Nieuwe kaarten 2006/07

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb inmiddels van JEWUWA (uit Duitsland) een exemplaar met Navteq-database kunnen bemachtigen die ik zolang kan testen totdat de originele komt van C-IQ. Hieronder een kopie van de ABSTRACT van die DVD:

This medium contains a digital road map database for the CARiN- and VDODayton navigation compatible systems.
The medium can be used in `product' target-systems, for the "CARiN on PC" application, and for CARSiM.


Tool : 4.0.01
Date : 2006-02-23

Operator : uida1041
CD number : EHVDVD5_16500_4.0.01
Medium : Master DVD5

Navigation databases:
/volumes2/cd_images/EHVDVD5_16500_4.0.01/WORKDIR/eu_nt_nod_59067_20060208mcaz9p.cpr.00
/volumes2/cd_images/EHVDVD5_16500_4.0.01/WORKDIR/eu_nt_nod_59067_20060208mcaz9p.cpr.01
Type : C-IQ 59067_V3_DVD_NT(COM)
Event Texts : carinet16s512ca.20041130
TPD Database : /carin/ITPD/Full_Products/05Q4.111/20060222
IBA Database : Not available
Language Loading : Not available
CARINSYS File : Not available


Wat allereerst opvalt is dat er 2 databases op schijnen te staan... Wellicht is dit de database van Europa en die van Rusland ofzo. Ten tweede zie je dat de TPD database van Q4 2005 is. Ik kan nu de DVD nog niet in mijn systeem stoppen (de auto is niet hier), maar vanavond gaat dit zeker wel. Ik zal dan kijken wat de nieuwe landen zijn (om e.e.a. te bevestigen), controleren welke release het van de database betreft (voorlopig houden we het nog op Q4 2005) omdat dit niet eenduidig is af te leiden uit de ABSTRACT (daar zie je alleen de versie van de TPD database). Vanavond horen jullie dus meer :). Hij is trouwens, onder Windows, 3,22 GB groot.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ToHo schreef:Hij is trouwens, onder Windows, 3,22 GB groot.
In werkelijkheid is 'ie groter. Check de details van de afzonderlijke files maar eens en tel die bij elkaar op.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Na een telefoontje met het C-IQ Service Centre heb ik ook de codes voor de nieuwe landen gekregen. De man aan de telefoon zei daarbij dat Rusland nog niet geleverd kon worden en dit dan ook niet op de DVD zou staan. Dat ga ik natuurlijk vanavond even bekijken... In eerste instantie werd me verteld dat die codes, voor de nieuwe landen, nog helemaal niet bestaan, maar na te vertellen dat enkele andere mensen deze codes al wel hebben gekregen werd er wat nagevraagd en kreeg ik de codes keurig via e-mail. Je krijgt dan, mits je een limited Europa-abonnement hebt, codes voor (in het geval van een Navteq DVD):

Oost Europa (nieuw is dan: Estland, Letland, Litouwen en als het goed is ook Kroatië), Bulgarije en Roemenië (deze landen hebben dezelfde code) en Griekenland. Je mag dus 3 codes invoeren :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels heb ik wat getest:

De database is niet Q4 2005, maar Q1 2006! Dit is echt zeer recent! Mijn complimenten hiervoor aan VDO Dayton. Dat het de Q1 2006-database is valt o.a. af te leiden uit het feit dat in Polen steden met een A te selecteren zijn en dit is pas sinds de Q1 2006-database. in de Q4 2005-editie kon dit niet. De database op de DVD komt dus exact overeen, ook dat heb ik gecheckt, met de huidige versie van Mapquest.

Helaas werkt de code voor Oost-Europa niet goed. Ik krijg Estland, Letland, Lithouwen (zo staat het op de DVD) en Kroatië niet vrij. Het C-IQ Service Centre is nu dicht, dus morgen ga ik ze hier even over bellen.

Rusland staat WEL op de DVD, maar codes kan C-IQ niet afgeven. Het land is dan ook nog grijs (bij landkeuze).

Tot zover even de testresultaten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Een DB van Q1/2006, het zou te mooi zijn om waar te zijn. Die is pas in februari afgesloten, zoals je uit sommige Release Notes kunt zien.
En dan moet het compileren bij VDO/C-IQ nog beginnen, incl alle andere data die er nog op moeten. Vervolgens testen, produceren etc., en dan al begin April de eerste verzendingen. Ik kan het gewoon niet geloven 8)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En toch staan er echt plaatsnamen in Polen met een A in hoor... En als je de releasnotes op nav4all.com bekijkt (en de appendix bij Q4 2005) dan zie je dat dit toen nog niet het geval was :). Wil je dus vast weten wat je krijgt met de nieuwe CD's / DVD, kijk dan vast op www.mapquest.com/maps. Daar staat, op dit moment, dezelfde database als op de DVD (ik heb het gecheckt a.d.h.v. een gewijzigd polygoon bij mij in de buurt en die staat op Maporama (Q4 2005) nog fout en op Mapquest goed. Dat Maporama Q4 2005 is heb ik gecheckt a.d.h.v. enkele wijzigingen die in de releasenotes van Q4 2005 staan (o.a. de E6 in Zweden).

Het is dus echt te mooi om waar te zijn ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met alle respekt voor je enthousiasme Tom maar ik ben (misschien onterecht) bang dat je iets te hard van stapel loopt.
Voor zo ver mij bekend doe je zelf een wetenschappelijke studie en ik kan me niet voorstellen dat je in je eigen bedrijfskundige metier comclusies kunt trekken op basis van slechts 3 summiere resultaten van een vergelijkende test waarbij een vergelijk van enige miljoenen veranderingen in het laatste kwartaal aan de orde zou zijn geweest.
Nog onlangs gaf Navteq in een door mij angehaald interview zelf toe dat men enige tijd nodig had om de gegevens in een database te verwerken en verolgens aan de schijfbakkers ter beschikking te stellen.
Nog afgezien van de de door JW genoemde benodigde tijd hebben we het nog niet over het werkelijke produceren van de de DVD zelf en de daarbij behorende logistiek exclusief verzending.
Juist vanwege deze gigantische operaties met software doet fabrikanten uit arren moede besluiten om deze te laten downloaden zodat de druk op het distributieapparaat verminderd wordt.

Onlangs met de publicatie van SP2 voor Windows XP had Microsoft vrijwel de wereldproductiecapaciteit voor CD's gehuurd om updates te laten produceren.

Ik vind het ongeloofwaardig dat VDO Dayton dit heeft klaargespeeld maar gun je je enthousiasme van harte.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Het wordt dus toch nog spannend.
Niet of ik m'n weddenschap gewonnen heb, dat lijkt me ook met de Q4/2005 Relase al het geval :idea: , maar meer nog of het inderdaad de Q1/2006 is die als basis gebruikt is.

Als ik naar de NL-ReleaseNotes kijk zou een parameter kunnen zijn of bij de POI's nu inderdaad de Seat en Maseratidealers opgenomen zijn op de DVD. Want andere veranderingen zijn zo te zien niet te verifiëren.

Verder kunnen we onze Oosterburen vragen te checken, als we dat zelf al niet kunnen of ook daar de, met aantallen genoemde Seat en Maserati dealers toegevoegd zijn.

In Frankrijk is er niet veel veranderd zo te zien. Ik ben overigens wel benieuwd of het "Gerritje-Saumur-Probleem" inmiddels opgelost is. Maar dat staat los van de DB date.

Mbt de Polen Notes, daar heb ik alleen de Appendix 2006/1 en 2005/4 tot m'n beschikking. De ReleaseNotes Q1/2006 ontbreken (nog). Op basis dáárvan durf ik nog geen conclusies te trekken.

Met Gerritje ga ik mee in de opvatting dat het nog te vroeg is om conclusies te trekken.
Er zijn een aantal indicaties, zekers, maar laten we niet te vroeg juichen. Eerst zien, dan geloven, heb ik hééél lang geleden al geleerd.
Hopelijk heb je gelijk, dat zou een geweldige verrassing zijn, een heel aangename welteverstaan :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi Gerritje,

Ik ben het niet met je eens. Dat Maporama op dit moment Q4 2005 heeft is op vele manieren vast te stellen. Zo is de E6 in Zweden bij Markaryd vanf de Trafikplats Markaryd Norra doorgetrokken naar het noorden. Dit is pas sinds Q4 2005 het geval. Tevens staat in Duitsland bij Münster de nieuwe fly-over naar het noorden bij de kruising van de A43 met de A1 erin. Ook dit is pas sinds Q4 2005 het geval. Zo zijn er nog een aantal voorbeelden te noemen waaruit valt af te leiden dat op Maporama de database van Q4 2004 staat. Als je nu in Mapquest naar Beuningen gaat (Gelderland) en daar kijkt naar de polygoon van de Beuningse Boys dan zie je dat dit is aangepast (zoals het moet zijn). Ook ontbreekt de h (als geometrie) nu op Mapquest aan de Reekstraat. Deze hoort daar ook niet te staan. Zo kan ik nog een legio aan veranderingen geven van Mapquest t.o.v. Maporama. Daar vast is te stellen dat Maporama gebruik maakt van de database Q4 2005 kan ik niet anders concluderen dat Mapquest, daar er wijzigingen zijn toegevoegd ná de database van Maporama, een nieuwere database heeft dan Maporama. Dat kan niet Q2 2006 zijn, want dat zou dan betekenen, daar de database op de nieuwe 2006/07 DVD identiek hieraan is, dat de nieuwe DVD een database van Q2 2006 zou hebben. Dat is dus onmogelijk (als deze release überhaupt al verschenen is...). Mapquest heeft derhalve de Q1 2006 database en deze staat ook op de DVD.
Een ander argument, dat dit ondersteunt, is dus dat je nu in Polen steden beginnend met een A kan kiezen. Dit is pas mogelijk sinds Q1 2006 en daarvoor absoluut niet! Ik kan dan echt niet anders concluderen, en of dit nou wetenschappelijk is of niet heeft er mijns inziens totaal niks mee te maken behalve dan het feit dat het met bewijzen is te staven, dan dat de nieuwe DVD de Q1 2006 database heeft. Als je andere informatie hierover hebt hoor ik dat graag, maar ik ben er tot nu toe van overtuigd dat het echt het geval is.

Wacht anders maar af tot je de DVD zelf in huis hebt (ik weet niet of je de DVD van Navteq ook krijgt) en dan kan je het zelf aanschouwen.

Als je enkele harde bewijzen kan leveren, waardoor alle andere mogelijkheden uit te sluiten zijn, dan is het niet noodzakelijk meer bewijzen te leveren. Zo heb ik het altijd geleerd en dat lijkt mij toch echt hier van toepassing. En als dat volgens jou 3 summiere resultaten zijn dan zij dat zo, maar mij lijken deze resultaten toch echt onweerlegbaar (of je moet over andere gegevens / informatie beschikken dan ik).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. dit bericht komt misschien wat negatief / boos over, maar zo is het niet bedoeld. Het gaat me er alleen om duidelijk te maken dat ik niet zomaar wat roep, maar dit, naar mijn mening, gefundeerd kan onderbouwen.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

JW schreef:Als ik naar de NL-ReleaseNotes kijk zou een parameter kunnen zijn of bij de POI's nu inderdaad de Seat en Maseratidealers opgenomen zijn op de DVD. Want andere veranderingen zijn zo te zien niet te verifiëren.
Ik heb het uiteraard even gecheckt en als je in het hoofdmenu naar Reisinformatie en daar dan Navteq POI's selecteert en vervolgens naar Auto en nogwat gaat en dan Garage's selecteert kan je Seat en Maserati kiezen. Ook zoeken is mogelijk en ik heb dat even bij Seat gedaan en krijg enkele Seatdealers te zien. Ik heb de 2005/06 DVD niet meer bij de hand nu (ligt boven), maar wellicht kan iemand checken (of weet iemand) of bij die versie überhaupt de Seat en Maserati voorkwam in de lijst? Het kan natuurlijk zijn dat die wel voorkwam in de lijst maar dat er in Nederland niks 'achter' zat ofzo. Weet iemand dit? Zo niet, dan zal ik het zelf ff moeten checken.

Nog even iets anders n.a.v. die dealers: bij de Daimler-Chrysler staat dat ze alle dealers hebben controleert. Bij Seat en Maserati staat alleen dat ze dealers hebben toegevoegd. Dat betekent mijns inziens niet dat álle dealers zijn toegevoegd, of zien jullie dit anders?
JW schreef:Mbt de Polen Notes, daar heb ik alleen de Appendix 2006/1 en 2005/4 tot m'n beschikking. De ReleaseNotes Q1/2006 ontbreken (nog). Op basis dáárvan durf ik nog geen conclusies te trekken.
Maar je bent het toch wel met me eens dat als het niet in de ReleaseNotes van Q4 2005 én de Appendix bij Q4 2005 staat en wel in de Appendix van Q1 2006 dat het dan niet van Q4 2005 kán zijn? Hoe zou je dat dan verklaren?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels contact gehad met het C-IQ Service Centre en na even de situatie uitgelegd te hebben kreeg ik een code voor Oost-Europa. Daarin zaten wederom Roemenië, etc. dus die zijn nu meerdere malen vrijgeschakeld. Verder geen probleem natuurlijk, alleen wordt het lijstje met landen (als je kijkt onder 'Mijn C-IQ') zo lang ;). Nu is alleen Rusland dus nog niet vrijgeschakeld (vandaag werd me wederom bevestigd dat men hiervoor geen code kon genereren).

Ik ga vanavond, als nog niemand heeft gecheckt of Seat en Maserati al gekozen konden worden bij de Navteq 2005/06 DVD, even kijken hoe het zit met die POI's van de dealers. Het lijkt mij namelijk, zoals ik al eerder zei, dat niet alle dealers zijn toegevoegd, maar dat men (enkele) dealers heeft toegevoegd. Maar dit weet ik dus niet zeker. Wellicht weten we dan meer m.b.t. welke release het is.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Hoe dat precies met die dealers zit weet ik eigenlijk niet. Die zitten in de NT DB, maar wellicht ook in de TPD zoals die op de DVD staat, en die is van Q4/05. Even goed uit elkaar houden dus.

Een goede check zou zijn om op de kaart van Ierland te kijken of de 39 km toegevoegd zijn aan de M4, tussen Kilnock en Kinnegad. Dat is een opvallend verschil tussen de Q4/05 en de Q1/06.

En te kijken of in Oostenrijk nu het stadje Sankt Ruprecht-Falkendorf op de kaart staat. Dat heet nu zó op de Q1/06 terwijl er voorheen twee gemeenten waren: Sankt Ruprecht ob Murau en Falkendorf. Zó staan ze in de Q4/05.

In Finland zijn volgens de Release Note een aantal steden toegevoegd, zoals Brändö, Echerö, Föglö, Finnström, Geta.... Die staan in de Appendix 2006/1, maar helaas is niet te verifiëren of dat ook in de appendix 2005/4 staat. Daarin ontbreekt Finland. En dus is dit een weinig "wetenschappelijk bewijs" :cry:

Ben benieuwd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Je hebt gelijk en daarom selecteer ik bij de reisgids ook Navteq POI's om te zoeken. Dan weet je zeker dat je naar de POI's van Navteq zelf kijkt.

Ik kan nu niet bij mijn systeem, maar zal het vanavond zeker ff gaan checken (zowel Ierland als Oostenrijk). En je zei dat Finland niet in de Appendix staat? Ik heb hem er toch echt wel in staan hoor (Q4 2005). Het begint op pagina 20 van de 27. De door jouw genoemde plaatsen staan ook in de Q4 2005 appendix, dus die zijn niet bruikbaar voor het vaststellen van de releaseversie.

Als ik meer weet hoor je meer :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef: ......
JW schreef:Mbt de Polen Notes, daar heb ik alleen de Appendix 2006/1 en 2005/4 tot m'n beschikking. De ReleaseNotes Q1/2006 ontbreken (nog). Op basis dáárvan durf ik nog geen conclusies te trekken.
Maar je bent het toch wel met me eens dat als het niet in de ReleaseNotes van Q4 2005 én de Appendix bij Q4 2005 staat en wel in de Appendix van Q1 2006 dat het dan niet van Q4 2005 kán zijn? Hoe zou je dat dan verklaren?

Groetjes,

Toho_NL.
Ik durf die conclusie niet hard te trekken omdat ik niet zeker weet of de lijst van Appendix 2005/4 al-dan-niet uitputtend en dus compleet was.
Een fout is gauw gemaakt en juist de Release Notes Q1/06 zouden daarover opheldering moeten verschaffen, en die ontbreken (nog). Daarin moet dan expliciet vermeld staan dat die serie steden toegevoegd is, en dan ben ik daarvan overtuigd.
Nu (nog) niet dus, ik heb in mijn (lange) leven teveel meegemaakt om zomaar klakkeloos aan te nemen dat een lijstje klopt. Een gezond soort wantrouwen dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW,

Je hebt gelijk en daarom selecteer ik bij de reisgids ook Navteq POI's om te zoeken. Dan weet je zeker dat je naar de POI's van Navteq zelf kijkt.

Ik kan nu niet bij mijn systeem, maar zal het vanavond zeker ff gaan checken (zowel Ierland als Oostenrijk). En je zei dat Finland niet in de Appendix staat? Ik heb hem er toch echt wel in staan hoor (Q4 2005). Het begint op pagina 20 van de 27. De door jouw genoemde plaatsen staan ook in de Q4 2005 appendix, dus die zijn niet bruikbaar voor het vaststellen van de releaseversie.
Als ik meer weet hoor je meer :).

Groetjes,

Tom.
De Appendix die ik heb is maar 5 pagina's lang en bevat alleen Zweden. Ook op de site is die "lange versie" niet (meer) te vinden.
Merkwaardig is nu wel dat die plaatsen expliciet genoemd worden in de Release Note Q1/06. Dus.... extra oppassen geblazen :idea: :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ok, daar kan ik inkomen. Maar dan zou het wel vreemd zijn als die lijst van Q4 2005 niet zou kloppen. Dan moeten we bij alle landen daar aan gaan twijfelen (en dus eigenlijk ook bij Oostenrijk m.b.t. Sankt Ruprecht...).

Maar heb jij een verklaring voor het feit dat Maporama Q4 2005 moet zijn en Mapquest nieuwer is dan Maporama, maar geen Q2 2006 kan zijn? Dan lijkt me toch dat er maar 1 andere mogelijkheid over blijft, toch? En de DVD die ik heb heeft dezelfde database als Mapquest (in elk geval voor de Benelux). Dat was in eerste instantie voor mij de reden te denken dat het Q1 2006 moet zijn.

Ik heb contact opgenomen met Nav4all om te vragen of ze een idee hebben wanneer de Release Notes van Q1 2006 komen. Wellicht helpt dit ons nog verder :).

Maar laten we dan voorlopig het houden op in elk geval Q4 2005 (dat is inmiddels wel duidelijk, nietwaar?). Ik zal proberen nog meer 'bewijzen' te verzamelen voor Q1 2006 door o.a. te kijken naar de POI's, de wegen die jij aangaf, de release notes van Q1 2006 te achterhalen, etc.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Nog even een reactie op de release notes van Finland. Ik interpreteer die van Q1 2006 m.b.t. de plaatsen als zijnde dat die plaatsen geupgrade zijn van RNC naar DC. Ik zie inderdaad dat de lange versie van de site af is. Wel vreemd. Het lijkt mij inderdaad een reden om extra voorzichtig te zijn m.b.t. uitspraken over de releaseversie. Ik blijf wel bij het feit dat het Q1 2006 is, maar begin wel een beetje te twijfelen aan enkele bewijzen nu. Feit blijft wel dat de database van de Benelux identiek is aan die van Mapquest, dus hij is in elk geval nieuwer dan nu op Maporama staat...

Nog een laatste opmerking m.b.t. die plaatsen in Oostenrijk: de plaatsnamen zijn wel hetzelfde gebleven, alleen is de gemeente samengevoegd. Ik heb dit even vergeleken met mijn eigen gemeente (Beuningen) en de plaatsen uit die gemeente staan niet in de Appendix. De gemeentenaam uiteraard wel. Het selecteren van de plaats an sich is dus niet voldoende, ik zal moeten kijken naar de gemeentenaam.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Falkendorf zou nu niet meer in de DB mogen staan. Zie de beide Appendices.

Bedankt voor die "lange Appendix". Hij was eerst niet te downen, maar dat is nu gelukt.

Het Mapquest <> Maporama verhaal is voor mij geen hard bewijs. Hooguit "circumstantial evidence" En daarvan is bekend dat je daarmee moet oppassen.
Want wie maakt hard dat wat daar vermeld wordt aan DB data ook inderdaad zo is, en dat die dan identiek zijn aan de Releasenotes die bij Nav4All te vinden zijn? Als Navteq daar een harde uitspraak over doet ben ik overtuigd, maar díe uitspraak zal ongetwijfeld NIET komen.

Ik ben het met je eens dat de DB in elk geval wel van Q4/05 is, en dat is al een prestatie op zich. Al eerder is aangegeven, ook door Gerritje dat dit een majeure operatie geweest moet zijn, incl. de productie en logistiek.
Als 'ie dan toch van Q1/06 blijkt te zijn val ik echt van m'n stoel. Hoe ze dat dan geflikt hebben is mij een raadsel. In het bijzonder omdat ik, door en vanuit m'n beroep, heel wat weet van "just-in-time" en "time-to-market" en de daarmee gepaard gaande gigantische problemen.
De vraag is dan ook: waarom zou VDO dat allemaal op z'n hals gehaald hebben, terwijl iedereen toch al happy is met een Q4/05 DB....
Vooralsnog: speculeren dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik lees het als volgt: met de plaatsnamen is niks gebeurd, alleen de gemeentes zijn samengevoegd tot 1 gemeente. Bij gemeentelijke herindelingen in Nederland is dat ook zo, dan verandert de gemeentenaam, maar niet de plaatsnamen. Ik ga zometeen even e.e.a. checken en zal dan weer berichten :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik lees dat toch anders, temeer daar expliciet vermeld wordt dat Oostenrijk nu één gemeente minder telt :idea:
En in de nieuwe lijst vind je de oude namen niet meer terug, toch?
Net als bij ons, Vreeswijk en Jutphaas zijn opgegaan in Nieuwegein, die oude namen kun je echt niet meer selecteren.

Op de 2005/06 DVD staat Sankt Ruprecht ob Murau gewoon vermeld, en ook Falkendorf ob Murau is er op te vinden.
Jouw kaart, als het de Q1/06 als basis heeft zou dan nu één gemeente moeten hebben: Sankt Ruprecht-Falkendorf.
Ben benieuwd, ook naar dat nieuwe stuk weg in Ierland.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Volgens mij hebben we het over 2 verschillende dingen: er is 1 gemeente minder nu, maar de plaatsen bestaan nog wel (zo zie ik het). Volgens mij zie jij het zo dat de gemeentes zijn samengevoegd waardoor beide plaatsen nu een andere naam hebben. Volgens mij hoeft dit niet het geval te zijn.

Nu even over de tests die ik zou doen:

Op de 2005/06 DVD kan je bij de Navteq POI's GEEN Seat en Maserati-dealers kiezen. Dat kan nu dus wel. Dit wijst volgens mij op Q1 2006.

De plaatsnaam van Sankt Ruprecht is te lang om volledig op mijn scherm te komen. Dat wil zeggen: je ziet de hele naam staan en daarachter een komma. Daarna volgt normaal de gemeente, maar die kan ik dus niet zien :(. Dit is dus helaas niet te controleren.

In Ierland loopt op mijn DVD de N4 van Kilnock naar Kinnegad. Zie ook: http://www.nra.ie/PublicPrivatePartners ... ,63,en.PDF. Zo moet het eruit komen te zien en zo ziet het er op mijn schijf nog niet uit :(. Je zou dus op basis hiervan concluderen dat het toch Q4 2005 moet zijn...

In Hongarije echter is de plaats Remeteszolos te selecteren. Deze staat niet in de Appendix van Hongarije van Q4 2005, maar wel in die van Q1 2006. Dit spreekt dat dan weer tegen.

In Polen kan ik 12913 'plaatsen' selecteren. Maar let wel op: in Polen (en andere Oost-Europese landen) heb je vaak deelsteden (of hoe dat ook moge heten) waardoor het echte aantal plaatsen natuurlijk wat lager is. Echter, ik kan me echt totaal niet voorstellen dat de 42 plaatsen in de appendix van Q4 2005 van Polen zoveel plaatsen op kunnen leveren... De 33 pagina's grote appendix Q1 2006 kan dan weer wel.

Nog een punt dat voor Q1 2006 spreekt: Dunkerque (Frankrijk) is te selecteren onder zijn volledige postcode (59140). Voor Q1 2006 was dit nog slechts 59. In de releasenotes van Frankrijk (Q1 2006) kan je lezen dat in die release de postcode van o.a. Dunkerque is aangepast / bijgewerkt...

Ik kom er zo niet meer uit hoor... Laten we het dan voorlopig maar gewoon op Q4 2005 houden en dan kijken we als de officiële releasenotes van Q1 2006 beschikbaar zijn (waar een versienummer in staat) wel of het al Q1 2006 is. Er zijn elementen waardoor ik naar Q1 2006 neig (deze neiging is sterker), maar ook enkele elementen die me naar Q4 2005 doen neigen.

Weet iemand nog een paar andere dingen die ik kan checken om te zien of het Q1 2006 is of niet, want ik kom er niet meer uit?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ToHo schreef:De plaatsnaam van Sankt Ruprecht is te lang om volledig op mijn scherm te komen. Dat wil zeggen: je ziet de hele naam staan en daarachter een komma. Daarna volgt normaal de gemeente, maar die kan ik dus niet zien . Dit is dus helaas niet te controleren.
Op mijn scherm, met de 2005/06 DVD er in staat nu, als ik de bestemmingskaart kies: Sankt Ruprecht ob Murau. Helemaal compleet dus.
Als ik Sankt Ruprecht ingeef en vervolgens de "lijst" kies zie ik een paar mogelijkheden, waarbij Sankt Ruprecht ob Murau staat.
Ik kan ook Falkendorf ingeven.
Wat staat daar nu bij jou?

Het ontbreken van het M4 stuk in Ierland....
Die weg is op 12/12/05 geopend :idea: :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat staat er bij mij ook, maar er staat als je hem selecteert (aannemende dat de plaatsnamen gewoon bleven bestaan) dan staat er een komma achter de plaats waarna de gemeente volgt. En om die naam gaat het nu juist. Deze naam is echter niet te zien, dus als de plaatsnaam hetzelfde is gebleven en alleen de namen van de gemeentes zijn samengevoegd (zo begreep ik het) dan kan je er niks van zeggen.

Ik kan er echt niet bij waarom sommige elementen van Q1 2006 wel terugkomen en sommige niet. Het enige dat ik op dit moment kan bedenken is dat er fouten zouden zitten in de Q1 2006 release notes / appendices. Daarom hou ik het, ondanks de aanwijzingen dat het ook Q1 2006 zou kunnen zijn, voorlopig ook maar op Q4 2005. Het is me inmiddels duidelijk dat het niet eenduidig op Q1 2006 wijst (zie o.a. in Ierland) en dus kan ik mijn eerdere uitspraken m.b.t. het feit dat het zeker Q1 2006 is niet handhaven (dat neemt natuurlijk niet weg dat sommige onderdelen van de huidige release notes er al wel op staan...).

Mocht ik meer info hebben dan laat ik dat natuurlijk weten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
B-A-R-T
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2004 11:45

Bericht door B-A-R-T »

Vandaag de NT 2006/07 DVD ontvangen met een promotie voor 1 maand de Merian scout Premium Europa :D

Edit : helaas geen nieuwe software versie :cry:
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Aha, dus de distributie is ook in ons land begonnen. En zo te zien doen ze het in alfabetische volgorde :D

Voor die MO 5598/5712 zul je dus kennelijk zelf initiatief moeten ontplooien.
Simpelste is even een mailtje sturen, via je C-IQ account, dan heb je 'm met een week (of twee) in huis. Zó heb ik het ook gedaan, geen probleem dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuwe kaarten 990.xxx
    door japie57 » 19 mei 2017 13:11 » in TomTom
    Reacties: 10
    Weergaves: 2263
  • nieuwe kaarten 950.
    door japie57 » 20 mei 2015 18:25 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 948
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 351
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 02 jun 2020 22:55 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 310
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 05 dec 2020 15:58 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 225
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 22 mei 2021 16:34 » in TomTom
    Reacties: 1
    Weergaves: 301
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 254

Terug naar “C-IQ zaken”