Becker Traffic Pro 9.0 lowspeed voor kd-nx1r

dReanm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2006 12:20

Becker Traffic Pro 9.0 lowspeed voor kd-nx1r

Bericht door dReanm »

Werkt de Becker Traffic Pro 9.0 LowSpeed ook bij deze radio-cd navi systeem?
Ik heb nu nog steeds de oude versie van Europa-cd navisys of navtech versie jawel 6.0,de oude!!!
Maar moet ik de versie van becker T. Pro hebben of een ander?
Wie kan mij het verschil duidelijk vertellen en juiste informatie zeggen?
Graag bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die vraag is al een paar keer aan de orde gweest, nog maar kort geleden in /viewtopic.php?t=6652

Ook op het duitse forum heb ik geen bevestiging kunnen vinden.

Het is echter wel vrij zeker dat in een eventueel aanwezige CD wisselaar niet meer zal werken, omdat de daarvoor benodigde besturing-SW niet op de 9.0 staat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dReanm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2006 12:20

Bericht door dReanm »

ik heb het geprobeerd om cd2 van Becker TP op mijn kd-nx1r,maar hij wil niet updaten,waaraan zou het kunnen liggen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

dReanm schreef:ik heb het geprobeerd om cd2 van Becker TP op mijn kd-nx1r,maar hij wil niet updaten,waaraan zou het kunnen liggen?
En dat heb je geprobeerd met een originele CD2?
Zo ja, ben je er zeker van dat het een goed exemplaar is, geen knap nagemaakte falsificatie? Want daarvan zijn er een boel op de markt, via E-bay met name.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
swiftmania
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 mei 2006 03:56

Bericht door swiftmania »

Ik had al een tijdje problemen met mijn jvc kd-nx1r.Hij gaf voortdurend off road aan, gps satellieten werden niet opgepikt. Heb een andere gps antenne gekocht maar ook dat was niets,kreeg wel ontvangst, bij andere gps antenne niks.Toen heb ik Becker versie 9.0 overschreven met versie 8.0 en toen deed die het stukken beter. Dus het is niet altijd zeker dat de 9.0 het goed zal doen op een jvc,hoewel ze identiek zijn aan de becker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die uitspraak en conclusie zou kunnen gelden als jij een originele 9.0 gebruikt zou hebben.
Gezien het eerdere draadje heb ik het vermoeden dat dit niet het geval is, je bent er in dat andere draadje ook niet verder op ingegaan ondanks mijn:
Dat werd ik ook niet toen ik dat vorige bericht las:

dus versie 8.0 en 9.0 aangeschaft van Becker en geinstalleerd....Het werkt,dwz de updates zijn gelukt,extra talen,p.o.i etc.......ben niet helemaal zeker dat er 9.0 op staat
Oftewel, ergens vandaan gehaald en niet weten wat het echt is. Dus kan het ook maar zo corrupt zijn.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:55

becker-jvc

Bericht door Bernardo »

JW schreef:Die uitspraak en conclusie zou kunnen gelden als jij een originele 9.0 gebruikt zou hebben.
Gezien het eerdere draadje heb ik het vermoeden dat dit niet het geval is, je bent er in dat andere draadje ook niet verder op ingegaan ondanks mijn:
Dat werd ik ook niet toen ik dat vorige bericht las:

dus versie 8.0 en 9.0 aangeschaft van Becker en geinstalleerd....Het werkt,dwz de updates zijn gelukt,extra talen,p.o.i etc.......ben niet helemaal zeker dat er 9.0 op staat
Oftewel, ergens vandaan gehaald en niet weten wat het echt is. Dus kan het ook maar zo corrupt zijn.
Groet,
JW
Ik ben in het bezit van een JVC en ik heb alle software erin gehad de enigste die fout was is 7.0 maar wees niet bang sofware 9.0 werkt uitstekend op de JVC. Maar dat kan ook niet anders want het is Becker haal ze maar eens uit elkaar dan kun je gelijk zien dat het zo is, er zit alleen een ander jasje omheen en een becker is wat duurder. Mijn zoon heeft een Becker en zelfs de frontjes passen opelkaar

Maar de software werkt goed de 9.0 heb ik er ook in CD2 is de goede voor NEDERLAND en hij gaat gewoon goed updaten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hardwarematig zijn die systemen inderdaad wel hetzelfde, maar dat zegt niks of het ook werkt. Dat bepaalt de Software vervolgens.
Bedankt dus voor de terugkoppeling dat de NavigatieSW van de Becker 9.0 wél goed werkt. Daarmee kunnen andere bezitters van dit systeem hun voordeel doen.
Maar pas wel op als je er ook een wisselaar op aangesloten hebt, die zal vrijwel zeker NIET meer werken, daarvoor ontbreekt de besturingsSW op de Becker 9.0 CD.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:55

Wisselaar

Bericht door Bernardo »

JW schreef:Hardwarematig zijn die systemen inderdaad wel hetzelfde, maar dat zegt niks of het ook werkt. Dat bepaalt de Software vervolgens.
Bedankt dus voor de terugkoppeling dat de NavigatieSW van de Becker 9.0 wél goed werkt. Daarmee kunnen andere bezitters van dit systeem hun voordeel doen.
Maar pas wel op als je er ook een wisselaar op aangesloten hebt, die zal vrijwel zeker NIET meer werken, daarvoor ontbreekt de besturingsSW op de Becker 9.0 CD.

Groet,
JW
Ook die (wisselaar)is aangesloten op mijn JVC en ook die werkt perfect is niets mee aan de hand. Dus met andere woorden JVC is BECKER en niet anders. En dat JVC zelf software gaat maken is puur uit kommersie, geld moet rollen. Maar het probleem is gewoon dat de mensen de updates niet naar behoren uitvoeren.

B.V: Van 6 naar 7 behoefde niet te worden gekalibreerd ook van 7naar 8 niet. Maar van 8 naar 9 voert hij een gehele andere update uit en als het geheel klaar is dan zal ook een kalibratie rit moeten worden uitgevoerd. Als hij vraagt om up te daten en u drukt ok, dan zal hij, als het goed gebeurt de Navigatie updaten maar OOK de radio.

Een mens wil te snel, het moet als maar sneller. Zo ook de systemen zelf. als je het eenmaal hebt ingevoerd dan merk je niet meer van als je een snel of langzaan systeem hebt. Hij is zo snel als je rijdt niet meer en niet minder. Waar ik straks wel benieuwd naar ben is, als het galileo systeem strak in werking gaat of wij daar ook van kunnen profiteren.

Heren suc6 met het updaten, het werkt prima en als het niet goed werkt kijk dan wat u mogelijk fout hebt gedaan.

O ja nog even dit: bij het aansluiten van een originele JVC wisselaar hebt u een apart blokje nodig die het mogelijk maakt dat de wisselaar op het becker systeem wil draaien. Zonder het blokje krijg je het nooit aan de praat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dus met andere woorden JVC is BECKER en niet anders
O ja nog even dit: bij het aansluiten van een originele JVC wisselaar hebt u een apart blokje nodig die het mogelijk maakt dat de wisselaar op het becker systeem wil draaien. Zonder het blokje krijg je het nooit aan de praat.
Dat is uitsluitend wegens het gegeven dat de JVC volkomen identiek is aan de Becker.
Ik stel voor dat Beranrdo in de politiek gaat want daar kom je wel meer van dit soort ongerijmdheden tegen.
Heb ik nu een goede reden om met alle respect hier een beetje slap van te worden?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat slap worden ben ik van jou niet gewend hoor :D

Maar het is wel van belang te weten welke wisselaar Bernardo nou aan z'n JVC gekoppeld heeft. Is dat een JVC of toch een Becker? En welke precies?

Vraag twee is wat dat "blokje" dan precies doet. Zit dat op een van de mini ISO C's aangesloten, en hoe ziet dat er uit?

Tot slot: Bernardo's uitvoerige terugkoppeling wordt zeer gewaardeerd. Het bevestigt enerzijds dat de 9.0 goed werkt in de JVC en voorts dat er kennelijk oplossingen zijn voor een wisselaarprobleem bij het gebruik van de Becker SW.
Benieuwd naar het vervolg dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:55

Bericht door Bernardo »

JW schreef:Dat slap worden ben ik van jou niet gewend hoor :D

Maar het is wel van belang te weten welke wisselaar Bernardo nou aan z'n JVC gekoppeld heeft. Is dat een JVC of toch een Becker? En welke precies?

Vraag twee is wat dat "blokje" dan precies doet. Zit dat op een van de mini ISO C's aangesloten, en hoe ziet dat er uit?

Tot slot: Bernardo's uitvoerige terugkoppeling wordt zeer gewaardeerd. Het bevestigt enerzijds dat de 9.0 goed werkt in de JVC en voorts dat er kennelijk oplossingen zijn voor een wisselaarprobleem bij het gebruik van de Becker SW.
Benieuwd naar het vervolg dus.

Groet,
JW

Mijn wisselaar is de CH X400 van JVC 12 disc.
De blokje waar ik over sprak is de CD changer Adapter Model NO
KS-U16K

Wat doet dat blokje: die maakt dat op de Becker een JVC wisselaar kan worden aangesloten zonder problemen. Want een JVC is nu eenmaal een Becker en uitwisseling van cd wisselaars is niet mogelijk zonder tussenkomst van deze adapter(zal wel werken maar niet goed) Een Becker wisselaar kan er zo op worden aan gesloten, maar deze zijn nogalwat duurder.

Waar zit hij: gewoon tussen de draad die van de wisselaar afkomt naar de Radio toe.

Wat het slap worden betreft, maakt mij niet zoveel uit. Ik heb nu eenmaal een JVC navigatie met een JVC wisselaar en het werkt allemaal perfect met software 9.0 van BECKER. Zonder problemen Nieuw gekocht in 2001. Alles in een keer en het heeft nog nooit een steek laten vallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Perfect toch!

Maar ik begrijp niet goed dat je een "blokje" nodig hebt ondanks je stellige bewering dat een Becker en een JVC volkomen identiek zijn. Dat is dan aardig met elkaar in tegenspraak!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:55

Bericht door Bernardo »

Gerritje schreef:Perfect toch!

Maar ik begrijp niet goed dat je een "blokje" nodig hebt ondanks je stellige bewering dat een Becker en een JVC volkomen identiek zijn. Dat is dan aardig met elkaar in tegenspraak!
Ik heb gezegd dat een JVC een becker is en niet dat een Becker een JVC is. Dus als jij een JVC wisselaar op een JVC navigatie wilt aansluiten Wat eigenlijk in het echt een Becker is, dan moet daar een aanpassing voor komen. En als jij mij niet geloofd dan is dat mijn zorg niet. Het zal mij een worst zijn hoor. Jij bent toch al slap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gut joh, als jij beweert dat een Becker en JVC identiek zijn dat geldty dat ook andersom.
Als dat niet zo is moet je het niet beweren of via een elektronische achterdeur bproberen aan te tonen dat het andersom niet gaat. Ze zijn wel hetzelfde behalve als je ze gaat vastknopen aan een ander apparaat.
Een Becker is dus wel te vergelijken met een JVC maar is absoluut niet hetzelfde.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Heren, zullen we deze discussie even staken?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mr Mod, mag ik mijn 5000e posting :wink: gebruiken om te proberen wat helderheid te krijgen en/of te verschaffen in dit verhaal?

Als ik Bernardo's verhaal goed begrijp schrijft hij dat je, omdat de JVC in feite een Becker is, daaraan gewoon een Becker wisselaar zou moeten kunnen koppelen, een Silverstone dus. Maar dat hij, omdat die wisselaar duurder is dan een JVC voor die laatste gekozen heeft en daarvoor dat tussenblokje nodig had. Klopt dat?

Voor mij is dat een nieuw gegeven, te meer omdat daarmee de weg openligt voor andere Beckergebruikers er een (goedkopere) JVC wisselaar aan te hangen. En dat opent dan nieuwe perspectieven :idea: :!:

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bernardo
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jul 2006 21:55

Bericht door Bernardo »

JW schreef:Mr Mod, mag ik mijn 5000e posting :wink: gebruiken om te proberen wat helderheid te krijgen en/of te verschaffen in dit verhaal?

Als ik Bernardo's verhaal goed begrijp schrijft hij dat je, omdat de JVC in feite een Becker is, daaraan gewoon een Becker wisselaar zou moeten kunnen koppelen, een Silverstone dus. Maar dat hij, omdat die wisselaar duurder is dan een JVC voor die laatste gekozen heeft en daarvoor dat tussenblokje nodig had. Klopt dat?

Voor mij is dat een nieuw gegeven, te meer omdat daarmee de weg openligt voor andere Beckergebruikers er een (goedkopere) JVC wisselaar aan te hangen. En dat opent dan nieuwe perspectieven :idea: :!:

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg :wink:

Groet,
JW
Jep geheel in de lijn. Jvc heeft meer van deze blokjes maar dit type is allen maar van de navigatie radio's.

En nogmaals JVC is een eigen merk, behalve de navigatie betrekken de heren van de JVC fabriek uit de Becker fabriek. Behalve JVC doet er zijn eigen jasje omheen en dan is het net alof je een JVC hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abena
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 mei 2006 09:41

Bericht door abena »

Heren hier nog een JVC die perfect werkt met een Becker traffic pro 9.0 lowspeed. (ook iets oudere speed traps en flits werkt met 9.0)

Alleen als ik mijn Michelin Hotels er in stop wil hij nog wel een vragen om CD1 opnieuw er in te stoppen!

Voor de rest werkt de JVC perfect met becker Low speed, Ik heb ze gebruikt vanaf 6 t/m 9..... :D

Ben altijd zeer te vreden geweest met dit systeem. Maar vier cd's voor heel Europa (9.0) ... in plaats van 8 nu voor mijn Carin.... Waarschijnlijk wel meer data nu :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het begon inderdaad met één CD bij Becker, dat was lekker handig.
Met de 7.0 (als ik me goed herinner) werd de tweede CD geïntroduceerd bij de TP, en nu zijn het er 4. Meer data dus.

Bij de Carin/VDO's heb je er nog wat meer nodig, daar staatn ook complete kaarten op, en dat kost de nodige MB's aan ruimte.
Maar plezierig te lezen dat de 9.0 ook goed werkt in de JVC.

Vraag: dat verhaal dat er geen POI's op de 9.0 zouden staan is daarmee ook uit de wereld?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
abena
Junior Member
Junior Member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 mei 2006 09:41

Bericht door abena »

:oops: Er staan wel POI op Becker maar niet veel, meer in de richting van benzine stations, musea, parking, trein, aantal auto dealers, kust, politie, luchthaven, maar geen hotels en dergelijke.

Kan me er niet alles meer terug filmen, gebruikt de laatste tij de de Carin met teleatlas.

De cd die ik erin stop met hotels is een aparte CD die je kan kopen bij "via michelin" bijvoorbeeld de tourist guide!

Dan heb je restaurants en Hotels voor heel Europa. Werkt echt perfect en nog gekeurd ook door Michelin zelf!
Vond ik ech te gek! Ben benieuwd hoe de hotels zijn van VDO teleatlas! Vertrek binnen kort! :D

Armando

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 22 jun 2014 18:57 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948
  • Becker Traffic Pro. no fix!
    door Gus » 06 aug 2014 12:50 » in Mobiele Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 814
  • Becker Traffic Pro kaarten updaten.
    door petertje007 » 16 jul 2015 20:29 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 2623
  • osmand+ en traffic
    door jefvandejumenas » 07 nov 2014 11:57 » in Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software
    Reacties: 2
    Weergaves: 714
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 511
  • Welke Garmin geeft dezelfde info als TomTom HD Traffic?
    door Verwijderde gebruiker 126217 » 10 jul 2014 00:22 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 3501
  • frontje gezocht Becker Online Pro
    door fransoos » 11 mei 2014 15:15 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 1133

Terug naar “JVC”