Nieuwe modellen PN4000/6000 van VDO Dayton

Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Ik ga er van uit dat je niet meerdere malen op Multimedia drukt; soms werkt het touchscreen niet direct na aanraking omdat er een of meerdere functies "in behandeling" zijn die enige tijd ter verwerking nodig hebben.

Het verschijnsel is echter vreemd. Wat je nog kan doen is een "keiharde reset", dus toestel uitschakelen en de batterij loshalen. Enige tijd wachten, bijv. een kwartiertje, en dan de batterij weer terugplaatsen.
Toestel weer regulier opstarten, en de gewenste functie weer kiezen.
Als dit ook niet helpt, dan is de gang naar de leverancier of VDO onontkomelijk vrees ik.

Laat a.u.b. even weten of je succes hebt of niet.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

DVB-T werkt niet

Bericht door Caysee »

Bessie schreef:Ik ga er van uit dat je niet meerdere malen op Multimedia drukt; soms werkt het touchscreen niet direct na aanraking omdat er een of meerdere functies "in behandeling" zijn die enige tijd ter verwerking nodig hebben.
Het verschijnsel is echter vreemd. Wat je nog kan doen is een "keiharde reset", dus toestel uitschakelen en de batterij loshalen. Enige tijd wachten, bijv. een kwartiertje, en dan de batterij weer terugplaatsen.
Toestel weer regulier opstarten, en de gewenste functie weer kiezen.
Als dit ook niet helpt, dan is de gang naar de leverancier of VDO onontkomelijk vrees ik.
Laat a.u.b. even weten of je succes hebt of niet.
Grüßen,
Bessie
Ik heb hetzelfde gehad. Bleek een softwarefoutje te zijn. De update hiervoor was even na half december 2007 beschikbaar. De leverancier had deze update eigenlijk al voor aflevering moeten installeren.
Wat rest is terug te gaan en de update er op te laten zetten via een SD-kaartje. Kost je een paar minuten, maar daarna is het probleem opgelost en werkt de TV-ontvangst.
Kijk alleen uit als je de TV rijdend gebruikt (geen beeld, wel teletekst), want als je een POI nadert loopt de zaak vast. Eerst dus even de POI-meldingen uitzetten in het menu. Dit is doorgegeven aan VDO-Dayton.
Succes met de update.
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Dank je voor jouw aanvulling.
We weten nog niet of Amsteltie succes heeft gehad na de hard-reset, maar gelet op jouw ervaring is dus een bezoekje aan VDO of GJK :wink: ontontkoombaar.

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Terugmelding

Bericht door Caysee »

Het zou toch aardig :oops: zijn als je af en toe eens een terugmelding leest van diegenen die een vraag gesteld hebben en op zeer korte termijn allerlei antwoorden en adviezen aangeleverd krijgen. :( Oooops, wat een lange zin....
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Met die hartekreet ben ik het volmondig eens :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Re: Terugmelding

Bericht door Bessie »

Caysee schreef:Het zou toch aardig :oops: zijn als je af en toe eens een terugmelding leest van diegenen (...)
Bessie schreef: (...)Laat a.u.b. even weten of je succes hebt of niet.
Ja, Caysee, ik haast mij dan ook om te reageren, ofschoon het geen vraag van je was :wink:
Je hebt volkomen gelijk, dat valt mij ook regelmatig op.
Met name de "gevestigde orde", Gerritje, JW, Gentry etc., gaan vaak tot het uiterste om de vraagsteller te helpen.
Blijkbaar is helaas het vaak zo, dat als diegene "geholpen" is, een stukje feedback te veel moeite is.
Neemt niet weg dat ook wij met raad en daad te beschikking blijven, toch? Daar is het veel te leuk voor!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Bericht door Caysee »

Natuurlijk blijven we antwoorden geven als we het weten, maar mijn reactie kwam voort uit het feit dat zo'n 8 dagen na de adviezen er geen letter meer in het forum kwam...... :evil:
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amsteltie
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2008 23:49

vervolg pn 4000

Bericht door amsteltie »

Beste Bessie en caysee,

Aller eerst even zeggen dat ik niet meer kon internetten, vandaar dit late bericht.

Bedankt voor het advies.

Ga hem opsturen want hij werkt niet.
Vanmiddag contact gemaakt met siemens vdo.
Moest hem maar opsturen naar hun service beheer.

Wacht af als hij het na die tijd goed doet.Duurt ongeveer 10 a 14 dagen als ik hem terug heb.
Laat julie weten als het goed is gekomen.

Groeten amsteltie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Bericht door Caysee »

No hard feelings.... :)

Jammer dat je hem zelf niet in Badhoevedorp af kan geven, dan duurt het maar een dag of twee. :(
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
amsteltie
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2008 23:49

vervolg pn 4000

Bericht door amsteltie »

Beste leden,

Heb mijn vdo dayton opgestuurd naar badhoevedorp met het probleem dat de tv niet werkt.

Heb hem deze week terug gekregen en werkt nu perfect.

Heeft software opdate gehad.

Probleem opgelost voor wat betreft de tv.

Heb nu de nav in de auto liggen en pak hem naar twee dagen weer is de accu leeg( doet niks)

Accu is nieuw.

Als ik er de stroom kabel in doe doet hij het wel.

Komt het door de koud dat hij het niet doet of is er een ander probleem?

Wie kan mij helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Had je de PN 4000 in stand-by, of helemaal uitgeschakeld? In het eerste geval kan zoiets gebeuren, zeker als de accu niet helemaal vol was.
Advies: laadt 'm nu goed op, en hou 'm 12 uur aan de spanning als de accu vol is. Daarna checken wat er gebeurt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

zit er bij de 4000 ook een schakelaartje in het batterij vak net zoals bij de 2010?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Batterijgebruik PN6000

Bericht door Caysee »

Uit ervaring kan ik melden, dat de PN6000 in de standby-stand aardig wat stroom verbruikt.
Na een dag niet gebruiken is de batterij niet echt bruikbaar meer om zonder externe voeding iets met het systeem te doen, dus zeker bij TV kijken even voeden via accu of lichtnet.
Een uurtje navigeren met de PN6000 aan het infuus in de auto laadt de batterij altijd weer voldoende op.
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON PN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Bessie schreef:Albanië, Andorra, Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgaije, Kroatië, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Monte Carlo, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Roemenië, San Marino, Servië en Montenegro, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Tsjechië en Vatikaan (stad).

Oekraïne is er vooralsnog niet bij, dus kies je vakantie in één van die andere 37 landen :P .

Grüßen,
Bessie
Van Croatie (HRVATSKA) is de dekking zeer weinig, zelfs de vakantiebestemmingen ontbreken !!!!
Tom Tom en MIO (teleatlas) doen het hier veel beter !

Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarom blijf je nu eigenlijk consequent Kroatië met een C schrijven?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CrazyA
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2008 14:01

Bericht door CrazyA »

Hallo iedereen,

Mijn eerste stapjes hier op het forum en met mijn nieuwe PN6000, die gratis bij m'n nieuwe Clio zat.

Ik heb een aantal kleine ritjes in de omgeving gedaan in de afgelopen maand en gister eindelijk een fatsoenlijk ritje. Het scherm is lekker groot en daardoor prettig te lezen zonder turen (zoals bij een eerder geleende TomTom Go v3 bijvoorbeeld). De stem is (na het terugschroeven van het volume) plezierig en duidelijk in haar aanwijzingen. De precisie van het apparaat is prima, ik had ook niet anders verwacht eigenlijk.

De problemen die ik heb ondervonden met betrekking tot het berekenen van routes, hebben alles te maken met welke route het apparaat voor mij verzonnen heeft. In Harlingen werd ik door de kleinste straatjes gestuurd terwijl er geen zichtbare tijdswinst was. Er zou, wat mij betreft, meer op doorgaande wegen gereden mogen worden.

Het gebrek aan via-punten in een route zou opgelost moeten zijn met een update, die heb ik nog niet geprobeerd.

Met het multimedia-deel ben ik aan het freubelen geweest met als resultaat dat ik een filmpje (in WMV-formaat) heb afgespeeld, net als wat MP3-tjes. Foto's weergeven werkt prima (al is de interface soms wat traag) maar de resolutie van het scherm ben ik nog niet over uit. In de boekjes staat:
PN4000 - 4,3" van 480x272 (16:9 verhouding)
PN6000 - 5,6" van 480x234 (16:9 verhouding, waarbij de pixels niet vierkant kunnen zijn)
Het grotere scherm zou een lagere resolutie hebben, maar wat ik ook aan plaatjes weer geef, ze zijn nooit scherp.

Ik heb (oa) deze testafbeeldingen gebruikt om de echte resolutie te achterhalen:
Afbeelding Afbeelding
Wat ik ook probeer, de plaatjes blijven 'onscherp' op de PN6000 omdat ze verschaald worden. Ook vind ik de scherpte van de letters op het scherm slechter dan nodig door de overdreven anti-aliasing.

Nu is er een spreekwoord over een gegeven paard, een gratis navigatiesysteem is nooit weg, de Renault-specifieke cradle is door de dealer keurig ingebouwd, maar er zijn nog wel enkele verbeterpuntjes denkbaar.

Als ik de moed (en de lege SD-kaart) gevonden heb voor de software update, laat ik jullie weten of het iets uit maakt. Verder vraag ik me af of het zomaar kan omdat die van mij een Renault opstartschermpje heeft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn hier al gebruikers die de update erop hebben staan en die rapporteren dat er niets is veranderd mbt viapunten.
Het Renault-Logo blijft gewoon behouden en kan ook worden gewijzigd door zelf een file aan te maken en tijdens de update in te laten lezen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CrazyA
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2008 14:01

Bericht door CrazyA »

Oke, de rebranding van Renault gaat dus echt niet verder dan alleen het startschermpje. Mooi om te weten :)

Van de week eens kijken naar een kaartje om de update uit te voeren. Ik zit nu namelijk nog met 1.6.4.7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je dat "ding" erbij hebt gekregen van Renault, heeft men daar ook de verantwoording voor de after sales. Dat impliceert dat zij verantwoordelijk zijn voor het updaten. Mooi toch!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CrazyA
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2008 14:01

Bericht door CrazyA »

Dat klinkt inderdaad heel mooi. Ik weet alleen niet of ik ze dat wel toevertrouw. Ze hebben best verstand van auto's daar, maar voor dit soort zaken heb ik eigenlijk minstens zo veel vertrouwen in mezelf na het doorspitten van het forum hier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar dan heb je ook op het forum kunnen lezen dat de veranderingen/verbeteringen na deze update uiterst mager zijn en in de verste verte niet beantwoordt aan de wensen van de gebruikers.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CrazyA
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2008 14:01

Bericht door CrazyA »

In dit topic spreken ze over de mogelijkheid om meerdere adressen in een route te leggen, iets wat ik mis in de huidige software. Het snellere zoomen is een mooie bijkomstigheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CrazyA
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2008 14:01

Bericht door CrazyA »

De nieuwe software heeft wel het Renault Clio-schermpje weggehaald, maar verder werkt het systeem eigenlijk nog net zo goed of slecht als ervoor. Ik heb er nog niet heel veel mee kunnen testen, maar weinig veranderingen. Ik heb zelfs even het idee gehad dat de GPS-ontvanger er snel mee opgehouden was en dat het langer duurt voordat 'ie z'n eerste fix gevonden heeft. Helemaal zeker kan ik 't ook niet zeggen, lijkt willekeurig te gebeuren.
De routefunctie heb ik nog niet uitgebreid kunnen testen, ik heb eigenlijk alleen maar gewone standaard ritjes gehad waarbij het navsys thuis bleef liggen (hoef ik er ook niet op te letten).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Bericht door Caysee »

Ik heb onlangs versie 1.7.4.2 op de PN6000 gezet.
Je kunt nu redelijk eenvoudig een route ingeven en deze ook opslaan voor later gebruik.
Heb nog weinig ervaring met het routegebruik (viapunten), maar het is wel weer een verbetering van het systeem.
Tevens zie je de TMC-provider nu op het scherm. Ik heb wel het idee dat de gevoeligheid van de TMC-ontvanger iets te lijden heeft van de uitbreidingen.
Je kunt nu ook na het ingeven van een bestemming de routelijst bekijken, net als bij de vaste systemen.

Dit is de link naar de update: http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... .7.4.2.zip

Nu nog een keer een update voor het wijzigen van de kaartkleuren.....
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CrazyA
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2008 14:01

Bericht door CrazyA »

Let er op dat ze verschillende versies hebben voor de PN4000 en PN6000!

Caysee, had jij ook het idee dat de initiële gps fix wat langer op zich laat wachten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pn4000 Updates nog verkrijgbaar?
    door Mrkvnn » 22 mar 2018 05:30 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 503
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 01 dec 2019 12:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 22 mei 2021 16:34 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 308
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 feb 2021 23:30 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 279
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 05 dec 2020 15:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 229
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 nov 2021 20:05 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 384

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”