Plaatsing PC 5100 in een Xantia ?

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Hallo Menno,

De inbouw ziet er keurig en inderdaad verzorgt uit.

Leuke foto's

Groeten,

Ruud
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Menno, in de aanloop naar m'n eigen inbouw je foto's aandachtig bestuderend, zie ik dat er voor jou nog een kleine verfraaiing mogelijk is. De kabel NAAR jouw monitor komt nu onderuit de Arat-voet om dan naar de achterkant te verdwijnen. Die kan DOOR het voetje heen om achter je monitor uit de Arat te piepen. Zo heb ik dat gisteren gedaan. Heb nog geen foto. Alleen zo mooi als jouw kabel VAN monitor richting pc wegloopt (denk door het luchtrooster heen) is mij nog niet gelukt. Ik ben wel tevreden over hoe ik het nu wel gedaan heb: de kabel gelijkmatig weggedrukt in de kier links van de middenconsole (dus meteen links langs o.a. radio lopende).
Ga vanavond PC inbouwen (twijfel nog over achterin of onder stoel) en GPS-antenne wegbouwen (in flank achter c-stijl, dus naast de hoedenplank). Wat lees ik nou in de online doc? "Als je de antennne op metaal monteert is ie magnetisch en kun je het metalen plaatje eronder eraf halen". Da's me nou nog nooit opgevallen: dacht dat antenne (het kussentje zeg maar) en het metalen voetje eronder een geheel waren.
Zit alleen nog erg te dubben over waar ik de puls vandaan haal. Bij mijn HDi hoef ik (volgens spec's van Beijer) geen pulsversterker te gebruiken. Michiel (Bliek van het Xantia-forum) zei me dat ik ook draad 1360 in de motorruimte kan gebruiken. Tja, maar dan zit ik weer met doorvoer. En de plus. En de geschakelde plus. Twijfeltwijfel.

In de inbouwhandleiding staat ook: signaal voor "verlichting aan" (mbt. dimmen PC5000) NOOIT van de dashboardverlichting halen maar van een echte lamp. Da's maar goed dat ze dat schrijven, had ik anders vast fout gedaan.

Is het sowieso geen idee om als de PC achterin komt te liggen, daar meteen de beide signalen voor achteruitrijden en verlichting aan meteen van een achterlamp te halen? Of zeg ik nu iets doms.

Hm, zo typende realiseer ik me dat ik een trekhaak heb. Zitten daar geen constante en geschakelde plus op?

Nu ga ik stoppen. Anders worden jullie reactie's te lang. :wink:

NB Iemand in de regio Eindhoven/Helmond zin om mee te komen inbouwen?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Inbouw

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hoi Higgy,

Ik laat mijn kabeltje voorlopig even zitten , de "mooiere" oplossing hoop ik eventueel op de meeting (Xantia meeting voor de niet Xantianen onder ons :lol: ) te kunnen zien en anders op de foto , mijn kabel loopt idd het rooster v/d verwarming in en is zo dus volledig uit het zicht ,moet je wel de radio voor uit bouwen en volgens mij wil je dit voorkomen ,om begrijpelijke redenen :wink: , om de puls achter het dashboard vandaan te halen lijkt mij persoonlijk gemakkelijker dan vanuit de motorruimte .... maar dat is persoonlijk en ik heb makkelijk praten want het meeste(alles :lol: ) is voor mij gedaan , ik zou je graag willen helpen maar ben bang dat je niets aan mij hebt :cry: ... je kunt beter iemand op de kop tikken die echt verstand van zaken heeft :D .

Suc6 met het inbouwen ... wel een paar fotootjes maken hoor !! ,..als het mogelijk is en je de tijd ervoor hebt natuurlijk :wink:

Groeten Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Net nog even met Beijer (de leveranciers van de API4) contact gehad. In het geval van de HDi is de enig juiste pulsdraad die de grijze draad op pin3 op blauwe stekker nr. 26.
Die draad 1360 geldt voor bepaalde benzinemodellen.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Dashboard eruit, radio ook?

Bericht door Higgy »

Shit!!! M'n (nota bene eigen :oops: ) draadje http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=36 nog eens napluizende realiseer ik me, dat, wil ik het instrumentenpaneel eruit hebben, ik behalve de stuurkolomkap, ook de sierstrip eraf moet halen. En wil ik die eruit hebben, dan moet de radio er ook uit |:( . Toch? Zeg me dat ik ongelijk heb, snik.
Daar heb ik dus een bloedhekel aan: die radio eruit...

Affijn (dacht hij positief): dan kan ik gelijk de plus en cplus achter de radio aftappen. Alhoewel: die 1 ampere verbruik van de MS5000, is dat wel wijsheid achter de radio? Beter een dikke plus?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Een hele boel vragen, zo over je reacties verdeeld.
Even oppakken:

-Puls, daar had ik ook al een vraagteken gezet bij dat draadje 1360, zie m'n eerdere reactie. Die draad zit op de motronic van de benzine uitvoering, maar ook op de HDi? Wellicht is dit draadje wel te vinden op de pulsgever op de versnellingsbak.

-Als je besluit de PC in de kofferruimte te bouwen, wel horizontaal dus, heb je daar inderdaad de verlichtings- en achteruitrijdraad simpel te pakken. Overigens is het toch zo dat er plek is voor een wisselaar in de kofferruimte, daar kun je dan toch ook de PC kwijt?

-Als de trekhaak contactdoos inderdaad voorzien is van constante plus, dan heb je 'm daar te pakken. Echter ik mag dan wel hopen dat de dealer/vorige eigenaar er een dikke kabel naar toe getrokken heeft, en 'm netjes bij de accu gezekerd heeft. En soldeer dan die aftakking netjes, en isoleer dat goed.

-Een geschakelde plus zul je dan toch van voren moeten halen, die zit daar niet.

-Mijn eigen TMC box heb ik weggewerkt in de rechter ruimte in de koffer, achter het afdekplaatje van de kriksleutel. Die MT 5010 is maar klein, gaat makkelijk. Ook daarvoor heb je een geschakelde plus nodig, die moet dus toch naar achteren.
Als je de PC achterin zet, is daarmee de verbinding naar de MT makkelijk te maken. En dan kun je gelijk de geschakelde plus voor de MT bij de PC aftakken, zo heb ik het ook gedaan.

-Als je alles achterin bouwt, hoeft alleen de monitor kabel naar voren. Samen met de RC bediening en de evt extra aan te sluiten speaker.

-De GPS antenne moet zoveel mogelijk "vrij zicht" hebben naar boven en in een kegel daar om heen. Waar wil je hem dan nu zetten, bij de derde stijl?
Als eerder geschreven is achterin de (kunststof) kofferklep ruimte. Het enige lastige is de dunne GPS kabel netjes te geleiden.
Alternatief is een dakantenne. Check eens bij BMIS, die had kort geleden een gebruikte Mercedes antenne, GPS-GSM beschikbaar voor weinig geld, zie de rubriek Aanbiedingen van Handelaars.
Ik heb zelf ook zo'n ding op m'n dak, en dat geeft een buitengewoon goede ontvangst.

Succes bij het inbouwen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

JW, allereerst dank voor je uitvoerige reactie.
Overigens is het toch zo dat er plek is voor een wisselaar in de kofferruimte, daar kun je dan toch ook de PC kwijt?
Heuh? Mis ik iets? Waar zit die ruimte dan? Bedoel je in linker of rechter flank? Dat zijn toch VERTCIALE ruimtes? Of heb ik misschien ergens iets niet opgetild en word ik morgen helemaal blij? :wink:
Echter ik mag dan wel hopen dat de dealer/vorige eigenaar er een dikke kabel naar toe getrokken heeft, en 'm netjes bij de accu gezekerd heeft.
Zit er net pas in en is op de standaard aansluitingen aangesloten. Hm. Toch maar dikke plus naar achteren trekken...
achter het afdekplaatje van de kriksleutel
Mooie plek! Ga ik daar ook voor gebruiken, dank.
Als eerder geschreven is achterin de (kunststof) kofferklep ruimte
Of we bedoelen dezelfde plek of ik begrijp je niet (laatste zal wel). Bedoel je IN de achterklep? Ik had van anderen begrepen dat NAAST de hoedenplank (dus tegen het achterste zijraam aan, maar wel plat natuurlijk) een goede plek was. Kun je anders aanduiden waar jij bedoelt?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Het was me even ontgaan dat je een Break hebt, net als ikzelf dus. Daarbij kun je de GPS antenne niet kwijt bij de zijstijl, daar heb je gewoon onvoldoende ontvangst.

Het beste is dan inderdaad die dak antenne. Een alternatief is de antenne in de spoiler bij het derde remlicht te stoppen. Daar is net voldoende ruimte voor, alleen de draad netjes binnendoor halen is praktisch ondoenlijk. En dus moet 'ie dan goed ingepakt aan de binnenkant langs het scharnierpunt.
Dat vond ik niet zo fraai, vandaar dat 'ie bij mij nu op het dak zit.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Kruisende postings dus, daarom nog even de reactie op je vraag over de plek in de kofferruimte.
Als je het linkerklepje weghaalt, en vervolgens de bekleding daarachter zie je een vrij diepe ruimte. Op basis daarvan denk ik dat er voldoende diepte is om de computer hoog in die ruimte te monteren, nadat er een draagframe voor gemaakt is en uitsparingen gemaakt zijn in die harde grijze bekleding. De voorkant van de computer steekt dan een (heel) klein stukje in de bagageruimte.

Persoonlijk heb ik voor een oplossing onder de rechter voorstoel gekozen, net als Menno, omdat ik vaak fietsen achterop heb en dus niet in de kofferruimte kan komen. En dus kan ik dan nooit een CD wisselen als ik onderweg ben, naar la douce France of zo. Als dat niet gespeeld had zou ik 'm wel achterin gemonteerd hebben.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Re: Dashboard eruit, radio ook?

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Higgy schreef:Shit!!! wil ik het instrumentenpaneel eruit hebben, ik behalve de stuurkolomkap, ook de sierstrip eraf moet halen. En wil ik die eruit hebben, dan moet de radio er ook uit |:( . Toch? Zeg me dat ik ongelijk heb, snik.
Yep dat klopt :cry: ... er zitten daar idd een paar torx schroefjes die echt los moeten wil je de strip eraf halen ,leuk hé :lol:

Suc6...

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Zo, weer wat verder. Moet het doen met weinig vrije tijd helaas. De pc linksachterin gebouwd. Staat fraai.
Nu eens gaan beginnen aan de bekabeling en dat verd... dashboard.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Zo. 't Zit er in en het werkt. De fijne afwerking (bepaalde kabels) moet nog gebeuren, en de TMC zit er ook nog niet in, maar het werkt.
JW: hij stond WEL :oops: in de demo-mode, dus dat vanzelf gaan lopen is weg. Wel vind ik dat ie (nog) vrij veel afwijkt t.o.v. de echte positie. Hij corrigeert zichzelf regelmatig keurig, dat wel. Kwestie van een tijdje rijden en justeren? Anders moet ik misschien de snelheid corrigeren.

Wie van jullie heeft er nog zo'n plastic hoekje waarmee je de standaard afstandsbediening van de MS5000 vastzet over?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Gefeliciteerd, en welkom bij de club der... :?: :lol:
Mooi dat je dat van die Demo modus snel kon vinden en oplossen.

Die onnauwkeurigheid zal als het goed is snel verdwijnen. Als je wat meer kilometers gemaakt hebt moet dat goed zijn, met een zeer hoge nauwkeurigheid.
Wat er gebeurt is dat er een interne calibratie plaats vindt van de werkelijk afgelegde weg tov die op de kaart. De computer past dan de puls per afstandseenheid aan , en zegt bv dat de auto 40000 pulsen heeft per 700 meter ipv per kilometer.

Die snelheidsmeter aanpassing heeft hierop geen enkele invloed, die is er alleen maar om bv bij het rijden met een caravan de geschatte aankomsttijd een beetje beter te krijgen. Ditto voor vrachtwagens die uiteraard geen 110 gemiddeld kunnen halen op onze, of 130 op de duitse snelwegen.

Succes, en we horen wel van je.

JW

P.S. Wat bedoel overigens je met "plastic hoekje" voor de afstandsbediening? Dat zwarte plaatje is van een zeer degelijk staal :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

VDO

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hoi,

Het is mij idd ook opgevallen dat nu ik hem regelmatig gebruik hij minder correcties hoeft te maken en wat nauwkeuriger is geworden ,zonder sattelieten is ook geen probleem als je net weg rijdt :D

Veel plezier ermee ...

Groet Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Hij was vanmorgen op de wat langere rit naar Eindhoven al een stuk nauwkeuriger.
Wat ik me wel afvraag (ik had hem deels in de diagnose-mode staan om zo naar de snelheid e.e. te kunnen kijken): de snelheid volgens de MS5000 ligt fors hoger dan mijn werkelijke (als ik een kleine 60 km/u rijd en met de massa meerijd, dan zal dat ergehs tussen de 50 en 60 zijn) snelheid: soms 20 tot 30 km meer,
Hoekandanou?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Da's niet normaal, kennelijk is de calibratie (nog) niet op orde.
Een dergelijke afwijking houdt dus ook in dat de rit aanwijzingen niet correct zullen zijn, dat is onlosmakelijk daarmee verbonden.

De beste manier om het systeem te calibreren is een eindje (enige kilometers) te gaan rijden over goed gedigitaliseerde straten/wegen, met veel kruisingen en dan inderdaad ook van rijrichting te veranderen. Dat laatste zoveel mogelijk op het gedigitaliseerde kruispunt van die wegen, dus geen bochten afsnijden of zo :oops:
Deze rit kun je maken zonder een bestemming in te geven.

Vervolgens een bestemming bij je in de buurt opgeven, en dan al rijdende kijken of de kruisingen kloppen qua afstand. Makkelijk te zien in de split-screen modus.

Overigens zou het nog kunnen zijn dat je puls wat zwak is, en dat daarom de calibratie niet goed gaat. Is een bij de Xantia niet onbekend probleem, bij sommige uitvoeringen. Doch eerst kijken of een calibratie rit verbetering brengt
Voorts ga ik er even vanuit dat de achteruitdraad niet meer zweeft.

We horen wel wat het resultaat is. Misschien hebben andere Forumbezoekers nog andere suggesties :?:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Die achteruitrijdraad zweeft nog wel. Laa'k die eerst eens netjes aansluiten.
Dan de software upgraden naar 7.6
En dan weer kijken. Vandaag was de navigatie (heen en weer naar Tilburg prima, de positie op het scherm lijkt zo'n 10 meter achter de werkelijkheid aan te lopen. Geeft geen fouten met navigeren overigens.
Ben nu al happy met de set.

Gauw tevens de TMC aansluiten en die bedrading netjes maken.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Nou, na de bekabeling gefatsoeneerd te hebben vandaag dacht ik 'even' het achteruitrij-signaal aan te sluiten alsmede de tmc-module. DUS NIET... :?

Ik kan het achteruitrij-signaal bij de achterlamp van mijn Xantia (Break) niet vinden: de achteruitrijlampen zitten IN de KLEP. de normale achterlampen in de FLANK. Ik DACHT het signaal van de achteruitrijlampen ook wel op de dikke stekker in de flank te vinden. Zo te meten (met m'n multimeter) niet...
Waar vind ik dat signaal? Ik ga GEEN extra draad door de achterklep heen pielen (waarvoor de rubber doorvoertule los zou moeten): veel te benauwd voor lekkages, toch al een berucht Break-probleem. Desnoods haal ik hem voor ergens weg...

De bij mijn TMC-module (los) geleverde kabel (de datakabel) is niet de juiste: past niet. Al contact opgenomen met de leverancier (Jos Merks) en gezien de prettige ervaringen met hem zal dat wel goed komen.

Per saldo niks opgeschoten vandaag. O ja toch: m'n airco deed het niet meer nadat ik de pulsdraad had aangesloten. Bleek de stekker achter de schakelaar losgelazerd te zijn. Kon ik godzijdank bij via de radio, dus zonder die sierrand helemaal los te bouwen...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

In mijn Break is het signaal afgetakt van de bundel die bij de rechter dorpel loopt, en die gaat tot helemaal achterin als ik me goed herinner. Ik meen 'm gezien te hebben toen ik daar de TMC unit weggebouwd heb. Kan dat kloppen?
Anders wil ik morgen nog wel even kijken, het is nu te donker en ik heb alleen en buitengarage, dus, laat even weten....

Wat was er mis met die TMC kabel, zat er maar aan een kant een stekker en was de andere zijde soms afgeknipt voor een PC 3000/Carin059 computer?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Nee, die kabel (op het zakje stond MT1400 cable for TMC) had aan beide zijden een (gelijke) groene stekker met female 'verschoven' contacten. Aan de zijde van de TMC-module had dat zo te zien al male moeten zijn. Aan de nav.comp.-zijde waren de contacten wel 'versprongen' (niet in-lijn bedoel ik) maar paste ook daar de stekker niet.

Achteruitrij-signaal: ik zou dus rechtsachter thv. de achterlamp OOK het signaal af kunnen takken denk je?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,

Je schrijft MA 1400 kabel, die ken ik niet, wel de MT 1400, en die is bedoeld om een Philips/VDO radio als TMC bron te gebruiken als input op de PC 5000/5100.
Een geheel andere kabel dan de verbindingskabel tussen de MT 5010 die 6 aansluitingen heeft en de PC met z'n 3 draden naar de C2 op de PC. De andere 3 zijn bedoeld voor de voeding van de MT 5010.
Als je de MT 5010 instructie dowload van de VDO site weet je precies wat ik bedoel.

Inderdaad, als ik het goed heb loopt de kabelboom naar achteren via de rechterkant, en heet 'ie 76 VL/D. Ik zal morgen even wat verder in de schema's kijken, en in m'n voiture natuurlijk :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo Higgy en JW,

De MA1400 is een speciale kabel om van de MR4000 naar een PC5000 te gaan.

Zie INFO bulletin. :wink:

Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:Hallo Higgy en JW,

De MA1400 is een speciale kabel om van de MR4000 naar een PC5000 te gaan.

Zie INFO bulletin. :wink:

Han
Inderdaad, ik vergiste me, dat is inderdaad de MA 1400 en niet de MT 1400 zoals ik schreef.
Daarmee kun je een TMC link leggen tussende PC 5000 en onder andere de MR 4000. Maar ook naar de Philips radios 759 en 959, en enige VDO types.

Al met al hebben we het dus over dezelfde D2B type 2-aderige afgeschermde kabel, met mini ISO C2 stekkers aan beide zijden.
En dat is een heel andere kabel dan die er tussen de MT 5010 en de PC 5000 moet komen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Higgy,
Inderdaad, als ik het goed heb loopt de kabelboom naar achteren via de rechterkant, en heet 'ie 76 VL/D. Ik zal morgen even wat verder in de schema's kijken, en in m'n voiture natuurlijk
Ik heb nog even wat verder zitten kijken in de schema's en inderdaad, die draad is rechts achterin te vinden op de doorverbinding ICC1B. Ik scan de details wel even en stuur ze je toe.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Dank heren!
Heb ik dus inderdaad de verkeerde kabel. Afijn, zal wel goedkomen.
Bedankt voor de tips en JW voor de scans: ERG duidelijk. Moet zelfs mij nu lukken :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 588

Terug naar “Citroën”