MO 5597

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Ik heb inmiddels van VDO Dayton de nieuwe set mogen bekomen. Ik heb deze gekregen, omdat ik zaterdag op zondag nog op vakantie ga en dan over de nieuwe DVD kan beschikken. Helaas zat er alleen een DVD van TeleAtlas in het pakket (waarschijnlijk komt dat omdat ik dit verkeerd had ingegeven op mijn C-IQ account :oops:). Heb inmiddels een mailtje gestuurd om te vragen of ze a.u.b. een DVD van Navteq kunnen sturen. Hopelijk is deze op tijd binnen.

Nog mooier is dat de MO5597 erbij zit! Mijn vader is nu nog niet thuis, dus kan hem niet testen. Ga dit uiteraard vanavond meteen doen en ff kijken of ik veranderingen kan ontdekken...

@ritselaar: je woont redelijk in de buurt en als je wilt kan je deze CD wel ff inspelen op jouw systeem (misschien ben je dan van het probleem van je hangende TMC-meldingen af). Laat maar ff wat weten.

Zodra ik meer weet horen jullie het ook.

Groetjes,

Toho_NL.
Zeker weten, die MO 5597 bevat een bugfix hiervoor :)

Nu de MO 5597 kennelijk beschikbaar is gelijk maar even wat meer gegevens:

-Via Flex is er mee mogelijk geworden, en da's een heel mooi feature.
-Het tweede split-screen zit er inderdaad op.
-Bug-fix voor de Infopunten. Daarmee is de "workaround" met de 9.41 niet meer nodig.

En als ik het goed heb is er wat gewijzigd bij het criterium kortste route. Dat is nu niet meer als langs een lineaal, maar is een slimme route geworden, zoiets als de "optimale" bij de E-serie van Blaupunkt.
Het is me bekend dat een ander forumlid al aan het experimenteren is met deze optie, met goede resultaten. Dus XX, kom maar op met je ervaringen :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Het is me bekend dat een ander forumlid al aan het experimenteren is met deze optie, met goede resultaten. Dus XX, kom maar op met je ervaringen

De afgelopen week inderdaad druk aan het expimenteren geweest met de MO5597 :lol:

In ieder geval zijn er de volgende verbeteringen

1- Flexibel viapunt.
Het is nu net als bij de nieuwe MS5700 mogelijk een flexibel viapunt integeven zodra de route berekend is ga je naar kaartscherm en plaatst het vizier op het punt waarlangs je wilt rijden kies dan voor ok>opslaan>flexibel routepunt en de route wordt langs dit punt gepland waarbij de tijden en afstanden voor de hele route blijven gelden.

Je hoeft hierbij echt alleen grof op de kaart de te "mikken" en de route wordt zo gepland

Als ik bv naar Gardameer Italië rijdt, ga ik het liefst over de Brenner ipv van door Zwitserland even het vizier op omgeving Brenner en voila precies de route zoals ik hem altijd rijdt. Venlo-A61-A5-A8 enz en met de daadwerkelijke afstand zodat een goed vergelijk met de eerst gekozen route mogelijk is toppie :!:
Afbeelding

2- Splitscreen Map/Boordcomputer

Er is een nieuwe splitscreen bijgekomen naast Map/Begeleiding kan je ook voor Map/Boordcomputer kiezen
Afbeelding

3- Flitspalen overige infopunten

Er is in het menu instellingen>infopunten is een nieuwe optie bijgekomen naast het selecteren van flitspalen kan je nu ook apart de poi's en de flitsinfo in of uitschakelen
Afbeelding

4- Optie nieuwe route plannen

Dit is niet echt een nieuwe optie, maar werkt wel beter dan bij de oude versie, zodra er nu een file op de route ontstaat die niet aan de ingestelde dynamische voorwaarden voldoet en waardoor je dus ook geen omleidingscherm krijgt kan je hiermee dit omzeilen zodat alsnog een omleiding wordt gegeven.
Afbeelding


Verder zijn er nog een aantal kleine verbeteringen doorgevoerd zoals:

Als je onverhoopt toch in de file komt kan je nu weer zien welke lengte er nog staat (loopt weer mee terug)

Het euvel automatisch uitschakelen verkeersinfo wanneer je door een niet TMC land (Luxemburg) rijdt is ook verholpen zodra je weer een TMC land ingaat, gaat de verkeersinfo weer automatisch aan.

Voordegene die ooit eens een down/upgrade hebben uitgevoerd en daardoor de tussenmelding kregen van C=IQ
dit verdwijnt nu na het installeren.

Opvragen van de TMC zender info gaat nu veel sneller.



Optie korste route

Normaal gebruikte ik deze route nooit omdat je werkelijk over de kleinste zandpaadjes werd gestuurd
JW wees me afgelopen week op een artikel in een Duits forum waar de nieuwe software voor de MS4400
bij het selecteren van de korste route resulteerde in een meer ideale route.

hierop ben ik deze route wat vaker gaan gebruiken en ben er positief over vooral in de stad wordt een logische route gekozen zonder hierbij allerlei kleine weggetjes in te slaan en ook weer niet gelijk naar de snelweg/ grote weg te plannen.

Zoveel nieuws in één keer ik hoop dat ik niets vergeten ben.
Ik blijf komende dagen nog wat testen en zal dit melden op het forum

Groet
(XX) :D
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi WS,

Ik heb nog een nieuwigheid ontdekt (niet geheel onbelangrijk). Je kan namelijk vanaf nu ook 50 meter als schaal kiezen! Dit vergroot de overzichtelijkheid nog meer. Ik vind het in elk geval wel handig. Daar komt bij, maar da kan ook bedrog zijn, dat de kaart er iets strakker uitziet. Het is niet zoals bij de MS5700, maar ik heb toch het idee dat er toch iets aan de styling is veranderd.

Volgens mij heb ik ook al een (spellings-)foutje ontdekt. Er staat namelijk, dit is ook te zien in jouw screenshot, Nieuwe route planne. Was wel zo netjes geweest als er nog een n achter stond ;). Ik zal dat naar VDO mailen, zodat het in een eventuele volgende versie gecorrigeerd kan worden.

Verder is mij ook opgevallen dat het scrollen over het scherm sneller gaat dan bij de oude versie. Dit vind ik ook wel fijn, want het ging nogal langzaam bij de MO5595 (SR). Nu gaat het allemaal wat sneller.

Wat me ook nog is opgevallen is dat de mogelijkheid "Verkeersinformatie gebruiken" hernoemd is naar "Dynamische route". Qua functionaliteit heb ik hier nog geen wijzigingen in ontdekt. Ook weet ik nog niet of het twee keer melden van een file ("Ping... Over 20 kilometer langzaam verkeer." "Ping... Over 20 kilometer langzaam verkeer.") verholpen is. Zodra ik dit weet zal ik het hier aangeven.

Tot zover mijn eerste indruk. Ik wilde de andere vernieuwingen ook noemen, maar WS was me al voor...

Mochten er nog vragen o.i.d. zijn, dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. mochten er mensen interesse hebben in het inspelen van de MO5597 (bij mij thuis), neem dan ff contact met me op via PB...
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Toho

Ik heb niet de indruk dat er in de kaart grafische verbeteringen zitten
welke kaart gebruik je nu, want tussen Navteq en Teleatlas zit wel verschil waarbij Teleatlas gedetailleerder is.

Verder is inderdaad een zoom tot 50 meter mogelijk

Ben ook benieuwd naar jouw ervaringen straks met de kortste route.

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi WS,

Ik heb nog de 2005/1 DVD van Navteq. Ik kreeg alleen de 2005/06 van TeleAtlas thuisgestuurd :(. Heb al een mailtje gestuurd om te vragen voor de DVD van Navteq. De strakkere weergave leek me blijken uit de wat rechter getrokken lijnen (oftewel de wegen). De optische aanpassingen zoals ze bij de MS5700 zijn komen echter niet terug (maar dat is ook wel logisch). Ik zal nog eens goed kijken naar het kaartje om te zien of e.e.a. aangepast is.

Heb jij al wel beide DVD's van 2005/06? Ik hoop ze nog van het weekend te hebben, zodat ik ze nog mee kan nemen op mijn (korte) vakantie.

Ik zal binnenkort ook eens gaan experimenteren met de optie "Kortste route". Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Ik heb trouwens ook mijn posting hiervoor geëdit, om wat meer info toe te voegen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Toho_NL schreef:Hoi WS,

Ik heb nog de 2005/1 DVD van Navteq. Ik kreeg alleen de 2005/06 van TeleAtlas thuisgestuurd :(. Heb al een mailtje gestuurd om te vragen voor de DVD van Navteq. De strakkere weergave leek me blijken uit de wat rechter getrokken lijnen (oftewel de wegen). De optische aanpassingen zoals ze bij de MS5700 zijn komen echter niet terug (maar dat is ook wel logisch). Ik zal nog eens goed kijken naar het kaartje om te zien of e.e.a. aangepast is.
Hallo Toho

Ik heb ook nog de 2005/1 versie van Navteq in gebruik.
de versie van de MO5597 die ik heb is een engineering versie (ofwel nog niet op de originele CD-rom)

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb wel de originele versie op CD-Rom. Ook de 2005/06 DVD van TeleAtlas heb ik al. Ik moet echter die van Navteq hebben (door mijn eigen fout (weet alleen niet wanneer ik die dan gemaakt heb) door op mijn C-IQ account in te stellen dat ik TeleAtlas gebruik, kreeg ik echter de TeleAtlas DVD). Hopelijk sturen ze me die nog op en heb ik hem binnenkort.

Wat ook fijn is is het feit dat als je door bijvoorbeeld Luxemburg gaat de optie Dynamische route (zo heet ie nu) gewoon weer aan schakelt.

De fout met de ontbrekende letter heb ik opgestuurd, zodat het in een eventuele volgende versie aangepast kan worden.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Ik heb wel de originele versie op CD-Rom. Ook de 2005/06 DVD van TeleAtlas heb ik al. Ik moet echter die van Navteq hebben (door mijn eigen fout (weet alleen niet wanneer ik die dan gemaakt heb) door op mijn C-IQ account in te stellen dat ik TeleAtlas gebruik, kreeg ik echter de TeleAtlas DVD). Hopelijk sturen ze me die nog op en heb ik hem binnenkort.

Wat ook fijn is is het feit dat als je door bijvoorbeeld Luxemburg gaat de optie Dynamische route (zo heet ie nu) gewoon weer aan schakelt.

De fout met de ontbrekende letter heb ik opgestuurd, zodat het in een eventuele volgende versie aangepast kan worden.

Groetjes,

Toho_NL.
Klopt, die ontbreekt, maarrre, kan die n er nog wel achter? Oftewel, hebben ze niet gewoon het aantal posities opgebruikt?

Nog even naar dat Routepunt, doe je dat in het gewone kaartscherm nadat je de route ingegeven hebt en 'm als wit lijntje zichtbaar krijgt? En wat dan, moet je dan via OK het menu openen en dan pas het punt ingeven door met het "kruis" over het scherm te scrollen? Of doe je dat eerst en open je dan pas het menu? Uit Willem's verhaal kan ik dat niet helemaal opmaken, vandaar m'n aanvullende vraag.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Je moet eerst een route plannen (door op Begeleiding te drukken). Dan kom je dus op de kaart (met daarop de witte lijn). Vervolgens scrol je met de cursor naar een bepaalde punt en druk je op OK om het menu te tonen. Dan ga je naar Opslaan en dan selecteer je de optie Flex. routepunt. Dit wordt dan opgeslagen.

Is het zo wat duidelijker?

Of ze alle posities hebben opgebruikt weet ik niet, maar als dat zo is dan kunnen ze het beter hernoemen naar bijvoorbeeld Nwe route plannen. Zo vind ik het persoonlijk niet staan.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW,

Je moet eerst een route plannen (door op Begeleiding te drukken). Dan kom je dus op de kaart (met daarop de witte lijn). Vervolgens scrol je met de cursor naar een bepaalde punt en druk je op OK om het menu te tonen. Dan ga je naar Opslaan en dan selecteer je de optie Flex. routepunt. Dit wordt dan opgeslagen.

Is het zo wat duidelijker?

Of ze alle posities hebben opgebruikt weet ik niet, maar als dat zo is dan kunnen ze het beter hernoemen naar bijvoorbeeld Nwe route plannen. Zo vind ik het persoonlijk niet staan.

Groetjes,

Toho_NL.
Yep, bedankt :Yes:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Was wat vergeten erbij te zetten. Na het stukje over hoe je in het menu moet komen enzo moet staan dat er dan een nieuwe route berekend wordt, waarbij er rekening wordt gehouden met je flexibele routepunt (en je ziet de eindtijd en afstand tot bestemming gewoon staan (van de bestemming die je hebt ingegeven in het Navigatiemenu (en dus niet van je flexibele routepunt))).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Toho schreef ondermeer:
@ritselaar: je woont redelijk in de buurt en als je wilt kan je deze CD wel ff inspelen op jouw systeem (misschien ben je dan van het probleem van je hangende TMC-meldingen af). Laat maar ff wat weten.

Wat raar van je om te denkden dat ik die software wel wil hebben 8)

PB is verstuurd om even contact met elkaar te krijgen, want hoe eerder hoe beter. Zeker nu de software verkrijgbaar is, is de testfase voorbij en kan ik met gerust hart de software inspelen.

Kunnen we eventueel direct nog even schermen vergelijken qua detaillering. Nemen we een bepaald stuk kaart en vergelijken jouw scherm met de mijne voor de update.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik dacht dat je die software misschien wilde hebben ;).

Heb je een PB teruggestuurd. Het is inderdaad een officiële CD met opdruk enzo. En zo kunnen we inderdaad even kijken naar de detaillering.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo WS en ToHo, en straks ook Ritselaar :wink:

Zouden jullie willen checken of de flitsinfo nog werkt als je de kortste route kiest? Ik krijg een tip dat dit niet zou werken, en wel weer als je omschakelt naar andere criteria.
Dit probleem zou ook optreden bij de 5700 :!:
Laat even weten, dan kan er verder actie ondernomen worden.

Ik ga zelf even checken of dit soms ook met de 9.5SR al het geval is, ik heb dat nooit uitgeprobeerd. Mocht dat zo zijn, dan zou dat misschien de verklaring kunnen zijn voor Benspaai's probleem...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Ik zal dat vanmiddag / vanavond doen. Ben wel benieuwd of dat zo is (dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn).

Ik heb ook nog 2 "vervelende" dingen ontdekt. Zo zegt het systeem standaard: "Nu afslaan". Dit is, zo op het eerste gezicht, niet uit te schakelen. Ook zegt het systeem nu bij o.a. het oprijden van de snelweg en hoofdwegen: "De hoofdweg volgen, gedurende XX kilometer." Ook dit is niet prettig. Lijkt me dat dit een foutje is ofzo, want eerst was dit niet zo.

Hopelijk komt er nog een nieuwe versie van de software na MO5597 en worden deze kleine onvolkomenheden verholpen. En als het inderdaad zo blijkt te zijn dat je met de kortste route geen flitsinfo hebt is dat helemaal nodig (zo'n update).

Tot zover dit bericht,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW,

Ik zal dat vanmiddag / vanavond doen. Ben wel benieuwd of dat zo is (dat zou natuurlijk niet zo moeten zijn).

Ik heb ook nog 2 "vervelende" dingen ontdekt. Zo zegt het systeem standaard: "Nu afslaan". Dit is, zo op het eerste gezicht, niet uit te schakelen. Ook zegt het systeem nu bij o.a. het oprijden van de snelweg: "De hoofdweg volgende, gedurende XX kilometer." Ook dit is niet prettig. Lijkt me dat dit een foutje is ofzo, want eerst was dit niet zo.

Hopelijk komt er nog een nieuwe versie van de software na MO5597 en worden deze kleine onvolkomenheden verholpen. En als het inderdaad zo blijkt te zijn dat je met de kortste route geen flitsinfo hebt is dat helemaal nodig (zo'n update).

Tot zover dit bericht,

Toho_NL.
Dat zegt mijn huidige systeem ook, met de SR. Die aanwijzing komt zo'n 10-20 meter voor het punt dat je echt moet insturen, en ik vind dat zeer praktisch.
Je kunt met de SR het aantal aanwijzingen instellen, kan dat niet (meer) met de 5597?

Dat tweede punt is me niet helemaal duidelijk, wat bedoel je met "volgende"? Als er een aanwijzing komt dat je na het oprijden van de snelweg deze X kilometer moet volgen zou ik dat geen foutje willen noemen, integendeel. Dat werkt heel ontspannend en ik zou dat zeker toejuichen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Met de MO5595 (SR) kon je instellen dat je de melding "Nu afslaan" wel of niet wilde. Met de nieuwe software kan dat niet meer (heb het nog nagezocht en het staat niet meer waar dat vroeger wel stond (en ook niet ergens anders)). Zeer jammer vind ik dat, want als je bijvoorbeeld in Amsterdam ofzo rijdt krijg je constant de meldingen: "Na xx meter linksaf slaan" "Nu afslaan". Dit is niet praktisch. Daarom zou dit een optie moeten blijven die aan en uit gezet kan worden...

Met het tweede heb ik een typfoutje gemaakt. Je krijgt de melding: "De hoofdweg volgen, gedurende XX kilometer." Je krijgt deze melding echter niet alleen op snelwegen, maar op vrijwel alle wegen (heb nog niet kunnen vaststellen bij welke lengte hij dit zegt, maar als je een weg maar 250 meter hoeft te volgen krijg je deze melding in elk geval niet). Ik vind deze melding niet handig. Je krijgt zo veel te vaak overbodige begeleiding. Je moet het vergelijken met als je met de MO5595 (SR) rijdt en dan na elke straat je op de repeatknop drukt (dan hoor je ook vaak dat je de hoofdweg moet volgen). Dit is mijns inziens echt een fout in de software... Als het nou af en toe was dat je die melding kreeg, dan was het wel handig. Nu krijg je deze melding echter veel te vaak en daar wordt je echt gek van.

Groetjes,

Toho_NL.

@WS: heb jij deze "fouten" ook met jouw software? En wat vindt jij van die meldingen?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Dringend verzoek

Indien jullie de bevestiging vaststellen van het ontbreken van de flitsinfo bij een criterium "kortste route", meldt dat dan svp hier.
Ga niet onmiddelijk aan de bel hangen bij VDO, dat wordt langs andere weg geregeld :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Heb mijn vader net ff gebeld en gevraagd of ie dit ff wil testen. Als ik meer weet dan zet ik het hier neer, ok?

Waarom gaat dat eigenlijk via een andere weg? Neem je niet de kortste route? Neem jij dan de snelste route ;)? En via welke weg gaat dat dan? Via een gele, rode, grijze of roze weg :P?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW,

Heb mijn vader net ff gebeld en gevraagd of ie dit ff wil testen. Als ik meer weet dan zet ik het hier neer, ok?

Waarom gaat dat eigenlijk via een andere weg? Neem je niet de kortste route? Neem jij dan de snelste route ;)? En via welke weg gaat dat dan? Via een gele, rode, grijze of roze weg :P?

Groetjes,

Toho_NL.
De posting waarmee ik dit aanzwengelde beruste op een "tip", lees maar even terug. En ik geef de tipgever dus graag de ruimte om dat verder op te pakken.... :idea: :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Heb net ff contact gehad met mijn vader en daaruit komt het volgende:

Met het routecriterium op kortste route krijg je GEEN flitsinfo. Dit is gecheckt door langs een paal te rijden met snelste route (optimale reistijd) en toen deed ie het wel. Bij het opnieuw passeren van dezelfde paal met kortste route krijg je geen melding.

So, the bug has been found. Now it has te be solved... ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Heb net ff contact gehad met mijn vader en daaruit komt het volgende:

Met het routecriterium op kortste route krijg je GEEN flitsinfo. Dit is gecheckt door langs een paal te rijden met snelste route (optimale reistijd) en toen deed ie het wel. Bij het opnieuw passeren van dezelfde paal met kortste route krijg je geen melding.

So, the bug has been found. Now it has te be solved... ;).

Groetjes,

Toho_NL.
En inmiddels is de bug ook bekend bij, en bevestigd door de mensen die hier iets aan kunnen en moeten doen.
En nou niet meteen gaan vragen: en wat nu :?: Wordt vervolgd dus :wink:

Eerder schreef ik
Ik ga zelf even checken of dit soms ook met de 9.5SR al het geval is, ik heb dat nooit uitgeprobeerd. Mocht dat zo zijn, dan zou dat misschien de verklaring kunnen zijn voor Benspaai's probleem...
Nee dus, daar werkt de flitsinfo wel bij kortste route, het zit 'm dus in de nieuwe releases, zowel in deze als ook in de SW van de 5700 :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Bedankt voor de terugkoppeling. Ben benieuwd wanneer er een MO5597 SR komt ;). We zien het wel. Voorlopig werkt de rest prima. Nu ook maar hopen dat de optie om het "Nu afslaan" aan en uit te zetten terugkomt en de melding van "De hoofdweg volgen, gedurende xx kilometer" verdwijnt (ik vraag me nu trouwens af of dit komt doordat de optie "Nu afslaan" altijd aan staat. Hoor je dit ook bij de MO5595 (SR) als je de optie "Nu afslaan" aan hebt staan?).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW (en de anderen natuurlijk),

Ik heb nog iets ontdekt m.b.t. de flitsinfo en de kortste route. Als je namelijk je routecriterium op Kort zet, dan doen werkt de flitsinfo niet (dit wisten we al). Als je daarna je routecriterium echter op Snel zet, dan werkt ie daarbij ook niet meer! Op een gegeven moment (ik weet niet na welk moment, want ik heb op zoveel toetsen lopen drukken) werkt het wel weer. De bug strekt zich dus verder uit dan hier in eerste instantie gemeld. Wellicht kun je dit ook nog doorgeven aan je tipgever ;)?

Ik heb trouwens ook nog een opgeloste bug ontdekt: je krijgt nu niet meer 2x de melding dat er over XX kilometer stilstaand verkeer is. Nu wordt het maar 1x gezegd (zoals het hoort).

Groetjes en alvast bedankt,

Toho_NL.

P.s. m.b.t. het melden van "De weg vervolgen"... (dit is wat ze daadwerkelijk zegt): dit is echt irritant. Ik heb het nu zelf ook gehoord en ze zegt het bij elke straat die langer is dan een bepaald aantal meter. Ze zegt het in elk geval bij wegen die minstens 800 meter zijn (dat heb ik namelijk al gehad). Bij 250 zegt ze niks (zoals het hoort).

P.p.s. m.b.t. het melden van "Nu afslaan"... : dit klopt ook nog eens regelmatig niet. Ik weet dat ze het op zo'n 40 meter zegt, maar bij mij in de wijk zijn er nogal wat straten dicht op elkaar gebouwd. Ik krijg dan de melding dat ik af moet slaan, terwijl ik pas de volgende staat moet hebben. Kortom: wat mij betreft komt de optie weer terug en schakel ik het meteen uit!
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW (en de anderen natuurlijk),

Ik heb nog iets ontdekt m.b.t. de flitsinfo en de kortste route. Als je namelijk je routecriterium op Kort zet, dan doen werkt de flitsinfo niet (dit wisten we al). Als je daarna je routecriterium echter op Snel zet, dan werkt ie daarbij ook niet meer! Op een gegeven moment (ik weet niet na welk moment, want ik heb op zoveel toetsen lopen drukken) werkt het wel weer. De bug strekt zich dus verder uit dan hier in eerste instantie gemeld. Wellicht kun je dit ook nog doorgeven aan je tipgever ;)?
Als de bug zelf opgelost wordt hoef je je ook geen zorgen meer te maken over die tweede :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”