Alternatief voor VDO Dayton MS2010

appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Alternatief voor VDO Dayton MS2010

Bericht door appie40 »

Ze zijn zo "aardig" geweest om o.a. mijn MS2010 uit mijn auto te jatten (ik weet het : heel stom navi in auto laten liggen).
Ben nu aan het denken wat mijn volgende navi wordt.
Ik zoek dus een navi voor heel (west)Europa , zonder kaartwissel , en niet te duur (max.±€350) en waarschuwing voor flitsers.
Compleet kaartmateriaal het liefst op bijgeleverde kaart
Ook mogelijkheid voor externe antenne, ivm warmtewerend glas. (externe antenne had ik bij de MS2010 niet nodig)

Heb zelf de Becker ( of misschien toch maar weer de MS2010 ??) in gedachte.
Tomtom is aan de prijzige kant....
Als de MS2010 stabieler zou zijn , zou ik me geen moment bedenken en er weer een gekocht hebben.
Heeft er iemand een tip voor me ?

Alvast bedankt,

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
North
Average Member
Average Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2006 11:09

Bericht door North »

Denk dat ik toch richting Mio of Tomtom ging zoeken..
VDO MS5100, MM4900, MT5011.
Orange SPV C500 met TT5 mobile
_________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

www.kieskeurig.nl Altijd makkelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Re: Alternatief voor MS2010

Bericht door TifKag »

appie40 schreef:Ze zijn zo "aardig" geweest om o.a. mijn MS2010 uit mijn auto te jatten (ik weet het : heel stom navi in auto laten liggen).
Ben nu aan het denken wat mijn volgende navi wordt.
Ik zoek dus een navi voor heel (west)Europa , zonder kaartwissel , en niet te duur (max.±€350) en waarschuwing voor flitsers.
Compleet kaartmateriaal het liefst op bijgeleverde kaart
Ook mogelijkheid voor externe antenne, ivm warmtewerend glas. (externe antenne had ik bij de MS2010 niet nodig)

Heb zelf de Becker ( of misschien toch maar weer de MS2010 ??) in gedachte.
Tomtom is aan de prijzige kant....
Als de MS2010 stabieler zou zijn , zou ik me geen moment bedenken en er weer een gekocht hebben.
Heeft er iemand een tip voor me ?

Alvast bedankt,

Appie
Ik weet niet of je een BCC in de buurt hebt zitten, maar daar hebben ze momenteel een TT go 500 voor € 299,-, met europeesche kaarten erbij.
De software is TT5, maar is gratis te updaten naar TT6.
Het enige nadeel is dat de kaarten van 2005-2006 zijn !

Succes
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Appie,

Eerst en vooral, gecondoleerd met het verlies. Want ook al vind je jezelf stom, dat neemt niks weg van het buitengewoon lullige gevoel dat iemand wat gejat heeft dat van jóu was. En dat je geld moet uitgeven om het verlies te compenseren :evil:

Een tegenvraag, of eigenlijk twee:
-Als ik me goed herinner was jij op zich een tevreden gebruiker van de 2010. Enige probleem was (soms?) het vinden van de sat's. Klopt dat?
-Zou jij, als je de 2010 nog had overwogen hebben 'm weg te doen, of in te ruilen voor en ander, als dat niet te veel gekost had?

Uiteraard is me bekend dat er problemen zijn met de 2010, maar die zijn niet algemeen. De een heeft problemen met de sat's, een ander met POI's, een derde met freezings.
En heel velen hebben überhaupt geen problemen, van de naar ik denk meer dan 50.000 verkochte exemplaren is het merendeel zonder serieuze problemen in gebruik.
Een forum als het onze is er om mensen te helpen als ze problemen hebben, dan zoeken mensen hulp. Tevreden gebruikers zoeken normaliter geen fora op, waarom zouden ze....

En dus zou mijn afweging zijn, even los van de al-dan-niet nog verkrijgbaarheid van de 2010: Als je happy bent met de 2010, waarom dan overstappen op een ander merk, dat ongetwijfeld ook zo z'n makken heeft.
En als je nog even kunt wachten, neem dan de 2050 mee in de overwegingen. Daar zal ongetwijfeld een nieuwere GUI op zitten :idea:
Als je niet happy was met de 2010 en niet kunt wachten wordt het een ander verhaal. Naast TT en Mio is er ook nog Navman, daar zitten ook mogelijkheden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Alternatief voor MS2010

Bericht door JW »

TifKag schreef:
appie40 schreef:Ze zijn zo "aardig" geweest om o.a. mijn MS2010 uit mijn auto te jatten (ik weet het : heel stom navi in auto laten liggen).
Ben nu aan het denken wat mijn volgende navi wordt.
Ik zoek dus een navi voor heel (west)Europa , zonder kaartwissel , en niet te duur (max.±€350) en waarschuwing voor flitsers.
Compleet kaartmateriaal het liefst op bijgeleverde kaart
Ook mogelijkheid voor externe antenne, ivm warmtewerend glas. (externe antenne had ik bij de MS2010 niet nodig)

Heb zelf de Becker ( of misschien toch maar weer de MS2010 ??) in gedachte.
Tomtom is aan de prijzige kant....
Als de MS2010 stabieler zou zijn , zou ik me geen moment bedenken en er weer een gekocht hebben.
Heeft er iemand een tip voor me ?

Alvast bedankt,

Appie
Ik weet niet of je een BCC in de buurt hebt zitten, maar daar hebben ze momenteel een TT go 500 voor € 299,-, met europeesche kaarten erbij.
De software is TT5, maar is gratis te updaten naar TT6.
Het enige nadeel is dat de kaarten van 2005-2006 zijn !

Succes
Een ander groot nadeel van de 500 is dat 'ie enorm spiegelt. En dat 'ie knap onhandig is door z'n formaat, met name de dikte.
Die problemen zijn (goeddeels) opgelost bij de 510, maar die heeft wel een ander prijskaartje.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TifKag
Average Member
Average Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006 16:50

Bericht door TifKag »

JW schreef:-Zou jij, als je de 2010 nog had overwogen hebben 'm weg te doen, of in te ruilen voor en ander, als dat niet te veel gekost had?
Ik wilde dat ik maar een adres in de buurt wist, waar ik hem in kon ruilen, voor een goede prijs.
Vorige week zaterdag, wilde ik een ander navigatie systeem gaan halen, maar.....op dezelfde dag ging mijn monitor kapot.
Dat werd toen dus de prioriteit, en heb ik nog steeds de 2010 (Die het momenteel verder goed doet hoor, maar ik wil toch liever een apparaat, dat net dat beetje betrouwbaarder is)

Ik heb het momenteel ook wel gehad met VDO (in het begin, toen er de grote problemen waren, ben ik zelfs verschillende keren gebeld om hen op de hoogte te brengen over wat de problemen precies waren. en momeneteel krijg je niemand meer te spreken, of zeggen ze "kijk maar op de website, want we weten niet of en wanneer er een update komt".)
VDO Dayton MS-2010
Asus A636n - 2GB - TT6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigbrother
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2006 20:21

Bericht door bigbrother »

@Appie

Nou, als ik jouw was zou ik zeker "voorlopig" geen VDO Dayton MS 2010 of hoger nemen tot ze eens een fatsoenlijke update uitbrengen die wel werkt.
Ik zou eerder richting TomTom Go gaan, mede omdat ze al lang op de markt zijn en ze bijna of geen bugs meer vertonen (zover ik weet)
HP iPAQ rx 3715 & TomTom 6.10
VDO Dayton MS2010

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

Ik zou hem wel graag willen ruilen voor het TMC model. Dat is voor mij het grootste nadeel. Dat ik soms geen Poi's heb stoort mij eigenlijk niet zo. Hij brengt me van A naar B en dat gaat goed. Zelf denk ik nu, had ik maar even gewacht op de MS2110. Als die ook in een gunstig prijs segment zou zitten had ik hem zeker gekocht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

Voordat ik de MS2010 kocht , had ik een PDA met Tomtom.Op zich werkt dit goed,maar het was steeds "klooien" met de GPS muis en moest vaak kaart wisselen ( via menu). Ik had major roads europe en alle andere landen "los".
Daarom heb ik een Europa "door-to-door" gekocht.
@JW,
Klokt, op zich ben/was ik redelijk tevreden.
Theoretisch (!) voldoet de MS2010 aan al mijn wensen,maar door die "bugs" is het plezier er een beetje af.
Wel is er een duidelijke verbetering met de laatste software.Ik zou hem niet willen ruilen,maar zou wachten tot er een goede update kwam.
Maar het is zoals Tifkag zegt : lijkt we of ze er niet veel meer energie in steken om update uit te brengen.
De 2050 heb ik ook over gedacht, maar zit alleen benelux up en hoofdwegen Europa.En ik heb ( alweer stom) geen backup gemaakt van de SD kaart...

Effe voor de duidelijkheid : ik zoek dus een navi met Europa door-to-door , zonders kaartwissels oid.

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Al had je een "back-up" gemaakt van je 2010 SD kaart, die zou imho onbruikbaar geweest zijn in een 2050.
Wellicht herinner je je nog dat Duitsland in het geheugen zelf zat, en dat je de SD kaart nodig had voor de Benelux. Die zit in de EU-2 map op de SD, Zuid-Europa zit in EU-3.
Als je dus een 2050 met Benelux koopt zit die al geladen, en dus heeft die SD kaart een andere inhoud dan bij de 2010. En daarmee is 'ie niet bruikbaar naar ik denk.

Dat VDO met een update bezig is weet ik met 100% zekerheid, dat is me voor m'n vakantie al bevestigd:
Er wordt zeer zeker weer gewerkt aan een nieuwe update. Heb al wat verbeteringen daarvan mogen zien. Aangezien ik ook geregeld op jullie forum lees, zijn de opmerkingen mij (en ontwikkeling) inmiddels bekend.
Wanneer die gereed is voor release, da's een ander verhaal. Er wordt op dit moment driftig getest, en zolang......

Ik schreef het al eens eerder, na het uitkomen van de 9.7 SW voor de MS 5500 bleek er een hardnekkige bug te bestaan, sommigen hadden daar last van, anderen niet. Met de komst van de 9.8 is dat allemaal opgelost, en die SW kwam er enige tijd ná het uitkomen van de 5700, de opvolger van de 5500.
Dat wil niet zeggen dat die update voor de 2010 ook pas zou komen ná het uitkomen van de 2050, ik geef er maar mee aan dat men ook z'n eerdere produkten blijft ondersteunen.

Ik heb er dus alle vertrouwen in dat het voor elkaar komt, een bedrijf als Siemens-VDO heeft een reputatie te verliezen, en dat zal men zich niet laten gebeuren met zoiets :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

@Appie40

Ik weet niet of het wat is. Ben zelf niet zo'n Aldi man. Maar de prijs is goed.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_40/P_OFF01.HTM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

En appie. Wat is het geworden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

Wacht effe af hoeveel ik terugkrijg van de verzekering(als ik al iets krijg).
Denk dat het dan de Mio C510 wordt.Leuk apparaat in ieder geval.

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Jan Ambtenaar
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2006 19:52

Bericht door Jan Ambtenaar »

Vanmiddag weer ffff met de 2010 op pad geweest. Had eerst geen satelietenontvangst. Nadat ik een kilometer of drie gereden had, kreeg ik satelieten. Maar: toen had ik een kaart zonder wegen! Maar weer uit- en aangezet. Toen vrij snel wat satelieten en ook weer een kaart. Rest van de rit geen last gehad. Het blijft een instabiel ding. Hopelijk komt de update snel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Diamant
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 aug 2006 20:24

Bericht door Diamant »

Jan Ambtenaar schreef:Vanmiddag weer ffff met de 2010 op pad geweest. Had eerst geen satelietenontvangst. Nadat ik een kilometer of drie gereden had, kreeg ik satelieten. Maar: toen had ik een kaart zonder wegen! Maar weer uit- en aangezet. Toen vrij snel wat satelieten en ook weer een kaart. Rest van de rit geen last gehad. Het blijft een instabiel ding. Hopelijk komt de update snel.
Zelf weinig ervaring met nav. systemen. Maar zullen niet alle merken die problemen hebben?
Moet wel zeggen dat ik na de update wel meer problemen heb ondervonden. Vaak geen Poi's of vastlopers.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ar146
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2006 19:37

Bericht door ar146 »

Diamant schreef:@Appie40

Ik weet niet of het wat is. Ben zelf niet zo'n Aldi man. Maar de prijs is goed.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_40/P_OFF01.HTM
een collega van mij heeft deze gekocht , ben benieuwd naar zijn bevindingen. en zal ze vermelden.
VDO Dayton MS2010, in a ALFA Romeo 146 18Ts ;-) Gr Tom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ar146 schreef:
Diamant schreef:@Appie40

Ik weet niet of het wat is. Ben zelf niet zo'n Aldi man. Maar de prijs is goed.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_40/P_OFF01.HTM
een collega van mij heeft deze gekocht , ben benieuwd naar zijn bevindingen. en zal ze vermelden.
Daar zijn we zeker benieuwd naar, kom maar op dus :wink:

Maak je er wel een apart topic van, bij overige merken, dan wel bij Medion als je er zeker van bent dat die Aldi een gebrandlabelde Medion is?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
appie40
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 aug 2006 07:45

Bericht door appie40 »

Diamant schreef:En appie. Wat is het geworden?
Ik heb de Navman N40i via de Shell ( met airmiles) vorige week binnen gekregen.

De ontvangst is , ondanks het warmtewerend glas , uitstekend !!!

Bevalt prima ( tot nu toe :D )

Appie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wodanski
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 17:01

Bericht door wodanski »

:sturen:

Hallo allemaal.

Ik heb verlede week een MS2110 TMC gekocht en ben er inmiddels mee naar Tsjecie geweest en kon zonder problemen de, afgelegen, lokatie vinden. Alleen het nieuwe stuk autobaan 5 in duitsland welke net is afgerond kon hij nog niet.
Wel is hij 1 keer vastgelopen tijdens het navigeren maar dat kwam wel nadat ik er behoorlijk mee liep te spelen. Even opnieuw opgestart en hij deed t weer. Ik had vrijwel constant 7a 8 satelieten achter de warmteweerende ruit van de Laguna. Het bekende probleem dat de stemnavigatie het niet zou doen is mij niet voorgevallen.
Het is mij alleen nog niet gelukt om het met behulp van de USB kabel aan te sluiten op de PC.
Is er iemand die weet hoe ik hem kan aansluiten op de pc?


Overigens deed ook de TMC het in duitsland helemaal prima.

W.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Is er iemand die weet hoe ik hem kan aansluiten op de pc?
Je zult daartoe eerst Active Sync van Microsoft moeten installeren zodat een "Mobile Device" ook kan worden herkend

NB: Je toetsenbord is aan vervanging toe want er komen af en toe rare letters uit en andere doen het niet :D
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wodanski
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 17:01

Bericht door wodanski »

Je heb helemaal gelijk..... Ik heb het nog eens nagelezen en het leek inderdaad helemaal nergens op... Ik hou hetmaar op de vermoeidheid.

Ik zal Active Sync van Microsoft eens insaleren en het dan nog eens proberen.

Tnx.

W.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wodanski
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 17:01

Bericht door wodanski »

Helemaal geweldig Gerritje... het werkt helemaal goed.

Tnx.

W.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie alternatief voor RNS 510
    door ligth011 » 03 jun 2015 12:08 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 904
  • Kia Cee'd navigatie software update, alternatief?
    door Johnnyboy » 22 jan 2015 14:24 » in Kia
    Reacties: 0
    Weergaves: 1049
  • MS2010 Software
    door Thijn83 » 28 mar 2021 20:05 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 210
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 610
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1176
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3150

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”