Mio H610 zonder accu gebruiken?

paulus333
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 08:23

Mio H610 zonder accu gebruiken?

Bericht door paulus333 »

Ik heb een ruim 3 jaar oude Mio H610 waar ik overigens niet zo tevreden mee ben (slechte ontvangst). De accu is ondertussen ook overleden. Op zich niet zo erg want in de auto hangt hij toch altijd aan het laadsnoer. Nu is het probleem dat de interne accu zo slecht is geworden dat, zelfs met laadsnoer, de Mio amper wil opstarten. De vraag is dus of ik de Mio ook zonder interne accu kan gebruiken. Bij mijn oude laptop doe ik dat zonder problemen.

Een nieuwe accu is de Mio echt niet waard, vanwege de verouderde kaart en de slechte ontvangst. Dan gaat ie maar de afvalbak in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Neen, is niet mogelijk, de accu maakt deel uit van het circuit waar de OS weer
mee om gaat, verbreek je dat circuit loopt de OS niet door de startprocedure heen.
De prijs valt mij nogal mee, zeker als je tevreden bent over het apparaat.
OS=Operating Sofware, bv. Windows CE

http://www.batteryupgrade.com/shopBrows ... d/67964254
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paulus333
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 08:23

Bericht door paulus333 »

Bedankt! Jammer dat ie niet zonder accu wil werken, daar was ik al bang voor. De oude accu trekt de voeding plat zodat hij ook op het laadsnoer niet meer werkt. Alleen de netvoeding heeft nog genoeg power om het apperaat weer op gang te krijgen.
De accu is inderdaad niet echt duur maar ik was bepaald niet tevreden over de Mio H610. Voor het dubbele (50 euro) kan ik een tweedehands Nuvi 255W krijgen met een kaart van vorig jaar. In dat geval lijkt het me niet meer rendabel om de Mio weer op te knappen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Mitac Mio”