
Als je VDO2010 namelijk gaat roepen van "zachter" komt het doordat hij ergens een signaal ontvangt via AB met deze instructie

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Zojuist onderstaand mailtje verstuurd.
---------------------------------------------------------------------------
Hallo

Na het installeren van de update op de MS-2010, zijn er toch nog wel een paar puntjes ter verbetering.

1) Het gebeurd regelmatig dat het apparaat niet op wil starten, het nieuwe grijze voortgangsbalkje blijft dan ongeveer 1 cm voor het einde staan, en gaat niet meer verder.
Het enige wat dan helpt is: de powerknop 3 seconden vasthouden om uit te schakelen, en dan weer 3 seconden om weer in te schakelen.

2) Het wil wel eens voorkomen, dat de statusbalk volkomen vastslaat, en dus geen gegevens meer wil verversen, dit is alleen op te lossen met een herstart.
Dit gebeurd alleen als de infopunten aanstaan, i.v.m. de waarschuwing voor bv flitspalen.

3) Het volume van de stem is nog steeds te zacht, zodat de stem moeilijk te verstaan is bij gezamelijk gebruik van de autoradio.

Bovenstaande problemen, heb ik geverifieerd bij meerdere gebruikers van de MS-2010

Ik heb dan ook het idee dat deze update nog niet de uiteindelijke update is, dit i.v.m. het verschijnen van de update op de vdodayton.com internetsite, 3 dagen voordat het bij uw helpdesk bekend was.
Na het verschijnen op de .com site heb ik uw helpdesk gebeld, en die ontkenden het bestaan van de update.
Toen ik uw medewerker de URL van de update gegeven had, was deze ZEER verbaasd.

Om een lange vraag kort te maken.
Wordt er nog gewerkt aan een nieuwe update, om bovenstaande problemen op te loseen, en wanneer zal deze verschijnen.

Met vriendelijke groet.

xxxxxxxxxx
-------------------------------------------------------------------------------

Misschien dat meer mensen een soortgelijk mailtje willen versturen :wink:

PS: Als een modje dit bericht overdreven vindt, verwijder ik het wel :!:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Een mailtje met de problemen die ik heb, hebben ze afgelopen weekend al ontvangen, maar het kan inderdaad geen kwaad als ze nogmaals op de problemen gewezen worden.

Ik ben er van overtuigd dat ze binnen niet al te lange tijd met een nieuwe update komen, dus het zal een kwestie van wachten zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uit "zeer welingelichte bron" weet ik dat dit draadje door VDO met grote aandacht gevolgd wordt.
Meer wil ik daar op dit moment even niet over zeggen :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jackT
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jul 2006 12:29

Bericht door jackT »

North schreef:
jackT schreef:Ik heb het idee dat na de update het geluid ook harder is.
Wat wel raar was, is dat gisteravond mijn volume steeds zachter werd en dat zei mijn VDO Dayton MS2010 ook letterlijk. "Zachter". Dat had ik nog niet gehoord en weet ook niet of dat normaal is.
Misschien perongeluk tegen het volumeknopje van de afstandsbediening gekomen?
Of een grappige vriend die er eentje heeft en dit deed?
Als je VDO2010 namelijk gaat roepen van "zachter" komt het doordat hij ergens een signaal ontvangt via AB met deze instructie

Grtz, North®
Nee, ik was alleen thuis. Niemand die me in de maling nam. En hij stond bij me in de vensterbank. Na een paar keer het gehoord te hebben stond de volume ook op 0%.

Grtz, Jack

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Misschien dat ik iets verkeerd doe, maar....

Ik zat gisteravond een beetje te spelen met de instellingen van de MS2010, en wilde voor de gein een route plannen van thuis, naar een willekeurige bestemming in spanje.

Ik had de kaart op 2D gezet, en een vinkje gezet bij "Toon hele route".
Maar.... wat ik ook probeerde, hij liet met geen mogelijkheid de hele route zien.
Met automatische zoom niet, en met handmatige zoom, kwam ik niet verder dan een stukje nederland en belgie in beeld.
De route werd wel berekend.

Doe ik iets fout, of was dit voor de update ook al zo ??
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Afgelopen weekend mijn eerste lange rit na de update gemaakt. Ook bij mij bleef de statusbalk hangen. Na uit- en aan te hebben, was het probleem voorbij.
Ik kreeg van een tegenligger seintjes dat er snelheidscontrole was. Dit was op een N-weg (max. 80 km). Ik zag de camera in de berm staan en kreeg 100 m daarná een melding. Vragen: was die melding te laat of was de controle niet in mijn rijrichting? Nog een vraag: dit was duidelijk geen permanente opstelling voor snelheidscontrole. Toch kreeg ik de melding; klopt dat?
Nog 2 vragen: a) in het zogenaamde snelmenu (D aanklikken rechtsonder) verschijnt als meest linksonderste mogelijkheid een knop, waarmee je een plattegrond te voorschijnt haalt, waarvan je al rijdende de pijl ziet verdwijnen. Deze functie heb ik nergens beschreven gevonden.
b) Als ik in de 3D-modus op N(oord) druk, fixeert de deze pijl zich niet naar het Noorden. Doe ik iets fout?

Verder krijgt ik de indruk, dat:
a) het geluid NIET harder is
b) ik voor het omschakelen van 2D naar 3D meer druk moet uitoefenen op scherm dan normaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@TifKag:
Dat was al voor de update, heb ik ook mee zitten spelen. Door tijdens het navigeren om te switchen van 2D naar 3D en terug verscheen bij mij de route ineens wel.
Wat mij ook opgevallen is, is dat naarmate de route langer wordt, dus een bestemming in Spanje, dan duurt het ook langer voordat de volledige route op je scherm verschijnt. Voer voor de gein maar eens een korte route in, dan zal je zien dat deze wel snel op je scherm verschijnt..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@Boekbros:
Misschien heeft er op die plek voorheen wel een vaste snelheidscontrole gestaan, en staat dit nog vermeld in de database. Net zoiets als benzinestations die ineens verdwenen zijn, maar wel vermeld worden op je scherm..

a) (antwoord van JW): Dat linkse icoontje onder D is de mogelijkheid om over de kaart te scrollen en op die manier een bestemming te bepalen. Dáár wordt je dan naar toe genavigeerd.
Probeer het maar eens.
b) In 3D modus werkt deze optie niet, alleen in 2D modus.

Nee, het geluid is inderdaad niet harder.
Ja, ik heb ook de indruk dat ik meer druk moet uitoefenen om te switchen tussen 2D en 3D.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Boekbros schreef:dit was duidelijk geen permanente opstelling voor snelheidscontrole. Toch kreeg ik de melding, klopt dat?
.
Dit was me in Groningen ook al opgevallen dat ik een melding kreeg terwijl er helemaal geen flitspaal staat.
Het blijkt dat deze onder het viaduct staat en dus voor het kruisende verkeer is. Ik kan hem op mijn route dus niet zien maar hij is wel binnen het waarschuwingsbereik van de 2010.

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

rtwo schreef: .....Ja, ik heb ook de indruk dat ik meer druk moet uitoefenen om te switchen tussen 2D en 3D.
Vóór de update kon je helemaal niet wisselen van 2D naar 3 D door op de kaart te drukken. Hard of zacht, dat feature werkte gewoon niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

JW schreef:
rtwo schreef: .....Ja, ik heb ook de indruk dat ik meer druk moet uitoefenen om te switchen tussen 2D en 3D.
Vóór de update kon je helemaal niet wisselen van 2D naar 3 D door op de kaart te drukken. Hard of zacht, dat feature werkte gewoon niet.

Groet,
JW
Klopt, ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest. Als je gewoon in het hoofdmenu zit, en je druk op de icoontjes, dan heb ik het gevoel dat je op dan minder druk nodig hebt om een optie te activeren. Druk je echter op de kaart om te switchen tussen 2D en 3D, dan lijkt het (voor mij tenminste) dat je meer druk moet uitoefenen dan waanneer je op een icoon moet drukken.
Dus heeft verder niets te maken met voor of na de update :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zou het kunnen zijn dat je niet méér druk moet uitoefenen maar iets lánger je vinger op het scherm moet houden?
Dat zou ik ook logisch vinden, om te vermijden dat je per ongeluk wisselt van modus.

De druk zelf is een gegeven bepaald door de techniek van het scherm, de tijdsduur van het drukken wordt door de SW geregeld.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1995
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4109
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1199
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 758
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1436

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”