Plaatsing PC 5100 in een Xantia ?

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Kabel binnen, vandaag e.e.a. aangesloten en het werkt!
Nog wat vragen/opmerkingen:
Ik maak (nog) gebruik van de elektronissche antenne die bij de TMC 5010/01 zat. Het duur bij wegrijden toch gauw een minuut of 4 voordat de TMC aanduiding onderin verandert in Radio 1. En laat ik hem handmatig zoeken dan vindt ie (na een hele tijd) alleen weer die Radio 1
Kan zijn omdat ik er nog niet een fatsoenlijk stuk mee gereden heb, of omdat (zoals ik elders las) de standaard plakantenne toch niet je-dat is. Ik heb hem overigens tussen C en D-stijl tegen het glas geplakt.
Ken mezelf: zal wel een splitter worden...
Overigens: ik ontving op die Radio 1 wel keurig een file op de A16.

Als ik de schaal verander zodanig dat ik heel Nederland zie, moet ik dan (indien ie files meldt) op die schaal bepaalde wegen van NL roodgekleurd zien?

ben ook benieuwd of softwareversie 7.6 nog wijzigingen brengt...heb nu 6.9
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Het begint nu al een mooi compleet systeem te worden.
Even een paar reacties op je vragen/opmerkingen.

1) Net als jij heb ik de originele plakantenne tussen de C en de D stijl zitten, een paar cm boven de onderrand. Daarmee heb ik een goede ontvangst, en zodra ik m'n systeem aanzet heb ik een groene TMC indicatie.
Dat jij dit niet zo hebt kan aan denk ik twee dingen liggen:
-In het zuiden van het land is de TMC ontvangst minder dan in het midden, vlak bij Lopik. En als je auto ook nog eens in de richting staat/rijdt vanwaar de zender info komt, heb je gewoon pech. De ontvangst karakteristiek van de antenne is een 8, en dus is er dwars op de antenne wel, en in de langsrichting geen ontvangst. Ik ken dat verschijnsel als ik over de Klagenfurtweg rij bij Venlo, en heb dan geen ontvangst van de zender van Roermond.
- De massa aansluiting van jouw antenne is (te) lang. In mijn auto heb ik die litze draad ingekort en er een nieuw oogje aangesoldeerd. En dat zit vlak bij het centrale punt van de antenne geaard (gaatje geboord in de carosserie onder de raamomlijsting). Uit het andere draadje over dit onderwerp kun je lezen dat dit scheelt.

2) Met de SW 6.9 kun je zelf geen zenders kiezen, met de 7.6 gaat dat wel. En 'm zelf de volgende zender laten zoeken werkte destijds bij mij ook niet goed. Binnenkort wordt dat dus beter :wink:

3) Nee, bij een andere schaling wordt dat stukje weg met file niet anders gekleurd. Je ziet alleen maar de driehoekjes, en uiteraard op de pictogramkaart een preciese info over plaats en lengte van de file op je route.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Dank JW.
Ad 3. maar als ik heel NL zie (schaal voldoende groot) en er zijn files, dan zou ik dus driehoekjes moeten zien?
Toch maar eens langer dan 2 minuten (na de inbouw :wink: ) gaan rijden dan...

Dank voor je reacties als vanouds, en tot spoedig.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Higgy schreef:Dank JW.
Ad 3. maar als ik heel NL zie (schaal voldoende groot) en er zijn files, dan zou ik dus driehoekjes moeten zien?
Toch maar eens langer dan 2 minuten (na de inbouw :wink: ) gaan rijden dan...

Dank voor je reacties als vanouds, en tot spoedig.
Inderdaad, als het dus tegenzit een heleboel :cry:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

En zo ziet het er ingebouwd uit:

De doorvoer ONDER de Arat-monitorhouder door het luchtkanaal in.

Afbeelding


waarbij de kabel voor de monitor dus ACHTER de Arat (voor het luchtrooster) vandaan piept, zie deze foto

Afbeelding

En zo ziet het eruit in bedrijf:

Afbeelding

en de pc5000 zit daar (kan helaas net niet diep genoeg ingebouwd worden):

Afbeelding

Achter dit scherm zit tevens een TMC module.

NB JW: op bovenstaande foto staat nog TMC in het rood. Meteen daarna sprong ie op Veronica en daarna op TMC4U. Valt dus toch wel mee die TMC-ontvangst.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 588

Terug naar “Citroën”