Nieuwe modellen PN4000/6000 van VDO Dayton

Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Bericht door Caysee »

Ja, vandaag had ik ook het idee dat het wat langer duurde. :(
Ook mijn TMC wat meer in de gaten gehouden en daar had ik af en toe helemaal geen informatie, zelfs geen oude. :cry:
Ook lijkt het touchscreen wat verschoven te zijn, want het tevoorschijn halen van het snelmenu (zijkant) lukt alleen door met je vingernager in het uiterste hoekje te drukken.
Zal binnenkort eens contact opnemen met VDODayton. :!:
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CrazyA
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jul 2008 14:01

Bericht door CrazyA »

Van een slechte schermcalibratie heb ik gelukkig niet zo veel last. Wel raar overigens dat het niet zelf te calibreren is. Ik meende begrepen te hebben dat de calibratietool standaard bij Windows CE meegeleverd werd. Het is alleen niet op te roepen vanuit de direct startende VDO-software.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Schermcalibratie

Bericht door Caysee »

Mijn PN6000 mag terug naar Badhoevedorp.
De schermgevoeligheid lijkt aan de rechterkant het scherm uitgelopen.
Het quickmenu is meestal niet te benaderen, dan komt gelijk het instelmenu van de statusbalk tevoorschijn.
Bij het scrollen door het adresboek pakt hij direct het adres naast de pijl die naar beneden zou moeten scrollen.
Bij het intikken van een adres verschijnt steeds de letter links van de letter die je nodig hebt.
Al met al een zeer storende aangelegenheid die alleen in Badhoevedorp verholpen schijnt te kunnen worden.
Balen dus, want het systeem weer een aantal (?) dagen kwijt. :cry:
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caysee
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 18 dec 2007 22:01

Garantiewerkzaamheden

Bericht door Caysee »

Mijn PN6000 is vandaag naar de serviceafdeling van VDO Dayton (in Badhoevedorp) gegaan, waar verwacht werd dat het wel een weekje zou duren voor hij weer gerepareerd was.
Tot mijn verbazing een paar uur later al weer gebeld dat hij opgehaald kon worden.
Het systeem is omgeruild en werkt (voor zover ik dat snel kon bekijken, want alle instellingen stonden weer op 'default') normaal.
Hulde aan de mensen in Badhoevedorp, want dit is nog eens service (garantie). :D
[i]VDO Dayton PN6000 in een Citroën Grand C4 Picasso[/i]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

VDO Dayton PN 6000 TSN

Bericht door DigiWalker »

Zo.Ik heb vanaf begin augustus er ook één bij me.
Jawel een fantastische PN 6000.
Het DVB-T gedeelte,in één woord geweldig.
Overal televisie.
Zweden,Noorwegen,Duitsland,Nederland,overal heb je wel vrije zenders.
Even laten searchen,en hij vind ze wel weer.
De scandinavische zenders worden toch meestal ondertiteld in hun eigen taal.
De films zijn meestal engelse taal.
Het TV ontvangst is beter dan op een laptop met 1 antenne.

Dan het navigatie gedeelte.
Dat heeft 2 kanten.
Op stand "personenauto" is er totaal niets mis mee.
Prettige navigatie,goede begeleiding,duidelijk scherm etc.
Maar op standje "truck" met al zijn instellingen,zelfs op de allerlaagste waarde,dus 2 ton en 2 meter breed,en 2 meter hoog,is het een dikke drama.
Waardeloos kaartmateriaal.
Hier leid ie me der af,en daar,omdat er viadukten zijn waar ik zogenaamd niet over mag,of onder door kan.
Ik heb hem gekocht voor het TSN gedeelte.
Dat TSN gedeelte is met de kaart van 2008,wat ik schijn te hebben,zijn geld totaal niet waard.
Jammer dat VDO-Dayton te vroeg met een TruckSpecifiekeNavigatie is uitgekomen.
Ze kunnen het gewoonweg niet waarmaken.
Voor zijn prijs is daarom ook veel te duur.
Nogmaals.op het device heb ik niets aan te merken.
Het kaartmateriaal echter op Truck nivo,is gewoonweg zwaar knudde.
Vooral in Denemarken,Nederland en België.Frankrijk gaat redelijk en Duitsland nog iets beter.
Maar wat er gesuggereerd wordt qua dekking in Europa,hadden ze beter kunnen uitslpitsen per land.
Ik kan dan ook niemand adviseren om een PN6000 met TSN aan te schaffen.
Er zitten gewoonweg fouten in het kaartmateriaal,die er nog nooit geweest zijn,en ook nog nooit hebben bestaan.
Voor degene die het wel willen hebben,koop een gewone versie,zonder TSN.
Alleen al het TV gedeelte geeft sávonds enige vertier.
Van VDO cq de bandenboer :wink: hoor ik ook niets.
Krijg ook geen kaartupdate,alhoewel er wel een voucher bij zat voor 2008 en 2009.
Wel een mail gehad,dat ik was gerigistreerd,maar verder gebeurd er niets.
Hun beloftes maken ze tot dusverre niet waar.
We zitten nu al in Oktober,dat is dus al 4 maanden na hun beloofde juni.
Ik denk dat het net zo'n lachertje gaat worden als met Alturion.
Overname na overname,en de costumer kon naar zijn kaartupdates fluiten.
Jammer voor zo'n mooi device.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pn4000 Updates nog verkrijgbaar?
    door Mrkvnn » 22 mar 2018 05:30 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 498
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 01 dec 2019 12:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 475
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 254
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 22 mei 2021 16:34 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 301
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 feb 2021 23:30 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 273
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 05 dec 2020 15:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 225
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 17 nov 2021 20:05 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 377

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”