VDO Dayton MS2010 ingebouwd in Volkswagen Passat - foto's

gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

VDO Dayton MS2010 ingebouwd in Volkswagen Passat - foto's

Bericht door gniewold »

Hallo!

Misschien een idee voor mensen met een soortgelijke auto ...
3 foto's van de manier waarop ik mijn MS2010 heb ingebouwd ..\

GPS ontvangst is redelijk tot goed op deze manier, tussen de 4 en 11 sats tijdens het rijden.

Vind het zelf iig stukken mooier dan tegen de vooruit!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ziet er keurig uit inderdaad. Makkelijk te bedienen ook.
Welke mount heb je er voor gebruikt?

Bij jou gaat dit kennelijk goed met de GPS ontvangst, zó zal het bij mij niet werken vanwege de gemetalliseerde voorruit. Bovenop het dashboard is het dan geen probleem, hetgeen me op zich al verbaasde.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Nette inbouw, complimenten!
Je stuur staat ondersteboven, wist je dat? :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fzwart
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 jul 2006 20:01

Bericht door fzwart »

Ziet er inderdaad netjes uit.
Ik heb zelf het nieuwste model Opel Astra waar ik nog geen goede plek heb gevonden om ook zoiets te doen.
Ik heb wel wat geprobeerd maar heb veel last dat het gaat trillen.
Daarom hangt ie maar weer tegen het raam :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

:lol: Super Man,

Ik heb ook een passat. Hoe heb je het vastgezet ? Achter die klepjes is het hol toch ?

Ben benieuwd. Als het makkelijk is ga ik hem zo ook maken. Dashboard is géén probleem, is er al drie
maal afgeweest.

Laat het horen, laat het horen,

GRT

Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Hoi Kurt


Achter die klepjes is het inderdaad hol. Ik heb geen mounting kit gebruikt maar gewoon dat specifieke onderdeel die bij de raambevestiging zat, in het dashboard geschroeft. Hiervoor heb ik 2 schroeven genomen met platte koppen en precies zo dik dat dat bevestigings-'ding' stevig vast komt te zitten. Eerst de schroefgaten voorboren om zeker te weten dat het plastic niet kapot gaat.
Als je heel goed kijkt zie je het schroefje zitten op de 3e foto, hij drukt de aanjager bediening ietsje naar links (dit zie je in het echt haast niet maar is op deze foto mooi zichtbaar).

Hierdoor krijg je dus 2 gaatjes , maar die zie je toch niet omdat ze achter zitten ...


Ik heb de stroomaansluiting overigens rechtstreeks op de accu gezet. Bij halfords een 12volt verlengkabel gekocht, daar de stekker afgeknipt en op de accu gezet. Het snoer van de VDO daar in geplugd en dat zit achter het dashboard mooi vast. Constante spanning dus op het stekkertje.

Overigens mijn complimenten voor de Ford Ka eigenaar, ook heel vindingrijk en netjes uitgevoerd!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

gniewold schreef: Ik heb de stroomaansluiting overigens rechtstreeks op de accu gezet. Bij halfords een 12volt verlengkabel gekocht, daar de stekker afgeknipt en op de accu gezet. Het snoer van de VDO daar in geplugd en dat zit achter het dashboard mooi vast. Constante spanning dus op het stekkertje.
Een 12volt verlengkabel, wat moet ik me daarbij voorstellen, is dat een verlengkabel waar je de sigarettenaanstekerplug (galgjewoord) van de MS2010 in kan prikken??
Ik heb er zelf aan zitten denken om deze plug eraf te knippen en dan de voeding via een contact geschakelde draad te doen, maar dat vind ik zonde van de originele voedingskabel, dus als dat via een verlengkabel kan, vind ik dat ook prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

@North:
Als we het hebben over een plug, hebben we het dan over die kleine die in de MS2010 gaat, of die grote die in de sigarettenaansteker gaat.
Als het die kleine is, kan je de MS2010 gewoon direct op de accu aansluiten zonder iets er tussen. Maw, als ik de aanstekerplug van de originele kabel af zou knippen, en de draden direct op de accu aan zou sluiten, dan zou dit gewoon werken?? (ga ik niet doen, ik wil mn kabel origineel houden, maar ik ben altijd een beetje huiverig wat dat betreft, en wil niet mn MS2010 naar de kl.. helpen.

Edit:
Heel vreemd, ik reageer op jou berichtje, maar hij komt eerder in deze topic te staan??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@rtwo

Je kunt ook kijken of je nog ergens in huis een overbodig voedingsblokje hebt liggen waar toevallig de goede plug aan zit. Ik heb er toevallig ook eentje gevonden en die ga ik gebruiken om de originele voedingskabel te vervangen zodat het originele spul mooi kompleet blijft.
In de meeste electronicazaken zijn die soort snoertjes denk ik ook wel te krijgen. In ieder geval de onderdelen voor het geheel.

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Begrijp ik hier uit dat je de MS 2010 rechtstreeks op de accu wilt zetten, zonder de VDO plug die daar normaliter tussen zit?
Heb je er wel eens aan gedacht dat in die plug iets meer zou kunnen zitten dan alleen een paar doorverbindingen, immers hij is geschikt om je 2010 op een 12V maar ook op een 24V accu aan te sluiten?
Meet 'm maar eens door :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Niets rechstreeks op de accu hier.
Als ik hem vast ga aansluiten dan pak ik de spanning na de zekering bij de autoradio. Mocht er iets fout gaan dan voorkom je in ieder geval een spannig die hoger ligt dan 12 volt.
Ooit mijn eerste autoradio rechtstreeks aangesloten op de accu zonder dat hij gezekert was (toen nog jong en erg onverstandig :P). Als het om roken ging dan had het tostiapparaat het verloren van de radio.


Grtz, North
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kijk eens naar de spanning die op het Li-Ion accutje staat dat in je 2010 zit :idea:
En meet nou eens of de spanning rechtstreeks doorgegeven wordt via die VDO plug....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Dat is dus iets waar ik over twijfelde, ik reageerde al op de post van North, maar deze kwam, om wat voor reden dan ook, boven zijn post te staan, met een vroeger tijdstip.

Ik vroeg me dus ook al af, of die plug meer doet dan 12V naar de MS2010 sturen, als dat zo is, dan vind ik zo'n verlengkabel van Gniewold een beter idee, als dat tenmiste is wat ik voor ogen heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

rtwo schreef:Dat is dus iets waar ik over twijfelde, ik reageerde al op de post van North, maar deze kwam, om wat voor reden dan ook, boven zijn post te staan, met een vroeger tijdstip.

Ik vroeg me dus ook al af, of die plug meer doet dan 12V naar de MS2010 sturen, als dat zo is, dan vind ik zo'n verlengkabel van Gniewold een beter idee, als dat tenmiste is wat ik voor ogen heb.
De MS 2010 is helaas niet hier, en dus kan ik het niet even meten. Maar dat is wat ik verwacht, namelijk dat de uitgaande spanning anders is dan die je aangeboden krijgt in de 12V plug in de auto.
Wat staat er op het accutje? En is er nog iets op de VDO plug geprint of zo?
Kun jij misschien even meten welke spanning er staat op het plugje dan in de 2010 gestoken wordt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Op de accu staat: 3.7V - 1800mAh
De VDO plug zal ik tussen de middag even bekijken, die ligt in mn auto en ik ben nu aan het werk.
Spanning zal ik vanavond even proberen te meten, ik heb zelf geen apparatuur daarvoor, maar mijn broer volgens mij wel.

Edit:
Op de plug staat verder niets, hij is in ieder geval wel gezekerd..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Ik heb zelf een verlengsnoer gekocht voor de sigarettenaansteker 12volt aansluiting (iets van 3 euro bij halfords,automat of andere autozaak).

Dus een 12-volt stekker, dan anderhalve meter kabel en dan weer een aansluitpunt waar een 12-volt stekker in kan. Duidelijk? :D De 12-volt stekker aan het verlengsnoer heb ik eraf geknipt (dat is dus dezelfde stekker als aan het VDO kabeltje zit) en die kabel rechtstreeks op de accu verbonden. De zekering zit dan dus, nog steeds, in de originele VDO aansluiting.

Er zit namelijk in de VDO kabel sowieso een zekering (in de 12-volt stekker aan het uiteinde). Dit heb ik dus gewoon intact gelaten..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

gniewold schreef:Ik heb zelf een verlengsnoer gekocht voor de sigarettenaansteker 12volt aansluiting (iets van 3 euro bij halfords,automat of andere autozaak).

Dus een 12-volt stekker, dan anderhalve meter kabel en dan weer een aansluitpunt waar een 12-volt stekker in kan. Duidelijk? :D De 12-volt stekker aan het verlengsnoer heb ik eraf geknipt (dat is dus dezelfde stekker als aan het VDO kabeltje zit) en die kabel rechtstreeks op de accu verbonden. De zekering zit dan dus, nog steeds, in de originele VDO aansluiting.

Er zit namelijk in de VDO kabel sowieso een zekering (in de 12-volt stekker aan het uiteinde). Dit heb ik dus gewoon intact gelaten..
Ok dan, dus in feite heb je dan een sigarettenaansteker plug, die je onder je dashboard kan wegwerken, waar de originele kabel van de VDO in kan. Kijk dat is wat mij betreft een betere oplossing. Ik zelf zou hem dan niet rechtstreeks op de accu zetten, maar via een contact geschakelde draad.
Ik ga vandeweek ook maar even langs halfords om zo'n verlengkabel te halen. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

JW schreef:
rtwo schreef:Ik vroeg me dus ook al af, of die plug meer doet dan 12V naar de MS2010 sturen, als dat zo is, dan vind ik zo'n verlengkabel van Gniewold een beter idee, als dat tenmiste is wat ik voor ogen heb.
De MS 2010 is helaas niet hier, en dus kan ik het niet even meten. Maar dat is wat ik verwacht, namelijk dat de uitgaande spanning anders is dan die je aangeboden krijgt in de 12V plug in de auto.
Groet,
JW
Ik verwacht het niet.
Want je had natuurlijk ook even kunnen kijken op je losse 220V voeding, en daar staat op dat de output 12V is :) :)

Maar dat staat los van het feit dat het natuurlijk altijd beter is om het originele snoer heel te houden, en een contraplug netjes weg te werken in het dashboard.
Ik zou het persoonlijk aansluiten op een draad die constant gevoed wordt, zoals de geheugendraad van de radio, zodat de MS-2010 ook geladen wordt als het contact uit staat. :wink:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rtwo
Normal Member
Normal Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 jul 2006 22:15

Bericht door rtwo »

Ik ga die originele draad in ieder geval origineel houden, en lekker zo'n verlengsnoer halen.
De plug van de originele kabel is voorzien van een zekering, en dat vind ik toch wel zo'n veilig idee. Ik ga voor de oplossing van Gniewold, zeker als me dat maar 3 eurootjes kost :wink:

Bij mij gaat de spanning pas van de contactgeschakelde draad af, als ik de sleutel uit het contact haal. Ik kan dus het contact uitzetten, en dan blijft de spanning erop. Als ik eenmaal de sleutel uit het contact haal, ben ik toch van plan om uit te stappen, en dan laat ik de MS2010 toch niet zitten. Voor je het weet is tie weg, om nog maar niet te spreken van de schade die je dan hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

TifKag schreef:
JW schreef:
rtwo schreef:Ik vroeg me dus ook al af, of die plug meer doet dan 12V naar de MS2010 sturen, als dat zo is, dan vind ik zo'n verlengkabel van Gniewold een beter idee, als dat tenmiste is wat ik voor ogen heb.
De MS 2010 is helaas niet hier, en dus kan ik het niet even meten. Maar dat is wat ik verwacht, namelijk dat de uitgaande spanning anders is dan die je aangeboden krijgt in de 12V plug in de auto.
Groet,
JW
Ik verwacht het niet.
Want je had natuurlijk ook even kunnen kijken op je losse 220V voeding, en daar staat op dat de output 12V is :) :)

Maar dat staat los van het feit dat het natuurlijk altijd beter is om het originele snoer heel te houden, en een contraplug netjes weg te werken in het dashboard.
Ik zou het persoonlijk aansluiten op een draad die constant gevoed wordt, zoals de geheugendraad van de radio, zodat de MS-2010 ook geladen wordt als het contact uit staat. :wink:
Ik wel :wink:
Immers, die plug kun je ook gebruiken in een auto met 24V voeding, en die wordt toch niet rechtstreeks doorgegeven aan de 2010 :idea:
Er dus verwacht ik dat er electronica in die plug zit, die de spanning op een bepaald niveau stabiliseert. Want bedenk je ook dat de spanning in jouw auto normaliter geen 12V is maar iets van 14V of zelfs nog wat hoger als je rijdt :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

I stand corrected :oops: :oops:
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

@JW
Ik heb de spanning nog niet kunnen meten omdat ik op dit moment geen multimetertje in mijn bezit heb.
Maar ik geloof je op je woord als je het hebt over de 14 volt tijdens het rijden, je hebt namelijk ook nog te maken met de dynamospanning naar ik mag aannemen.

Bij deze toch even bedankt dat er iemand is die ons behoed voor het nemen van onze niet alijd even slimme stappen haha..

Had ik er misschien bijna weer een rokertje bij gehad :P

Grtz, North®
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

JW is ons geweten... :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Higgy schreef:JW is ons geweten... :wink:
Nou nou, ik heb hier wel een reputatie kennelijk :oops:

Ik hou het er liever op dat ik probeer jullie technisch klankbord te zijn :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Zullen we het op Eminence Grise houden dan? :lol:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 695
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 628
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 961
  • Andere software navigatie Volkswagen 7 ??
    door marcelhansen » 13 sep 2014 01:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1064
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1417
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”