Probleem na update 2050s

king kahuna
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2010 09:22

Probleem na update 2050s

Bericht door king kahuna »

Hallo ik ben nieuw hier, en ik heb natuurlijk een probleem met mijn navigatiesysteem.
Omdat ik gisteren dacht, laat ik eens mijn navigatie eens updaten, kwam ik op deze site terecht en heb eens geprobeerd om mijn 2050s te updaten....helaas! van te voren was het al geen top navigatie apparaat, nu doet hij helemaal niets meer!!
Ik heb al de regeltjes gevolgd die aangegeven stonden,in principe was het ook gelukt (denk ik) tot dat ik het apparaat uit probeerde te zetten....dat ging dus niet meer.
Batterij/accu losgehaald, en daarna weer proberen aan te zetten, jammer! ook niet als ik 'm aan de usb van mijn pc hang, dan brand wel het rood controlelampje linksboven,maar krijg 'm niet meer aan....scherm blijft zwart, ook niet na resetten of de accu een tijdje loshalen.
Hij is denk ik 3 jaar oud, en ik heb 'm al een keer in de garantieperiode terug laten sturen omdat hij de accu niet opladen.
Dat is trouwens nooit beter geworden....en ik heb ook altijd problemen gehad met het vinden van satteliet verbinding...ooit was ik 25 minuten onderweg voordat ie iets gevonden had! en gemiddeld duurt het 5 minuten?!
Zijn er oplossingen voor deze problemen? of kan ik het best er met de auto er een keer overheen rijden, en op zoek gaan naar iets anders?
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden.
groet Stephan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door JW »

Gaat dat lampje wél branden als je 'm aan de gewone lader hangt?
Via USB kun je 'm niet opladen, bij mijn weten.

Hij heeft een (gedeeltelijk) opgeladen accu nodig om überhaupt te kunnen starten, met een lege accu lukt dat niet. Ook niet als 'ie aan de lader hangt.

Voorts: heb je de update procedure wél uitgevoerd terwijl 'ie aan de lader hing? Als dat met een bijna lege accu gedaan is die niet bijgeladen werd kan dat makkelijk fout gaan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
king kahuna
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2010 09:22

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door king kahuna »

Ik heb 'm in de auto aan de constante 12 volt stroom gehangen en toen upgedate en dit heeft ie volgens mij ook gewoon afgerond.
Hoe het probleem gekomen is maakt me eigenlijk niet uit....ik vraag me af hoe dit weer ongedaan kan worden gemaakt?
Is er nog een andere manier om het apparaat te resetten/opnieuw op te starten?

gr.Stephan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door JW »

Ik schreef hierboven dat je 'm alleen kunt opstarten als de accu OK is en (deels) geladen.
En dus herhaal ik m'n vraag: werkt die accu nog?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
king kahuna
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2010 09:22

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door king kahuna »

Ik heb 'm gisteren de hele dag aan de oplader gehad, en gisterenavond branden i.p.v. het rode lampje, het groene, dus ik neem aan dat ie dan opgeladen is.
Als ik dan op de on/off knop druk, moet ie in principe aangaan......maar hij doet niets meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door JW »

Probeer nu nog eens die SW te laden, met de 2050 aangesloten op de lader.
Misschien lukt het dan wel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
king kahuna
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2010 09:22

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door king kahuna »

Nee! doet helemaal niets meer....krijg 'm met geen mogelijkheid meer aan.
Ik vind het wel vreemd, als zo'n update mislukt dan kun je helemaal niets meer met zo'n apparaat.
Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik ze graag.
Bedankt alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door JW »

Heb je geprobeerd 'm aan te zetten met de SD kaart er in waar die SW update op staat?

Als dat niet lukt, download dan de SW opnieuw, pak 'm netjes uit en zet 'm op de SD kaart. Probeer het dan nog een keer.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
king kahuna
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2010 09:22

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door king kahuna »

Gedaan! hij doet nog steeds helemaal niets, ik houd het aan/uit knopje ingedrukt aan de bovenkant maar er gebeurt niks.
Het zal weer zo zijn dat ik een nieuwe kan gaan kopen, wat bevelen jullie me aan, voor +/- 100 euro met een kaart van Europa.

p.s Iemand interesse in een Vdo dayton 2050s met een klein defectje? :wink:

groet Stephan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door Gene »

Ach voor de ondedelen misschien wel, heb hier een liggen met een kapot schermpje
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

king kahuna schreef:Het zal weer zo zijn dat ik een nieuwe kan gaan kopen, wat bevelen jullie me aan, voor +/- 100 euro met een kaart van Europa.
groet Stephan.
Volgende week bij de ALDI de Gopal (Navigon) in Medion uitvoering voor 149 euro
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Huxley
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mei 2011 08:16

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door Huxley »

king kahuna schreef:Hallo ik ben nieuw hier, en ik heb natuurlijk een probleem met mijn navigatiesysteem.
Omdat ik gisteren dacht, laat ik eens mijn navigatie eens updaten, kwam ik op deze site terecht en heb eens geprobeerd om mijn 2050s te updaten....helaas! van te voren was het al geen top navigatie apparaat, nu doet hij helemaal niets meer!!
Ik heb al de regeltjes gevolgd die aangegeven stonden,in principe was het ook gelukt (denk ik) tot dat ik het apparaat uit probeerde te zetten....dat ging dus niet meer.
Batterij/accu losgehaald, en daarna weer proberen aan te zetten, jammer! ook niet als ik 'm aan de usb van mijn pc hang, dan brand wel het rood controlelampje linksboven,maar krijg 'm niet meer aan....scherm blijft zwart, ook niet na resetten of de accu een tijdje loshalen.
Hij is denk ik 3 jaar oud, en ik heb 'm al een keer in de garantieperiode terug laten sturen omdat hij de accu niet opladen.
Dat is trouwens nooit beter geworden....en ik heb ook altijd problemen gehad met het vinden van satteliet verbinding...ooit was ik 25 minuten onderweg voordat ie iets gevonden had! en gemiddeld duurt het 5 minuten?!
Zijn er oplossingen voor deze problemen? of kan ik het best er met de auto er een keer overheen rijden, en op zoek gaan naar iets anders?
Bedankt alvast voor eventuele antwoorden.
groet Stephan.
Hopelijk heb je voordat je begonnen bent met updaten, een backup gemaakt van je navigatie systeem in het PC. Ik bezit zelf een PN2050S en bij mij werkt het apparaat uitstekend en na de succesvolle update nog beterder en sneller.
Als ik jouw probleem lees, zit het em vrijwel zeker in de voeding. Het apparaat is spanningsloos. Probeer het apparaat eens via USB aan te sluiten op je PC, want deze fungeert ook als voeding/oplader of als je een voedingskabel met stekker bijgeleverd had gekregen, zou ik je batterij proberen op te laden. Als het VDO-apparaat links boven rood oplicht, is hij aan het opladen. Als het LED lampje aan de bovenzijde brandt, heeft het apparaat stroom. Bovendien is het aan/uitzetten van VDO apparaten even wennen. Je moet namelijk de knop aan de bovenzijde 3 seconden ingedrukt houden en vervolgens weer loslaten om het aan of uit te kunnen zetten. Dit kan de indruk geven dat het apparaat niet werkt als je de knop te kort hebt indrukt.

Andre oplossingen:
- Heb je het juiste software wel gedownload? Er zijn namelijk drie typen: PN2050, PN2050S, PN2050 _
Dit kun je controleren op de fabrikant sticker welke in het apparaat geplakt is onder het gedeelte waar de batterij zit. (Dus niet op de batterij zelf, maar daaronder).

hier de link waar je de update software kan downloaden:
http://www.vdodayton.com/default2_and_f ... 23382.aspx

- Heb je de update uitgepakt met Winzip en deze 1 op 1 overgezet naar een nieuwe SD kaart?
- Heb je de update op een nieuwe lege SD kaart gezet, welke geformatteerd moet zijn op FAT of FAT32?

Mocht dit niet werken, raad ik aan de fabrikant te mailen. Ze zijn vrij royaal in het verlenen van service.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Huxley
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mei 2011 08:16

Re: Probleem na update 2050s

Bericht door Huxley »

Hieronder een link naar een topic met dezelfde problemen welke met uitgebreide stappen zijn opgelost.
Wellicht kun je hier veel mee!
viewtopic.php?f=153&t=16574

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navit openstreetmap op de VDO Dayton 2050s
    door Trust007 » 30 jun 2014 17:12 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 1409
  • Discover Pro - update probleem
    door joepa4 » 25 aug 2014 22:55 » in V.A.G
    Reacties: 43
    Weergaves: 16788
  • Kenwood 7250DAB update probleem
    door Rene1972 » 01 aug 2014 17:51 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 1137
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 853
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”