VDO Dayton MS2010 ingebouwd in Volkswagen Passat - foto's

JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik heb wel niet zoveel haar meer op m'n kop, wat heet, maar grijs. :oops:
Maar ja, zo'n 10% van de mannen is kleurenblind, dus... :D

Groet,
JW

P.S. Maar weer terug ON-TOPIC, Mr. Mod :?: :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JW schreef:
TifKag schreef:
JW schreef:
De MS 2010 is helaas niet hier, en dus kan ik het niet even meten. Maar dat is wat ik verwacht, namelijk dat de uitgaande spanning anders is dan die je aangeboden krijgt in de 12V plug in de auto.
Groet,
JW
Ik verwacht het niet.
Want je had natuurlijk ook even kunnen kijken op je losse 220V voeding, en daar staat op dat de output 12V is :) :)

Maar dat staat los van het feit dat het natuurlijk altijd beter is om het originele snoer heel te houden, en een contraplug netjes weg te werken in het dashboard.
Ik zou het persoonlijk aansluiten op een draad die constant gevoed wordt, zoals de geheugendraad van de radio, zodat de MS-2010 ook geladen wordt als het contact uit staat. :wink:
Ik wel :wink:
Immers, die plug kun je ook gebruiken in een auto met 24V voeding, en die wordt toch niet rechtstreeks doorgegeven aan de 2010 :idea:
Er dus verwacht ik dat er electronica in die plug zit, die de spanning op een bepaald niveau stabiliseert. Want bedenk je ook dat de spanning in jouw auto normaliter geen 12V is maar iets van 14V of zelfs nog wat hoger als je rijdt :!:

Groet,
JW
Dat dacht ik dus, toen. Ik kon het echter niet meten, de 2010 was elders in gebruik :wink:

Vandaag is gebleken dat het anders zit, zie het draadje /viewtopic.php?p=34868#34868
De stabilisatie zit kennelijk in de 2010, niet in de plug zoals ik eerder veronderstelde.

Afijn, liever iets te voorzichtig zijn dan de boel opblazen....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Kuroto,
Heb jij het ook nog ingebouwd zoals op deze foto's?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

Ja dat heb ik. Ik zal eens foto's maken en uploaden. Het is ietsie anders geworden, maar werkt super.

GRT

Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

he Kuroto, ik ben zeer,zeer,ZEEER benieuwd naar hoe je het hebt opgelost!
Ik zou dus heel graag foto's etc. willen zien!

De reden is dat ik mijn oude Passat (zie foto's pag 1) heb ingeruild voor een iets jongere, met Climatronic. En daar heb ik nog niet in zitten schroeven.

Ik wacht vol spanning af!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Hoi Kuroto,

Ik wil niet zeuren, maar kun je alvast vertellen hoe je e.e.a. hebt gemonteerd?
Die voorruitbevestiging wordt ik een beetje zat :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

@ gniewold: Hallo gniewold, heb je inmiddels al zitten schroeven, of ben je nog niet zover, want ik heb niets meer van Kuroto gelezen/gezien. Ik ben ook bezig (de theorie althans) een geschikt plekje te vinden in mijn Passat, maar inderdaad met de Climatronic en/of handsfreehouder én de Airbag passagierzijde is het niet zo eenvoudig.
Ik heb weliswaar een originele VW mobiele telefoonhouder, die zou op de bevestigingsplaat heel geschikt zijn als PNA-houder, en makkelijk om te bouwen. Echter dan moet ik m'n mobiele telefoon met een Bluetooth oortje gaan gebruiken, en daar heb ik niet zo'n trek in. Ik laat wel weten/zien wat ik uiteindelijk gemaakt heb.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Ha Bessie

Afgelopen week ben ik juist bezig geweest om hem op dezelfde wijze te bevestigen als bij mijn vorige auto, maar het is echt niet gelukt. Dus toch weer terug bij af. Ik denk dat ik voorlopig het raamplakkertje maar gewoon gebruik.
Inderdaad jammer dat Kuroto zijn set-up nog niet heeft (kunnen) laten zien, misschien dat zijn idee geschikt is om na te volgen of me nog op andere ideeen brengt. Helaas dus tot zover!

Hoe ziet zo'n originele telefoonhouder van VW er dan uit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Ja, gniewold, het "nieuwe" dashboard en de console is wat voller uitgerust. Die mobiele telefoonhouder is niets anders dan een passend "hoekstuk" met een vlakke montageplaat van ongeveer 80 x 50 mm. Daar kunnen dan weer gangbare modellen met hun specifieke houder op gemonteerd worden. In mijn geval momenteel een Nokia-houder voor een 6610i. Maar zoals gezegd, zodra ik de Nokia-houder weg zou nemen, staat de montageplaat ter beschikking voor de 2010. Ben nog even aan het tobben (en m'n digitale camera heb ik momenteel niet, anders had ik je even een plaatje ter beschikking gesteld), maar zodra er resultaat is, zal ik de beelden op dit Forum presenteren. Aan de andere kant vind ik de klassieke methode (zuignap op de voorruit) ook niet echt storend, want het dashboard in de Passat is toch vrij diep. Maar ok, fraai is anders ... Wordt vervolgd :idea: !

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kuruto
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jul 2006 11:09

Bericht door kuruto »

:oops: Helaas heren zit ik even in een uit de hand gelopen verbouwing, en is mijn pc met de foto's nog niet aangesloten. Na het komende weekend zou het moeten lukken.

GRT

Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

First things first, wat in het vat zit verzuurt niet.

Succes met de verbouwingsklus, we lezen je verhaal graag als je weer on-line bent :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:? Hallo Kuruto, ik hoop niet dat je met "de uit de hand gelopen verbouwing" jouw Passat bedoeld :D
Succes met alles, ben benieuwd naar de plaatjes later.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Kuroto, succes met de verbouwing. Ben benieuwd naar je informatie en foto's en zie ze wel verschijnen als je zover bent!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Opnieuw ingebouwd in volgende Passat

Bericht door gniewold »

Hallo allemaal

Vanmorgen heb ik mijn MS2010 opnieuw ingebouwd, in mijn volgende passat.. wegens de climatronic kon het niet op dezelfde manier als eerst.. daarom nu als volgt:

bij een ijzerwarenzaak voor EUR 0,20 een ijzeren 90graden hoek gekocht, hier het laatste deel van de MS2010 bevestiging op gemonteerd, ietwat bijgebogen en onder de middelste luchtroosters naar binnen gedrukt. Het zit dus alleen geklemd, niet geschroefd, gelijmd of wat dan ook. Het zat vrij stevig vastgeklemd, maar toen ik daarna het 12volt kabeltje er ook bij drukte werd het iets minder stevig...

De komende tijd ga ik er eens mee rijden om te zien of het goed functioneert op deze manier. Ik laat nog wel weten hoe het bevalt!

Hieronder een paar foto's (niet erg scherp want ze zijn met GSM gemaakt):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ziet er goed uit, het enige bezwaar wat ik kan bedenken is dat het scherm voor de luchtuitstroom zit. Zeker als het wat kouder is en je wilt de wagen snel opwarmen dan kan het gebeuren dat de achterkant van het scherm vol in de warmte zit. Of dit consequenties voor de werking van het scherm heeft kan ik niet beoordelen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Gene schreef:Ziet er goed uit, het enige bezwaar wat ik kan bedenken is dat het scherm voor de luchtuitstroom zit. Zeker als het wat kouder is en je wilt de wagen snel opwarmen dan kan het gebeuren dat de achterkant van het scherm vol in de warmte zit. Of dit enige consequenties voor het scherm heeft kan ik niet beoordelen.
Hallo gniewold!

Bedankt voor jouw impressies, ziet er leuk uit, simpel en doeltreffend. Ik neem aan dat je nu de 12 V voedingsstekker gewoon op de sigarettenaanstekerbus hebt aangsloten?
Voor wat betreft de opmerking van Gene i.c. de warmtestroom door de 'Lüfters' denk ik dat je dát zeker in de gaten moet houden. Ik zie op de fotootjes, dat je de Climatronic op 'Econ' hebt staan (trouwens, is 23° binnentemperatuur niet een beetje veel :oops: ?) Deze stand reduceert de warmte-uitstroom al enigszins. Bij mij staat de C-tronic altijd op 'Auto'. Het voordeel van deze stand is, dat de warme-/koudeluchttoevoer over alle 'etages' verdeeld wordt. Als je dan ook nog de rechter en linker Lüfter zoveel mogelijk naar buiten richt, denk ik dat de mogelijke invloed (in welke vorm dan ook) op de PNA beperkt blijft. Maar het is en blijft m.i. een aandachtspuntje :!:
Tweede punt; ik zie een sat-ontvangst tussen de 3 en 5 op de plaatjes. Was dit een momentopname, of heb je al 'betere' resultaten kunnen boeken bij deze positionering?

In ieder geval een mooi initiatief, zoals eerder al beschreven ben ik tot aan nu alleen nog theoretisch bezig geweest ...
En eh, ik neem maar aan dat kuroto nog steeds aan het verbouwen is :wink: :?:

Edit Bessie: de Lüfterlamellen kunnen uiteraard ook verticaal versteld worden om de warmtestroomrichting te veranderen, maar zover was je ook al vermoed ik :oops: ...

Grüßen,
Bessie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Die luchtstroom moet ik inderdaad in de gaten houden... die 23 graden is vooral omdat ik verkouden ben geweest, normaal staat ie lager en laat ik de lucht alleen via voorruit en voeten lopen... dus dan wordt de MS2010 volledig ontzien.. en altijd op ECON, ik gebruik airco alleen als ik het te warm krijg!

Zojuist heb ik er even mee gereden (12 km) en toen was de satellietontvangst constant 6. Maar het apparaat heeft al dagen niet aangestaan dus daar kan ik verder nog weinig over zeggen, maar het lijkt me wel prima. Ik ben alleen benieuwd hoe de sat.fix. bij inschakelen verloopt, want hij kan niet meer recht omhoog kijken..
Enig minpuntje tijdens de rit was dat hij een beetje trilde dus ik zal hem wel moeten vastzetten denk ik.. Maar ik kijk het eerst een poosje aan (en ik wacht Kuroto's verbouwing ook even af :D )

12volt komt nu gewoon bij het voeteneinde uit het dashboard en kan dan zo in de sigarettenaansteker (die verdwijnt dus wel met de ms2010 bevestiging in het dashboard, staat alleen niet op de foto). Bij een definitieve montage ga ik die nog op de geschakelde plus zetten, maar dat is van later zorg..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Hallo beste Mod's,

Staat dit Topic (in relatie tot de zich zeer specifiek ontwikkelende inhoud, alleen Passat en zustermodellen) nog op de juiste plaats binnen de index? Wellicht toch een nieuwe 'draad' van maken?
(Forum index >> PNA's >> VDO Dayton >> VW Passat c.s.)

t' Is maar een voorstel :?: :wink:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Primair gaat het om de 2010. Dat deze is ingebouwd in een VW okee.... maar volgende week is het systeem in een mercedes ingebouwd enz enz enz. Na de 2010 komt er de 2050 enz enz en dan staan we weer voor dezelfde vraag. Snap je wat ik bedoel....
Daarnaast is de inbouw methode niet specifiek voor een Passat. Andere automerken kunnen misschien op dezelfde manier "gepimpt" worden.
Kortom naar mijn mening staat de topic in precies de juiste categorie..... Zo blijft het een beetje overzichtelijk en met gebruik making van de zoekfunctie kun je altijd specifiek naar iets zoeken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Bericht door DigiWalker »

gniewold schreef:Bij een definitieve montage ga ik die nog op de geschakelde plus zetten, maar dat is van later zorg..
Zou je er dan even om willen denken,dat je NIET zonder meer de stekker van de draad af knipt?
Want in de stekker kan electronica zitten,die de voltage van je auto terugschroeft naar de inputvoltage voor je device.
Het kan namelijk zijn,dat wanneer je de stekker eraf knipt,en de draad inkort,en deze verbind aan een constate plus,of via het contactslot regeld,dat je device bij de eerste keer al kapot gaat,door te hoge spanning.
In praktisch alle oplaadkabels,zowel van GSM apparatuur en navigatie middelen,zit de omvormer in de stekker.
Succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

In het geval van de 2010 zit er in de stekker alleen een zekering. De elektronica om de spanning terug te schroeven zit in de 2010 zelf.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

gniewold schreef:en altijd op ECON, ik gebruik airco alleen als ik het te warm krijg!
Sta me een kleine zijsprong toe: dat een airco alleen bedoeld is om de auto 's zomers koel te krijgen is een helaas wijdverbreid misverstand hoor. In de stand AUTO helpt de climatronic je bij het bereiken van de gewenste temperatuur en zorgt verder voor een aangenaam klimaat.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Higgy schreef:
gniewold schreef:en altijd op ECON, ik gebruik airco alleen als ik het te warm krijg!
Sta me een kleine zijsprong toe: dat een airco alleen bedoeld is om de auto 's zomers koel te krijgen is een helaas wijdverbreid misverstand hoor. In de stand AUTO helpt de climatronic je bij het bereiken van de gewenste temperatuur en zorgt verder voor een aangenaam klimaat.
Nu we toch even aan het opzij springen zijn .. :wink:
Klopt helemaal, het kan echter daarbij ook voorkomen dat nadat de soll-waarde bereikt is, de temperatuur dooreilt, en de 'AUTO' besluit, dat er gekoeld moet worden om weer aan de soll-waarde te voldoen.
Dit verschijnsel treedt ook op, als er meerdere personen in de auto zitten (lichaamswarmte e.d.).
Dit 'koelen' is merkbaar, doordat er dan 'fris briesje uit de Lüfter waait'. En ik vermoed dat gniewold dat, in de stand 'AUTO', als koude lucht ervaren heeft.

Zo, ik denk einde Seitensprung :D

Grüßen,
Bessie

Edit Bessie: ik zie tot mijn verbazing dat ik zojuist Average member geworden ben! Moet ik nu virtueel gebak uitdelen?
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Off TopicHandig die Climatronic, behalve dan dat er in alle huidige VW, Seat en Skoda modellen een foutje zit waardoor speciaal in het koude jaargetijde, er wel eens wat condensatie optreedt.

In der kalten Jahreszeit beschlagen meine Scheiben, obwohl ich immer die "Defrostfunktion Frontscheibe" der Climatronic benutze. Was mache ich falsch?

Die Defrostfunktion wurde vom Hersteller ein wenig unglücklich implementiert. Grund dafür ist, dass bei Temperaturen über 3 Grad zusätzlich der Klimakompressor zur Entfeuchtung der Luft eingeschaltet wird. Grundsätzlich eine gute Idee, jedoch passiert es in der Winter- und Übergangszeit oft, dass die Temperaturen am Tag deutlich über 3 Grad liegen, abends und nachts jedoch darunter. Dadurch passiert folgendes:

Tagsüber (über 3 Grad) funktioniert die Defrostfunktion einwandfrei, da durch den Klimabetrieb die Luft entfeuchtet wird.
Die Feuchtigkeit sammelt sich jedoch dadurch am Verdampfer der Klimaanlage.
Ist nun beim nächsten Betrieb die Temperatur unter 3 Grad gesunken, geht die Klimaanlage bei der Defrostfunktion nicht mehr an, und die am Verdampfer gesammelte Feuchtigkeit wird ins Wageninnere transportiert. Dadurch beschlagen die Scheiben um so mehr.
Zur Vermeidung dieses Effekts gibt es zwei Möglichkeiten:

Etwa 10 Minuten vor Fahrtende die Klimaanlage in den ECON-Betrieb versetzen, damit die Feuchtigkeit am Verdampfer verdunsten kann.
Die Scheibe manuell "entfeuchten": ECON drücken, Taste für obere Ausströmer wählen, Lüfter manuell ein bis zwei Stufen höher einstellen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Higgy en Bessie,

Wat jullie over die airco/clima zeggen klopt allebei. Mijn punt is met name dat een airco aan onderhoud een flinke kostenpost kan zijn, en ik er daarom zuinig mee omspring. Dan bespaar ik meteen ook wat op het verbruik (en ja, dat merk je WEL als je 50dkm rijdt).

Het nadeel van AUTO is dat de aircocompressor altijd (boven 4 graden buitentemp) aanstaat, ook met korte ritten enz enz. Met adviseert vaak om de laatste 10 minuten de ECON aan te zetten zodat de verdamper kan drogen, zie ook laatste alinea van post van Gerritje.

Ik denk dat het wel uitmaakt hoe je met je airco omgaat. De auto is hiervoor van mijn vader geweest en stond ook vrijwel altijd op ECON. De auto is nu 6,5 jaar oud, heeft een respectabele km-stand en de airco blaast nog als nieuw. Daarentegen kocht mijn vader een andere Passat van 3 jaar oud, hiervan lekten de airco slangen (reparatie a EUR 500(garantie)) en moest opnieuw afgevuld worden. Het is maar een aanname, maar ik denk wel dat dit met die AUTO knop te maken heeft die altijd aan kan staan..


Bessie wat betreft jouw vraag over de GPS ontvangst. Ik heb net van Meppel naar Rijssen gereden, heen was het gemiddeld 6 en terug gemiddeld 7. Vooral terug soms ook 8 en een keer 9 erop. Dit was op binnendoor (80 & 100km) wegen, ritjes van ca 50km. Ik vond de MS2010 net zo goed functioneren als op de voorruit..

Is het jullie trouwens al opgevallen dat het vinkje voor het aantal GPSen nu een andere functie heeft (mij onduidelijk welke functie). Eerst was hij geel bij 4-5 sat's en werd daarboven groen. Nu is ie al groen bij 4 sat's maar heeeeeel soms wordt ie even geel, dat gebeurde net even bij 7 satellieten! Dus de kleur is nu niet meer aantal GPS gebonden, maar wat wel ?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 695
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 628
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 961
  • Andere software navigatie Volkswagen 7 ??
    door marcelhansen » 13 sep 2014 01:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1064
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1417
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”