Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door catmen »

Hallo,
Sinds kort heb ik een probleem met het opladen van mijn GPS als ik hem aansluit met de originele trafo en kabel krijg ik de melding dat het toestel niet kan opgeladen worden, er staat dan ook dat ik de originele bijgeleverde kabel moet gebruiken en dat doe ik al heel de tijd. soms komt er een melding dat ik niet het goedgekeurde "accessoire" gebruik?? welk accessoire dan de oplaad trafo voor het net, is ook van garmin, ik krijg het zo stilaan op mijn heupen van deze rommel, ik had eerder een garmin (nog zo'n dikke en 550 als ik het juist heb) problemen mee gehad en gedumpt, de eerste 3597 moest ik ,binnen de 14 dagen omwisselen door een probleem en nu dit weer, ik slaag er ook niet in om het toestel naar fabriek instellingen te resetten (opstart met de vinger in de rechter beneden hoek) dat lukt in het geheel niet of is er wat aan mijn duim? ik probeerde intussen al andere kabels van trafo naar achterzijde van garmin niets helpt en krijg steeds dezelfde melding, wat nu? in reparatie geven en "dokken" ?

groet,
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door catmen »

Intussen is gebleken dat het toestel niettegenstaande de melding "dat er niet wordt opgeladen en dat de juiste kabel moet gebruikt worden" wel degelijk oplaad. maar... bij aansluiting op de PC en macbook wordt het toestel niet herkend en kunnen dus ook de updates niet geïnstalleerd worden in garmin express, ik heb eens op het forum gelezen lang geleden voor andere problemen met de GPS dat je aan je PC ergens moet aangeven dat het aangesloten toestel als een externe harde schijf moet gezien worden, weet iemand hoe je dat dan doet? misschien is dat nog een oplossing want in de winkel waar ik hem zo'n 3 jaar geleden kocht wil men hem niet opnemen voor herstelling het zou even veel kosten als aanschaf van een nieuwe, daar sta je dan met je levenslange kaart updates. Als ik het niet kan oplossen is het garmin verhaal ten einde en stap ik naar een ander merk.
groeten
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door catmen »

Daar bij aansluiten van de garmin nuvi 3597 zowel op de PC als op de macbook het toestel niet herkend word en dus ook geen updates kunnen gebeuren begin ik te vermoeden dat er met de USB aansluiting iets loos is, mogelijk heb ik de garmin eens losgekoppeld van de PC/macbook en dat niet op de juiste manier gedaan en is de USB interfase in het toestel stuk.
Ik probeerde al met 5 USB kabels en bij geen enkele kon kontakt gamaakt worden met garmin expres op de PC/macbook.
Is er iemand die daar meer over kan zeggen of ervaring mee heeft?

greats,
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PietPiraat
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2006 19:08

Re: Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door PietPiraat »

Ik had vandaag hetzelfde probleem mbt opladen. Dit werd veroorzaakt door de lader die ik gebruikte. Het was een lader voor een iPad en die levert 2100mah. Door een telefoonlader te gebruiken die 1000mah levert kon ik mijn 3598 met willekeurige USB kabel gebruiken en opladen.

Het probleem van het koppelen aan je PC wordt mogelijk veroorzaakt omdat je MTP settings van je Garmin niet goed staan. Als je Garmin is opgestart handel je als volgt om het Diagnositc sherm te komen:
- Bekijk kaart
- druk knop van de snelheid (links onderaan het scherm) in
- nu verschijnt het overzicht van de trip-log
- druk nu 10sec middenboven in op de snelheid (in boogje)
- nu verschijnt de diagnostic page
- ga met pijltje naar beneden totdat je MTP settings ziet en druk daarop
- je krijgt nu 3 keuzes
-- MTP auto detect (zorgt dat Garmin Express je toestel wel ziet maar het wordt niet gekoppeld als disken in computer)
-- Mass Storage (zorgt dat Garmin Express je toestel wel ziet ook wordt het interne geheugen en een eventuele microSD kaart als disk gekoppeld op je computer)
-- Mass Storage Single session
(zorgt dat Garmin Express je toestel wel ziet ook wordt het interne geheugen en een eventuele microSD kaart éénmalig als disk gekoppeld op je computer)

Ik heb hem op Mass Storage staan.

Indien je hierna nog problemen hebt vermoed ik dat e.e.a. te maken heeft met de USB-driver die op je computer is geladen.

Suc6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door catmen »

Hoi, bedankt voor je inbreng, ik gebruikte de originele lader en kabel zonder succes, ook 5 andere USB kabels hadden geen succes. De rest heb ik niet kunnen uitvoeren Ik deed trouwens de update poging op laptop, desktop pc en MacBook pro, niet hielp, ik stuurde het toestel intussen via Kiala voor herstelling op (USB aansluiting in toestel)
Bedankt
Catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door catmen »

Ik kreeg intussen een bericht dat het toestel niet meer ondersteund word en dus ook niet kan hersteld worden, de Nuvi 3597LM was géén drie jaar oud, ik had levenslange gratis kaart updates (in mijn geval dus minder dan 3 jaar en wat dus belachelijk is in mijn geval) ik had drie garmins één 330, één nuvi 3594LM die ik na een maand al terug moest binnenleveren met een probleem maar die in garantie werd vervangen en de huidge 3597LM die dus nu ook de geest heeft gegeven, wat mij betreft een goed merk kan ik het dus niet echt noemen, ik zal dus moeten uitwijken naar een ander merk voor mijn echtgenote haar wagen waar geen GPS ingebouwd staat. We gaan dus even terug op zoek.

Groeten,
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DigiWalker
Senior Member
Berichten: 221
Lid geworden op: 09 okt 2006 20:31

Re: Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door DigiWalker »

catmen schreef:Ik kreeg intussen een bericht dat het toestel niet meer ondersteund word en dus ook niet kan hersteld worden, de Nuvi 3597LM was géén drie jaar oud.
Eigenlijk belachelijk voor woorden.
Na 3 jaar al niet meer ondersteund?
Het geeft dus duidelijk aan,dat het met de kwaliteit van Garmin toestellen NIET GOED zit.
Ander merk dan maar.
Mio heeft ook levenslange gratis kaart updates,net zoals Garmin,en daar lees je weinig slechte dingen van.
Succes met je zoektocht naar iets nieuws.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem

Bericht door catmen »

En.... het probleem is dan toch opgelost geraakt, toen de mail kwam van Garmin Brussel (BE) dat A) de herstelling 130€ ging kosten en B) kort nadien de mail dat het toestel niet meer ondersteund werd en dus ook niet zou hersteld worden, had ik intussen het toestel verzonden via kiala naar een hersteldienst in het UK (Southampton) en in kreeg onlangs het bericht dat de gps terug mocht afgehaald worden. Thuisgekomen plugde ik het toestel in de PC .. géén meldingen meer "dat het toestel niet kon opgeladen worden want dat ik de originele kabel moest gebruiken" (wat ik dus al heel de tijd deed) en de updates konden na herkenning van het toestel zonder probleem gedownload en geïnstalleerd worden dus toestel, na een hoop "gezever" hersteld, raar is wel dat de herstel kost voor Engeland juist even veel was als eerst vooropgesteld in garmin Brussel, waarbij ik me de vraag stel of de GPS wel buiten Belgie is geweest (de dokumenten in het retour pakket waren wel Engelstalig) enfin om kort te gaan ik ben tevreden dat ik geen nieuw toestel moet aanschaffen maar mijn vertrouwen in Garmin is er niet beter door geworden. Ik heb nu wel naar voorstel van Pietpiraat het toestel ingesteld als mass opslag wat eigenlijk niet meer nodig was omdat garmin express de GPS vond na aansluiten maar kwaad zal het wel niet kunnen.
groeten,
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin Nuvi 3597
    door catmen » 19 jun 2022 20:36 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 223
  • garmin nuvi 3597 route plannen
    door catmen » 29 apr 2014 09:21 » in Garmin
    Reacties: 16
    Weergaves: 3472
  • Nuvi 3597 LM is vol
    door catmen » 03 jul 2014 16:15 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 2796
  • kan ik zomaar een nieuwe sd kaart in mijn garmin 3597 LMT stoppen
    door beni » 23 mar 2015 13:13 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 1085
  • Garmin nuvi 2699 lmt-D
    door willym » 11 mar 2017 09:35 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 992
  • Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC
    door catmen » 27 jun 2016 14:40 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 615
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 841

Terug naar “Garmin”