Fabrieksnavigatie

Alles met betrekking tot Citroën navigatie
triumph
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 17:17

Fabrieksnavigatie

Bericht door triumph »

:( hallo.
Ik heb een C5 Berline aangeschaft,met daarin een fabrieksnavigatie systeem.
Nu is mijn vraag,wie weet wat voor merk en type dit systeem kan zijn.
De dealer had het over een VDO,maar wist het niet zeker.Bjr is 2001.
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Is jouw systeem monochrom, of heeft het een kleurenkaart?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

C5

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hallo ,

Volgens mij had een C5 uit '01 enkel als fabrieks-af het kleurenscherm als optie ( als ik mij niet vergis ?? ) , dit is idd gebasseerd op het VDO-systeem ... zit ook in mijn C5 uit eind '01 ...

Zie hier als voorbeeld , navigatiecomputer bevindt zich bij dit kleurenscherm in het dashboardkastje en is identiek aan die van VDO , in ieder geval optisch !

:wink: Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
triumph
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 17:17

re. navigatie C5

Bericht door triumph »

Hallo.
Mijn navigatiescherm is een kleuren scherm,en zo te zien identiek als de tweede mail
hartelijk dank voor de informatie.
M.vr.gr. Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KAEANEN
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2005 13:11

update voor dit navigatie.

Bericht door KAEANEN »

wie heeft er de laatste update voor dit navigatie wat er vast in zit.
mijn auto is ook van 2001 aug.
bvd p wijnhoven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

C5 navigatie

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Ik heb mijn nieuwe kaarten voor mijn C5 '01 met fabrieks-navigatie bij Navteq gekocht , maar VDO heeft ze ook , alsmede Teleatlas :wink:

Van de garage uit had ik nieuwe teleatlas ( geschikt voor VDO ) kaarten gekregen , maar die bevallen mij persoonlijk wat minder , ik prefereer Navteq kaarten !


Suc6 , Groet

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KAEANEN
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2005 13:11

software

Bericht door KAEANEN »

alvast bedankt voor de snelle reactie.
maar ik bedoelde de software voor de computer in de auto en voor de navigatie.
dus niet de benelux cd.
wie heeft de nieuwste versie.

alvast bedankt P Wijnhoven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Ah ok ... indien het al een RT-3 systeem betreft is dat 5.42 build 390 ( indentiek aan die van de Peugeot VAN version )
Met de versie ervoor , ( herkeningspunt : geen GSM integratie ) weet ik het helaas niet , deze versie heb ik ook en zelfs mijn garage durft hem niet te updaten :? ondanks dat ik persoonlijk denk dat hij op "gewone" VDO software draait en het dus MO5076/00 moet wezen ... die van mij draait nu op 3.00 ( van VDO , de originele CD zit erbij )

Ik durf het niet aan te updaten aangezien het nu prima werkt ( helaas geen postcode invoer mogelijk ) en ik geen zin heb in software die vastloopt , en dan met name de software van Citroën zelf aangezien de boardcomputer hier mee verbonden is en de overige functies zoals audio etc :wink:

Groet , Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

M&M schreef:Ah ok ... indien het al een RT-3 systeem betreft is dat 5.42 build 390 ( indentiek aan die van de Peugeot VAN version )
Met de versie ervoor , ( herkeningspunt : geen GSM integratie ) weet ik het helaas niet , deze versie heb ik ook en zelfs mijn garage durft hem niet te updaten :? ondanks dat ik persoonlijk denk dat hij op "gewone" VDO software draait en het dus MO5076/00 moet wezen ... die van mij draait nu op 3.00 ( van VDO , de originele CD zit erbij )

Ik durf het niet aan te updaten aangezien het nu prima werkt ( helaas geen postcode invoer mogelijk ) en ik geen zin heb in software die vastloopt , en dan met name de software van Citroën zelf aangezien de boardcomputer hier mee verbonden is en de overige functies zoals audio etc :wink:

Groet , Menno.
Lijkt me ook heel verstandig dit maar niet te doen, die 3.00 is speciaal geschreven om er voor te zorgen dat de Citroën SW niet gaat bijten, en omgekeerd natuurlijk :oops:
Ik zal nog eens een seintje elders uitzetten, als ik daar wat van hoor laat ik dat wel weten. Tot dan is mijn advies: NIET doen, en ik denk dat daar een bevestiging op komt :wink:

Overigens weet ik dus niet of die 3.00 de laatste versie is, hij zat er bij jou dus bij, maar weet je iets van de historie van jouw C5?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

JW schreef:Overigens weet ik dus niet of die 3.00 de laatste versie is, hij zat er bij jou dus bij, maar weet je iets van de historie van jouw C5?

Groet,
JW
Ja die ken ik ... hiermee is de auto destijds afgeleverd , de vorige eigenaar reed ook nog met kaartmateriaal uit 2001 :? :lol:

Er moet dus haast wel een update beshikbaar zijn , alhoewel Citroën na deze versie overgestapt is op het RT-3(4) systeem , en heeft dit misschien aan de wilgen gehangen ??
Ik hou mij aanbevolen als je iets hierover kan vinden JW , zoals gezegd weet mijn garage ( die ik hoog waardeer ) niet of er dus een update is ... Citroën NL is meestal ook niet echt behulpzaam :wink:

Groet , Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Menno,

Het seintje dat ik uitgezet had heeft opgeleverd dat de 3.0 SW niet op de zelfde plek geschreven is als de SW voor de PC 5000/5100. Wat heet, hij is daar volkomen onbekend, evenals de hardware configuratie die in jouw C5 zit.

Daaruit kun je afleiden dat het een "franse uitvoering" is, dáár geëngineerd en derhalve ook dáár voorzien van de firmware. En dus zou ik maar niet proberen er de 5076 op te zetten, in het ergste geval loopt de zaak vast zoals dat ook gebeurt als je een gewone DVD in een MS 5500 stopt. Dan is het over-en-uit en moet 'ie terug naar de fabriek.

Helaas blijft er dan geen andere optie dan te proberen (via de dealer ?) informatie bij de importeur te krijgen over de laatste versie van de SW.
Hou je ons op de hoogte?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Fabrieks navigatie C5 ...

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hallo JW ,

Bedankt voor deze informatie , mocht ik iets te weten komen via mijn dealer meld ik het uiteraard even.
En ik ben inderdaad niet van plan te gaan updaten , don't worry , alles doet het nu prima dus ik zal wel gek zijn :wink: . Het is enkel jammer dat ik nu niet op postcode kan zoeken zoals in m'n andere auto , maar daar is over heen te komen.

Groet,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

C5 Navigatie icm Hifi Pack ... ?

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hallo ,

* Pack Hifi RD2 = Radio + 6cd-wisselaar ( 8 jbl speakers + versterker ) & eventueel icm Navigatiecomputer ( gebasseerd op VDO en kleurenscherm in dash. )
* Pack Hifi RT2 = Radio + 6cd-wisselaar + telefoonmodule ( jbl speakers + versterker ) & eventueel icm Navigatiecomputer ( gebasseerd op VDO en kleurenscherm in dash. )
* Nieuwere C5'en hebben het RT/D 3 danwel 4 systeem , hier is genoeg over te vinden en geschreven !

Verdere speciefieke info over de Navigatie heb ik nog niet kunnen achterhalen :( ... maar er wordt nog gezocht :D

Groet ,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Menno,

Bedankt voor de informatie, daarmee wordt al een heleboel meer duidelijk :idea:

En voor aanvullingen houden we uiteraard een plekje open hier :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Update

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Ik schreef:Verdere speciefieke info over de Navigatie heb ik nog niet kunnen achterhalen ... maar er wordt nog gezocht
Hallo,

Al een tijdje opzoek naar meer info omtrent dit systeem , helaas weet zelfs Citroën weinig :roll: ... waarschijnlijk te kort leverbaar geweest :?: , iig moet ik het doen met de systeemsoftware die er nu inzit , en die werkt meer dan uitstekend , het had alleen leuk geweest als Cit NL wat meer info had kunnen verstrekken!
De nieuwe kaarten '05 / '06 van Navteq zijn iig prima up to date :wink:
Nu nog nieuwe software voor m'n Becker ... maar dat is OT hier ...

Groeten ,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

SW : 3.0 -> 7.0

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Even een update :


Ik heb mijn software nu up to date met versie 7.0 ipv 3.0 ( zat bij de auto geleverd )
Dit is dus de speciale versie voor het Citroën VDO systeem :D
van toepassing op navigatiesystemen in kleur VDO , zoals standaard geinstalleerd in C5 en 607 , en geschikt voor versies waarvan de CD begint met VDO gevolgd door een versienummer BV : ' VDO-6.0 '
Dit is dus een update voor het schermpje ( EMF-D ) en navigatie systeem ( Navigation-D ) .....

Mijn eerste indruk is dat het systeem vlotter is en wat zeker opvalt is dat hij nu meteen weet in welke straat ik rijd , dat ging voorheen nog wel eens wat traag ....
Voor de rest nog geen idee want het zit er net een uurtje in :wink:

Groet ,

Menno.



Betreft CD : VDO 7.00 - 9651246080 ( PSA SWO100-01 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Er is naar alle waarschijnlijkheid een 8.00 versie , ik ga opzoek :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Het lijkt wel een eenmans draadje :lol: ...

Vanaf volgende week rij ik met 8.00 rond , ik zal de verschillen even melden !

Groet,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

M&M schreef:Het lijkt wel een eenmans draadje :lol: ...

Vanaf volgende week rij ik met 8.00 rond , ik zal de verschillen even melden !

Groet,

Menno.
Ik zal niks meer schrijven, na deze, vijfde posting in dit draadje :speechless: :wink:
Maar ik blijf wel benieuwd naar het vervolg. Want ik begrijp uit je posting dat je 'm te pakken hebt :Yes:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

JW schreef:Want ik begrijp uit je posting dat je 'm te pakken hebt :Yes:
Inderdaad JW ..... :wink:
JW schreef:Ik zal niks meer schrijven, na deze, vijfde posting in dit draadje :speechless: :wink:

:oops: , je hebt gelijk .... ga vooral door hoor :wink:


Groet,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Het is niet helemaal goed gegaan ... de versie die ik meegekregen heb is identiek aan 7.00. dus geen update , het onderdeel is verder ook niet ( makkelijk ?? ) te vinden in de Computer van de Citroën Dealer :(

Maar het is wel gemakkelijk bij de peugeot dealer te bestellen ( heb ik dan ook gedaan :D )

Onderdeel/bestel-nummer : 6563 FR €19 ex BTW ( tevens geschikt voor een 607 met identiek systeem )

Even afwachten dus , ergens deze week is de update binnen.

Groet,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Vandaag 8.00 opgehaald bij de PSA dealer ...

Verschil met 7.00 ( niets , iig niet merkbaar :( ) , dus enkel kopen indien men nog met een versie van voor 7.00 rondrijdt ( <-- 6.00 )
Update was iit de vorige keer dan ook binnen 60 seconden klaar , opnieuw opstarten en klaar voor gebruik!

Ik vind het prima aangezien ik graag met de nieuwste sw rondrij en graag de originele sw CD bezit maar als je € 22,67 ( incl. BTW ) wilt besparen , vooral doen :wink:

Groet,

Menno.

( Betreft : VDO 8.00 / PSA SWO100-02 - 9652934880 )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Merkwaardig, geen verschil te merken.

Dan zou je haast denken dat er een bug-fix op zit oid, maar kennelijk was je nog niet tegen die bug aangelopen :idea: Van wanneer was die 7.0?

Toch maar eens door het hele menu heen lopen, nou je je toch als proefkonijn opgeworpen hebt :wink:
En kijken of je de komende tijd, al rijdende toch niet nog wat anders waarneemt...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Hoi JW,

Ik denk zelf ook aan een bugfix en inderdaad nog geen 'foutje' tegengekomen bij versie 7.00 ( deze is uit 2003 ) , ik heb er dan ook niet al te lang mee rondgereden.
Uit welk jaar 8.00 is ben ik ( nog ) niet achter , echter de Peugeot verkoper was verbaast een 8.00 te zien en reed zelf in een 607 met fabrieks navigatie , dus hij heeft hem gelijk besteld :wink:

Ik zal als proefkonijn m'n best doen verschillen te ontdekken ...

Groet,

Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

Grootste verschil ( iig wat mij opvalt tot nu toe ) is dat als je de auto start er niet meteen vermeld wordt in welke straat je staat , voorheen was dit wel het geval ... het systeem wacht heel even voordat deze info doorgegeven wordt.
Postcode zoeken is nog steeds geen optie ( onbegrijpelijk ! :( ) , verder werkt alles net als tevoren en naar volle tevredenheid.

Groet Menno

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Citroën”