New Ford Mondeo

Alles met betrekking tot Ford navigatie
pvkan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:44

Bericht door pvkan »

Gerritje:
Ik had ook niet verwacht dat je het met mij eens zou zijn... ;-)
Voor de duidelijkheid: Op de bijgeleverde DVD-box staat toch echt Blaupunkt... en nergens een spoor van DENSO.
Maar goed...

De TMC in de Ford is in te stellen op weergave van alleen die informatie die van toepassing is op mijn route die ik heb ingesteld op de navi. Dus ik krijg dan alleen die informatie waar ik last van heb. Meer heb ik niet nodig...
Dus die 132 meldingen zijn door juist gebruik van de TMC/Navi te voorkomen.
(Je kan ook de verkeersinformatie op de radio halverwege uitzetten...)

Over TMC missers gesproken:
De Peugeot 407 trakteerde mij op complete TMC bombardementen met dezelfde 'lines' steeds herhaalt op
mijn display (ik wist dus 5x dat dezelfde file er stond.. gek werd ik er van...)
De Passat toonde beperkt of helemaal geen TMC info... regelmatig in een file gestaan terwijl de TMC melding hierover pas veel (soms wel uur) later door kwam...

Bovendien is TMC zeker niet heilig. Een systeem valt en staat met de input die er aan gegeven wordt. Zolang
er geen zinnige informatie ingestopt wordt komt er ook niets zinnigs uit. En zolang de nederlandse omroepen/radiozenders dit soort technieken niet serieus blijven nemen, blijft ook de betrouwbaarheid van TMC beperkt. Daar doet zelfs VW niets aan...

Om die zelfde reden is bv PDC op de video/dvdrecorder in nederland geflopt, terwijl dit in Belgie en Duitsland
prima werkt en betrouwbaar is...

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

pvkan schreef:Gerritje:
Ik had ook niet verwacht dat je het met mij eens zou zijn... ;-)
Voor de duidelijkheid: Op de bijgeleverde DVD-box staat toch echt Blaupunkt... en nergens een spoor van DENSO.
Maar goed...
Het is maar al te duidelijk dat de DVD door Blaupunkt wordt gemaakt. De navigatie zelf komt van Blaupunkt en wordt gemaakt voor Denso, de vaste supplier en dochteronderneming van Ford
De TMC in de Ford is in te stellen op weergave van alleen die informatie die van toepassing is op mijn route die ik heb ingesteld op de navi. Dus ik krijg dan alleen die informatie waar ik last van heb. Meer heb ik niet nodig...
Dus die 132 meldingen zijn door juist gebruik van de TMC/Navi te voorkomen.
(Je kan ook de verkeersinformatie op de radio halverwege uitzetten...)
Je begrijpt jammer genoeg niet waar het om gaat. Als station x de hele tijd de sterkste TMC zender is, stemt jouw navi daar op af ook al wordt er in geen 3 maanden een bericht uitgezonden. Dat is een blunder van Denso.
Lees de verhalen over Sky radio waar maandenlang niets werd uitgezonden en waar de navigatie van Renault bijv niets mee kon doen
Over TMC missers gesproken:
De Peugeot 407 trakteerde mij op complete TMC bombardementen met dezelfde 'lines' steeds herhaalt op
mijn display (ik wist dus 5x dat dezelfde file er stond.. gek werd ik er van...)
De Passat toonde beperkt of helemaal geen TMC info... regelmatig in een file gestaan terwijl de TMC melding hierover pas veel (soms wel uur) later door kwam...
Dat heeft niets met dit geval te maken maar is heel vervelend natuurlijk
Bovendien is TMC zeker niet heilig. Een systeem valt en staat met de input die er aan gegeven wordt. Zolang
er geen zinnige informatie ingestopt wordt komt er ook niets zinnigs uit. En zolang de nederlandse omroepen/radiozenders dit soort technieken niet serieus blijven nemen, blijft ook de betrouwbaarheid van TMC beperkt. Daar doet zelfs VW niets aan...
Waarom je VW er steeds bij haalt is me niet duidelijk. Ik heb wel een VW maar ben bepaald geen adept mocht je dat vermoeden
Om die zelfde reden is bv PDC op de video/dvdrecorder in nederland geflopt, terwijl dit in Belgie en Duitsland
prima werkt en betrouwbaar is...
Sorry, maar ik zie de relevantie niet
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvkan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:44

Bericht door pvkan »

Wat jij wil.... :shock:
(pfoei, wat een reactie zeg.... ik geef alleen maar mijn goedbedoelde visie...)

My discussion closed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

pvkan schreef:Wat jij wil.... :shock: (pfoei, wat een reactie zeg.... ik geef alleen maar mijn goedbedoelde visie...)

My discussion closed.
Vanwege..... :?: :?:

Ik heb met veel belangstelling deze discussie gevolgd, en ben blij dat Gerritje een aantal zaken op een (feitelijk) rijtje gezet heeft. Als jij denkt dat er daar een aantal niet van kloppen, laat dat dan alsjeblieft weten. Alleen op díe manier kunnen we hier echte kennis opbouwen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:
pvkan schreef:Wat jij wil.... :shock: (pfoei, wat een reactie zeg.... ik geef alleen maar mijn goedbedoelde visie...)

My discussion closed.
Vanwege..... :?: :?:

Ik heb met veel belangstelling deze discussie gevolgd, en ben blij dat Gerritje een aantal zaken op een (feitelijk) rijtje gezet heeft. Als jij denkt dat er daar een aantal niet van kloppen, laat dat dan alsjeblieft weten. Alleen op díe manier kunnen we hier echte kennis opbouwen :idea:

Groet,
JW
Ik heb met veel belangstelling deze discussie gevolgd, en ben blij dat Gerritje een aantal zaken op een (feitelijk) rijtje gezet heeft
Ik dus ook en wat is nu eigenlijk feiteljik: 3 mensen die zo'n navi hebben er daar erg tevreden over zijn, tegen 1 persoon die deze navi nog nooit in het echt heeft gezien, laat staan werkend, maar die zijn mening baseerd op wat duitse forums.
Waar hecht je nu feitelijk de meeste waarde aan, nou ik weet het wel.

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als ik die laatste reactie van Gerritje zo lees zie ik daar geen negatief waardeoordeel in. Alleen een paar feiten, zoals over TMC.
Lees ik niet goed?

Voorts zou ik een reactie van pvkan op prijs stellen, hém had ik gevraagd te reageren :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een groot deel van de discussie op dit en ander fora zou kunnen worden voorkomen of althans grootdeels gereduceerd, als men zich de moiete zou getroosten om niet alleen te kijken wat er staat, maar ook te trachten te begrijpen wat er wordt geschreven, in welke context eea wordt gesteld en het verschil tussen meningen, feiten en veronderstellingen in te zien.
Ook deze draad is daar weer een sprekend voorbeeld van.
In de euforie behorende bij de kunstmatige "nieuwe auto lucht" wordt snel een aantal minder positieve zaken over het hoofd gezien en mocht daar een opmerking over komen, vervalt men in het oude stramien door niet de feiten onder ogen te zien of te weerleggen maar de boodschapper aan te vallen op veronderstelde voorkeur of vooringen omenheid.
Dat is jammer en niet of nauwelijks te weerleggen door degene die niet de boodschap maar de desbetreffende (externe) commentaren heeft gepost.

Jammer dat degene die zich aangevallen voelt over de kwaliteit van de desbetreffende apparatuur niet ook de moeite neemt om zich te oriënteren op de diverse fora mbt de Ford Mondeo en de uitrusting waar het hier om gaat. De ellenlange discussies door de grote groepen danig teleurgestelden spreken boekdelen en daar doet één positieve ervaring van een betrekkelijke nieuwe Ford-rijder niets aan af
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

@JW
Voorts zou ik een reactie van pvkan op prijs stellen, hém had ik gevraagd te reageren

Lees ik hieruit, dat een ander niet mag reageren? ik vraag dat maar, want er wordt zo vaak "verkeerd" gelezen.

@ Gerritje
als men zich de moiete zou getroosten om niet alleen te kijken wat er staat, maar ook te trachten te begrijpen wat er wordt geschreven, in welke context eea wordt gesteld en het verschil tussen meningen, feiten en veronderstellingen in te zien.

Daar ben jezelf ook debet aan. Zie: In de euforie behorende bij de kunstmatige "nieuwe auto lucht" wordt snel een aantal minder positieve zaken over het hoofd gezien en mocht daar een opmerking over komen, vervalt men in het oude stramien door niet de feiten onder ogen te zien of te weerleggen maar de boodschapper aan te vallen op veronderstelde voorkeur of vooringen omenheid.
en dan vooral de laatste 2 woorden!!
De ellenlange discussies door de grote groepen danig teleurgestelden spreken boekdelen en daar doet één positieve ervaring van een betrekkelijke nieuwe Ford-rijder niets aan af

Ook jij leest blijkbaar niet goed, want in dit topic zijn er 3 mensen die er anders over denken.

@JW
Als ik die laatste reactie van Gerritje zo lees zie ik daar geen negatief waardeoordeel in. Alleen een paar feiten, zoals over TMC.
Maar andere reacties zoals:
Grosso modo blijft er overeind dat het systeem net zo bedrovend slecht is als eerder genoemd.
en dat bedrovend neem ik maar voor lief.
of : Als je het duitse commentaar, dat over het algemeen juist heel gunstig uitpakt voor Duitse producten, goed leest is het feitelijk een systeem waar, behalve een redelijke navigatie, niet veel van deugt.
De BT voorziening werkt maar slechts zelden komt een gesprek tot stand, de spraakbesturing is (zeker in navi mode) waardeloos, de POI's volkomen onlogisch ingedeeld en er komt ook nog een beroerd geluid uit die doos en de grafieken grofkorrelig en een beetje kinderachtig en zeker niet behorend bij een dergelijk (duur) systeem uit de middenklasse.
Met deze kwalificaties kunnen BP en Ford-Denso het dan weer doen.
Blijkbaar heeft noch Ford noch Blaupunkt de middelen of de knowhow in huis om wel iets fatsoenlijks neer te zetten waar anderen dit duidelijk wel kunnen.

Afgezien van het feit dat het onwaarschijnlijk mooi in het dashboard past, is het dus wederom een voorbeeld van zonde van je dure geld.

Zijn toch opbeurende reacties voor een navigatie systeem.

Andere mensen( die het systeem zelf0 hebben, denken hier toch anders over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Exact wat ik bedoel, niet kunnen of willen lezen. Je geeft hiermee precies aan dat je de tekst niet hebt begrepen.
Er staat een verbindingsstreepje tussen Ford en rijder!
Slechts van pvkan staat vast dat hij een nieuwe Ford-rijder is. Daarvoor had hij kennelijk een Peugeot en een VW. Dat nieuwe slaat op het merk niet op het feit dat de auto nieuw is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:Exact wat ik bedoel, niet kunnen of willen lezen. Je geeft hiermee precies aan dat je de tekst niet hebt begrepen.
Er staat een verbindingsstreepje tussen Ford en rijder!
Slechts van pvkan staat vast dat hij een nieuwe Ford-rijder is. Daarvoor had hij kennelijk een Peugeot en een VW. Dat nieuwe slaat op het merk niet op het feit dat de auto nieuw is.
Dit slaat toch werkelijk alles:
Lunar schreef: Ik wil toch graag even reageren op wat hierboven allemaal geschreven staat. Ik heb sinds kort zelf een nieuw model modeon met het DVD navigatiesysteem. En ik ben zeer enthousiast. Alles werkt perfect en intuitief. Ik kom van een Tom Tom systeem af mij was verteld dat het Ford systeem dan zou tegenvallen. Nou, dat doet het dus niet. Het systeem is mooi geintegreerd. Enig minpuntje hierin is het stemgeluid van de enigsinds belgisch/frans klinkende dame. Ze is echter zeer goed te verstaan en daar gaat het om. Leuk pluspunt hierin is weer dat ze ook de wegnummers (bijvoorbeeld A2) noemt. Dat deed mijn Tom Tom niet.

Ook de telefoonfunctie werkt erg goed. Ik gebruik een nokia telefoon. In mijn vorige auto had ik een originele Nokia carkit. Het geluid van het Ford telefoonsysteem is uitstekend, beter dan de originele Nokia carkit. Ook het opzoeken van telefoonnummers uit mijn telefoon werkt uitstekend. Enig minpuntje hier is dat alleen op de eerste letter gezocht kan worden. Heb je twintig namen beginnend met een N dan moet je de hele lijst doorscrollen. Het was beter geweest als je meer letters zou kunnen invoeren. Ik heb geen enkele moeite om verbinding te krijgen.

Ook de voice-control werkt prima. Hij (of zij) verstaat me altijd. Ik heb alleen nog niet zo het nut van deze functie ontdekt. Knoppen indrukken werkt sneller. Wellicht kom ik daar in de toekomst nog achter. Als optie zou ik hem niet gekocht hebben maar het zit erop en dus best leuk.

Al met al ben ik erg tevreden en ik kan het iedereen die het overweegt aanraden. Ik heb dus slechts twee minpunten ontdekt en met dit minpunten kan ik prima leven.

Groeten

Luuk

Mondeo clipper schreef:
Ik heb het systeem nu ook in mijn nieuwe Mondeo , en ik vind het prachtig . Goed beeld en klank , niets van op te merken . Ik kom juist van een Pioneer AVIC X1R en van beeld is er niet veel verschil .

Misschien een beetje te veel VW minded aan je avatar te zien ??


Wordt het toch niet eens tijd voor HANS ANDERS GERRITJE??
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvkan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:44

Bericht door pvkan »

Nou nou.... wat het geven van mijn mening al niet teweeg kan brengen.
Ondanks dat ik er al klaar mee was, voel ik toch de behoefte nog even te reageren:

Ik heb mij wel degelijk georienteerd op diverse fora omtrent mijn NIEUW aan te schaffen auto en zijn Navi/telfoon etc...... VW, Renault, Ford...
Het viel mij op dat sinds een paar maanden de klachten omtrent de Mondeo zijn afgenomen, zoniet tot een nul punt
zijn gereduceerd. Sommigen willen dat niet zien/lezen, maar voor mij voldoende om mijn keuze voor mijn nieuwe toet definitief te maken...de Ford dus.
Daarbij heb ik mij gebaseerd op 2x een proefrit (1ste keer zat de gewenste Navi niet in de auto) en niet alleen op wat anderen vinden in bladen of internet...
Mijn mening is dus gebaseerd op door mijzelf geconstateerde feiten...

En over niet kunnen lezen of flauw terugvallen op koppel tekens tussen nieuwe Ford-Rijder:
In mijn eerste bijdrage aan dit draadje spreek ik toch echt over mijn NIEUWE FORD MONDEO van AUGUSTUS 2008.
Hoe duidelijk moet ik zijn: Dus ja.... eentje met een kenteken in de vorm van 00-AAA-0
(en dit is overigens niet mijn eerste Mondeo....maar dat ter zijde)...

En wat is dat toch met mensen die menen te kunnen bepalen dat een ander emotioneel te beinvloeden is door kleur, geur of geluid... (mentaal kontakt via het internet?.. of kennen wij elkaar?)

Maar jeetje jongens... wat een kabaal...
Zoals eerder vermeld: V(oor)W(aar) ik zeg u: Wat mij betreft mankeert er helemaal niets aan mijn Ford Mondeo, zijn navi of bleutooth telefoon. Ik hoop dat nu iedereen dit kan waarderen... net als ik blij kan zijn voor hen die gekozen hebben voor een ander merk auto/navi...

Uiteraard hou ik jullie gaarne op de hoogte van toekomstige ervaringen...

Maar volgens mij loopt dit draadje nu echt uit de hand en raakt ernstig off-topic...
Toegegeven: ik ben net zo schuldig hieraan... :(

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

@ Peter,

Zo schuldig ben t U niet aan dit topic, prima dat u zo tevreden bent over de ford en zijn navigatie.
Daar gaat het tenslotte om, maar er zijn mensen, zoals je zelf kunt zien, die alles behalve VDO af zitten te kraken en ja ik chargeer misschien, maar het komt er in grote lijnen wel op neer en daar ageer ik tegen.
Andere mensen worden erop beticht, dat zij niet kunnen lezen en/of begrijpen wat er op dit forum wordt geschreven.
Ook daar mogen bepaalde mensen een voorbeeld aan nemen, de pot verwijt de ketel.
daarom mijn reactie.

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Botter
Average Member
Average Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 07 mei 2008 09:33

Bericht door Botter »

Mickey, ik sluit mij volledig aan bij jouw commentaar. Ik verbaas mij keer op keer op de taal en verwijtende toon. Op dit onderwerp geeft een groot aantal mensen aan tevreden te zijn over de navigatie in hun auto (Ford) en het lijkt net alsof deze positieve gebruikerservaringen niet mogen opwegen tot stellingen en meningen die andere mensen - die niet direct betrokken zijn bij dit forum - op andere fora gegeven worden.

Het meest stoor ik mij echter aan het feit dat Gerritje zijn gang kan blijven gaan en dat de moderators niet ingrijpen. Volgens het reglement is onbehoorlijk gedrag op het forum niet toegestaan. Het gedrag van Gerritje noem ik in veel gevallen, ook in de andere topics, onbehoorlijk. Het moet mij echter ook van het hart dat Gerritje in andere gevallen vaak zeer deskundig is en veel waarde toevoegt aan het forum. het lijkt echter alsof hij die positieve houding alleen kan hebben bij ofwel volledig beginnelingen die nog weinig over en van navigatie weten ofwel bij mensen die dezelfde mening zijn toegedaan.

Dit gedrag is met name jammer voor hem omdat hij blijkbaar smacht naar veel aandacht en waardering voor zijn kennis en kunde (anders zit je niet dagelijks meerdere malen op dit forum om reacties te geven) terwijl anderzijds een grote groep mensen vanwege zijn taalgebruik en vervelende opmerkingen zich aan hem stoort.

Om hem tegen zichzelf te beschermen nogmaals oproep aan Gerritje: gebruik je kennis en kunde positief en ga niet bij tegenspraak direct volledig in de aanval. Beweeg mee en help mensen in plaats van hen te overvallen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
lijn 76
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2008 13:17

Bericht door lijn 76 »

Gerritje schreef:Prachtige reacties in de genoemde link, ook op het duitse S-Max-forum.
Grosso modo blijft er overeind dat het systeem net zo bedrovend slecht is als eerder genoemd. De gebruikers bevestigen dit alleen maar.
De gebruikers hier ontkennen het! hoe zit dat nu?
Als er hier zo erg op schrijven én lezen wordt gelet ................. het is bedroevend gesteld
RR SilverShadow 1966 TomTom Go 930 HD

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
R.S. Postma
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:54

Bericht door R.S. Postma »

Na een tijdje afwezig te zijn geweest en er geen rode kaarten meer bestaan, toch nog even een reactie op dit topic.

Je leert het nooit hé GERRITJE, je hebt geen plaat voor je kop, maar de hele wereld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

R.S. Postma schreef:Na een tijdje afwezig te zijn geweest en er geen rode kaarten meer bestaan, toch nog even een reactie op dit topic.

Je leert het nooit hé GERRITJE, je hebt geen plaat voor je kop, maar de hele wereld.
Rode kaarten zijn zo weer uitgedeeld :wink: , dus laten we het een beetje gezellig houden alhier.
On-topic maar weer met z'n allen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Splitje
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008 21:53

Mening DVD Navigatie Nieuwe Mondeo

Bericht door Splitje »

Hier een objectieve mening van een nieuwe Mondeo koper (July 2008) met het duurste DVD navigatie-audio systeem dat er te krijgen was. Het Sony soundsystem is heel goed, goed regelbaar en fantastisch geluid. DJ Tiesto is genieten, je broekspijpen waaien eraf!! Dat geldt ook voor het geluid van de navigatie (inderdaad een belgische dame), de telefoon, de TMC berichten en de voicecontrol. Attentie: de verschillende geluidsniveau's kun je ALLEEN instellen als het actief is. Dus als de navi dame spreekt en je draait aan de volumeknop, regel je het navigatie volume etc.
Het enige minpunbt is het instructieboekje ofwel de instructie DVD en de kaart nauwkeurigheid van het navigatiescherm. Inderdaad Blaupunkt, te grof, te weinig details en niet echt gebruiksvriendelijk om te verstellen of waypoints en doelen vanf de kaart in te stellen. Bij mijn vorige navi systeem (VDO-DAYTON( kon ik mooi "meedenken"door even snel de route te checken bv. Dat gaat hier moeilijker. Het enige wat erop zit is het systeem te vertrouwen, maar dat werkt dan ook goed. Zelfs in Brussel, een berucht probleem voor navigatie (te veel electromagnetische straling door de EU) werkt dit systeem beter.
Samenvattend: goed systeem, mindere kaartkwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. Hoe de waypoints en tochtenlijst werken blijft een raadsel: onlogisch en nergens info over te vinden...?
PS Auto is super!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondeorob
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:56

DVD navigatie (Mondeo)

Bericht door mondeorob »

Hallo,

IK heb sinds een week een nieuwe ford mondeo met business pack. daarin zit een DVD navigatie (Volgbens dit forum is dat een Denso-Blaupunkt).

De auto en business pack bevalt erg goed. Ik heb alleen één probleem en dat is dat de stem van de navigatie slecht hoorbaar is. Ik heb hem in de instellingen voluit staan, maar tijdens het rijden moet je heel goed luisteren wil je er iets van verstaan.

De pijlen op dashboard en display doen het natuurlijk ook, maar het is toch ook pretting om de aanwijzigingen te kunnen verstaan.

Heeft iemand deze ervaring ook? En zoja hebben zij een oplossing gevonden?

Hoor het graag.

Met vriendelijke groet
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er zijn dealers die bekend staan om hun bijzonder slechte service maar ik neem aan dat zelfs de beroerdste Ford-dealer een auto van een week oud nog wel even wil servicen :wink:
Ik zou wel opschieten want ze zijn misschien over een week wel failliet :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: DVD navigatie (Mondeo)

Bericht door JW »

mondeorob schreef:Hallo, IK heb sinds een week een nieuwe ford mondeo met business pack. daarin zit een DVD navigatie (Volgbens dit forum is dat een Denso-Blaupunkt).
De auto en business pack bevalt erg goed. Ik heb alleen één probleem en dat is dat de stem van de navigatie slecht hoorbaar is. Ik heb hem in de instellingen voluit staan, maar tijdens het rijden moet je heel goed luisteren wil je er iets van verstaan.

De pijlen op dashboard en display doen het natuurlijk ook, maar het is toch ook pretting om de aanwijzigingen te kunnen verstaan.

Heeft iemand deze ervaring ook? En zoja hebben zij een oplossing gevonden?

Hoor het graag.

Met vriendelijke groet
Rob
Heb je daarbij gevolgd wat hierboven geschreven is?
Attentie: de verschillende geluidsniveau's kun je ALLEEN instellen als het actief is. Dus als de navi dame spreekt en je draait aan de volumeknop, regel je het navigatie volume etc.
Dat moet je dus niet bij de Instellingen aanpassen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondeorob
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2009 14:56

Bericht door mondeorob »

Ik had dit item gepost en toen zag ik bovenstaande.

Ik ben dus direct naar de auto gelopen en geprobeerd. En inderdaad. Het werkt.

Bedankt hé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2104
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 924
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 646

Terug naar “Ford”