Kenwood DNX 7200

heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Kenwood DNX 7200

Bericht door heniko »

Ik heb sinds 4 januari een Ford Focus Cabrio met deze installatie. Ben een beetje technisch, maar ik loop hierop stuk. Ik ben onlangs 3 dagen naar het noorden van het land geweest, waar ik helemaal niet bekend ben. Toen men hoorde welke wegen ik genomen had, lagen ze in een deuk.
Ik ben verplicht om een wegenkaart te raadplegen, en van tijd tot tijd de instructies te negeren. Alle instellingen staan goed, ik ben al ...tig keer teruggeweest naar de installateur. Hij staat op kortste tijd.
Nu pas op vakantie geweest naar Frankrijk, kaart gehaald bij de ANWB. Kortste route vanuit Breda naar PArijs is: Antwerpen, Gent, Lille. Mijn systeem stuurde me via Brussel. Toen ik dat negeerde en gewoon Gent nam, werd de tijd met 45 minuten bekort.
OOk de uitspraak is erbarmelijk. De Zwartwaterallee in Zwolle werd uitgesproken als Zwart-wat-er-alle. Breda werd in Antwerpen aangegeven als Breed-A.
Ik probeer nu de nieuwe software te installeren, heb die al gedownload, alleen het downloaden van de kaartupdate lukt me niet. DAt zou moeten met het programma Mapsource, maar het programma dat op www.garmin.com staat is alleen te installeren als je al een MApsource op je pc hebt staan en die heb ik dus niet.
Ik weet niet goed meer wat ik nu nog kan. Ik heb geklaagd bij de leverancier (mijn Ford dealer heeft hem geadviseerd) en ben wel heel tevreden over het stereo gedeelte, maar ik reis veel voor mijn werk en wordt dus steeds het bos ingestuurd.
Wie kan me adviseren?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Toch een paar opmerkingen:
Als je voor kortste route kiest wordt de kortste route in kilometers genomen en dat is zeker niet die over de snelweg. Dan moet je voor snelste route kiezen. Bij kortste route wordt je door de meest idyllische weggetjes, desnoods dwars door stiltegebieden en woonerven gestuurd.
Een DNX7200 lijkt een heel aardige navigatie maar door de opbouw en de techniek die is gebruikt is het in feite een hele goede geluidsinstallatie met een kleurenscherm waarbij ook nog een TomTom-achtige navigatie-unit zit vastgeknoopt, met alle nadelen vandien.
Bovendien is het zo dat met de optie "vermijden snelwegen" waarschijnlijk ook de ons bekende N-wegen worden vermeden. Een probleem dat al eerder aan de orde is geweest en waarvoor nog een definitieve proef moet worden gedaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

Hoi Gerritje
Bedankt voor je antwoord, maar de DNX kent alleen kortste tijd en kortste afstand. Lijkt mij dat ik dan voor kortste tijd moet kiezen. Bij die kortste afstand kom je inderdaad over al die landweggetjes.
Heb je een idee hoe ik aan dat programma Mapsource kan komen? Zoals ik al schreef, die download op Garmin.com is alleen een update voor VISTA, maar niet het basis programma.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ons lid Gentry is het aanspreekpunt mbt Kenwood
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ik kan je miss wel helpen, wil wel weten welke software versie in jouw toestel zit, zowel van de navigatie als van de firmware van het toestel
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

Hallo Gentry
Nou, komt tie:
softwareversie 2.50, audioversie Claire-V1.40, GPS SW versie 3.00. Heb je zo voldoende info?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Volg de procedure op deze site eens voor jouw toestel, zorg wel dat je het serienummer bij de hand hebt.
http://www.kenwood.com/usb/info_program_en.html

en om poi's etc toe te voegen:
http://www.kenwood.nl/technologie/navigatie/

waar kom je vandaan?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

OK! Ik heb ze gedownload, vervelend is alleen dat het systeem ergens onder mijn dashboard zit :-), dus ik moet even kijken hoe ik het kan installeren. Zal morgen even contact opnemen met het bedrijf dat het hem heeft ingebouwd. Alvast hartelijk dank!
Ik woon in Breda.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

Maar nu zie ik ook dat er al een nieuwe softwareversie is. 2.60. Zal ik die ook maar meteen meepakken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

als het inbouwbedrijf zijn werk goed gedaan heeft ligt de usb kabel in de buurt van het dashboardkastje oid, zodanig dat je er makkelijk bij kunt voor updates, de kaartupdate gaat via de sd sleuf achter het scherm
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

OK! Ik zag nu waar hij zit, maar heb nog geen usb kabel gezien. Ga weer even op mijn knieen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

nee, ik zie geen usb kabel, ik bel morgen wel even. Ik zal nu alles op die SD kaart zetten. Ga ook wat POI"s zoeken om toe te kunnen voegen. Je hebt me in ieder geval al weer heel wat enthousiaster gekregen, ik begon de moed te verliezen. Zal ik die 2.60 ook maar meepakken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

de update van de 7200 zelf moet je via usb doen, hoe staat duidelijk in de beschrijving, de dealer weet dat ook.
File op usb stick zetten, kontakt aan, toestel in standby, kies instellingen, volgende pagina, software update en gaan! wel ff geduld hebben en usb stick niet verwijderen alsmede kontakt niet uitzetten
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

Zodra ik weet waar die USB kabel zwerft ga ik aan de slag.
Nog een andere vraag: voor die POI's , zit ik daar echt vast aan de POI's voor Kenwood? Ik zit ook op FTD en daar worden volop POI's aangeboden, maar er staat dan bij dat hij voor bijvoorbeeld NUVI etc is. Wel van Garmin, maar geen Kenwood.
En heb je anders nog sites waar je die kunt downloaden? Ik heb nu op flitspaal.nl e.e.a. gedownload.
Zelfde geldt trouwens door die cartografie. Kan ik die van Garmin altijd gebruiken, of moet ik specifiek Kenwoord hebben?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op FTD komt van alles langs, ook op Flitspaal.nl. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor jouw systeem toepasbaar is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
heniko
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2008 20:05

Bericht door heniko »

Nou, daar is ze weer. De software 2.60 staat er op. Er is iemand van Kenwood langs geweest. De USB kabel hebben ze in mijn dashboard laten zitten! Dus de firmware 1.0.9. kon ik niet installeren. Overigens vertelde die man van Kenwood me dat die 1.0.4. niet te upgraden is. Als ik echter kijk naar de instructie van Gentry's hyperlink, dan kan dat wel degelijk. OOk bleek de satelietontvanger of antenne of zo niet goed te zitten. Interessant, niet? Maandag gaat hij naar een andere installateur, die meer verstand van deze installatie heeft. Maar ook deze installateur houdt vol dat de 1.0,4 niet up te graden is. To be continued dus......
Jullie met zijn allen: hardstikke bedankt, het begint op te schieten. WAt nu nog wel jammer is, is dat ik dat programma Mapsource nergens kan vinden, dus als iemand me daar nog aan kan helpen? En weten jullie misschien of je die DNX7200 niet kunt voorzien van andere stemmen?Die Amerikaans-Nederlandse stem is vreselijk. Ik had afgelopen week van mypoiworld de stem van Bert Visscher gekocht, maar volgens de installateur kan er niets anders op dan de orginele stem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jochemt
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2013 11:37

Re: Kenwood DNX 7200

Bericht door Jochemt »

Je kunt heel makkelijk een andere stem selecteren door de taal van Nederlands-Claire te veranderen in Nederlands. Dan heb je een fatsoenlijke stem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: Kenwood DNX 7200

Bericht door kobus1960 »

Jochemt, zou het zinvol zijn een antwoord te plaatsen in
een topic van maar liefst 4,7 jaar oud? :roll:
Dat noemen we kicken zonder reden, geeft allemaal
niets, maar het wordt zo onoverzichtelijk.
Fijn 2013!!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • DNX 7200
    door Velgenman » 25 jan 2015 19:51 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 473
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • update voor een DNX-7200
    door veensco » 10 aug 2017 20:47 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 851
  • Kenwood dnx7230dab mem gir low
    door Mnrtjemichael » 12 mei 2017 22:54 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 742
  • Kenwood DDX 6027
    door selfishdome » 25 okt 2014 18:53 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 631
  • Kenwood 7260BT
    door jensV » 09 jul 2014 11:06 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 943
  • Kenwood DNX5160BTS
    door Priyesh » 26 aug 2017 09:41 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 475

Terug naar “Kenwood”