Instellingen...

Gebruikersavatar
®eelex™
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 jun 2006 00:13

Instellingen...

Bericht door ®eelex™ »

Hi,

Sinds de aankoop van de MS 2010 heb ik al aardig wat kilometers gemaakt. En zeer tevreden. :lol:

Daar ik wat met de diverse instellingen aan het spelen ben, ben ik benieuwd of een van jullie weet wat bepaalde instellingen teweeg brengen...

1. Bij instellingen>regionaal kan je huisnummerpositie instellen. Weet iemand wat het verschil is tussen de 2 opties hier ?
2. Bij instellingen>positie & snelheid kan je je positie wijzigen. Wat is het nut hiervan ?

3. Ik weet dat TMC er niet standaard opzit, maar zou je dat alsnog kunnen regelen ? De functie TMC zit al wel in het apparaat maar wellicht kun je daar via VDO iets voor kopen.

Ik ben tenslotte benieuwd wat jullie voor instellingen gebruiken en waarom. Bijv in het scherm aan de onderzijde.

Grtz Reelex.
-Niet omdat het moeilijk is durven we niet, omdat we niet durven is het moeilijk.-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Je punten 1 en 2 zijn mij ook opgevallen, wat het betekent weet ik (nog) niet.
Bigjay rijdt nu met de 2010, die zal dat wel verder "uitvinden", hem kennende :wink:

Een TMC uitbreiding is niet achteraf te maken. Dat is Hardware-matig een ander toestel, de 2110, en dat gaat dus niet.

Onderin het scherm had ik links de nog te rijden afstand, dan de verwachte aankomsttijd, daarnaast de GPS status en het meest rechts de accustatus. Als je 'm altijd aan de lader hebt in de auto zou je die rechtse ook door wat anders kunnen vervangen, maar ik heb geen sigarenaanstekerplug beschikbaar in mijn auto. Vandaar m'n keuze.

Verder gebruikte ik wel de sliding scale, van 150 tot 750 meter dus, maar verder gewoon de 2D in N-richting. Vind ik nu eenmaal het prettigst :wink:

Hoe zijn jouw ervaringen met de flitsers? Wil je je ervaringen daarmee in dat andere draadje posten?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lftgruber
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2006 19:22

Bericht door lftgruber »

JW schreef:Hallo,

Je punten 1 en 2 zijn mij ook opgevallen, wat het betekent weet ik (nog) niet.
Bigjay rijdt nu met de 2010, die zal dat wel verder "uitvinden", hem kennende :wink:

Een TMC uitbreiding is niet achteraf te maken. Dat is Hardware-matig een ander toestel, de 2110, en dat gaat dus niet.

Onderin het scherm had ik links de nog te rijden afstand, dan de verwachte aankomsttijd, daarnaast de GPS status en het meest rechts de accustatus. Als je 'm altijd aan de lader hebt in de auto zou je die rechtse ook door wat anders kunnen vervangen, maar ik heb geen sigarenaanstekerplug beschikbaar in mijn auto. Vandaar m'n keuze.

Verder gebruikte ik wel de sliding scale, van 150 tot 750 meter dus, maar verder gewoon de 2D in N-richting. Vind ik nu eenmaal het prettigst :wink:

Hoe zijn jouw ervaringen met de flitsers? Wil je je ervaringen daarmee in dat andere draadje posten?

Groet,
JW
Wat houdt dat Sliding Scale precies in JW, kan ik dat ergens op de site lezen? En is dat nu de getallen naast de navigatiepijl, wat oploopt en weer afloopt...Ik snapte al niet wat dat nou was...ben benieuwd! Gr Lft Gruber

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

lftgruber schreef: ...Wat houdt dat Sliding Scale precies in JW, kan ik dat ergens op de site lezen? En is dat nu de getallen naast de navigatiepijl, wat oploopt en weer afloopt...Ik snapte al niet wat dat nou was...ben benieuwd! Gr Lft Gruber
Ik bedoel daarmee de automatische zoomfunctie die je kunt instellen.
Daarmee krijg je een schaal van 150 meter als je stilstaat, en die loopt op naar 750 meter als je snel rijdt.
Waarschijnlijk heb jij die functie nu ingeschakeld, en daarom zie je die getalletjes wijzigen, van 150 naar 750. Klopt dat?
Als je liever een vaste schaal hebt kun je dat bij de kaartinstellingen wijzigen door de automatische zoom uit te schakelen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even een paar aanvullingen.

De "sliding scale", de zoomfunctie dus loopt van 150 tot 1000 meter, niet tot 750 meter zoals ik eerder schreef.
Bij instellingen>regionaal kan je huisnummerpositie instellen. Weet iemand wat het verschil is tussen de 2 opties hier ?
Wij kennen een huisnummer ná de straatnaam, maar in sommige landen is het gebruikelijk om eerst het nummer en dan pas de straatnaam te geven. De Fransen doen dat laatste, onder andere.

Probeer het maar eens uit, en dan zie je dat een adres ineens luidt: "14 Prinsengracht" ipv "Prinsengracht 14".

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”