NT3 Ervaring

robstuart
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2004 14:45

NT3 Ervaring

Bericht door robstuart »

Ik heb de NT3 nu een maand in gebruik. Ik werd min of meer gedwongen door de lease maatschappij om voor de JVC te kiezen in verband met diefstal gevoeligheid. Mijn voorkeur was de AVIC-10BT van Pioneer.
Niet dat ik enige diefstal problemen heb gehad met mijn vorige Pioneer, de AVIC01BT, maar blijkbaar was de verzekeraar van de leasemaatschaapij het zat. Enfin nu dus de NT3.
Is het een goed systeem? Ja, maar.............

Wat al direct opvalt is dat de kaartweergave en de stembegeleiding niet fraai is. Het is TomTom kwaliteit. Mijns inziens mag dat niet bij een navigatiesysteem van 1000Euries. Snelwegen en nationale wegen zijn in kleur niet te onderscheiden. De stembegeleiding is van matige kwaliteit en spreekt de woorden ge-bro-ken.

Een ander storende factor is dat over een afstand van 500meter tot de afslag de JVC me wel 3x verteld dat ik rechtsaf moet. Erg vervelend. Ik zet het geluid dan ook maar uit en kijk vaker naar het display. Niet goed dus!
Ook de opmerkingen dat ik de weg xxkm moet volgen is overbodig want dat staat VET en GROOT aangeduid op het display. De JVC dame (Duitse met NL spraakgebrek) is dus erg aanwezig en dat stoort me mateloos.

Het laatste opmerkelijk negatief puntje is dat van de MP3 audio files op de SDkaart de artiest niet gezocht kan worden. Je kan wel op album zoeken en de bijbehorende tracks selecteren maar als ik Frank Sinatra wil hebben dan is het zoeken naar een naald in een hooiberg. Je moet dan alle album titels goed uit je hoofd kennen.
Met de Pioneer was zoeken op artiest naam en zelfs op muziek style (Rock/Jazz etc) een fijne functie

En dan nu het positieve. De NT3 is snel in gebruik, erg snel en dat is heel prettig. Ook mijn HTC HD2 telefoon werkt probleemloos via de BT. De audio kwaliteit van radio, CD en SDkaart zijn erg goed. Niets dan lof.
Ook de radio ontvangst is perfect en heeft een goede storingsonderdrukking.
Als mijn zoon de auto neemt en via een kabel zijn IPHONE3 verbindt, dan blijkt dat de NT3 een perfecte combo vormt.

Ook bevalt mij de afwerking en de kwaliteit. Het is degelijk en voelt automotive aan.

Ik hoop dan ook dat de JVC spoedig met een update komt om de paar manko's te verhelpen.
Dan ben ik helemaal tevreden en kan ik de komende 3 jaar goed uitzitten met de NT3.

Rob

Post

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jolluh1975
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 aug 2006 17:04

Bericht door jolluh1975 »

denk niet dat jvc dat gaat verhelpen. dat zijn ook de dingen waar ik me aan stoor bij die van ons kd-nx5000 en die is al van 2007
mooi systeem op die paar punten na ,stemkwaliteit, wegen moeilijk te onderschijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “JVC”