[REVIEW] JVC KW-NX7000

falcon7
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:06

[REVIEW] JVC KW-NX7000

Bericht door falcon7 »

falcon7 schreef:Dit heb ik net gepost op Kieskeurig. Moest het even kwijt:

Ik heb het toestel ook, maar mijn Tomtom op mijn telefoon is echt stukken beter dan
de waardeloze oude kaarten en navigatie interface van JVC.
Standaard opties die Tomtom wel heeft en de JVC mist zijn:
- vermijd deel van route (niet alleen de eerste zoveel km, maar ook een bepaalde
weg bijv A12 of N102)
- inzoemen op deel overzicht van geplande route
- 3D overzicht afhankelijk van snelheid automatisch in en uitzoomen (op snelweg uitzoomen
en in woonwijk inzoomen)
- met de hand op de kaart een straat aanwijzen om via een extra punt te reizen is
echt hopeloos

Het gehele interface van het toestel is echt niet om aan te zien. Voorheen een RNS
510/Columbus (Skoda/SEAT/VW) gehad. Deze zag er echt verzorgt uit, maar JVC heeft
absoluut geen enkele moeite genomen om het interface gebruikersvriendelijk en verzorgt
er uit te laten zien.
De knoppen zijn echt onmogelijk gepositioneerd en niet als knoppen te herkennen.

Aansluiten van een iPod is echt belachelijk langzaam bij het zoeken van een nummer/artiest/album.

Als JVC nou een paar uurtjes de tijd had genomen om de meest voor de handliggende
features van TomTom te 'lenen' dan hadden ze al een stuk beter toestel.

Het lijkt erop dat de onwikkelaar van het toestel echt alleen de basis set van Windows
Automotive heeft gepakt er er het JVC logo in heeft gemikt.

Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand minimaal 1100 euro voor dit ding wil neertellen.

Ik gebruik het toestel een half jaar regelmatig en irriteer me er steeds weer aan.

Het enige bestaansrecht van dit toestel is het afneembaar FRONT, waardoor niemand
em zou willen jatten.

Nu heb ik nog een reeks van andere minpunten nog niet eens genoemd..
- Stem (1 irritante Bea stem, niet aan te passen)
- onlogische menu structuur
- in menu springt ie na zoveel seconden weer op het vorige scherm.. (niet uit te
zetten)
- afschuwelijke backgrounds/kleuren stijlen
- navigatiescherm (wegen etc) ziet er tov RNS of Tomtom niet uit.
- routes zijn vaak veel langer dan die van bijvoorbeeld Tomtom
-herberekenen van route door verkeersongeval werkt voor geen meter, geen andere route,
terwijl tomtom deze wel heeft
- kwaliteit van GPS ontvanger is zelfs slechter dan mijn HTC Diamond GPS.. Bij slecht
weer soms helemaal niets..
- Scherm kan niet afgenomen worden als je het contact van de auto al uitgezet hebt.
- irritante melding over veilig rijden kan niet verwijderd worden, alsof ik het na
300 keer lezen nog niet weet


Duurzaamheid: GPS ontvanger is al een keer kapot gegaan en vervangen.

Kortom, JVC heeft dit systeem volgens mij in een paar dagen in elkaar geflanst. Ze
zijn de enige met een 2DIN afneembaar FRONT.

Ik hoop dat ik iedereen die hem nog niet heeft aangeschaft heb kunnen waarschuwen.
Alle bovenstaande punten zijn software matig aan te passen in een firmware update,
dus als JVC dit leest, graag!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

- kwaliteit van GPS ontvanger is zelfs slechter dan mijn HTC Diamond GPS.. Bij slecht
weer soms helemaal niets..
Bij een toestel met puls en gyro is dit ook minder interessant
- irritante melding over veilig rijden kan niet verwijderd worden, alsof ik het na
300 keer lezen nog niet weet
Dat heeft elk toestel, en om je nu daar druk over te maken

Voor de rest is het een fraaie litanie van iemand die duidelijk gefrustreerd is geraakt door een toestel dat wellicht de naam navigatie/MM systeem niet verdient en op geen enkele wijze zijn geld waard blijkt te zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

Ben het niet helemaal een met Falcon. Okee kan best begrijpen dat hij wat gefrustreerd is over bepaalde zaken van de JVC. Grafisch is het niet allemaal super en ook ik zou graag een update willen hebben zodat sommige zaken beter draaien of beter ogen. Maar de kaarten zijn toch redelijk actueel.

Maar tot afgelopen weekend toe heb ik altijd een goed werkende GPS antenne gehad. Ook bij slecht weer of opstarten van de unit Had altijd erg snel mijn satelieten. Waarschijnlijk is de antenne bij hem niet op een juiste plek geplaatst. Alleen heb ik mometeel helemaal geen ontvangst meer. Heb vandaag al contact gehad met het inbouw bedrijf en die verwachten dat er nu een probleem is met mijn complete unit. Ze hebben dit al een keer meer meegemaakt. Zaterdag gaan ze er naar kijken.

Verder heb ik de problemen niet die Falcon wel heeft. Ik kan mijn front er ook afhalen met mijn contact uit. Mijn menu springt ook niet naar enkele seconden terug etc.

Maar het meest belangrijkste vind ik dat nog steeds, dat ik hem na 5 maanden nog heb en dat is iets wat ik met de RNS-E, pioneer en kenwood nog niet mee heb mogen maken. En de JVC is ook nog eens 100x beter dan die ellendige Pioneer. Alleen de Kenwood was echt een super apparaat alleen die heeft een groot gebrek. Namelijk geen afneembaar front!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
falcon7
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:06

Bericht door falcon7 »

Wat ik hoop is dat JVC eens de moeite neemt om hun unit van goede software te voorzien. Het is gewoon belachelijk dat zo'n bedrijf net even de moeite neemt om naar de navigatie concurrentie te kijken.

Zoals ik aangaf is mijn GPS ook al kapot gegaan en vervangen bij de inbouwer. De lokatie van de GPS is goed, maar het ontvangst is niet echt goed.. Uiteraard heb ik gyro en puls, maar dat werkt tot op zeker hoogte goed.

De veiligheidsmelding is niet op elk toestel aanwezig, mijn vorige RNS 510 had die niet.

Ze maken uitgebreid reclame voor de iPod aansturing, die gewoonweg heel erg slecht is.
De timeout die ik bedoel is als je bijvoorbeeld in de lijst van MP3's aan het zoeken bent, dan is het lijstje na een paar seconden weg als je even moet opletten op de weg. Zeker vervelend als het browsen door de lijst van MP3s al heel langzaam is.

@gewoonmich, hoe haal jij je front eraf als je je contact al hebt uitgezet? Dan is het scherm al uit en moet je het ding eerst weer aanzetten om het front te verwijderen, of doe ik iets heel doms...

Diefstal ongevoeligheid van het toestel is de enige rede geweest om dit toestel te kiezen. JVC weet ook dat zij de enige zijn, dus namen ze blijkbaar weinig moeite om er een mooi product van te maken.

TomTom's interface is al jaren hetzelfde en de basis functies ook, toch weet JVC er bij hun navigatie systeem niets van te 'lenen'.

Ik heb de documentatie van Microsoft over Windows Automation er even op nageslagen en daaruit maak ik op dat JVC dit echt heel snel in elkaar heeft geflanst, aangezien Microsoft vrijwel alles standaard zo aflevert.
Was denk ik echt een haast klus van de ontwikkelaar/programmeur of hobbyist die ze hier even voor hebben ingehuurd. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar als die TomTom zo zaligmakend is waarom neem je die dan niet?
Ik ben met je eens dat er weinig van de JVC, de ondersteuning en de updates deugt.
En nogmaals, een disclaimer zoals de tekst op dat beginscherm wordt genoemd is volkomen normaal. Elke fabrikant weet ook wel dat je het zat wordt maar het staat er omdat men zich moet indekken tegen claims die het gevolg zijn van het verkeerde gebruik van deze apparatuur. Dat kun je op dit forum tientallen malen lezen en deze teksten komen ook voor in elke gebruiksaanwijzing van elektronische apparatuur.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gewoonmich
Normal Member
Normal Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 feb 2009 10:48

Bericht door gewoonmich »

@falcon, rechts onder zit een knop waar "open" op staat. (zelfde knop die je normaal ook gebruikt als je een cd er uit wilt halen) Daar druk je 1x op, je scherm licht dan op en je drukt op front uitnemen. Eigenlijk precies hetzelfde als wat je doet als je radio/navigatie nog aanstaat. Wat me wel opvalt is dat wanneer je erg snel op de knop "open" drukt nadat je het contact hebt uitgezet, dat hij dan niet open gaat. Maar als je enkele seconden wacht, hij het wel doet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
falcon7
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008 09:06

Bericht door falcon7 »

Gerritje schreef:Maar als die TomTom zo zaligmakend is waarom neem je die dan niet?
Tomtom heb ik ook, maar de unit zit er toch in (leasebak), dus ik zal het ermee moeten doen. Als ik echt moet navigeren met eventuele aanpassingen van routes dan pak ik uiteraard tomtom. Deze heeft de laatste kaarten en kan gemakkelijk de route aanpassen als er bijvoorbeeld een file is of zo. JVC kan dit alleen voor de komende zoveel kilometer, niet als er over bijvoorbeeld 20 km een obstakel is. Dit is volgens mij een redelijke basis feature.

Het is best een geinig ding, maar ik had hem dus nooit zelf gekocht.. JVC zou een hoop mensen blij maken als ze wat aandacht aan het interface zouden besteden en hun kaart materiaal regelmatig zouden updaten. Mag eventueel wel tegen betaling, maar dan heb je de optie tenminste. Nu is je unit na 1 a 2 jaar erg verouderd....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dms2992
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jun 2007 19:48

Bericht door dms2992 »

Ik heb ook de JVC, kan mij redelijk vinden in de argumenten.
Maar het is de ENIGE met een afneembaar front.

Bij mijn volgende auto bekijk ik wel beter hoe e.e.a. is ingebouwd en hoe het werkt.

Het is toch eigenlijk belachelijk dat het zo makelijk is om de navi's er met één tikje, over de deurhangen, even met twee handen het frontpaneel wegleggen en dan 4 schroefjes en wat sterkers los maken, en te pikken. Binnen enkele minuten.

Deze systemen moeten volledig worden verwerkt in het dashboard/chassis van de auto, zeker voor het geld wat je af fabriek moet betalen (€ 3000,-). Binnen 5 minuten ben je het kwijt.
Dus ook VOLKSWAGEN, SEAT, SKODA moeten eens nadenken hoe e.e.a. te verbeteren van zijn klanten.
Ik koop hierdoor ook GEEN VW meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1464

Terug naar “JVC”