Hoe originele 2din radio uitbouwen uit Santa Fe

Alles met betrekking tot Hyundai navigatie
Paul_fe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 14:16

Hoe originele 2din radio uitbouwen uit Santa Fe

Bericht door Paul_fe »

Hallo, 'k heb net mn nieuwe Santa_fe, model 2007, er zit nu een dubbeldin radio in en die wil ik graag vervangen door een Kenwood navigatie systeem. Alleen, hoe krijg je die originele 2 din radio er uit ? Ik vind geen sleufjes, geen schroefjes ... en de dealer is niet echt geinteresseerd om het te vertellen. Kenwood gekocht op ebay ... daar ook geen hulp ... wie weet raad ?

Hartelijk dank !!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

De dealer heeft je net een auto van 40 ruggen of meer verkocht en is niet geinteresseerd om je even te helpen met een normale vraag? :shock:
Zoek gauw een andere dealer die weet wat klantenbinding is...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als alternatief kun nog een keer de dealer vragen hoe de auto rondom de radio moet worden verwijderd :oops:

Dit kwam ik tot nu toe tegen:
You need to remove the ashtray, there are 2 phillips screws behind it that need removal. after that the lower half of the trim, which contains the heater controls can be popped out, if you reach in where the ashtray was and give it a good tug it will release. At this point you need to disconnect all the wiring for the heater controls, just reach around and press the tabs on the connectors and they will come out. After this trim is out of the way, there are 2 screws in the bottom of the upper trim that are vertical, pointing up, remove those and pop the bottom of the trim out. After that is loose, slide the whole piece straight back to release the top half. Again disconnect all the electrical plugs. By the way, all plugs are made so they only go in the right plug, the right way so don't worry about messing up reassembly. After this you can see the radio is held in by 2 or 4 screws, remove those and slide the radio out, disconnect the big electrical plug and the antenna. Good luck!

Echter dit is naar het zich laat aanzien voor het model 2006

Je kunt jezelf registreren op www.hmaservice.com ook vanuit Nederland en daarna kun je alle servicedocumenten zo inzien en zelf vragen stellen.
Hierbij is mij gebleken dat het uitbouwen van de radio een redelijk ingewikkelde procedure is die samenhangt met het verwijderen van de zgn crash pad.

Hierbij ook een HTM link die ik niet kan uploaden dus die heb ik even gezipt. Dan krijg je er ook de plaatjes bij die ,als je daar plezier in hebt, zelf nog in kan kleuren :D
Hierbij de volledige handleiding:

SERVICE MANUAL
Applies to: Santa Fe 2007
GROUP
Body (Interior & Exterior) Interior
REPLACEMENT
CLUSTER REPLACEMENT
NOTE
* When prying with a flat-tipped screwdriver, wrap it with protective tape, and apply protective tape around the related parts, to prevent damaged.
* Put on gloves to protect your hands.
1. Tilt the steering column down.
1. After disconnecting the trip sensor connector (A), remove the cluster facia panel (B).


1. Installation is the reverse the removal.
1. Loosen the screws.
1. Remove the cluster (A).


1. Disconnect the cluster connector (A), then remove the cluster (B).


1. Installation is the reverse of removal.
NOTE
* Make sure the connector are plugged in properly.
CENTER FASCIA PANEL REPLACEMENT
NOTE
* When prying with a flat-tipped screwdriver, wrap it with protective tape, and apply protective tape around the related parts, to prevent damaged.
* Put on gloves to protect your hands.
1. Remove the crash pad lower panel.
1. Remove the center lower garnish (A).


1. Remove the speaker grill (A).


1. Loosen the mounting screw, remove the speaker grill (A).


1. Disconnect the connector (A).


1. After loosening the mounting screw, remove the center facia panel (A).


1. Installation is the reverse of removal.
NOTE
* Make sure the connector are plugged in properly.
LOWER PANEL REPLACEMENT
1. Remove the crash pad side cover.
1. Remove the switch assembly (A).


1. Loosen the mounting screw, remove the lower panel (B).
1. Disconnect the connector (A).


1. Remove the reinforcing panel(A).


1. Installation is the reverse of removal.
HEATER CONTROL UNIT REPLACEMENT
1. Remove the center pascia panel.
1. After loosening the heater control mounting screw, remove the heater control unit (A).


1. Disconnect the connector (A).


1. Installation is the reverse of removal.
NOTE
* Make sure the connector is plugged in properly.
AUDIO ASSEMBLY REPLACEMENT
1. Remove the center fascia panel.
1. Loosen the screws.
1. Disconnect the audio connector and antenna cable, then remove the audio assembly (A).


1. Installation is the reverse of removal.
NOTE
* Make sure the connector are plugged in properly.
GLOVE BOX REPLACEMENT
1. Disconnect the damper (B) from the glove box (A).


1. Remove the glove box (B) from the lift (A).


1. Disconnect the pine (A), then remove the glove box (B).


1. Remove the glove box housing (A).


1. Installation is the reverse of removal.
AIR VENT REPLANCMENT
DRIVER'S
1. Remove the crash pad side cover.
1. Remove the center garnish (A).


1. After loosening the mounting screw, then remove the air vent (A).


1. Installation is the reverse of removal.
PASSENGER'S
1. Remove the crash pad side cover.
1. Remove the crash pad center lower garnish.
1. After loosening the mounting screw, then remove the air vent (A).


1. Installation is the reverse of removal.
COVER REPLACEMENT
NOTE
* When prying with a flat-tipped screwdriver, wrap it with protective tape, and apply protective tape around the related parts, to prevent damaged.
* Put on gloves to protect your hands.
1. Remove the crash pad side cover(A).
[PASSENGER'S]


[DRIVER'S]


1. Installation is the reverse of removal.
SHROUD REPLACEMENT
1. Loosen the screws, then remove the shroud assembly (A).


1. Installation is the reverse of removal.
GLOVE BOX UNDER COVER REPLACEMENT
1. Loosen the screws, then remove the glove box under cover (A).


1. Installation is the reverse of removal.
CRASH PAD REPLACEMENT
NOTE
* When prying with a flat-tipped screwdriver, wrap it with protective tape, and apply protective tape around the related parts, to prevent damaged.
* Put on gloves to protect your hands.
1. Remove the following items.
* Front seat.
* Cluster fascia panel and cluster.
* Audio assembly.
* Glove box.
* Side cover, center under cover.
* Front pillar trim.
1. Remove the photo sensor (E) connector.
1. Disconnect the passenger's air bag connector (A), loosen the bolt and nut, then remove the crash pad (B).
1. Installation is the reverse of removal.
NOTE
* Make sure the crash pad fits onto the guide pins correctly.
* Before tightening the bolts, make sure the crash pad wire harnesses are not pinched.
* Make sure the connectors are plugged in prop-erly, and the antenna lead is connected properly,
* Enter the anti- theft code for the radio, then enter the customer's radio station presets.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zo zo, Gerritje is weer eens bezig geweest :D

Als die dealer niet het werk doet wat 'ie gewoon behoort te doen, dan moet dit toch wel de ultieme handleiding zijn :Yes:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paul_fe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 14:16

Hartelijk dank !!!

Bericht door Paul_fe »

Ongelooflijk !!! Jullie zijn gewoonweg fantastisch goed. :shock: Hartelijk dank voor het heel uitgebreide antwoord, en vooral voor de link ! Ja, die dealer is pissed omdat ik de navigatie niet bij hun wou kopen (want veel te duur).

Na snel doorlezen van de antwoorden denk ik dat ik mijn gans weekend mar eens ga reserveren :D

Met vriendelijke en dankvolle groeten, Paul.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

:) Ja Paul, 'de manne' zijn werkelijk heel goed, en bijna van alle markten thuis, dat zie je maar weer!

Mijn vraag is, als je deze helse klus hebt weten te klaren, laat je dat ons even weten?
Helemaal prachtig zouden nog een paar fotootjes zijn 'vooraf en achteraf', mocht je die kunnen maken.
Puur uit interesse, en wellicht voor andere Santa's?

Veel succes en geduld :wink: toegewenst!

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paul_fe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 14:16

Bericht door Paul_fe »

:roll: als ... if ... ik het klaarkrijg, dan wil ik met veel plezier hier mn wetenswaardigheden en wat fotos plaatsen. Heb gisterenavond al wat zitten kijken, is toch wel een bangelijk :oops: werk voor een niet professioneel ... maar wel een leuke uitdaging :twisted: , dus ...

tot, hopelijk, next week, Paul.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Paul_fe
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2007 14:16

Bericht door Paul_fe »

Hallo allemaal,

Na een nachtje zwoegen kreeg ik er de e-bay Kenwood in (beginnen via de verwijderde asbak !) doch ...

De radio die ik kocht via e-bay deed het niet ! Na heel wat gezever met de verkoper kreeg ik uiteindelijk mijn centjes terug.

Dan kocht ik een fonkelnieuwe Kenwood DNX7200
: één grote unit met vooraan dubbeldin scherm, radio, garmin navigatie, CD en DVD speler, USB en IPOD aansluitingen. Ik kocht er dan nog een bluetooth module bij voor mijn telefoon en een interface voor het aansluiten van de bediening op het stuur (die er al stond in mijn santa).

En ik opteerde uiteindelijk om alles te laten inbouwen bij de heel vriendelijke en bekwame mensen van ARC in Antwerpen.

Ik probeer hier wat foto's van het resultaat toe te voegen !

Werkt fantastisch goed ! in plaats van een CD changer gebruik ik nu of een USB stick met MP3 files op, of een Ipod. De kabeltjes daarvoor komen uit in het standaard aanwezige bakje bovenaan op het dashboard (zie foto) en de software in de Kenwood kan daar heel tof mee overweg, prima geluid !

De enige minpuntjes (tot nu toe) ; de standaard luidsprekers van de Santa-Fé zijn wat flauw voor deze Kenwood, ik ga dan ook achteraan 2 subwoofers laten bijplaatsen met een aparte versterker.

De navigatie spreekt met een veel slechtere stem dan een gewone tomtom, maar navigeert wel heel precies en snel.

Voor de rest niets dan lof, zalig spul in de auto, met nog heel veel extra mogelijkheden. (schermen achteraan, dubbelzone geluid en beeld, achteruitrijcamera enz)

Volledig ingebouwd koste dit 1950 euro inclusief inbouwen en btw.

Voor de Kenwood 7200 heb je GEEN pulssignaal nodig (ding heeft zijn eigen gyroscoop ingebouwd) dus daar moet je niet meer naar zoeken !!!

Voila, graag bereid tot alle mogelijke antwoorden over de Kenwood DNX7200, maar stuur me een privébericht, want ik kom hier niet elke dag kijken. Dank aan iedereen die mij goed hielp !!!

Grtz, Paul.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor de Kenwood 7200 heb je GEEN pulssignaal nodig (ding heeft zijn eigen gyroscoop ingebouwd) dus daar moet je niet meer naar zoeken !!!
Met alle respect voor het fraaie inbouwresultaat, maar wat je hier beweert, of wat ze je hebben wijsgemaakt: dit is grote onzin.
De gyroscoop die erin zit, zit in elke vast ingebouwde navigatie en dient uitsluitend als hoekverdaaiingssensor.
Dus aansluiten die pulse want zonder dat kun je onmogelijk voldoende nauwkeurig navigeren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Patrick Auto & Media
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2007 23:16

Kenwood dnx7200

Bericht door Patrick Auto & Media »

Naar die speed puls draad op de Kenwood DNX7200 kun je lang zoeker. Is er niet meer. Eigenlijk zit er een portable navi van Garmin in de radio ingeb. ala TomTom. Met GPS en gyroscoop weet de navi perfect waar hij is.

Ik ben blij javascript:emoticon(':D')
Very Happy :D om te zien dat Paul_Fe toch heeft gekozen voor een prof. inb. Je moet namenlijk zeer voorzichtig te werk gaan om het mooie dash niet te beschadigen. Zoals Paul_Fe waarschijnlijk heeft gemerkt, waren er een adaptor frame en stekker ook nog nodig.

Groeten, Patrick
Inbouwer Auto+Media

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Kenwood dnx7200

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Patrick Auto & Media schreef:Naar die speed puls draad op de Kenwood DNX7200 kun je lang zoeker. Is er niet meer. Eigenlijk zit er een portable navi van Garmin in de radio ingeb. ala TomTom. Met GPS en gyroscoop weet de navi perfect waar hij is.

Groeten, Patrick
Inbouwer Auto+Media
Ik zou mij als professioneel inbouwer niet zo makkelijk aan deze uitspraak durven wagen!
Ondanks het feit dat er een gyroscoop zit ingebouwd en dat het systeem over WAAS/EGNOS beschikt is het nog steeds voor 100% afhankelijk van de ontvangst van satellieten.
Dat deze navi niet over een pulsaansluiting beschikt heb ik nu ervaren uit de gebruiksaanwijzing en ik dank je ervoor mij daarop attent te hebben gemaakt. Maar zonder puls kan er nog steeds niet nauwkeurig worden genavigeerd.
Daarmede is denk ik voldoende duidelijk dat het apparaat niet beter of slechter is dan een willekeurige PNA met alle tekortkomingen vandien. Zodra de ontvangst minder wordt weet de navi niet meer waar je bent. Daar veranderen die gyroscoop of het grote scherm niets aan.
Het wonderlijke is dat de gebruiksaanwijzing een noodzakelijke en aanwezige achteruitrijaansluiting noemt die nodig is voor richtingsdetectie. Wat is het nut van detectie als je er verder niets mee kunt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Patrick Auto & Media
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2007 23:16

Re: Kenwood dnx7200

Bericht door Patrick Auto & Media »

Gerritje schreef:
Patrick Auto & Media schreef:Naar die speed puls draad op de Kenwood DNX7200 kun je lang zoeker. Is er niet meer. Eigenlijk zit er een portable navi van Garmin in de radio ingeb. ala TomTom. Met GPS en gyroscoop weet de navi perfect waar hij is.

Groeten, Patrick
Inbouwer Auto+Media
Ik zou mij als professioneel inbouwer niet zo makkelijk aan deze uitspraak durven wagen!
Ondanks het feit dat er een gyroscoop zit ingebouwd en dat het systeem over WAAS/EGNOS beschikt is het nog steeds voor 100% afhankelijk van de ontvangst van satellieten.
Dat deze navi niet over een pulsaansluiting beschikt heb ik nu ervaren uit de gebruiksaanwijzing en ik dank je ervoor mij daarop attent te hebben gemaakt. Maar zonder puls kan er nog steeds niet nauwkeurig worden genavigeerd.
Daarmede is denk ik voldoende duidelijk dat het apparaat niet beter of slechter is dan een willekeurige PNA met alle tekortkomingen vandien. Zodra de ontvangst minder wordt weet de navi niet meer waar je bent. Daar veranderen die gyroscoop of het grote scherm niets aan.
Het wonderlijke is dat de gebruiksaanwijzing een noodzakelijke en aanwezige achteruitrijaansluiting noemt die nodig is voor richtingsdetectie. Wat is het nut van detectie als je er verder niets mee kunt?

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Een speedpuls is een tikje beter, maar "ze" moeten wel iets doen om het prijs verschil met een PNA kleiner te maken. Toch moet een speedpuls voor mij niet meer. Als je de GPS ant. goed plaatst gaat het perfect. OK in een tunnel valt hij weg, maar dan zijn er toch meestal geen kruispunten. Zoodra je de tunnel uit bent weet de Kenwood weer waar hij is. Ik heb de Kenwood met Garmin van de wijs proberen te brengen (omdat ik ook eerst mijn twijfels had) maar het is mij niet gelukt. Wat de achteruit betreft.... die sluit ik bij geen enkele navi aan (bij Blaupunkt wel aan massa). Wie gaat er nou 1 km achteruit rijden? Als je even 50m achteruit gaat met een speedpuls navi dan herstelt hij zich weer bij het volgende kruispunt.

Groeten, Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Patrick, bedankt voor je antwoord
Uit je betoog moet ik helaas constateren dat onze meningen mbt de kennis en kunde van professionele inbouwers misschien af en toe een kleine nuancering behoeven, maar in het algemeen helaas overeind blijven.
Pulse en achteruit zijn bij een vast ingebouwd navigatiesysteem juist van cruciaal belang. Wij hebben hierover diverse publicaties op het forum waarin uitgebreid uit de doeken wordt gedaan wat het belang is.
Dat deze achteruit bij de meeste inbouwers nooit wordt aangesloten toont mijns inziens aan dat deze er niets van begrijpen en de klant geen waar voor zijn dure inbouwgeld leveren. Niettegenstaande uitgebreide inbouwinstructies en bij sommige fabrikanten zelf een uitgebreide uiteenzetting over het hoe en waarom, wordt aan de door de fabrikant gegeven aanwijzingen gemakshalve voorbijgegaan. Dat lijkt mij een droevige constatering die bepaald geen goed doet aan het imago van een bedrijfstak.
Anderzijds blijf ik bij mijn eerdere opmerking dat de aanwezigheid van de achteruitrijsignalering op een apparaat dat geen pulsaansluiting heeft vrij zinloos lijkt omdat er immers ook niet gekalibreerd kan worden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Even voor mijn begrip...

Uit het bovenstaande lees ik dat de Garmin GPS-unit in deze Kenwood geen pulsaansluiting heeft.
Toen ik las dat er een Garmin inzat dacht ik dat dit dan de KNA520 van Garmin zou zijn, die als blackbox bij andere Kenwood(s) gebruikt wordt. Die heeft echter wel een pulsaansluiting zoals ik in een ander draadje lees.
Maar begrijp ik het nu goed dat we het over totaal verschillende Garmins hebben?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De DNX7200 heeft inderdaad geen puls aansluiting maar werkt in feite krek volgens een portable Garmin.
Heb er vorige week 1 ingebouwd in een Alfa 159, ding had in no-time zijn positie te pakken, is wat anders dan Pioneer, bij die duurt het enorm lang eer die volledig gecalibreerd is, niet van deze tijd meer, dat laat Kenwood met de 7200 duidelijk zien!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik meen toch dat deze navi een complete 2 DIN kast is zonder verdere hide away unit.
Ergo standalone.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Gerritje schreef:Ik meen toch dat deze navi een complete 2 DIN kast is zonder verdere hide away unit
jawohl, wel aardige kabelboom hoor.
Bluetooth is optie en aparte module
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Patrick Auto & Media schreef: "OK in een tunnel valt hij weg, maar dan zijn er toch meestal geen kruispunten. Zoodra je de tunnel uit bent weet de Kenwood weer waar hij is."

Zal meestal wel kloppen, maar ken toch wel een aantal plaatsen in Europa, waar je allerlei tunnels hebt, inclusief afslagen/samenvoegingen inde tunnels (o.a. Basel, Brussel en Parijs).

Uiteraard weet ik niet hoe snel na uitrijden van de tunnel de Kenwood de fix weer heeft gemaakt, maar soms ook direct na tunnel weer afslagen. Dan wel handig dat je op de juiste baan rijdt.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je noemt daar die tunnel in Brussel, ik neem aan dat je die aan de oostzijde bedoelt, da's een beruchte.
Na die tunnel, waarin verschillende afslagen zitten kom je tussen heel hoge gebouwen waar je geen GPS ontvangst hebt, ik heb dat op mijn systeem gezien. Dan kom je op Place Schumann voordat je de Wetstraat inrijdt, en op Schumann moet je wel de goede aanwijzingen krijgen, anders kun je een stief kwartiertje omrijden. En als het druk is (meestal daar) nog wel wat langer :oops:

Ook op en rond de Boulevard Périférique in Parijs heb je dit soort lange tunnels, met afslagen. Als je daar een foutje maakt kun je een heeeeel eind omrijden.
Zo ken ik nog heel wat meer situaties, niet alleen in het buitenland. Wat te denken van de nieuwe tunnel in Asd, van Oost richting KNSM eiland? Als je daar de weg niet kent en niet voorsorteert zit je goed fout en kom je in het centrum van de stad uit.

Oftewel, alleen op GPS vertrouwen betekent dat je heel goed moet weten hoe je daar moet rijden, anders ga je de mist in.
Geef mij dus maar een systeem waar de puls wél op aangesloten zit. En ook de achteruit, dan weet ik zeker dat 'ie niet aan het herkalibreren is, zoals Mathy dat met zijn JVC dagelijks meemaakt :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:dan weet ik zeker dat 'ie niet aan het herkalibreren is, zoals Mathy dat met zijn JVC dagelijks meemaakt
Met alle respect voor je kennis en kunde, maar probeer mij eens duidelijk te maken hoe je kunt kalibreren met een apparaat dat geen pulssignaal heeft? Wat wordt er dan gekalibreerd, het kompas?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard, dat gaat niet.

Mijn uitspraak was dan ook gebaseerd op die en/en situatie, zie m'n formulering:
Geef mij dus maar een systeem waar de puls wél op aangesloten zit. En ook de achteruit, dan weet ik zeker dat 'ie niet aan het herkalibreren is, zoals Mathy dat met zijn JVC dagelijks meemaakt
Snap je wat ik bedoel? :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dear Sir, I rest my case! :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

Gerritje schreef:
JW schreef:dan weet ik zeker dat 'ie niet aan het herkalibreren is, zoals Mathy dat met zijn JVC dagelijks meemaakt
Met alle respect voor je kennis en kunde, maar probeer mij eens duidelijk te maken hoe je kunt kalibreren met een apparaat dat geen pulssignaal heeft? Wat wordt er dan gekalibreerd, het kompas?
:D Dat heb ik geruime tijd geleden ook eens vol trots hier verteld! Man man, en dat met een PNA, ik weet inmiddels gelukkig ook dat dát complete hilariteit veroorzaakt heeft, alhoewel de reactie van Gerritje destijds nog zeer mild was! (... zal ie wel lekker gevonden hebben ...). Je leert hier veel, erg veel :wink: .

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
groof
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jul 2008 18:29

Radio uit SANTA FE 2007 uitbouwen

Bericht door groof »

Hallo , ik heb me aangemeld bij www.hmaservice.com ,echter ik kan nergens de benodogde beschrijving vinden om het frontpaneel rond de radio te verwijderen.
Misschien dat gerritje mij hiermee kan helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Misschien wel, maar in dit soort gevallen waarin ik reeds het merendeel van het werk hapklaar heb aangeleverd lijkt het verstandiger dat je zelf even verder spit op de aangegeven site.
Ik spit graag maar er zijn grenzen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Wat is de originele navigatie Mercedes CLS 2005
    door willy100 » 09 apr 2018 14:22 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 413
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • Igo primo stem gps plus radio
    door Fox » 03 dec 2014 22:43 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 1537
  • Compositionele Media logo radio toevoegen
    door rjdewit » 25 feb 2017 14:41 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 441
  • Ik zoek een gebr. aanwijzing voor volkswagen radio navigatiesysteem mfd
    door Trebor » 06 jun 2015 22:17 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 597

Terug naar “Hyundai”