New Ford Mondeo

Alles met betrekking tot Ford navigatie
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

New Ford Mondeo

Bericht door Ricky »

Mijn nieuwe wagen (nog in bestelling) is een Ford Mondeo. Ik heb als optie het navigatiesysteem genomen dat in de cataloog omschreven wordt als "Premium DVD (West-Europa) navigatiesysteem met 7" kleurenscherm (touchscreen) + radio CD/MP3 met 6 CD lader".

De Ford dealer kon (of wou ?) mij niet vertellen van welk merk dit navi-systeem is. De vorige systemen van Ford waren van Denso blijkbaar en dat zou nu niet meer het geval zijn volgens de dealer. Een andere bron beweert dat het van Blaupunkt zou zijn maar op hun site is er niets te vinden van dergelijk systeem en bij de systemen die ze voor Ford leveren staat enkel de Travel Pilot EX (die trouwens ook met vermelding van Blaupunkt in de Ford cataloog staat).

Weet iemand van welk merk dit zou kunnen zijn ?
Heeft er misschien al iemand enige ervaring met dit systeem ?

Wat ik mij bovendien afvraag is of de werking van het systeem nadelig kan beïnvloed worden als er een dakkoffer (Thule 960) wordt geplaatst. Naar het schijnt zit de sats-zoeker in de voet van de dakantenne en de dakkoffer komt daar dan zo'n 10 à 15 cm boven te hangen.
Heeft iemand hier ervaringen mee (met andere wagens bv)

Benieuwde groeten,
Ricky

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die nieuwe Navi is een Denso-Blaupunkt, zie bijlage.
Oordeel zelf....

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

Bericht door Ricky »

Dat is hem inderdaad ! Bedankt, nu weet ik toch al iets.

Niemand die al iets kan vertellen over zijn/haar ervaringen met dit systeem ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In die test staan al een heleboel ervaringen :wink:

Overigens, die dakkoffer boven de GPS antenne is uiteraard niet geweldig. Als die koffer van kunsstof is in dat gedeelte, en je legt er daar geen metalen voorwerpen in zou de GPS ontvangst nog mee kunnen vallen. Gewoon uitproberen....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je het duitse commentaar, dat over het algemeen juist heel gunstig uitpakt voor Duitse producten, goed leest is het feitelijk een systeem waar, behalve een redelijke navigatie, niet veel van deugt.
De BT voorziening werkt maar slechts zelden komt een gesprek tot stand, de spraakbesturing is (zeker in navi mode) waardeloos, de POI's volkomen onlogisch ingedeeld en er komt ook nog een beroerd geluid uit die doos en de grafieken grofkorrelig en een beetje kinderachtig en zeker niet behorend bij een dergelijk (duur) systeem uit de middenklasse.
Met deze kwalificaties kunnen BP en Ford-Denso het dan weer doen.
Blijkbaar heeft noch Ford noch Blaupunkt de middelen of de knowhow in huis om wel iets fatsoenlijks neer te zetten waar anderen dit duidelijk wel kunnen.

Afgezien van het feit dat het onwaarschijnlijk mooi in het dashboard past, is het dus wederom een voorbeeld van zonde van je dure geld.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrRalph
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2007 11:47

Bericht door MrRalph »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ricky
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 aug 2006 10:16

Bericht door Ricky »

Bedankt ! Ik volg de discussie op dat forum verder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Prachtige reacties in de genoemde link, ook op het duitse S-Max-forum.
Grosso modo blijft er overeind dat het systeem net zo bedrovend slecht is als eerder genoemd. De gebruikers bevestigen dit alleen maar.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Gerritje schreef:Prachtige reacties in de genoemde link, ook op het duitse S-Max-forum.
Grosso modo blijft er overeind dat het systeem net zo bedrovend slecht is als eerder genoemd. De gebruikers bevestigen dit alleen maar.
Waarom zou je daarvoor een bed gaan stelen??? :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Tsja....., misschien heb je dat wel nodig om rustig te gaan liggen wachten op de dingen die komen. Want er zou een update in de maak zijn die veel van de aangeprezen features waar zou maken :idea:

Een oud gezegde: eerste zien, dan geloven. Laten we het daar maar op houden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrRalph
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2007 11:47

Bericht door MrRalph »

Vraagje. In dit systeem kan ik nergens de TMC zender invoeren. Het ontvangt dus gewoon wel goed, ook laatst op de AutoRoute in Frankrijk. Waar is ergens vastgelegd naar welke zender hij moet luisteren? In het apparaat, op de navigatie DVD?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In principe kiest hij de zender met het sterkste signaal. Zó doen de meeste systemen dat, muv díe waarbij je zelf de zender kunt kiezen zoals de VDO met de goeie TMC box.

In Frankrijk zul je langs de autoroutes de TMC van 107.7 ontvangen, en daar houdt het mee op.
Je zult geen gebruik kunnen maken van de Pay-TMC zenders V-Trafic en Via-Michelin. Daarover is een heleboel geschreven in het TMC gedeelte.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het hier besproken systeem is afkomstig van Blaupunkt dat nu alleen nog Ford als klant heeft. En dit vast niet alleen omdat het nog zulke geweldige producten levert. VW is immers ook gestopt met deze voormalige hofleverancier.
Om nog een paar aardigheidjes te laten zien is een aantal filmpjes aanwezig http://video.google.com/videoplay?docid ... 7599&hl=de
Hier is te zien dat je als autoeigenaar weer lekker gepiepeld wordt omdat niemand je wil vertellen waar de DVD zich bevindt. Om te updaten zou je alleen bij de dealer terecht kunnen!
Wat een onzin. De oplossing ligt in het verwijderen van een deel van het frontpaneel. Te gek voor woorden!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
henkarin
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2008 21:19

DVD 2008 Europa voor mijn ford mondeo

Bericht door henkarin »

Ik heb een nieuwe ford mondeo met een dvd uit 2008 zonder handleiding.
Volgens mij heeft deze alleen de hoofdwegen en ben dus op zoek naar
een dvd met alle straten en wegen van europa.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je een DVD systeem hebt staan alle details van heel Europa erop.
Zo niet dan heb je of een ander systeem of een CD systeem met de verkeerde landen cd.
Duitse import?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lunar
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2008 13:17

Blij met mijn DVD navigatiesysteem

Bericht door Lunar »

Ik wil toch graag even reageren op wat hierboven allemaal geschreven staat. Ik heb sinds kort zelf een nieuw model modeon met het DVD navigatiesysteem. En ik ben zeer enthousiast. Alles werkt perfect en intuitief. Ik kom van een Tom Tom systeem af mij was verteld dat het Ford systeem dan zou tegenvallen. Nou, dat doet het dus niet. Het systeem is mooi geintegreerd. Enig minpuntje hierin is het stemgeluid van de enigsinds belgisch/frans klinkende dame. Ze is echter zeer goed te verstaan en daar gaat het om. Leuk pluspunt hierin is weer dat ze ook de wegnummers (bijvoorbeeld A2) noemt. Dat deed mijn Tom Tom niet.

Ook de telefoonfunctie werkt erg goed. Ik gebruik een nokia telefoon. In mijn vorige auto had ik een originele Nokia carkit. Het geluid van het Ford telefoonsysteem is uitstekend, beter dan de originele Nokia carkit. Ook het opzoeken van telefoonnummers uit mijn telefoon werkt uitstekend. Enig minpuntje hier is dat alleen op de eerste letter gezocht kan worden. Heb je twintig namen beginnend met een N dan moet je de hele lijst doorscrollen. Het was beter geweest als je meer letters zou kunnen invoeren. Ik heb geen enkele moeite om verbinding te krijgen.

Ook de voice-control werkt prima. Hij (of zij) verstaat me altijd. Ik heb alleen nog niet zo het nut van deze functie ontdekt. Knoppen indrukken werkt sneller. Wellicht kom ik daar in de toekomst nog achter. Als optie zou ik hem niet gekocht hebben maar het zit erop en dus best leuk.

Al met al ben ik erg tevreden en ik kan het iedereen die het overweegt aanraden. Ik heb dus slechts twee minpunten ontdekt en met dit minpunten kan ik prima leven.

Groeten

Luuk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gelukkig dat je zo tevreden bet maar misschien wel omdat je, zoals je zelf oppert, van een TomTom af hier naar bent overgestapt.
De onafhankelijk testen in Duitsland en de reacties van vele gebruikers doen echter wel degelijk denken aan een systeem dat en niet voldoet en een beroerde geluidskwaliteit levert en dat alles projecteert op een LCD scherm dat zo grof is dat het niet bij een teostel van deze prijs past en al helemaal niet van deze tijd is.

Zoals al eerder gesteld, Ford heeft wederom kans gezien een bedrijf bereid te vinden een product te maken dat. althans volgens huidige maatstaven. niet deugt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lunar
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2008 13:17

Bericht door Lunar »

Gerritje, ik begrijp niet dat jij zo stellig kunt zijn dat het systeem niet deugt. Ik nodig je uit het systeem zelf te komen testen. Het werkt perfect en het scherm is hardstikke duidelijk. Het systeem heeft zeker geen beroerde geluidskwaliteit al kan ik wel de mening delen dat het accent van de dame niet mijn voorkeur heeft. Het klinkt belgisch en dat is jammer. Maar de aanwijzingen zijn bijzonder goed te verstaan.

De intergratie met het Ford Converse systeem werk zeer intuitief.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nogmaals: Ik geef even weer wat er door de diverse vakbladen en gebruikers wordt gemeld.
Dan moet je niet zeuren dat ik stellig ben, dat is de rest van het gebruikersveld die de mening is toegedaan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondeo clipper
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2005 22:49

Bericht door mondeo clipper »

Ik heb het systeem nu ook in mijn nieuwe Mondeo , en ik vind het prachtig . Goed beeld en klank , niets van op te merken . Ik kom juist van een Pioneer AVIC X1R en van beeld is er niet veel verschil .

Misschien een beetje te veel VW minded aan je avatar te zien ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alweer iemand die niet lezen kan of de tekst niet begrijp! :oops:
Ik geef even weer wat er door de diverse vakbladen en gebruikers wordt gemeld.
Mocht er nog behoefte zijn aan een vertaling van het door JW gepubliceerde artikel, laat dan even weten.
Eerlijk gezegd hecht ik meer waarde aan de mening van vaklui dan aan die van sommige gebruikers die geen keuze hadden bij het kopen of leasen van een auto en het tegenvallende resultaat proberen "goed" te praten. of a priori al geen idee hadden van een echt multimediasysteem. :wink:

Dus nog maar eens samengevat:
  • de spraakbesturing deugt niet of werkt niet
  • de telefoonverbinding komt niet of niet goed tot stand
  • de geluidsweergave deugt niet want geeft een vreemde weergave uit de deurspeakers
  • de vreemdsoortige indeling van POI's, tankstations en parkeerplaatsen niet in dezelfde categorie
  • het blokjesbeeld door gebruik van een slecht lage resolutie beeldscherm
Zelfs al was ik VW minded, dan nog zou je kunnen zien dat ik een "echte" navigatie heb 8) en geen Blaupunkt surrogaat
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Spembakske
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2008 20:28

Bericht door Spembakske »

Jammer dat de link van MrRalph niet meer werkt, ben enigzins benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die heeft nog nooit gewerkt!

http://www.palmans.net/~fordmondeoclub/ ... php?t=4623

Deze wel!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pvkan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 aug 2008 15:44

Bericht door pvkan »

Ter geruststelling:

Ik heb een nieuwe Mondeo van augustus 2008:

* de spraakbesturing werkt perfect (waarschijnlijk omdat deze nu ook in het nederlands is in te stellen?)

* de telefoonverbinding (Bleutooth) is met mijn HTCS710 (en de Nokia van mijn vriendin) prima... Gesprek wordt ook netjes
overgenomen als je instapt.

* de geluidsweergave van deze versie met 7" scherm is super. Ik ben zelf geluidsfanaat en ben aangenaam verrast door het geluid in mijn Mondeo. Laag/midden/hoog prima en voldoende instelbaar. Mooie strakke korte weergave van het laag. Helaas geen crossover mogelijkheden, maar dat mag je niet verwachten. Des te verassender is
het geluid ' af fabriek' . Ideaal is de variabele Loudness instelling. Niet ideaal natuurlijk, maar lost wel eea op.
Geluid is zeker NIET te vergelijken met mijn oude Passat en de Peugeot 407...Ford wint het hier...
Nu blijft ervaring van geluid natuurlijk altijd iets persoonlijks, dus op bovenstaande zal ik best commentaar krijgen.
Ik ben iig zeer tevreden.... vette sound...

Vreemdsoortige indeling van POI's, tankstations en parkeerplaatsen niet in dezelfde categorie is mij neit bekend.
Sterker nog: Deze POI zijn niet eens onder verdeeld in categorieen, maar kunnen afzonderlijk worden geselecteerd.

Er is op mijn scherm absoluut geen sprake van ' blokjesbeeld' Blijkbaar is Ford overgegaan op een hogere resolutie.

De navigatie heeft de keuze tussen 2d of 3d. Bovendien staat heel West-Europa op de meegeleverde DVD. Tot op straat niveau dus.
Ook de handleiding voor navigatie wordt netjes meegeleverd en zowel de menu's als de spraakherkenning is in het nederlands in te stellen. Spraak herkenning werkt overigens prima...

Als ik de afdruk van de navi in dit draadje (van JW, 2007) dan is dat NIET meer de huidige toegepaste versie. Ik ziue nl dat bv het kaartje er heel anders uitziet. Denso is vervangen door Blaupunkt.

De vakbladen waarover wordt gesproken hebben zich dus blijkbaar gebaseerd op oudere systemen en (zoals wel vaker gebeurt) niet zichzelf op de hoogte gesteld van de huidige situatie...

Mijn vorige wagen was een VW-Passat, Nieuwe Passat veel te duur (prijs/prestatie). VW kan de Touran niet leveren (9 maanden !!!) maar ik mocht wel inschrijven voor de Touran 2009.... die lui zijn de relatie klant/leverancier kwijt...
Peugeot 407 prima auto, maar had zijn beperkingen (die RT3 navi is echt treurig)
Ofwel: Ben blij dat ik na 7 jaar weer terug ben bij Ford...

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als ik de afdruk van de navi in dit draadje (van JW, 2007) dan is dat NIET meer de huidige toegepaste versie. Ik ziue nl dat bv het kaartje er heel anders uitziet. Denso is vervangen door Blaupunkt.
De navigatie waarover wordt gesproken is een door Balupunkt vervaardigde OEM navi voor DENSO en dat is die in de huidige Mondeo ook. Natuurlijk zullen er wel enige verbeteringen zijn doorgevoerd maar daarom geldt die waardering/afkeuring ook uitsluitend voor het model dat destijds werd getest.

Maar misschien dat je nog even wilt kijken naar de (on)mogelijkheid om zelf je TMC zender te kiezen. Over missers gesproken
Zomaar een opmerking van een gebruiker:
Kwam vanmiddag terug uit Etten-Leur, had op een gegeven moment 132 TMC meldingen, voornamelijk uit Belgie. Handig dat je niet kan instellen van welke zender de tmc moet komen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Storing navigatiesystemen Ford Mondeo 2002
    door Timmmetje » 11 aug 2015 14:09 » in Ford
    Reacties: 7
    Weergaves: 2103
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 921
  • Ford Grand C-Max
    door kikoek » 18 apr 2016 18:04 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 543
  • op zoek naar kopie cd voor Ford
    door hamster » 14 okt 2018 08:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 642

Terug naar “Ford”