Storing : Geen Cd-wisselaar Mercedes S-klasse W220 bj. 1999

Alles met betrekking tot Mercedes navigatie
Lethal
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007 00:07

Storing : Geen Cd-wisselaar Mercedes S-klasse W220 bj. 1999

Bericht door Lethal »

hallo

ik heb een Mercedes S500 uit maart 1999, ik weet niet welke command systeem ik heb of hoe ik deze moet noemen.
Het is gewoon die standaard command systeem.
Ik heb het volgende probleem : Als ik een cd wil afspelen via de Command systeem of via de cd-wisselaar en ik op de CD knop druk dan krijg ik de melding : GEEN CD-WISSELAAR.
Vreemd genoeg doet de navigatie-cd het wel gewoon en de navigatie werkt overigens ook perfect.
Kan iemand mij hiermee helpen ? of is dit een bekend ziekte ?
zoniet welke radiozenders adviseren jullie mij :P :P :P :lol:

mvgr. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo lezend denk ik in eerste instantie aan een loszittende verbinding tussen de Comand en de wisselaar. Check die eens, haal ze even los en zet ze weer goed vast en kijk dan of de wisselaar weer herkend wordt.

Als dat allemaal niet helpt moet je aan de wisselaar zelf gaan denken...
zoniet welke radiozenders adviseren jullie mij :P :lol:

Tsja, da's lastig. Ik weet ook niet wat je in je wisselaar placht te stoppen.... :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die wisselaar zit toch ook naar ik meen met een "optic fibre" aangesloten, en als je daar problemen mee hebt :roll:
Wat ik niet begrijp is als je in je Comand zelf een CD stopt, dat er een melding komt dat er geen wisselaar is. Je moet op het bedieningspaneel toch een mogelijkheid hebben om tussen headunit en CDC te wisselen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Die wisselaar zit toch ook naar ik meen met een "optic fibre" aangesloten, en als je daar problemen mee hebt :roll:
Wat ik niet begrijp is als je in je Comand zelf een CD stopt, dat er een melding komt dat er geen wisselaar is. Je moet op het bedieningspaneel toch een mogelijkheid hebben om tussen headunit en CDC te wisselen.
Als dat zo is moet 'ie ook een aparte voeding hebben. Is die wellicht los, of is de zekering kapot?

En inderdaad, die melding is mij ook niet duidelijk. Of het zou moeten komen doordat deze Comand überhaupt geen CD's kan afspelen, dat weet ik niet.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lethal
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007 00:07

Bericht door Lethal »

dank jullie wel voor jullie reacties...
hmmm... de cd wisselaar heeft gewoon stroom... maar goed als ik een audio cd in de command systeem gooi dan krijg ik tog hetzelfde storing het lijkt mij sterk dat het aan de cd wisselaar zou liggen dan... overigens speelt de command systeem wel gewoon mijn navigatie cd af dus aan de lens zou het niet kunnen liggen ?
ik dacht eerder aan de software van command zelf die opnieuw laten installeren ofzo ???

groetjesss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat mij een beetje verontrust is het feit dat de wisselaar "gewoon" stroom heeft en dat de Comand "gewoon" de navigatie CD's leest. Dat zegt dus allebei helemaal nul komma niks!.
Volgens mijn info speelt de Comand geen audio CD's en zit er inderdaad een "optic fibre" aansluiting aan de wisselaar.
Daar kan van alles mee mis zijn en spanning op een wisselaar is essentiëel maar niet zaligmakend, daar is meer voor nodig.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lethal
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2007 00:07

Bericht door Lethal »

Gerritje schreef:Wat mij een beetje verontrust is het feit dat de wisselaar "gewoon" stroom heeft en dat de Comand "gewoon" de navigatie CD's leest. Dat zegt dus allebei helemaal nul komma niks!.
Volgens mijn info speelt de Comand geen audio CD's en zit er inderdaad een "optic fibre" aansluiting aan de wisselaar.
Daar kan van alles mee mis zijn en spanning op een wisselaar is essentiëel maar niet zaligmakend, daar is meer voor nodig.
hmmm gerritje hoe kan ik dit als beste aanpakken dan ? wel vreemd dat mijn command dus geen audio cd's afspeelt wist ik ook niet hoor als het zo is, want ik heb de auto pas een week...
moet ik die wisselaar loshalen ofzo of zitten die kabels die ik moet checken ver in de interieur ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen idee, maar over het algemeen is het zo dat onwillige "optic fibres" niet de makkelijkste reparaties opleveren. De Comand zelf die in jouw auto zit is nog een type Non-DX waarvoor nu geen kaarten meer worden gemaakt en tenzij je een hobbyist vindt met kennis en kunde zou ik er maar helemaal vanaf zien vanwege eventuele kosten.
Je kunt de zaak uitbouwen en alle bedrading en aansluittingen controleren. Misschien is er ook een speciaal Mercedes-forum waar men je verder kan helpen, want het wordt mbt details te exclusief voor dit forum.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Rns mfd / rns2 storing: kan geen plaatsnaam selecteren
    door Jeroen-san » 23 mei 2016 22:48 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 350
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2104
  • Mercedes Europa Audio 50 APS NTG-2
    door bullterrier » 08 sep 2014 21:25 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 953
  • Wat is de originele navigatie Mercedes CLS 2005
    door willy100 » 09 apr 2018 14:22 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 413
  • Mercedes ML comands aps display informatie
    door Wimschuldink » 05 dec 2016 10:32 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 490
  • goede vervanger gezocht voor Command (Mercedes ML)
    door HendrikJD » 12 okt 2015 17:53 » in Aankoop advies
    Reacties: 4
    Weergaves: 856
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 538

Terug naar “Mercedes”