JVC biedt haar excuses aan

a104tje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:51

JVC biedt haar excuses aan

Bericht door a104tje »

Op maandag 11 okt 2005 heb ik het hoofdkantoor gebeld over levering software van de JVC kd-nx10.
tot mijn ontzetting zei een leuke en een vriendelijke dame, dat ze voor dit systeem geen software meer maakte, dit in verband met een nw systeem, u kan zich voorstellen dat ik kookte omdat ik dit systeem halfjaar oud is.
ik heb daarna nog het bedrijf becker gebeld, die zeiden dat mijn navigatie geen becker is maar een JVC.
daarna gebeld naar navteq, die zeiden na een tijdtje wij mogen u geen software leveren u moet naar JVC.
dus deze oude man van 58 jaar stond aan de grond genageld en kon werkelijk geen kant op.
het gekke van alles is dat er nog volop deze radio/navigatie te koop is in diversen zaken en niet goedkoop hoor.
ik heb het er niet bij laten zitten en ik e-m naar KASSA wat die er van vonden en of dat normaal was en is.
Op Zaterdag 3 dec was ik uitgenodigd om voor KASSA het e e a uit de doeken te doen, u kan dit ook terug zien in het web van de vara en ook morgen woensdag 7 dec op ned 1.
op het moment dat ik dit allemaal deed was er ook direkt een tell verbinding met een van de heren van JVC.
hij heeft ten aanzien van het ned volk namens zijn bedrijf JVC zijn excusses aangeboden en ze zouden zeker eind volgend jaar 2006 een zekere update hebben voor de KD-NX10.
ja en nu maar weer afwachten of het ook zal komen .....
voor alle duidelijkheid ik heb nog steeds versie 1.0 en ben door diversen mensen geholpen om een ander versie te proberen van ik denk een ander maatschappij dat weet ik dus niet, maar niets lukte :evil: jammer dan.
mocht er mensen zijn die willen reageren ik hoor het graag.
max
een schoenmaker blijft bij zijn leest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Max,

Ook jij bent dus het slachtoffer van de "commerciële ingevingen" van een fabrikant. Maar dankzij jouw actie is er nog hoop, petje af voor wat je gedaan hebt :Yes:

Bij andere fabrikanten is het nog beroerder, Grundig is helemaal verdwenen, Clarion doet niks meer aan z'n CD-systemen, Magneti-Marelli dito en zo kan ik er nog wel een paar op noemen.

Het is op dit forum al een paar keer meer aan de orde geweest, kijk bij de aanschaf van een systeem heel goed naar wat je eigelijk wilt. Wil je verzekerd zijn van regelmatige updates zoals ik, of is dat niet belangrijk en kijk je veel meer naar allerlei fraaie features en denk je: ach, met een kaart van een paar jaar oud kan ik ook best navigeren.
Denk daar goed over na, vraag door bij de verkoper en laat je dat zonodig schriftelijk bevestigen.
Speeltjes zijn leuk, maar dit zijn wel stevig geprijsde exemplaren, en dan mag je toch wel enige zekerheid hebben :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu staat mij voor de geest dat er EU wetgeving zou zijn die fabrikanten verplicht om gedurende een periode van ik dacht 10 jaar te garanderen dat er reservedelen etc voor door hun geleverde artikelen beschikbaar zou zijn.Als dit correct is dan zou je toch ook mogen verwachten dat eenzelfde regel zou gelden voor de software.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Dat verhaal geldt in elk geval voor in de EU op de markt gebrachte auto's. Daar dienen inderdaad gedurende 10 (?) jaar onderdelen voor geleverd te kunnen worden die de auto's rijdend houden. Dit is een onderdeel van de toelating van die auto op de EU markt.
Echter ik denk niet dat het daar al zo ver gaat dat er bv SW updates van de Motronic of zo beschikbaar moeten zijn, rijdend houden lukt ook zonder dat wel.

Met dat laatste in het achterhoofd denk ik ook niet dat dit voor andere zaken geldt, zeker niet voor die dingen die niet specifiek toegelaten worden. Dan is het veel meer een kwestie van contract tussen leverancier en klant, en wat daarin vastgelegd is omtrent service-verplichting. Meestal erg weing, tot helemaal niks :oops:

En dan geldt weer de eerder gestelde vraag: bij wie koop je je spullen, bij de vertrouwde leverancier of bij de nieuwkomer? Niks mis met het laatste, zolang je je bewust bent van de risico's die daaraan kleven en dat dan ook accepteert.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

plus there's an annual subscription of approximately £100 for updated discs
Dit haal ik uit een engels artikeltje over een voorganger de KD-NX1R en het ware fraai geweest als men daar mee was doorgegaan.

http://www.hifichoice.co.uk/review_print.asp?ID=1662

Overigens krijg ik uit de duitse fora de indruk dat de Becker Software (Thans versie 8.0) probleemloos op de JVC-klonen draait zij het dat er dan geen mogelijkheid meer is om de CD wisselaar aan te sturen, maar who cares?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Gerritje,

Als we jou niet hadden, jij weet ook overal je info vandaan te peuteren :Yes:
Interessant dat verhaal over dat abo. Vraag me trouwens af wat er dan aan het eind van de levenscyclus van zo'n apparaat gebeurt, wel 100 pond betalen maar toch niks meer?

Het verhaal over het kunnen draaien van Becker SW op de "klonen" ken ik ook, met dezelfde restrictie als door jou genoemd. Maar als ik me goed herinner is daar ook bij vermeld dat dit voor de oudere versies gold, en dat er met de nieuwere andere zaken aan de hand zijn.
Helaas is dat even niet te checken op het bekende duitse forum, dat lag een paar dagen plat en is zojuist met een nieuwe eigenaar en een andere link weer in de lucht gekomen. Even aan wennen nog.
En op het "Geo" kan ik het ook niet zo maar vinden.

Welke versie er dan op deze JVC zou kunnen draaien weet ik niet, is dat een HS kloon? Dus dan zou de nieuwe 4.0 misschien moeten werken?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp dat de Traffic Pro 8.0 hierop zonder problemen zou moeten draaien mits dit apparaat dezelfde software gebruikt als de KD-NX1R want die slikt het wel.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
grootmokum
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:58

JVC en updates

Bericht door grootmokum »

Mensen, ik heb ook zo'n JVC.
En ik heb hier al eerder gemeld dat de Becker-Indianapolis-software, versie 2.0 bij mij probleemloos draait.
De cd met speedtraps 2005 trouwens ook.
Zie hier

Overigens: ook ik heb in het najaar JVC benaderd (per mail) met de vraag of en wanneer ze met een software-update komen voor mijn -een half jaar oude en zeker niet goedkope- KDNX10.
Reactie heb ik nog steeds niet binnen, begrijp nu ook wel waarom. Schande, eigenlijk wel.

Maar goed: de Indy-software doet het dus goed. (wisselaar heb ik niet, dus dat heb ik ook niet kunnen testen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Bedankt voor je reactie en bevestiging. Dat deze JVC een kloon is van de Indy was ik even kwijt...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan die meneer van JVC de CD's gewoon even bij Becker kopen en is zijn probleem opgelost.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Kan die meneer van JVC de CD's gewoon even bij Becker kopen en is zijn probleem opgelost.
Zij het dan dat 'ie niet weet of, en dus ook niet kan garanderen dat de rest van de JVC het ook goed doet. Zoals de wisselaarsturing...
Uit eerdere postings op het duitse forum heb ik begrepen dat dit veelal niet het geval is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
a104tje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:51

navigatie kd-nx10

Bericht door a104tje »

hallo collega's en navigaturen .
ik wil ( max ) jullie allen die mijn willen steunen en van reakties willen voorzien bedanken.
ik lees in de verhalen op deze forum dat er meerdere mensen zijn die met JVC bezig zijn.
ook zij zijn slecht behandeld en met mooie praatjes weg gestuurd.
ik wil deze forum ook gelijk aan mijn fovorieten toe voegen zodat ik ten aller tijden kan zien
of er nieuwe geluiden zijn.
ook dat versie 2.0 van indiana daar kijk ik dan weer van op dat dit wel werkt op de kd-nx10.
nogmaals ik ben niet weg of zo, maar wil jullie gewoon even bedanken.

max
een schoenmaker blijft bij zijn leest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
grootmokum
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:58

Bericht door grootmokum »

..........we zijn nu inmiddels 7 maanden verder.
Heeft iemand al eens iets van JVC gehoord??
Of waren die excuses een kluitje en zitten wij nog steeds gewoon in het riet???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
grootmokum
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:58

Update voor KD-NX10

Bericht door grootmokum »

...en eindelijk heeft het JVC dan toch mogen behagen voor de KD-NX10 een softwareupdate te verzorgen.
Hij heet versie 4.0 en is te vinden op de site van Navteq.
Voor ieder die dus (nog) niet inmiddels met de versie 4.0-software van de Indianapolis rondtoert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
a104tje
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2005 14:51

JVC

Bericht door a104tje »

heb ik u belooft om te reageren omdat ik dan meer kan zeggen en vertellen over de JVC KD_NX10. ik heb gereisd van nederland, belgie, frankrijk, spanje, nergens maar dan ook nergens heeft dit toestel ons teleurgesteld, wij waren waar we wilde zijn, kris kras links en rechts door het zuid spanje, gewoon met een woordt geweldig. maar men moet er ook aan gewenne en het belangrijkste onder de knie al hebben voor men gaat en al die andere fratsen moet je maar thuis doen. Zorg wel dat je altijd landkaarten hebt als je gaat reizen je weet maar nooit.
ik heb ook nog flink in de klinsgelegen met JVC ( zie boven ) omdat er geen vernieuwde software was, ik heb er zelfs de tv mee gehaald, ik moet nu zeggen na 2 jaar hebben ze vernieuwde JVC software. BRAVO.
dank zei een goede vriend van mij ( uit Amsterdam ) rij ik al een hele lange tijd met Data Becker Software en dat werkt prima althans bij mij wel, ik sta niet in bij anderen omdat er mogelijk heden aanwezig zijn dat dan het e.e.a. niet meer werkt.
Dit verhaal heeft de bedoeling om u te vertellen of het systeem werkt ja of nee en dat is duidelijk JA PRIMA.
waar ik wel op wil wijzen dat je zeker om de 2 jaar geupdate moet zijn is zeker aanbevolen, voor iemand zoals
( pakketdiensten koeriers ect ) is het een andere zaak, inderdaad delen van nederland wordt vol gepropt met rontondes en nieuwe wijken. Kijk maar eens in Alphen aan de Rijn ,Zoetemeer, en ons dorpje Voorhout.
Toen ik deze radio aanschafte had ik wel specialen eisen.
het schermpje hoeft voor mij geen tv beeld te zijn, ook geen kleur , MAAR zij of hij moet mijn heel duidelijk aangeven waar we zijn , waar we moeten afslaan, en op tijd ect. Dus het geluid, is voor mijn heel belangrijk.
ik zelf heb mee gemaakt in Malaga en Valencia dat ik in geen geval naar het scherm kan kijken, maar ik moest zo opletten ( op het verkeer en goede afrit ) dat ik blij heel blij met dat radiotje, ik ben nu 60 jaar en ik rij nu nog steeds met plezier en hoop dat nog lang te mogen doen met die radio..groeten allemaal en tot horens.
Max
een schoenmaker blijft bij zijn leest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “JVC”