VDO Dayton MS2010 update!

rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Oh, dat zou heel goed kunnen. Ga ik straks zeker even testen. Ik ben er inmiddels al aan gewend om even op een icoon te drukken, waardoor het net lijkt of de druk om te switchen tussen 2D en 3D hoger moet zijn, maar het kan net zo goed langer zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

Navraag bij de helpdesk van VDODAYTON leerde dat de update niet noodzakelijk is wanneer de systeemgegevens van het toestel overeenkomen met de systeemgegevens welke op hun "downloadsite" staan aangegeven.
Slechts de 2D/3D aanpassing verloopt eenvoudiger, maar dit kan ook gewoon via het menu op het toestel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
®eelex™
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jun 2006 00:13

Bericht door ®eelex™ »

Ok dan. Als deze update alleen voorziet in de 2D / 3D functie dan ga ik hem er maar niet opzetten, mede gelet op sommige negatieve ervaringen. Mijn GUI is de voorlaatste voor de update. Wacht de volgende wel af. :wink:
-Niet omdat het moeilijk is durven we niet, omdat we niet durven is het moeilijk.-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sammy1979
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:04

Bericht door Sammy1979 »

Hallo allemaal,

Ik heb behoorlijk zitten worstelen met de update van de MS2010. Wat ik ook probeerde, de installatie van de update op mijn MS2010 bleef vastlopen na een paar seconden. Ik heb verschillende SD-kaartjes van verschillende merken geprobeerd, rechtstreeks op SD-kaart uitpakken, noem maar op. Helaas allemaal zonder resultaat. :cry:

Het uitpakken van ZIP-bestanden deed ik met WinRAR. Aangezien ik veel RAR-bestanden gebruik, is deze op mijn PC geïnstalleerd. Toch maar eens WinZip gedownload om het daar mee te proberen. Jullie raden het al.....toen werkte de update ineens wel! :shock:

Mochten er dus meer mensen problemen hebben, download de laatste versie van WinZIP (gratis!) en probeer het daarmee. Ik heb het rechstreeks uitgepakt op een FAT geformatteerd SD-kaartje van 1 Gb. De update werkte toen perfect.

Aangezien het mij 2 avonden stoeien heeft gekost om het voor elkaar te krijgen (helaas werkt de MS2010 niet meer als de eerste keer updaten niet lukt) heb ik me toch maar even geregistreerd bij dit forum om mijn ervaring te delen.

Grt,
S@mmy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor het delen van je ervaringen met ons.
En dat je de moeite genomen hebt om je daarvoor te registreren :wink:

Hopelijk blijf je meelezen en je ervaringen met ons delen. Want alleen op die manier werkt het forum: met z'n allen voor ons allen, oftewel: halen en brengen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

md2010

Bericht door Boekbros »

rtwo schreef:@Boekbros:
Misschien heeft er op die plek voorheen wel een vaste snelheidscontrole gestaan, en staat dit nog vermeld in de database. Net zoiets als benzinestations die ineens verdwenen zijn, maar wel vermeld worden op je scherm..

a) (antwoord van JW): Dat linkse icoontje onder D is de mogelijkheid om over de kaart te scrollen en op die manier een bestemming te bepalen. Dáár wordt je dan naar toe genavigeerd.
Probeer het maar eens.
b) In 3D modus werkt deze optie niet, alleen in 2D modus.

Nee, het geluid is inderdaad niet harder.
Ja, ik heb ook de indruk dat ik meer druk moet uitoefenen om te switchen tussen 2D en 3D.
rtwo: bedankt voor je antwoorden; het werkt inderdaad zoals je zei: N(oord) alleen in de 2-D modus en het scrollen heb ik nu ook de knie! Bedankt. Gisteravond na de MS2010 uit de standby modus gehaald moest ik de knoppen van de statusbalk één voor één indrukken en bevestigen om een actuele situatie te krijgen en dat terwijl ik ná de activering uit de stand-by de thuisbestemming had ingegeven en bevestigd.
Overigens blijf ik een enthousiasteling voor de MS2010!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@Boekbros
Graag gedaan.
Dat indrukken van de knoppen van de statusbalk is een bug, deze is er ingeslopen met de update.
Je kan dit oplossen door de MS2010 uit te zetten, dus meer dan 3 seconden de powerknop indrukken en dan weer aanzetten. De statusbalk is dan gereset om het maar zo te noemen.
Dat hangen van de statusbalk kan je omzeilen, door bij Infopunten, de Visuele Aanwijzing uit te zetten. Je krijgt dan geen pop-up meer als er ergens een flitspaal staat, maar de statusbalk hangt dan in ieder geval niet meer.
Ik ga ervan uit dat deze bug opgelost is met de volgende update..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Nog een puntje wat me opviel gisteravond. Ik heb de POI van benzinestations en parkeerplaatsen ingesteld.
Tijdens het rijden van de route gaf de 2010 ze vreemdgenoeg niet aan. Dit was bij zowel geplande route als bij meekijken tijdens de rit.
Na een keer de VDO opnieuw te hebben gestart waren ze weer terug.
Dit euvel was een kameraad ook al opgevallen, iets wat voor mij de reden was om er even op te letten.
Het is dus de ene keer wel en de andere keer niet.

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jamawen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2006 01:52

Bericht door jamawen »

Wat betreft het vastlopen met het opstarten moet ik zeggen dat het sinds gisteren is dat hij nu niet meer blijft hangen als het opstartbalkje bijna op het eind is. Inmiddels ongeveer 20 x al weer opgestart. Zonder problemen.
Het enige wat ik heb veranderd is dat ik bij de opties (selecteer opties) verkeersinfo heb uitgeschakeld. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet precies weet waar die optie voor dient. Dacht dat het te maken had met TMC, en omdat die er toch niet op zit heb ik die uitgeschakeld.

Ik heb bij infopunten dus nog wel visuele aanwijzingen en hoorbare aanwijzingen aanstaan.

Dat van de benzinestations en parkeerplaatsen is mij ook al opgevallen . De ene keer is het er wel de andere keer weer niet. Al moet ik zeggen dat de 2010 op dit moment zijn werk goed doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobS
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:34

Re: VDO Dayton MS2010 update!

Bericht door RobS »

TifKag schreef:Voor de avontuurlijke mensen onder ons is er een applicatie-update beschikbaar, die zo te zien van 10-07-2006 is.

Er staat in de file alleen nergens info over veranderingen cq verbeteringen.

Ga naar DEZElink, en zoek daar naar de MS-2010, kies dan voor "Dutch" voor de NL Installatie-Handleiding, en daarna "All languages" voor de Update file.

Ik durf er eerlijk gezegd eigenlijk niet aan te beginnen :!:
Hmm, ik durfde er wel aan te beginnen, heb dus alles keurig gedaan zoals beschreven, het ding voldoet aan alle eisen voor de update, maarrrrr,helaas, geen enkele verandering ! Kan de MS2010 wel 10 x opstarten met het kaartje met de update, maar er gebeurt niets, buiten dat alleen de MS2010 gewoon opstart....
Juiste update staat op de SD card, zelfs andere card geprobeerd, nada,noppes....
gegevens; datum=2006/05/17
GUI = taz20060602dev08
navSW=3.87
Mijn MS2010 werkt tot op heden perfect, maar ik wil toch wel die update instaleren....HELP

RobS :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@RobS:
Kaartje netjes met FAT geformateerd??, er is een speciale format proggie van Panasonic te downloaden waarmee je de kaart kan formateren icm een cardreader, deze formateert in het juiste formaat.
Heb je al geprobeerd om het kaartje te plaatsen en dan op de resetknop drukken?, ipv op de powerknop?, wilde bij mij ook wel eens helpen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobS
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:34

Bericht door RobS »

Hmmm, nee beide geprobeerd, panasonic progje gedownload, card (fat) geformateerd, nwe upgrade er weer op,geprobeerd en.....sh... weer niet !
Als eerste uiteraard geprobeerd met reset, ook niet..
EN TOCH WIL IK DIE UPGRADE !!!! hi

Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Vreemd, dat zou het toch moeten doen. Wat voor merken SD cards heb je geprobeerd, en hoe groot zijn ze?
Misschien zien we iets over het hoofd, en heeft een andere forumgebruiker de verlossende tip.

ps. Hoe heb je de update op je card gezet, direct vanuit zip file naar je SD card, of eerst uitgepakt naar hasrde schijf en toen naar de SD card gekopieerd..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobS
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:34

Bericht door RobS »

Met een LEXAR 256 mb en een KINGSTON van 1 Gb...

Heb ook beide manieren geprobeerd, eerst uitpakken op de pc maar ook uit laten pakken op de Card......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Sorry :oops: , maar dan weet ik het ook niet meer.
Misschien dat er een helder idee komt van mede forumgebruikers...

Batterij vol, 220V aangesloten???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobS
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:34

Bericht door RobS »

Yep, uiteraard
Nou,misschien dat een andere lezer een oplossing weet...pfff ik ben het ff kwijt !

Thanks,
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RobS
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:34

Bericht door RobS »

Schiet mij maar lek ..! Na een paar X opstarten (toch steeds weer proberen dus..) issie het in een X gaan doen !!!
Mooi dus, de Upgrade zit d'r in ! Mijn probleem is hiermee opgelost, maar wat er nou fout ging..? geen idee. . . . . . :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

RobS schreef:Schiet mij maar lek ..! Na een paar X opstarten (toch steeds weer proberen dus..) issie het in een X gaan doen !!!
Mooi dus, de Upgrade zit d'r in ! Mijn probleem is hiermee opgelost, maar wat er nou fout ging..? geen idee. . . . . . :P
Als er dan een lekker koel biertje uit zo komen zou het nog te overwegen zijn :oops: :)

Dit hoort inderdaad tot die "onverklaarbare verschijnselen" die in deze computerwereld bestaan.
Gewoon accepteren en overgaan tot de orde van de dag, en dus nu eerst :beer:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Op http://www.vdodayton.com is de update van de site gehaald.

Via http://www.vdodayton.nl is hij nog wel te downloaden.
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pindope
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jul 2006 20:23

Bericht door pindope »

Ik heb het ook geprobeerd maar die van mij doet met beide sd kaarten niets meer ...



help

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

Iets duidelijker aub.
Wat heb je gedaan, en wat doet hij niet meer ?????
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@RobS:
Blij voor je dat het toch nog gelukt is..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pindope
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jul 2006 20:23

Bericht door pindope »

ik heb de helpdesk al gebeld ik heb deze brief opgesteld

Ik heb naar aanleiding van een nieuwe update via jullie site een nieuwe SD kaart aangeschaft (1 gig) om de update er op te kopiëren.
Ik heb alles volgens de instructies gedaan:
Mijn VDO SD kaart met de 28 landen eruit gehaald
De nieuwe SD kaart in mijn kaartlezer gedaan en in mijn pc gedaan.
En vervolgens de update Zip file gedownload uitgepakt en alles gekopieërd naar die nieuwe SD kaart.
Alles volgens de instructies.

Toen heb ik het SD kaartje met de update weer in de MS2010 gedaan,en kwam update scherm tevoorschijn.
Ik heb toen op start gedrukt en begon hij een paar files te lezen tenminste er gebeurde iets in het filescherm.

Tot op heden doet hij helemaal niets meer ,resetten niet ,aan/uit niets hij geeft alleen maar het scherm update weer.
Ook wanneer ik het landenkaartje van VDO zelf er weer in terugplaatst krijg ik het update scherm.
Hij staat helemaal vast .
Nu weet ik dat de software van het VDO kaartje nog op mijn SD kaart staat dus ik heb geen data verlies.
Hij reageerd alleen nergens meer op.


dus wat ik ook doe ik krijg alleen het scherm update . :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@pindope
Van mijn kant in ieder geval veel suc6
Hou ons op de hoogte ..

grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pindope
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 jul 2006 20:23

Bericht door pindope »

Ja dank u danku

Ik doe hem vandaag op de post
De technische dienst van VDO heeft gezegd dat ze hem binnen uur 48 repareren en terugsturen

Eens kijken of ze dat waarmaken :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • Update van VW
    door adhoc » 16 jul 2017 13:03 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 1995
  • update
    door willym » 07 apr 2017 19:17 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1429
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4109
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1199
  • Update Avic X1R
    door erwin69 » 30 sep 2014 16:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 758
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1436

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”