Aansluiten Carin522 in een Chevy-van 2.0 uit 1995

Alles met betrekking tot Chevrolet navigatie
Gebruikersavatar
CHEVY
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 Mei 2004 20:19
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor CHEVY » 30 Mei 2004 13:39

Hi Han,
Ik ga het zo uitproberen, maar het stortregend hier op dit moment!
THANKS!
VRAGEN IS VRIJ !




Gebruikersavatar
CHEVY
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 Mei 2004 20:19
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor CHEVY » 30 Mei 2004 19:21

ISTIE weer!

Ik heb de antenne op mijn dak gelegd, en heb door middel van de code 6330 in mijn diagnose gekeken of ik ontvangst krijg.
En inderdaad, nu heb ik wel ontvangst van 3 sat's. :P
Ook mijn datum staat nu opeens goed :lol:
Hierna heb ik de antenne in de auto op div plaatsen neergelegd. achter de voorruit, onder het polyester dak(voor, midden, achter)
En in mijn geval geeft hij in het midden nu soms ook de ontvangs van 4 sat's aan.
Ik weet niet of dit in elke CHEVY-VAN is, want er zijn ook VAN'S die geen verhoogd polyester dak hebben.
Ik ben direct een proefrit gaan maken, en het werkte vanaf het begin al redelijk nauwkeurig!
Alleen zit er op dit moment (nog?) een vertraging in :!: :?
Als ik op een lange rechte weg rijdt met diverse zijstraten, dan geeft Carin aan dat ik BV 10 meter voor een zijstraat ben.
Dit terwijl ik er al 20 meter voorbij ben.
Even afwachten, denk ik!
Na ongeveer 100 km rijden hoop ik dat het nog wat nauwkeuriger zal werken.
Op grote doorgaande wegen zal dit niet zo'n probleem zijn.
Maar in de steden meet zeer veel straten ben je zo de kluts kwijt :roll:
VRAGEN IS VRIJ !

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 30 Mei 2004 19:55

CHEVY schreef:ISTIE weer!

Ik heb de antenne op mijn dak gelegd, en heb door middel van de code 6330 in mijn diagnose gekeken of ik ontvangst krijg.
En inderdaad, nu heb ik wel ontvangst van 3 sat's. :P
Ook mijn datum staat nu opeens goed :lol:
Hierna heb ik de antenne in de auto op div plaatsen neergelegd. achter de voorruit, onder het polyester dak(voor, midden, achter)
En in mijn geval geeft hij in het midden nu soms ook de ontvangs van 4 sat's aan.
Ik weet niet of dit in elke CHEVY-VAN is, want er zijn ook VAN'S die geen verhoogd polyester dak hebben.
Ik ben direct een proefrit gaan maken, en het werkte vanaf het begin al redelijk nauwkeurig!
Alleen zit er op dit moment (nog?) een vertraging in :!: :?
Als ik op een lange rechte weg rijdt met diverse zijstraten, dan geeft Carin aan dat ik BV 10 meter voor een zijstraat ben.
Dit terwijl ik er al 20 meter voorbij ben.
Even afwachten, denk ik!
Na ongeveer 100 km rijden hoop ik dat het nog wat nauwkeuriger zal werken.
Op grote doorgaande wegen zal dit niet zo'n probleem zijn.
Maar in de steden meet zeer veel straten ben je zo de kluts kwijt :roll:


Afijn, het begin is er, en nu dus goed calibreren.
Dat kun je het beste doen door op die lange rechte weg wel op zo'n kruising af te slaan, en dat vele keren op kruisingen te doen. Die eerste rit van enige kilometers moet je zoveel mogelijk over goed gedigitaliseerde wegen rijden, met kruisingen en dan ook afslaan. Want zó calibreert het systeem zich zelf, anders niet.

Dat calibreren is in feite niks anders dan dat het systeem omrekent wat de werkelijke afstand is die bij de pulsen hoort, en daarop past 'ie zichzelf dan aan.
Gewoon zó doen dus, dan komt het ongetwijfeld goed :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
CHEVY
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 Mei 2004 20:19
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor CHEVY » 31 Mei 2004 10:40

Nog FF een vraagje weet iemand of de kleine vierkante muisantenne ook buiten de auto kan worden geplaatst?
Ik heb namelijk op een Amerikaanse site gelezen, dat er in het polyester dak ook een metaal doorheen verwerkt is.
VRAGEN IS VRIJ !

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 31 Mei 2004 11:44

Hallo Chevy,

Een soortgelijke vraag kwam vorige week ook op het duitse forum, en daar was het antwoord: JEIN,
Welliswaar is de antenne redelijk waterdicht, echter toch niet echt geschikt voor buitenmontage, in weer en wind, en bestendig tegen wasstraten. Ook het antenne draadje is nogal kwetsbaar.
Conclusie: niet doen dus.

Als het je niet lukt onder je dak, hoe is het dan op je dashboard? Een eindje van de onderste rand vandaan zou het moeten werken, er even van uitgaand dat je geen gemetalliseerde voorruit hebt zoals met name in franse auto's voorkomt.

Een welliswaar wat duurder, maar perfect alternatief is de montage van een echte dakantenne, al dan niet gecombineerd met FM en/of GSM antenne. Hirschmann heeft die antennes (type Flex 15 of 17, heb ik zelf ook) , en ook Bosch levert ze.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 Sep 2003 18:57

Berichtdoor Han » 31 Mei 2004 12:01

JW schreef:Hallo Chevy,

Een welliswaar wat duurder, maar perfect alternatief is de montage van een echte dakantenne, al dan niet gecombineerd met FM en/of GSM antenne. Hirschmann heeft die antennes (type Flex 15 of 17, heb ik zelf ook) , en ook Bosch levert ze.

Groet,
JW


Gaat dat wel goed op een polyester dak ?
Voor het GPS deel zal het wel werken maar of de FM en GSM goed gaan werken weet ik nog zo net niet.

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 31 Mei 2004 12:14

Han schreef:
JW schreef:Hallo Chevy,

Een welliswaar wat duurder, maar perfect alternatief is de montage van een echte dakantenne, al dan niet gecombineerd met FM en/of GSM antenne. Hirschmann heeft die antennes (type Flex 15 of 17, heb ik zelf ook) , en ook Bosch levert ze.

Groet,
JW


Gaat dat wel goed op een polyester dak ?
Voor het GPS deel zal het wel werken maar of de FM en GSM goed gaan werken weet ik nog zo net niet.


Vroeger heb ik drie DS'n gereden met een polyester dak, en daar zat de antenne ook op het dak. Geen probleem mee gehad.
Voorts, als er kennelijk al metaal in dat dak verwerkt zit werkt dat ook in het voordeel, dat werkt dan als de reflector voor de antenne.
Wat wel speelt of kan spelen is de aarding van de antenne. Die zit normaliter via het dak, anderzijds is de aarding ook al aanwezig via de kabelmantels(s). Wellicht is het verstandig om daarover even advies te vragen bij Hirschmann, dat heb ik destijds ook een keer gedaan, voor een wat andere situatie.

Overigens weet ik niet of het hele dak van polyester is, als het achterste stuk van metaal is kan de antenne dáár gemonteerd worden. Zo zit 'ie ook bij mijn Xantia..

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
CHEVY
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 Mei 2004 20:19
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor CHEVY » 31 Mei 2004 14:16

Alles wordt me al wat duidelijker!
De antenne hoeft alleen maar de sat's te ontvangen.
ik denk maar dat ik voor een buitenantenne ga, weet iemand mischien een goed en voordelig (INTERNET)adress.
En wat is de DIN. benaming van de antenne aansluiting bij de Philips/Carin 522 :?:
ik moet natuurlijk wel een passende plug hebben!
:wink:
VRAGEN IS VRIJ !

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 31 Mei 2004 22:50

CHEVY schreef:Alles wordt me al wat duidelijker!
De antenne hoeft alleen maar de sat's te ontvangen.
ik denk maar dat ik voor een buitenantenne ga, weet iemand mischien een goed en voordelig (INTERNET)adress.
En wat is de DIN. benaming van de antenne aansluiting bij de Philips/Carin 522 :?:
ik moet natuurlijk wel een passende plug hebben!
:wink:


Dat is de SMB connector.

Maarre, heb je nou al geprobeerd wat er gebeurt als je je systeem echt gaat calibreren, zoals ik eerder geschreven heb?
Je moet je van die aantallen sat's niet teveel aantrekken, een Carin kan eigenlijk zonder die sat's perfect navigeren omdat 'ie de puls en de gyro gebruikt voor de mapmatching. Die GPS info heeft 'ie alleen nodig in noodgevallen, en bij de eerste positiebepaling. Daarna eigenlijk niet, zolang de puls O.K is, en het achteruitsignaal netjes aangesloten zit.
Dus: gewoon de calibratie goed uitvoeren, zoals eerder uitgelegd.
Als het dán nog niet goed gaat praten we verder :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
CHEVY
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 Mei 2004 20:19
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor CHEVY » 01 Jun 2004 18:58

Ja ik weet het ik ben een zeurpiet :?
Maar je hebt helemaal gelijk, het gaat nu al een stuk beter en nauwkeuriger.
nogmaals bedankt voor jullie hulp :!:
Groetjes CHEVY :D
VRAGEN IS VRIJ !

Gebruikersavatar
CHEVY
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 Mei 2004 20:19
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor CHEVY » 07 Jun 2004 21:55

:lol: :lol: :lol: :lol: :P :) :D :lol:

Alles is TOP!
Geen problemen, en tot op de meter nauwkeurig!!!!!!
Nogmaals bedankt voor de tips en uitleg!
GA ZO DOOR

CHEVY
VRAGEN IS VRIJ !

Gebruikersavatar
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 Sep 2003 21:19
Locatie: 030

Berichtdoor JW » 07 Jun 2004 22:39

CHEVY schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :P :) :D :lol:

Alles is TOP!
Geen problemen, en tot op de meter nauwkeurig!!!!!!
Nogmaals bedankt voor de tips en uitleg!
GA ZO DOOR

CHEVY


Da's mooi, en plezierig te lezen dat we hebben kunnen bijdragen aan jouw navigatiegenoegen. En dat dan met een inmiddels "ouwetje".

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Gebruikersavatar
rob A
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 Jan 2007 20:54
Locatie: 7532

Berichtdoor rob A » 14 Jan 2007 12:20

Bij de meeste chevy vans kan je het pulse signaal weghalen achterop het dashboard , de meeste chevy van's hebben electr. tellers, volgens mij al vanaf 1986?

Alle andere aansluitingen kan je bij de zekering kast weghalen" de plus, ontstekings spanning die niet wegvalt en een achteruitrij signaal kan je weg halen op de stuurkolom, aan de voorkant van de stuurkolom loopt een groene draad , dit is de voeding voor de achteruitrijlamp . deze groene draad zit op een witte/zwarte schakelaar gemonteerd op de stuurkolom. *bron chevy van 1989*

Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 Okt 2004 17:14
Locatie: NB

Berichtdoor Gerritje - In Memoriam † » 14 Jan 2007 12:57

RobA, welkom als nieuw lid en bedankt voor je bijdrage.
Ik mag aannemen dat je even vergeet dat de post waarop je antwoord hebt gegeven, van 3 jaar terug is?
Dus wellicht nuttig om hier in een andere rubriek een apart item van te maken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Gebruikersavatar
rob A
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 09 Jan 2007 20:54
Locatie: 7532

Berichtdoor rob A » 14 Jan 2007 13:06

dat had ik gezien , maar ik vond het wel nuttige informatie

Gr Rob


Ms5500 , Chevy van , europa


  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Chevrolet”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Onbekende zoekrobot en 0 gasten