Navigatie C5

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
kamaxa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 23:46

Navigatie C5

Bericht door kamaxa »

Ik heb een C5 Berline met het geïntegreerde (kleuren)navigatiesysteem, weet iemand of hier ook een TMC box voor bestaat? het systeem lijkt erg op een MS5000 maar is dan geheel geïntegreerd met ander functies van het scherm zoals boordcomputer, radio en telefoon.
verder is er in het dashboardkastje een aansluiting voor een bv DVD speler, deze werkt alleen met een stilstaande auto, is dit te omzeilen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Die laatste vraag: dat zou toch moeten kunnen ja. De signalering of je rijdt geschiedt denk ik OF door je snelheidspuls te meten OF door een bepaalde stand van je versnellingsbak (dit laatste lijkt me terwijl ik dit type trouwens sterk). Denk die eerste optie. Oplossing: pulssignaal tussen pulsdraad en dvd-speler weghalen. Denkt ie dat ie altijd stilstaat.
Pas er wel voor op dat je VOORIN de auto geen dvd's vertoont als je rijdt. Is verboden en je bent aardig jarig als ze je bekeuren.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kamaxa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 23:46

Bericht door kamaxa »

Dank voor je reactie! het systeem zelf kapt echter af als je gaat rijden en geeft de melding "video niet toegestaan tijdens rijden" (eigenlijk wel logisch) het komt dus niet bij de (later ingebouwde) DVD speler vandaan, aangezien het een geïntegreerd systeem is denk ik dat dezelfde puls gebruikt wordt die ook voor de navigatie wordt gebruikt. het signaal komt zeker niet van de bak, want in drive of achteruit werkt het systeem ook als je stilstaat. wellicht is er wel iets softwarematigs op te verzinnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

O vast en zeker, zoiets is te hacken. Maar dan moet je wel iemand hebben die helemaal los is op de software van specifiek dit systeem. Zoek eens goed op Google, wie weet vidn je iets.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Re: Navigatie C5

Bericht door checkin »

kamaxa schreef:Ik heb een C5 Berline met het geïntegreerde (kleuren)navigatiesysteem, weet iemand of hier ook een TMC box voor bestaat? het systeem lijkt erg op een MS5000 maar is dan geheel geïntegreerd met ander functies van het scherm zoals boordcomputer, radio en telefoon.
verder is er in het dashboardkastje een aansluiting voor een bv DVD speler, deze werkt alleen met een stilstaande auto, is dit te omzeilen?
Jammer genoeg zijn deze systemen niet uit te breiden met een TMC module. :( (Het zelfde als bij Peugeot) :D

Wat betreft DVD kijken tijdens rijden, zal ik mij eens in verdiepen, het lijkt mij niet dat dit softwarematig veranderd moet worden.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Even een update mbt DVD kijken ...

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

'T is een oud draadje :oops: ... maar er is een interface module te koop die het mogelijk maakt DVD te kijken , ook boven de 5 km p/u , kosten € 385,- !!

Meer hierover : zie hier .

Groet,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kamaxa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2004 23:46

Re: Navigatie C5

Bericht door kamaxa »

Cool! Zie ik dit bericht 11 jaar later :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 406 2003 gekocht,met navigatie.zoek cdrom voor navigatie
    door 406rijder » 28 feb 2015 21:21 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1295
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1071
  • Navigatie
    door rowenjawil » 17 okt 2016 18:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 673
  • Navigatie E61
    door Anthon3 » 09 sep 2014 11:11 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 717
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1801
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1027
  • Navigatie Hyundai I30
    door Johnboy11 » 04 mar 2016 18:11 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 660

Terug naar “Citroën”