Kw-Nt30 navigatie

Elzooi
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2012 14:50

Kw-Nt30 navigatie

Bericht door Elzooi »

Hoi allemaal,

Sorry als deze vvraag al eerder gesteld is, maar kon het dus nergens vinden,
Ik heb een JVC KW-NT30 radio met navigatie gekocht en die is ingebouwd, maar ik heb er geen cd of sd kaartje bijgehad, van west europa, kan dit kloppen ??
de navigatie zat al in het apparaat geinstaleerd, dat vind ik eigenlijk niet zo handig want als er iets mee gebeurd dan heb ik er geen backup van.
Weet iemand misschien hoe ik een backup kan maken van die geinstalleerde kaart op een sd kaart ?
en updates ? want die kaart lijkt mij aardig verouderd die erop zit, want rijbaanhulp ofzo iets word helemaal niet zo mooi aangegeven als bijvoorbeeld bij de tomtom systemen.

bedankt alvast
groetjes
Alisha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door wmp »

Updaten van het kaartmateriaal zou volgens mijn informatie gaan door een dvd met nieuw materiaal er in te doen.
Deze zou dan naar het interne geheugen van het apparaat gecopieerd worden, waarna je de dvd weer uitneemt en thuis kunt opbergen.
Ziedaar je backup :wink:

Wat de meest recente update is weet ik niet, lees alleen hier en daar dat er dringend eens een update uit mag komen voor het betreffende apparaat.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Elzooi
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2012 14:50

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door Elzooi »

Bedankt voor je reaktie, inderdaad een update zou denk ik niet verkeerd zijn,
Maar omdat er bij de aanschaf van de radio geen cd´tje of sd´tje zat met de kaart die erop geinstalleerd is.
zou ik een backup willen maken van die kaart die er nu op zit.
dit navigatie systeem maakt geloof ik gebruik van teleatlas kaarten, is het dan zo dat ik zomaar een andere kaart van teleatlas erop kan zetten, of heeft die een speciale versie van teleatlas ?

groetjess
Alisha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasonXGaming
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2012 16:33

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door JasonXGaming »

Hoi Elzooi,

Ik heb dezelfde radio de KW NT-30 met de Tele-Atlas navigatie erop.
Nu heb ik hierover contact gelegd met JVC, want ik wilde dus ook graag mijn navigatie updaten.
Het nadeel is dat Tele-Atlas is "gestopt" met het maken van navigatie en is overgenomen door TomTom. Door deze overname is de update van het kaartensysteem voor de KW NT-30 dus ook stil komen te liggen en komt dus later dan verwacht.

Ik weet niet of er andere kaarten/versies van TomTom erop kunnen. Wat ik wel weet is dat de huidige versie van TeleAtlas
er niet af te halen is voor een back-up.

Wel hoop ik dat het uiterlijk van de gehele radio wordt aangepakt en er wat strakker uit komt te zien. Maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk.

Ze gaven aan DEZE LINK in de gaten te houden voor de updates.

Hoop dat ik je zo wat wijzer heb kunnen maken, maar je zult net als ik even geduld moeten hebben...:(
Mochten er mensen zijn die ervaring hebben met andere versies die er wel op kunnen van TomTom, dan horen wij dat heel graag natuurlijk!!

Gr. Jay

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasonXGaming
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2012 16:33

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door JasonXGaming »

Ik heb zojuist het onderstaande bericht van TomTom zelf ontvangen en wil deze dan ook delen met jullie.
Wellicht is het zo dat de navigatie van de NT3 ook overweg kan op de NT30, maar dat ga ik dan weer neerleggen bij JVC..

Ik hou jullie op de hoogte!

antwoord:
Zoals U reeds zelf al aangaf heeft TomTom Teleatlas overgenomen en is inderdaad nu verantwoordelijk voor het leveren van kaarten.

De hardware van JVC is standaard voorzien van kaarten van Teleatlas welke ook op onze eigen navigatie apparatuur terug te vinden zijn.
Helaas leveren wij als TomTom geen kaarten welke voor uw JVC apparaat geschikt zijn, maar wellicht kunt u op de volgende site wel iets van uw gading vinden: http://mapsby.tomtom.com/nl/

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u aanvullende vragen of suggesties hebben, reageert u dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd. Wij helpen u graag verder.


Met vriendelijke groeten,


Sevin
TomTom Customer Care Team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Wel opletten, het is niet zo dat de KW-NT30 ook overweg kan met kaarten en software van andere toestellen. Ook ik kreeg het volgende antwoord (van onder te beginnen):


Geachte heer van Thielen,

de KW-NT30 is een nieuw model en nog steeds in ons huidig gamma aanwezig. Er is nieuwe software en kaarten op komst en dit zal in het najaar van 2012 ter beschikking staan.

Onze cartografie wordt nog steeds in samenwerking met TomTom/Teleatlas opgemaakt en die zult u ook op de ondergenoemde sites kunnen aanschaffen.

Reden waarom men u vanuit TomTom naar ons verwijst is dat er nog geen nieuwe kaarten zijn gemaakt voor de KW-NT30 en dus nog geen gegevens over bestaan. Die komen er dus aan in het najaar.

Mocht u no vragen hebben mag u die steeds tot ons richten.

Met vriendelijke groeten.

JVC Belgium




On Jun 9, 2012, at 10:45 AM, Skilcom wrote:

> Geachte,
>
>
> Op jullie aanraden heb ik contact opgenomen met TomTom om in de toekomst kaartupdates
> voor mijn JVC KW-NT30 te kunnen verkrijgen/kopen, hieronder hun reactie:
>
> Geachte heer van Thielen,
>
> Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.
>
> Het referentienummer voor uw vraag is 120113-005639. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.
>
> Helaas kunt u helemaal niets updaten via TomTom/Teleatlas daar uw JVC niet van ons is. Inderdaad gebruiken meerdere merken onze wegenkaarten, maar u bent dan wel gebonden aan de updates die JVC aanbied. Aarzel niet om mij nog een bericht te sturen als u nog andere vragen of opmerkingen heeft. Ik help u graag met al uw en onze uitdagingen.
>
> Ik hoop hiermee uw vraag volledig beantwoord te hebben. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.
>
> Met vriendelijke groeten,
>
> Gijs Aartsen
>
> TomTom Customer Care Team
>
>
>
> Nu begin ik mij toch serieus zorgen te maken over mijn toch niet zo goedkoop aangekocht toestel.
> Want als er geen kaartupdates voor aangeboden worden, niet door jullie, en niet door Teleatlas/TomTom
> kom ik wel in de problemen te zitten, en heb ik, hoe goed het toestel ook werkt, want ik ben er zeer tevreden over, een waardeloos toestel gekocht, en zal ik verplicht zijn een extra navigatie, of een nieuw toestel aan te
> moeten aan te schaffen, en dat kan toch niet de bedoeling zijn hoop ik.
> Telefonische navraag bij TomTom leverde hetzelfde resultaat op.
>
> Nu al loopt de Teleatlas navigatie serieus achter, en word ik regelmatig doodlopende, of niet bestaande straten ingestuurd. Maar echt vervelend wordt het als je ergens in Frankrijk in het donker een bos ingestuurd wordt, en de weg plotseling verdwenen is, en je vast komt te zitten, heb ik helaas mogen ondervinden.
>
> Nu moet hier toch een oplossing voor te vinden zijn, en als TomTom/Teleatlas niets wil leveren, moet het toch
> mogelijk zijn het toestel te voorzien van kaarten van een andere leverancier (op de doos stond b.v. Navteq).
>
> Graag had ik toch een toekomst gerichte oplossing voor dit toch wel ernstig probleem.
>
>
>
> Met vriendelijke groet,
>
>
>
> Eddy van Thielen.
>
>
>
>
> Op 19-01-12 15:12, Sales support schreef:
>> Geachte heer van Thielen,
>>
>> we hebben uw schrijven van 16 januari ll goed ontvangen.
>>
>> Voor de KW-NT30 komt er pas een update uit in zomer 2012.
>> Als u in het toestel gaat kijken naar de release van de soft zult u merken dat die van eind 2010 is. Het toestel zelf werd in mei 2011 op de markt gebracht.
>> We werken altijd met de laatste nieuwe software, maar eer deze samen met het toestel op de markt komt, gaan daar enkele maanden over (niet vlugger dan 1/2 jaar). Dit is gelijk zo bij onze collega's die zulke producten aanbieden
>> en om de eenvoudige reden dat al de problemen moeten worden weggewerkt en dusdanig getest zodat de consument een degelijk en afgewerkt product koopt.
>>
>> De Kaarten updates voor modellen met een Teleatlas kaart gaat nu via TomTom. Hier zijn de links waar u de updates zult vinden.
>>
>> http://navigation.teleatlas.com/nl/
>>
>> http://mapsby.tomtom.com/nl/
>>
>> Andere softs die aangeboden worden op de site van TeleAtlas (bv NT1 of NX7000) zijn af te raden. Deze zijn model specifiek en kunnen schade berokkenen indien gebruikt wordt op ander model.
>>
>> In de hoop u hiermee voldoende te informeren blijven we steeds tot uw dienst.
>>
>> Met vriendelijke groeten.
>>
>> JVC BELGIUM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasonXGaming
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2012 16:33

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door JasonXGaming »

Klopt idd..Gebruik geen andere navigatie van een ander type voor de NT-30...!!

Het antwoord op de update kreeg ik ook van JVC en heb nu de vraag dan weer weggezet bij TomTom.
Zal wel gewoon een kwestie van tijd zijn dan...

Laten we het hopen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasonXGaming
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2012 16:33

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door JasonXGaming »

Zie hier het antwoord van TomTom.. Het is dus afwachten tot na de herfst.
Wellicht een idee om dit dan te delen met elkaar?!
Bedankt voor uw reactie. Het referentienummer voor uw vraag is 121009-000579.

Ik heb de desbetreffende afdeling gesproken over kaarten voor een JVC.
Het klopt inderdaad dat er kaarten worden uitgebracht in de herfst van 2012.
Deze worden alleen geschikt voor een JVC en niet voor een mobiele telefoon of een TomTom navigatie.
Wilt u mij nog laten weten ofdat het allemaal duidelijk is?

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Mocht u aanvullende vragen of suggesties hebben, reageert u dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd. Wij helpen u graag verder.


Met vriendelijke groeten,


Sevin
TomTom Customer Care Team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Heb ondertussen de kaartupdate van TeleAtlas TomTom voor 2013 als geschenk gekregen voor mijn KW-NT30, ben niet tevreden.
Hieronder de mail die ik deed naar JVC, ik wacht op een antwoord, en hou jullie op de hoogte.

Geachte,


We zijn nu weer enkele maanden verder, en de lang verwachte update van TomTom voor de KW-NT30
is er eindelijk. Ik heb deze gekregen als geschenk van mijn vriendin in een mooie oranje doos met een
SD kaartje er in met de 2013 TeleAtlas software voor mijn KW-NT30.

De update werkt op zich prima, en makkelijk om te installeren, tot zover geen probleem.
De software is echter helemaal geen update, maar gewoon exact dezelfde als de al hopeloos verouderde
software bij de levering een jaar geleden. Na een goede week testen sloeg mijn enthousiasme al snel over
naar teleurstelling.

In mijn vorige mail van 9 juni schreef dat ik dat ik mij serieus zorgen begon te maken, en het gevoel
had een beetje bekocht te zijn met mijn toch duur aangekocht toestel, wel, nu wordt dat gevoel nog
eens versterkt, daar TomTom er blijkbaar niet voor terugdeinst 100 €. te vragen voor mijn inziens
wat gebakken lucht, daar er niets veranderd is in de software (i1030616 ver3), schandalig gewoon.

Ondertussen constateer ik dat spijtig genoeg de positieve noot over de KW-NT30 op a.o. kieskeurig.be,
en andere sites aan het omslaan is naar een negatieve. (zie de reacties over updates)

Nu, mijn inziens verdiend een zeer goed toestel als de KW-NT30 veel beter dan afgebroken te worden
op basis van de stroeve of onbestaande updatepolitiek van een kaartleverancier.

Dat ze het bij TomTom blijkbaar wel kunnen bewijst de TomTom XL Europe van mijn vriendin, die houden
ze bij TomTom wel keurig up-to-date, en dat tegen wel een democratische prijs, en geen woekerprijs
zoals bij de KW-NT30, voor wat gebakken lucht.

Vreemd is wel dat een kennis van mij uit Duitsland die op mijn aanraden de KW-NT30 heeft gekocht
Navteq kaarten in zijn toestel heeft, en er wel tevreden over is, met regelmatige updates.
Ik heb hem wel nog niet gevraagd hoe dat in Duitsland in zijn werk gaat, maar er moet toch iets mogelijk zijn.

Op de doos van mijn KW-NT30 stond ook "maps by Navteq", maar er zaten TeleAtlas kaarten in.

Mijn buur heeft b.v. een spotgoedkope Chinese 7" inbouwnavigatie/autoradio met Windows CE en Navteq kaarten,
en die worden blijkbaar wel up-to-date gehouden. Zou goedkoop dan toch geen duurkoop zijn ?

Ik zou toch graag een oplossing willen hebben voor dit toch niet onbelangrijk probleem, desnoods een firmware
upgrade om kaarten van een andere leverancier te kunnen gebruiken op mijn KW-NT30 die wel op regelmatige
basis updates leveren om mijn navigatie up-to-date te houden, liefst tegen wel een democratische, en geen
woekerprijzen zoals bij TeleAtlas (TomTom), een schande gewoon.



Met vriendelijke groet,



Eddy van Thielen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JasonXGaming
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 okt 2012 16:33

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door JasonXGaming »

Ik ben ZEER benieuwd!!
Zat ook op de update te wachten en wacht er toch maar even mee dan..:(

ga het horen...

Zie wel dat volgens JVC er nog geen update voor beschikbaar is...:
http://www3.jvckenwood.com/english/car/ ... index.html


Gr. Jay

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Jay,

Als er updates, of upgrades zouden komen op de site van JVC, zijn dat geen kaartupdates, maar updates voor het toestel zelf, zoals de lay-out, stemmen, kleuren, bijkomende POI, nieuwe instellingen van het toestel enz. Kortom over de navigatiesoftware. Kaartupdates kunnen alleen bekomen worden bij de kaartleverancier, dus TomTom, en niet bij JVC. Dat is trouwens zo voor elke navigatie. Soms koopt de fabrikant van het toestel update licenties bij de kaartleverancier, om ze dan ter beschikking te stellen van de klanten, maar ik denk niet dat dit nog mogelijk is sinds de overname van TeleAtlas door TomTom. Enfin, dat kan ik toch opmaken aan de mails die ik ontvangen heb van JVC en TomTom. Nu ga ik de reactie op mijn mails afwachten van zowel JVC als TomTom. Ik hou jullie op de hoogte.

Eddy van Thielen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
PJD
Normal Member
Normal Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 30 jun 2010 12:15

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door PJD »

Nu ga je TomTom de schuld geven van de oude update, maar die hebben er in feite weinig mee te maken, het gaat er om wat JVC wil betalen voor de update, en hun reputatie is daar al niet zo best in.

Ik denk gewoon dat JVC zijn klanten weer in de kou laat staan door met goedkope oude zooi te komen ipv wat duurder recenter materiaal, zoals ze al lang doen met hun klanten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Aan PJD,

Sorry hoor, maar JVC treft echt geen schuld. U haalt blijkbaar twee dingen door elkaar. Er is wel een heel groot verschil met de software, de firmware dus, van het toestel zelf, daar is inderdaad JVC verantwoordelijk voor, niet de geleverde kaarten. De kaarten die op die software draaien, en die gemaakt werden door TeleAtlas, wat overgenomen is door TomTom zijn wel degelijk de verantwoordelijkheid van TomTom. Het is wel TomTom, en niet JVC die deze 2013 kaart update voor de KW-NT30 op de markt heeft gebracht, en daar bijna 100 €. voor vraagt, zonder verzendkosten dan nog. En dat voor volledig verouderde kaarten, geen verschil met de oorspronkelijke, met dezelfde ondertussen zeer hinderlijke kaartfouten. Een schande gewoon. Lees eens aandachtig de communicatie tussen mij en respectievelijk TomTom en JVC hierboven, en het zal wel duidelijk worden. Trouwens, iedereen die ik ken met een inbouwnavigatie, ongeacht het merk, Pioneer, Kenwood, Takara, JVC, zelfs goedkope Chinese inbouwnavigatie die werken met kaarten van TeleAtlas hebben hetzelfde probleem. Sorry hoor, maar Ik begin de indruk te krijgen dat TomTom de systemen met de TeleAtlas kaarten van voor de overname langzamerhand wil laten "leegbloeden", ten voordele van systemen met hun eigen lay-out. Om zo de mensen te dwingen op termijn een ander systeem (TomTom) te kopen. De gebruikers denken immers verkeerdelijk, zoals u ook blijkbaar, en dat kan men ook niet kwalijk nemen gezien het nogal een technische materie is, dat de schuld bij de fabrikanten van de toestellen ligt. Niets is echter minder waar. Dat TomTom er een heel stroef systeem op na houdt bewijst ook hun update politiek voor hun eigen toestellen. TomTom toestellen draaien op een firmware die op zijn beurt op Linux als OS draaien, daarbovenop draaien hun kaarten, die o ironie van TeleAtlas komen. Nu, probeer maar eens vanuit Linux uw TomTom toestel "up te daten", het gaat gewoon niet. TomTom weigert gewoon hun updatesoftware onder Linux uit te brengen, en levert alleen updatesoftware voor Windows en Mac. Vreemd nietwaar ? Linux gebruikers verplichten ze dus een PC met Windows of een Mac aan te schaffen. Inbouwnavigatie die draait op Windows CE of mobile als OS, zoals de KW-NT30 dan weer, kunnen met de gewone TomTom kaarten zoals in de Go, XL enz. niet werken, of de wereld op zijn kop, TomTom heeft gewoon geen zin daar aangepaste kaarten voor op de markt te brengen, wel dezelfde oude kaarten van TeleAtlas in nieuwe verpakking. Oude wijn in nieuwe zakken dus... Dat ze daar dan nog eens meer dan 100 €. voor durven vragen slaat werkelijk alles, een schande gewoon... Verder het bewijs dat de schuld van het kaartprobleem niet bij JVC ligt, zijn de toestellen van JVC die met Navteq kaarten werken, zoals de KW-NT30 in b.v. Duitsland, deze worden wel keurig up-to-date gehouden door Navteq.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
finella
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2012 18:59

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door finella »

Hi Skilcom,

Ik lees dat joe ervaringen niet zo goed zijn met de kaartupdate die van tomtom afkomt,
Weet je misschien waar je een navteq update kunt kopen? je noemde dat je een vriend in duitsland had.
Ik was van plan ook een update van tomtom aan te schaffen, maar ik denk dat ik die maar even uitstel.

graag je reactie

Finella :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Dag Finella,

Spijtig genoeg heeft dat Duits toestel een heel andere firmware dan de toestellen met de kaarten van TeleAtlas (TomTom), anders had ik dat al lang gedaan, als het wettelijk zou mogen dan nog.
In elk geval zijn ze er bij JVC mee bezig, want ze hebben mij een mail gestuurd waarin ze vroegen mij waarom ik niet tevreden was. Ik heb ze verwezen naar deze en andere fora en wacht nu op hun antwoord.

Met vriendelijke groet,

Eddy van Thielen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
finella
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2012 18:59

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door finella »

Hi Skilcom,

Al iets gehoord van JVC?

Finella :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Dag Finella,

Inderdaad, ik heb op 24/12/2012 nog contact gehad met ***edit*** JVC.
Bij JVC hebben ze nu de bewuste kaartupdate van TomTom (TeleAtlas) als test, en ter
vergelijking, geïnstalleerd op een in een wagen ingebouwde KW-NT30.

Dus best nog even afwachten, ik hou jullie op de hoogte.

Met vriendelijke groet,

Eddy van Thielen.
Laatst gewijzigd door wmp op 14 jan 2013 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: ***edit*** = naam verwijderd; veel bedrijven willen individuele namen van medewerkers niet op fora maar dat contact gaat via klantenservice

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
S-N
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2013 20:47

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door S-N »

Hallo Eddy,

Ik zit met hetzelfde probleem, heb vandaag de update ontvangen en vervolgens blijken de oude fouten niet hersteld te zijn. Mijn eerste indruk is dat er niets is gewijzigd. Als ik mijn "thuis" locatie instelt geeft hij deze een straat verderop aan.... Klopt niets van en zo heb ik dit probleem met meerdere adressen gehad. Dit was juist de reden voor de update. Zou je mij/ons op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelingen? Tevens ben ik benieuwd naar het mailadres van JVC, kan hem op de site zo niet vinden en wil ze graag ook even een mailtje sturen met mijn bevindingen.

Groet,

Sander

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Dag Sander,


Denkelijk heeft je probleem met de navigatie niets te maken met de update, maar met de Kalibratie: Controleer daarom eerst eens de verbinding van de GPS-antenne en de snelheidsignaaldraad. Sluit de draad correct aan indien die niet of slecht is verbonden. Indien de verbindingen juist lijken te zijn, stel je de data van het ijken terug in met gebruik van "Kalibratiegeg. terugstellen". zo ijk je het toestel (kalibreren) terug, en zou het moeten werken.
Het mailadres van JVC wil ik je wel geven, alleen weet ik niet of ze dat hier op het forum toestaan, het kan zijn dat ze dit maskeren, maar ik probeer het eens, het is trouwens geen geheim, en staat zo op hun website. ssupport@jvc.be, is het adres waar je terecht kunt bij klachten. Maar in elk geval zou ik eerst toch de navigatie kalibreren. Zodra ik iets hoor van JVC i.v.m. de update polemiek zal ik het zeker langs deze weg laten weten.

Met vriendelijke groet,


Eddy van Thielen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Laperanda
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2013 15:22

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door Laperanda »

Hoi Eddy,

Over het Kalibreren he:

Hoe lang duurt dit en hoeveel keren moet/mag die gedaan worden?
Ik heb het zelfde probleem als Sander en zelfs ergen: eerst was de GPS niet goed geplaats zoals je zei. Die is nu tip top geplaatst en herkent binnen 5 - 10 sec waar ik me bevind. Nu ben ik erachter gekomen waarom hij ondanks mij weet te lokaliseren steeds verkeerde route aanwijzingen geef als ik er 1 op vraag. FYI ik heb hem al een aantal keren gekalibreet echter zonder het gewenste map resultaat?

Het antwoord: hij weer geeft de de kaart gespiegeld (onderste-boven). En waar hij op de monitor moet aangeven dat hij naar een punt toe rijd geeft ie aan dat ie ervan af rijdt. Ik denk zelf dat de GPS gewoon goed is en weet te lokaliseren als gezegd, maar softwarematig klopt ie niet.

Graag jou kijk als kenner en Ir. hier op, what could be the problem?

Laperanda.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Dag Laperanda,

Kalbreren mag je zoveel keer doen als je wil, kan echt geen kwaad.

Ik heb toch de indruk dat de installatie van de navigatie niet correct is,
en dat ofwel de snelheidsmeterdraad en of de draad van het achterruitsignaal
niet of niet correct zijn aangesloten. Wat ook kan is dat een van de draden
verkeerdelijk met de massa verbonden is. Kortom, ergens is er iets niet correct
aangesloten, dat staat 100 % vast, maar dat kan ik helaas niet zien van hieruit.

Dus terug naar de installateur, en correct laten aansluiten, ik ben er zeker van dat
dit het probleem is.

Succes.

Mvg.

Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Laperanda
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2013 15:22

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door Laperanda »

Dank voor de reactie Eddy.

Inmiddels werkt ie prima, geheel tegen verwachting in en met een "one for the road actie nog eens gekalibreerd en....walla!" alles viel op zijn plek de kaart wordt netjes weergeven, alles loopt gewoon synchroon dat is al een begin nu nog een keer een route laten afleggen en kijken hoe die daarop reageerd?

Is het mogelijk de wallpaper (background screen) van dit apparaat te customizen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet

Laperanda

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Dag Laperanda,

Graag gedaan.

Blij dat alles nu naar behoren werkt.
Je kan eigenlijk zowat elke jpg afbeelding gebruiken als background, dat staat uitgelegd
op http://www3.jvckenwood.com/english/car/index.html, zelfs je eigen foto's.
Zet de afbeeldingen die u wenst te gebruiken wel om naar 720 X 480 Px. voor het gemak,
en om geen zwarte balken te krijgen op uw scherm.

Mvg.

Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
skilcom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2012 22:21

Re: Kw-Nt30 navigatie

Bericht door skilcom »

Aan alle bezitters van een JVC KW-NT30.


Heb ondertussen ook nog contact gehad met JVC in verband met de wankele/onbestaande updatepolitiek van TomTom, en het schijnt dat Tomtom meent te moeten stellen dat er niets mis is met door hun aangeboden update 2013 voor de JVC KW-NT30.

Ik ben echter van mening dat ik mijn geld heb weggegooid, daar er werkelijk niets is veranderd in de kaarten. Bij JVC hebben ze het ook getest, en zeggen ze van wel, onder andere in Eindhoven schijnen er veranderingen in de kaarten te zitten.

Nu, ik heb de kaartupdate 2013 uitvoerig getest in België, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland, en ben nog niet één keer een verandering en of verbetering tegengekomen, alleen oude wijn in nieuwe duurbetaalde zakken, dat is alles.

Ik denk dat we daarom uitgepraat zijn, en met een toestel met verouderde kaarten kunnen blijven zitten.
Bij TomTom zeggen ze dat de KW-NT30 niet van hun is, en dus niet hun verantwoordelijkheid is, dat terwijl zij wel diegenen zijn die 100 €.durven vragen voor die waardeloze update, en bij JVC zeggen ze dat zij afhankelijk zijn van de update politiek van TomTom (TeleAtlas).

Zo, nu weten we tenminste waar we aan toe zijn, en wat we nog mogen verwachten van JVC en TomTom, nada, noegaballen, nothing, niets meer dus, en daar staan we dan met ons duur aangekocht toestel.

Einde verhaal dus, tenzij hier iemand andere suggesties heeft, of contacten met een consumentenorganisatie of zo.

Ondertussen heeft JVC de KW-NT30, en andere toestellen met navigatie van TomTom (TeleAtlas) al uit hun gamma verwijderd, en is het toestel niet meer te krijgen. De nieuwe modellen werken allemaal via smartphones als navigatie met app's zoals het overigens zeer goede Sygic voor iPhone of Android.

We zullen dus op onze honger moeten blijven zitten, ik ben alvast zeer teleurgesteld, en voel mij voor meer dan 1000 €. in de zak gezet, en ben niet van plan nog ooit iets van JVC of TomTom te kopen, ondanks dat voor de rest de KW-NT30 werkelijk een uitstekend toestel is...

Een zeer, zeer spijtige zaak...


Met de groeten van een bedrogen en zeer teleurgestelde ex klant van Tomtom en JVC...




Eddy van Thielen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • KW-NT30
    door paulus » 10 jan 2016 16:46 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1962
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1070
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1293
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 672
  • Camper navigatie
    door ernstrichard » 14 sep 2023 08:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 469
  • Golf 5 navigatie aux
    door Stef » 04 jun 2014 20:41 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 834

Terug naar “JVC”