VDO Dayton MS2010 ingebouwd in Volkswagen Passat - foto's

Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Ha die gniewold!

off-topic
Bedankt, goed verhaal van jou én van Gerritje over het gebruik van de Climatronic! Zeker voor mij aanleiding om vanaf nu daar inderdaad anders mee om te gaan. Over het verschil in verbruik kan ik niet oordelen, omdat ik dus altijd op 'AUTO' rijd (reed :) ), en met ca. 80Tkm/a een gemiddeld verbruik van 8,2L/100km niet om te klagen vind.
Zeker mede in ogenschouw genomen dat we hier, zoals bekend, af en toe 'iets' sneller dan 120 km/h mogen, en daar maak ik dan ook graag gebruik van.

on-topic
De ontvangstwaarden zijn dus bij de 'nieuwe' montagevariant' redelijk tot goed.
En inderdaad, ik heb ook waargenomen dat het 'kleurgedrag' van de GPS-ontvangst-vinkjes (wat een woord zeg)anders is als voorheen. Precies hetzelfde als bij jou. Soms zo'n uitschietertje 'geel' bij 9 sat's, maar daarentegen ook soms 'groen' bij 3 sat's.

Een typisch vraagje voor JW, denk ik zo :wink: .

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

Bessie schreef:Bedankt, goed verhaal van jou én van Gerritje over het gebruik van de Climatronic! Zeker voor mij aanleiding om vanaf nu daar inderdaad anders mee om te gaan
Nou, ik ben benieuwd! Er zijn hele volks(wagen)stammen die altijd met AUTO aan rijden, en beweren dat je niet meer 'anders wilt' als je dat eenmaal gehad hebt! Dus eens zien of je zo snel kunt afkicken...

Enneh, goed plan, we leggen de vraag over het kleurgedrag van de GPS-ontvangst-vinkjes bij JW neer! Kan ik rustig gaan slapen!


ps 1: Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met: 80Tkm/a ?


Bessie schreef:dat we hier, zoals bekend, af en toe 'iets' sneller dan 120 km/h mogen, en daar maak ik dan ook graag gebruik van.
ps 2: Is inderdaad bekend, ben afgelopen jaar ook in Berlijn geweest :oops:


Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

80Tkm/a is hoogstwaarschijnlijk een "duitse"uitdrukking. Hij bedoelt denk ik 80 tausend km/jaar.
Officiëel is 80Tkm/a ofwel "tonkilometer per annum", een grootheid uit de vervoerstechniek dus 80*100.000= 8.000.000 km/jaar maar dan moet je flink doorrijden. :D

Het is zo dat de airconditioning compressor er technisch veruit de voorkeur aan geeft om continu te draaien omdat dit de enige manier is om de asafdichtingen blijvend te laten functioneren, omdat dit de manier is waardoor de smeerolie de seals bereikt waardoor het koelmiddel hier niet kan ontsnappen.
In de AC-afdeling bij auto's rekent men al met een koelmiddelverlies van 10% per jaar dat mede veroorzaakt wordt door uitdrogende seals van compressoren die te lang stil staan! Natuurlijk is het zo dat bij een auto de compressor sowieso vaker stil staat dan draait, maar zoveel mogelijk draaien is alleen maar gunstig voor het functioneren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Gerritje schreef:80Tkm/a is hoogstwaarschijnlijk een "duitse"uitdrukking. Hij bedoelt denk ik 80 tausend km/jaar.
Officiëel is 80Tkm/a ofwel "tonkilometer per annum", een grootheid uit de vervoerstechniek dus 80*100.000= 8.000.000 km/jaar maar dan moet je flink doorrijden. :D
:D Met telkens weer zoveel wijsheid, Gerritje, moet jij toch ten minste 80T€/a kunnen verdienen.

En inderdaad. Ik ben dan ook heel hard aan het sparen voor mijn eigen satellietensysteem :wink: .

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

moet jij toch ten minste 80T€/a kunnen verdienen.
Ik ben reeds 11 jaar met pensioen, dus ik verdien niets meer, maar ik krijg een tegemoetkoming die aardig in de buurt komt :shock: :?: 8 miljoen per jaar :?: ja dat klopt wel zo'n beetje :lol:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Bessie schreef:dat we hier, zoals bekend, af en toe 'iets' sneller dan 120 km/h mogen, en daar maak ik dan ook graag gebruik van.
ps 2: Is inderdaad bekend, ben afgelopen jaar ook in Berlijn geweest :oops: [/quote]

:lol: Ik hoop niet voor je, dat je deze bewijsfoto (zie posting gniewold), op de Berliner Ring A10 hebt (laten) nemen!
Daar geldt namelijk slechts 120 km/h :oops:
Maar daar je inmiddels een nieuwer model Passat hebt, ga ik er gemakshalve van uit dat je je rijbewijs nog steeds hebt, dus dat zal wel loslopen ... :wink:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bessie schreef: .....De ontvangstwaarden zijn dus bij de 'nieuwe' montagevariant' redelijk tot goed.
En inderdaad, ik heb ook waargenomen dat het 'kleurgedrag' van de GPS-ontvangst-vinkjes (wat een woord zeg)anders is als voorheen. Precies hetzelfde als bij jou. Soms zo'n uitschietertje 'geel' bij 9 sat's, maar daarentegen ook soms 'groen' bij 3 sat's.

Een typisch vraagje voor JW, denk ik zo :wink: .

Grüßen,
Bessie
Zo'n typisch vraagje voor mij dus. Maar ook voor Gerritje :idea:

Woensdag heb ik de MS 2010 weer teruggekregen, die was een poosje uit logeren bij Gene. En die heeft er gelijk maar even de Update #3 op gezet 8)

Gisterenavond laat ben ik aan het experimenteren geslagen om te kijken of ik dit fenomeen kon reproduceren. En vervolgens begrijpen, hopelijk.
Ik heb de 2010 binnenshuis, onder het dak dat geen metaal in z'n constructie heeft, telkens een poosje in een bepaalde positie gehouden. Daarbij was de antenne onder een hoek van 45 graden opgeklapt, waardoor de antenne telkens een ander stuk van de hemel "zag" als ik de navi 90 graden draaide.

Daarbij heb ik hetzelfde fenomeen waargenomen, soms was er met 3 sat's al een groen vinkje, andere keren was er bij 5 sat's nog een geel vinkje.

Mijn "verklaring" voor dit fenomeen zit in de kwaliteit van het signaal en de wijze waarop de computer die gegevens kan verwerken en gebruiken.
Bedenk daarbij dat de gegevens van de sat's eerst in de navi-almanac moeten worden opgeslagen. Pas als die gegevens compleet zijn kan de unit ze gaan gebruiken om afstanden te meten.
Als de almanac nog niet aangevuld is met die gegevens geeft de unit wel weer dat 'ie de sat's ontvangt, maar dat de kwaliteit nog onvoldoende is. Dat zou dat gele vinkje in kunnen houden als je al 5 of meer sat's ontvangt.
In de praktijk kan dit zich voordoen als je een scherpe bocht maakt. Dan "ziet" de antenne een ander stuk van de hemel, dus ook andere sat's. En daarvan zouden de gegevens nog wel eens niet compleet kunnen zijn in de almanac die opgeslagen is in de navi.
Als je eenmaal een kwartiertje rondgereden hebt, in verschillende richtingen, zou de almanac compleet geladen moeten zijn. En dus zou dit fenomeen dan moeten verdwijnen.

Als gezegd, dit zijn wat gedachtespinsels.
Schiet er maar op, waarbij ik hoop dat Gerritje meeleest. Hij weet veel van dit soort zaken af :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

JW schreef:
Bessie schreef: .....De ontvangstwaarden zijn dus bij de 'nieuwe' montagevariant' redelijk tot goed.
En inderdaad, ik heb ook waargenomen dat het 'kleurgedrag' van de GPS-ontvangst-vinkjes (wat een woord zeg)anders is als voorheen. Precies hetzelfde als bij jou. Soms zo'n uitschietertje 'geel' bij 9 sat's, maar daarentegen ook soms 'groen' bij 3 sat's.

Een typisch vraagje voor JW, denk ik zo :wink: .

Grüßen,
Bessie
Zo'n typisch vraagje voor mij dus. Maar ook voor Gerritje :idea:

Schiet er maar op, waarbij ik hoop dat Gerritje meeleest. Hij weet veel van dit soort zaken af :idea:

Groet,
JW
:lol: Nou ja, het was een spontane keuze tussen jou en Gerritje hoor. Ik wilde niet riskeren dat Gerritje mogelijk 'knorrig' zou worden over 'gekleurde-vinkjes-vragen' :lol:

Maar evengoed bedankt voor jouw uitvoerige reply, interessant verhaal, wat mogelijk ook verband zou kunnen houden met de posting in het andere draadje 'Update#3', lees maar mee:

Ik vermoed inderdaad, zoals JW al vaker heeft gesuggereerd, dat e.e.a. met een grote, locale, gebouwdichtheid van doen heeft (korte "dode zone"?) Daar de navigatie an sich de rit weer snel oppakt, of in het geheel niet kwijt is, is het m.i. een kleine onvolkomenheid waar we gewoon mee om moeten gaan

Of ben ik hier navigatie-appels met peren aan het vergelijken?
Heb de veiligheidsgordel maar vast omgedaan, want ik heb het gevoel dat Gerritje er zó aankomt :wink:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ja zeker, knorrig! En wel omdat ik net een hele bak met spaaknippels van 12 mm in een bak met nippels van 14 mm heb gegooid en nu na een goed uur weer klaar ben met uizoeken.
Ik reed vanmiddag met m'n trouwel metgezellin alweer in zuidelijke richting op dezelfde weg waar ik eerder het vreemde non-ontvangst probleem signaleerde en had, ook omdat het "schoteltje"onder in de statusregel weer in het rood stond, met het diagnosescherm "GPS Status lezen" voor m'n ogen.
Zie: viewtopic.php?t=7991
En ja hoor, 5 satellieten van de 12 en 2D position :shock: , 6 van de 12 en No Position, 3 van de 11 en 2D position en ga zo maar door. Het schoteltje is de meeste tijd rood geweest en ineens is alles weer OK. De hele tijd staat er wel Alamnac OK en Tracking in beeld!
Wat was dat met m'n 5000 lekker makkelijk, daar had je gewoon niet in de gaten dat de positiebepaling een zeer sterk wisselende status blijkt te kunnen hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Gerritje schreef:Ja zeker, knorrig! (...) alweer in zuidelijke richting op dezelfde weg waar ik eerder het vreemde non-ontvangst probleem signaleerde en had, ook omdat het "schoteltje"onder in de statusregel weer in het rood stond, met het diagnosescherm "GPS Status lezen" voor m'n ogen (...)
Ik vind je anders tot nu toe redelijk mild :wink: .

Gerritje, even naar 'jouw' probleem (zie quote). Ik weet over deze materie natuurlijk nog niet zo heel veel, maar het volgende schiet mij te binnen.
Zou het kunnen zijn, dat er langs die plek waar jij dus blijkbaar herhaaldelijk langs gereden bent, recent een (nieuw) bedrijf gestart is met 'nieuwe technologie', ik bedoel hiermee signaalontvangst/signalen zenden, (mobiele-) telefoonantennes of zaken van gelijke strekking, die de ontvangst van GPS zouden kunnen storen?

Dit verklaart dan overigens niet dat één van de Mod's dacht ik ook al melding maakte van dit fenomeen.
t' Is maar een schot dus :wink:

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Bericht door gniewold »

kuruto schreef::oops: Helaas heren zit ik even in een uit de hand gelopen verbouwing, en is mijn pc met de foto's nog niet aangesloten. Na het komende weekend zou het moeten lukken.

GRT

Kurt
En Kuroto, hoe gaat het met de verbouwing? Heb je het allemaal alweer een beetje in de hand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 695
  • upgrade CD navigatie Volkswagen Phaeton
    door FVDL » 20 nov 2016 15:05 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 628
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 961
  • Andere software navigatie Volkswagen 7 ??
    door marcelhansen » 13 sep 2014 01:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1064
  • NAVIGATIE VOLKSWAGEN, RAAR GELUID BIJ AUX EN CONTACT AAN
    door oepich123 » 26 sep 2018 17:02 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 663
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1417
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”