MO 5597

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Hier weer even wat van mijn kant:


IK heb beide zaken aangevinkt staan, flitspalen en POI.
Toen ik langs dat punt bij ToHo reed, had ik als keuze: snelste aanstaan. (heb ik in 99,9999999% van de tijd aanstaan).

Ik ken in Zevenaar wel een paal met rood licht en snelheid.
Zal straks wel even langs rijden.

Ik vind hoeveelheid gesproken info wel meevallen. Ik had de opmerking nu rechtsaf/linksaf slaan altijd al staan.
Wel valt me op dat er wel wat zinnen veranderd zijn.

Volgens mij was het in 5595SR u nadert de bestemming, bij mij thuis is het nu: bestemming over 200 meter.

Ik ben verder nog geen gekke dingen tegengekomen.

Ik kan me vergissen, maar heb het idee dat ik bij fileinfo in NL meer info lees dan voorheen.

Om dat te checken zou ik eigenlijk gelijktijdig met iemand met software 5595/5595sr files moeten vergelijken.

De vastlopers waar WS het over had, heb ik ook al eens gehad met 5595SR. Scherm valt uit en blijft dan staan in het opstartscherm met schremgroot logo C-IQ. Echter de navigatie ging wel door (althans ik kreeg wel de routemeldingen via de speaker horen.

Gisteren/vandaag nog niet veel gereden, dus nog niet echt objectief mening kunnen vormen, maar wat ik tot nu toe zie, ben ik niet ontevreden.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Zo daar ben ik weer.

Vele malen van schermen gewisseld, maar nog geen vastlopers.

Ben in Zevenaar van diverse kanten het kruispunt genaderd waar een flitspaal staat voor snelheid en rood licht.

Beide opties bij de infopunten stonden nog aan: melding van museum (meer info geeft wel aan 50 km)
Toen de optie voor points of interest uitgeschakeld: melding van stoplicht en bord 50
Toen beide opties uitgeschakeld : in totaal geen melding (zoals het ook hoort)

En toen beide opties weer aan, en toen....: Kreeg ik wel de juiste melding van stoplicht en bord 50 (en dus geen museumlogo ?????)


Kortom het wordt nog vreemder, of zou het iets zijn van een bepaald item/pictogram de eerste keer verkeerd geladen hebben. Nadat ik de POI's had uitgeschakeld laadt het systeem het juiste pictogram en als het dan later weer opgeroepen wordt staadt het in zijn geheugen/cache (o.i.d)

Nu ik thuis ben, bedenk ik nog weer de opties voor routekeuze te veranderen. Dit niet gedaan, stond nog steeds op snelste route.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Nog weer wat aanvullingen.

Het blijft verrassend :-(

Vanochtend alle flistpalen onderweg (5x) werden correct weergegeven. Snelheid als het snelheid was en rood licht als het een paal bij de oprit was.

Op de terugreis zag ik weer steeds een monument wanneer ik een flitspaal (=snelheid) passerde op de A12 bij Lunetten en tussen Bunnik en Driebergen.
De flitspalen (=rood licht) bij oprit Bunnik en Maarn werden ook weergegeven als monument.

Dus de infopunten voor Points_of_interest maar weer uitgezet.

Dan voor JW nog weer wat:
Vervolgens op de A12 bij Veenendaal gekozen voor de kortste route, om zo te checken wat er gebeurt op de A12 ter hoogte van Motel Arnhem.
100% zeker dat kortste route aanstond, want bij afrit Oosterbeek wou systeem dwars door Arnhem en Westervoort naar Duiven. Niet gedaan en gewoon doorrijden op de A12.
Bij Motel Arnhem kreeg ik vervolgens WEL de melding van de flitspaal waar je 100 km/u mag.

Ofwel bij mij met kortste route wel flitspaal melding.

Ondanks behoorlijk zappen onderweg van en naar Utrecht geen vastlopers en geen gekke dingen (op monument ipv flitser na).

Tot zover weer mijn bevindingen.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Vandaag weer wat gespeeld met de flitspalen.

Kom er 's middags langs 5 stuks, dus kan wat proberen met de instellingen.

Systeem stond snel: wel melding
Daarna op kortste route gezet: nu geen flitspaalmelding.
Daarna weer op snelste: weer geen melding.
Toen op secundaire wegen: weer geen melding.
Tenslotte weer terug op snel: wel weer gemeld.
Tussen de enerlaatste en laatste paal zit wel ruim 30 km, dus mogelijk dat systeem door de tijdsduur zichzelf ook "herstelt".


Verder valt me op dat als je de fileinfo opvraagt in de omgeving, dat de afstand tot de file niet echt klopt.
Ik dacht het gisteren ook te zien, maar heb daar toen geen aandacht aan besteed. Vanmorgen waren er (gelukkig nog steeds) geen weinig files voor 7.30 uur.

In Utrecht was het voor een file op de A12 bij De Meern iets van 50 km ??
Bij Ede gaf systeem aan dat het nog 3,5 km was naar de file op de A12 tussen Duiven en Zevenaar. Dat is echter nog zo'n 25 km. Na wat switchen tussen schermen staat een paar minuten later alles weer goed. Ook als ik kijk naar andere files en een beetje inschat hoever het zou zijn vanaf de plaats waar ik op dat moment rij.

Zal dit morgen in de gaten houden. Moet aaneinde van de middag nog naar Amstelveen en die kant uit zullen er wel wat files staan ivm Sail.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ook op de officieele MO5597 cd (welke ik vandaag mocht ontvangen) staat de oude usersinfo pdf welke van 2004 dateerd. Wel gemakkelijk dat de language software LS 5.2 eveneens op dezelfde cd te vinden is, scheelt weer een hoop zoeken naar ... waar is die $$$$$$ cd nou ook alweer.
Heb trouwens de sw ingelezen en een kleine proefrit gemaakt... Ziet er goed uit en de meldingen zijn vooralsnog niet storend. Uitzetten kan natuurlijk altijd met de volumeknop.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo 5597 gebruikers,

Ik heb dit draadje, alsmede enige andere info's nog eens een paar keer doorgelezen en wil proberen een korte samenvatting te maken van wat tot nu toe geconstateerd is. Met daarbij dus ook een paar vraagtekens, hopelijk kunnen jullie die invullen.

1) Het heeft er alle schijn van dat de MO 5597 die op dit moment rondgaat een voorlopige(?) versie is. Sommigen hebben een echt bedrukte versie, anderen een "engineering copy".
Dit brengt mij tot het voorstel om het topic toch te splitsen, en de discussie over de MO 5597 in een ander draadje te voeren dan die over de kaartupdates. Frits stelde dat ook al voor. Accoord?

2) Een echte bug is het (bijna altijd) ontbreken van de flitsinfo bij kortste route. Soms werkt dat wel, maar naar wat ik er tot nu toe van gelezen heb is dat alleen nadat er een boel met knoppen gevogeld is, niet bij de eerste inschakeling.
Klopt dit?

3) De "NL_ALERT_POINTS_OF_INTERESTS_IT" is door sommigen geactiveerd. Het lijkt er op dat deze activering verantwoordelijk is voor de POP-UP's met de Musea, die normaliter via de Merian vrij te schakelen zijn.
De vraag is onder welke omstandigheden die pop-up's komen:
a) Indien snelste route geactiveerd was bij het inschakelen?
b) Indien kortste route geactiveerd is?
c) Op enige moment nadat eerst kortste route geactiveerd geweest is en daarna weer naar snelste overgeschakeld is?
d) Komt die ook als de POI alert NIET geactiveerd is? Zoja, wanneer?

4) De optie activering "Nu Afslaan" is vervallen, deze komt nu altijd.
De meningen daarover zijn verdeeld, alleen voor ToHo is dit een onoverkomelijk punt.
Daarbij dient opgemerkt te worden dat zijn opmerking:
m.b.t. het melden van "Nu afslaan"... : dit klopt ook nog eens regelmatig niet. Ik weet dat ze het op zo'n 40 meter zegt, maar bij mij in de wijk zijn er nogal wat straten dicht op elkaar gebouwd. Ik krijg dan de melding dat ik af moet slaan, terwijl ik pas de volgende staat moet hebben
wellicht op een verkeerde perceptie berust.
Dit is bij de MO 5595 SW ook zo, en is ook zó bedoeld. De indicatie is niet: HIER Rechts (of links) maar geeft je zo'n 30-40 meter vóór de afslag de mogelijkheid om de nodige acties te ondernemen, dus richtingaanwijzer aan te zetten, af te remmen, zonodig terug te schakelen en je voor te bereiden op het insturen. En dat is de goede aanwijzing, je hebt er niks aan als je bij die afslag nog 50 km/u rijdt en dan te horen krijgt op die kruising: hier rechts :oops:
Gegeven het feit dat ToHo die aanwijzing overbodig vindt en kennelijk altijd op het scherm kijkt is door hem dan ook wel te zien waar die kruising dan precies ligt, op 0 Meter dus :)

Gaarne jullie op/aanmerkingen dan wel aanvullingen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik kan dit item niet opsplitsen (volgens mij), dus dat is graag een taak voor de sysop van dit forum.


Dan mijn aanvullingen:

Vraag 2: Niet echt duidelijk verder te definieren van wanneer wel en wanneer niet.
Ook bij vertrek vanuit huis gekozen voor kortste route en kreeg bij Arnhem de snelheidscamera wel in beeld.
Zal dit blijven monitoren.

Vraag 3: Als ik NL_ALERT_POINTS_OF_INTERESTS_IT ook geselecteerd hebt (samen met de flitsinfo), komt er bij snelheid, danwel snelheid+roodlicht het museum logo in beeld. In ieder geval bij de optie 'snelste route'. Echter ook niet altijd. Heb ook al aantal malen wel het juiste pictogrammetje gezien.
Als ik de NL_ALERT_POINTS_OF_INTERESTS_IT niet geselcteerd heb, krijg ik het museum niet.
Ook hier zal ik blijven monitoren.

Vraag 4: Op mij komt het niet overdreven over. Ik had dit in de 5595 (+5595SR) ook al aanstaan. Ik ervaar het niet als hinderlijk. Maar ben wel eens dat het in de 5595(SR) uit te schakelen was, waarom dan nu niet meer.


Dan heb ik nog punt 5: WIllem Bytes had het over vastlopers, ben ik nog steeds niet tegengekomen.

punt 6: de afstand tot aan de files klopt niet. Van de week op knooppunt Lunetten geeft de verkeersinfo een file aan bij Prins Clausplein en dat het op zo'n 100 km ligt. Vandaag ook weer bij Lunetten een melding van een file op de A50 Arnhem-> Oss bij Ewijk. Over 23km zou dat zijn.
Systeem plaatst de files wel op de volgorde van die km's, ofwel in de buurt van Utrecht stond die file van de A50 als eerste in beeld.
Wel kan het 10 minuten later zijn dat de afstanden weer goed zijn om dan even later weer verkeerd te zijn. Als de afstand tot de file verkeerd is, verandert de afstand tot de file niet. Vooral bij files op de A12 is dit door mij goed te zien, want ik rij zelf vanaf Utrecht tot Duiven over de A12. Ik kijk dan op het hectometerpaaltje (hou wel rekening met feit dat bij Veenendaal er plotseling 10 km bij op de hectometerpaaltjes is gekomen) en vergelijk dit met de afstand tot de file en dan schat ik zelf in hoever het is. Maar heb al diverse malen files gehad, die volgens de hectometerpaaltjes dan nog voorbij Den Haag zu moeten zijn (ofwel de file staat in de Noordzee).
Ik ben dit tegenkomen bij alle 4 de NL-tmczenders, dus dit is niet iets van één zender, duidelijk geval van verkeerd berekenen in de software van het OS.

Samenvattend voor mijzelf: als ik NL_ALERT_POINTS_OF_INTERESTS_IT uit heb staan, geen museummelding langs de weg. Verder rij ik 99% op snelste route, dus de bugs in dit onderdeel van infopunten zijn voor mij te dragen.

Ik val dus meer over de files en dan vooral de afstand tot de files. Omdat het nog steeds rustig op de weg is, nog niet zelf in file terecht gekomen, om dan even te zien welke info het dan oplevert.

Maar ik ben nog niet zover om te gaan downgraden.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo,

Even een update

Inmiddels heb ik de MO5597 nu vanaf de originele cd opnieuw ingespeeld en draaid het systeem weer zoals het hoort.

De gesproken aanwijzingen zijn voor mij geen probleem, daarbij opmerkend dat ik het "nu afslaan" in de vorige versie ook al aan had staan.

De vastlopers kunnen ontstaan bij het vaak achter elkaar op de map toets drukken in de schalen 50,100 en 200 meter daarboven heb ik geen last. Hoe lager de kaartschaal des te eerder de vastloper zich voordoet.
Waarschijnlijk komt dit voort uit de snellere opbouw van de kaarten bij een lage schaal, in combinatie met de map toets wordt dit dan fataal voor het geheugen.

Als je dit eenmaal weet is het vastlopen dus te voorkomen door bij het overschakelen van een splitscreen rustig de maptoets in te drukken en te wachten tot de opbouw klaar is om vervolgens een splitscreen verder te gaan.

Voor wat betreft de werkelijke afstand tot de files moet ik eerlijk bekennen dat het mij nog niet is opgevallen, maar zal het de komende tijd extra in de gaten houden.

Ook de flitsinfo met de kortste route wil ik nog nader onderzoeken waarom de ene keer wel en de andere keer niet
mogelijk heeft dit ook te maken met de gekozen kaartschaal .

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het idee dat de versie die ik heb (met originele opdruk) een betaversie is. Ook Jewuwa zegt dat de MO5597 nog niet uit is en men hem pas uitbrengt als de bugs verholpen zijn. Het lijkt mij dan ook dat deze versie nog niet de eindversie is die aan alle klanten geleverd zal worden.

Maar ja, dan komt de vraag: "Waarom hebben wij de software al wel gekregen?" Ik ben hier natuurlijk wel blij mee, want zo kan je een aantal dingen testen, maar waarom zouden ze mij daarvoor uitkiezen?? En waarom weet ik officieel van niks? Ik weet niet beter dan dat dit de eindversie is...

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. de wens om terugkeer van de optie van "Nu afslaan" bestaat nog steeds ;). Ik weet dat het ongeveer 40 meter voor een straat gezegd wordt, maar het blijft niet handig. Meestal kijk ik inderdaad even snel op het kaartje en weet ik wat ik moet doen. Zo werkt het prima (bij mij). Ik zou graag de reden willen weten waarom ze het nu standaard hebben gemaakt (daarmee bedoel ik: waarom het niet meer uit kan).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

ToHo: misschien zocht VDO wat beta-testers in NL zonder dit te melden. Ze kunnen dan wel mooi onze ervaringen meenemen in eindversie.

Dan nog wat ervaringen.

Als ik voordat ik wegrij/route kies de routekeuze op kortse heb staan blijven de flitspalen op traject Duiven-Utrecht en weer terug gewoon in beeld komen. Gisteren gecheckt 's morgens op weg naar werk en 's middags weer naar huis.


Dan nog wat over de afstand tot de files.

Kies je voor files op de route (jaja eindelijk staan er weer files op mijn route als ik er weer rij :-) )dan worden ze wel goed aangegeven op het scherm.
Kijk je dan weer in scherm files in de omgeving dan stonden ze wel verkeerd. Later waren de afstanden wel weer correct.

Daar ik navigatie nog steeds op kortste route had staan, heb ik niet echt gelet op Mieke, wat zij dan riep voor een afstand. Want bij diverse afritten wou ze me steeds binnendoor sturen.

Ik zal systeem weer op snelste route zetten en dan maandag/dinsdag weer checken wat de afstand tot de files doet.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ook van deze kant een paar bevindingen:

Betreft vanaf "originele cd met opdruk" geïnstalleerde versie 5597.

Als je in splitscreen de boorcomputer hebt geselecteerd en vervolgens ga je met de schaalindeling "spelen" vanaf 50m t/m 500m, dan reset het systeem zich spontaan. Na een minuutje of zo komt het opstartscherm terug en na de handelingen ok en vervolgen te hebben aangeklikt gaat de route verder. Oke, maar ... gedurende de systeemopstart heeft de navigatie eveneens "stilgestaan" met andere woorden, het systeem gaat zich weer opnieuw calibreren. Beetje slordig als je net een stad of dorp in rijdt en je weet absoluut de weg niet. Uiteindelijk kun je na ongeveer 5 minuten weer beschikken over een "goed"werkend systeem maar toch ......

Ook verschillende malen meegemaakt dat als het systeem opgestart is en je kijkt vervolgens of info en file's, alle opgesomde meldingen 2x voorkomen. Volkomen identiek dus.
Verder best wel tevreden met het behoud van de politiecontroles t.o.v. MO5595 SR.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Na het terugzetten van de MO5595 SR krijg je, zoals al vermeld, de melding van C-IQ. Weet iemand of dit eigenlijk verdwijnt als je een nieuwe code ingeeft (oftewel: als je een nieuw abonnement afsluit, is deze melding dan weg?)? Helaas kunnen we nog niet proberen wat er gebeurd als je teruggaat naar MO5597 (dan moet je een nieuwere versie hebben). Als ik het goed begrepen heb zou deze melding dan niet moeten verschijnen, toch?

Alvast bedankt,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Na het terugzetten van de MO5595 SR krijg je, zoals al vermeld, de melding van C-IQ. Weet iemand of dit eigenlijk verdwijnt als je een nieuwe code ingeeft (oftewel: als je een nieuw abonnement afsluit, is deze melding dan weg?)? Helaas kunnen we nog niet proberen wat er gebeurd als je teruggaat naar MO5597 (dan moet je een nieuwere versie hebben). Als ik het goed begrepen heb zou deze melding dan niet moeten verschijnen, toch?

Alvast bedankt,

Toho_NL.
Willem (WS) heeft daar iets over geschreven, en als ik me goed herinner was het antwoord: ja. Of dat ook geldt als je er een kleien content bijkoopt, dus een maandje flitsinfo Frankrijk of zo, dat weet ik niet.

Voorts heb ik niet gezien dat Willem, na het opnieuw inspelen van de 9.7 die pop-up nog krijgt, dus zou 'ie alleen optreden bij een downgrade. Anderzijds, diegenen die een workaround gedaan hebben via de 9.41 en weer terug naar de 9.5(SR) kregen 'm wel. Dus, Willem, hoe zit dat na het opnieuw inspelen van de 9.7?

Gene's verhaal doet de vraag opkomen of er een directe relatie is bij het vastlopen met het tweede split-screen, de computerinfo dus. Hoe is de ervaring van de anderen op dit punt?
Voorts de vraag aan Willem of het vastlopen bij snel gebruik van de Map-toets gebeurde als hij normaal wisselde van scherm, dan wel bij gebruik van die toets als hij uit een menu terug wilde keren naar de begeleidingsschermen.

En tot slot de vraag of er enige correlatie is te ontdekken met de soort A/B, dus een RC 5000 dan wel de 5400. Willem en ik gebruiken de eerste, hoe zit dat bij de anderen?
Reden voor m'n vraag is dat de wijze van teruggaan naar de begeleidingsmodus op een andere manier, met andere toetsen gebeurt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef:Willem (WS) heeft daar iets over geschreven, en als ik me goed herinner was het antwoord: ja. Of dat ook geldt als je er een kleien content bijkoopt, dus een maandje flitsinfo Frankrijk of zo, dat weet ik niet.
De melding verdwijnt zodra je een nieuwe code invoert.
Na de down-upgrade van MO5595<>MO5591 heb ik C-IQ winkelgids voor een jaar geactiveerd de melding was hierna verdwenen, De mogelijkheid bestaat dat wanneer je een kort content neemt hij alleen voor die periode zonder de melding komt.

JW schreef:Voorts heb ik niet gezien dat Willem, na het opnieuw inspelen van de 9.7 die pop-up nog krijgt, dus zou 'ie alleen optreden bij een downgrade. Anderzijds, diegenen die een workaround gedaan hebben via de 9.41 en weer terug naar de 9.5(SR) kregen 'm wel. Dus, Willem, hoe zit dat na het opnieuw inspelen van de 9.7?
Bij het opnieuw inspelen is de melding weg.
JW schreef:Gene's verhaal doet de vraag opkomen of er een directe relatie is bij het vastlopen met het tweede split-screen, de computerinfo dus. Hoe is de ervaring van de anderen op dit punt?
Voorts de vraag aan Willem of het vastlopen bij snel gebruik van de Map-toets gebeurde als hij normaal wisselde van scherm, dan wel bij gebruik van die toets als hij uit een menu terug wilde keren naar de begeleidingsschermen.
Het vastlopen onstaat bij een actieve begeleiding tijdens het rijden wanneer je in de kaartschaal 50-100 of 200 meter
zonder in een menu geweest te zijn te snel achtereen op de maptoets drukt.
Je wilt bv snel van map/boordcomputer naar map/begeleidingscherm hiervoor moet je dus een paar keer achter elkaar op de maptoets drukken wanneer je dit te snel doet loopt het systeem vast.
ik heb hetzelfde geprobeerd met de MO5595 in de schaal 100 meter en toen geen last van vastlopen.


Verder heb ik nog een vervelende bug gevonden

bij het opvragen van een POI's is de zoekfunctie niet actief.

Je zoekt bijvoorbeeld een tankstation in de omgeving wanneer je nu een keten bv Tango opgeeft komt hij toch met alle tankstations in de omgeving. en das niet leuk voor de portemonnee :oops:
dit geldt voor alle POI's .

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

En tot slot de vraag of er enige correlatie is te ontdekken met de soort A/B, dus een RC 5000 dan wel de 5400. Willem en ik gebruiken de eerste, hoe zit dat bij de anderen?
Reden voor m'n vraag is dat de wijze van teruggaan naar de begeleidingsmodus op een andere manier, met andere toetsen gebeurt.

Groet,
JW
Aan deze kant wordt de rc5400 gebruikt, bijna altijd in de houder gestoken.

Even nog een aanvulling voor Willem: Mijn systeem loopt na het spelen met de knoppen (zie een paar postings eerder) niet vast, integendeel, het systeem reset zichzelf en geeft na ongeveer 1 minuut het welkomstscherm enz, zodat je weer kunt gaan navigeren. Vastlopen in de trent van niets meer doen heb ik tot op heden nog niet meegemaakt met de nieuwe sw. (waar is een houten tafel waar ik kan afnokken... :wink: )
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik ben in bezit van de RC5400.

Dan het probleem met de fileinfo.

Zat weer wat te spelen op de terugweg, want het zat toch weervast bij Driebergen en verderop bij Maarsbergen. Daar moest weer zonodig een vrachtwagen via de berm zijn wagen in een greppel parkeren tbv statitieken van meneer Spee.

Wanneer ik de V-info kies via menu Info hetvolgende:
V-info op route: oke
V-info op pos.: oke
V-info op best.: oke

Dat werkt allemaal goed, maar toen ik koos voor V-info op best. ging het lichtje branden.

De bug zit in het programmeren van de favorieten-button.
Ik heb deze als volgt geprogrammeerd:
Kort -> V-info op route
Lang: -> V-info op pos.

Echter hier krijg ik de V-info op best. te zien
Vervolgens de toets hergeprogrammeerd in iets anders en daarna weer terug op V-info op pos.
Ook toen kreeg ik weer de V-info op best.

Mogelijk kan iemand dit ook nog even checken. Dan kan mogelijk dit probleem doorgegeven worden aan VDO.

Moet iemand zijn met de 5400-afstandsbediening, want ik meen gelezen te hebben dat de 5000 de favorieten-button niet heeft.

Vraagje: Bij V-info op de best. komen de files die op de route staan er uiteraard ook in voor. Echter de afstand tot deze files (die dus op mijn route voorkomen) is de werkelijke afstand en niet de afstand vanaf de bestemming. Dat hoort toch eigenlijk niet ?


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Frits,
Vraagje: Bij V-info op de best. komen de files die op de route staan er uiteraard ook in voor. Echter de afstand tot deze files (die dus op mijn route voorkomen) is de werkelijke afstand en niet de afstand vanaf de bestemming. Dat hoort toch eigenlijk niet ?
Inmiddels heb ik dus ook de MO 5597 ingespeeld, en dít doet 'ie wel goed, oftwel de afstand wordt weergegeven tot de plaats van bestemming. Dat kon ik met al die ellende vanmorgen makkelijk even checken.

Je "favorieten bug" kan ik niet reproduceren, ik heb die knop niet op m'n RC 5000 :cry:

Naar aanleiding van Willem's laatste postings:

Wat ik dus ook heb zijn vastlopers bij het schakelen tussen de kaartweergaves, in de bereiken 50, 100 en 200 meter. Bij 500 meter is er niks aan de hand, dan kan ik tussen de schermen wisselen.
Dit fenomeen treedt niet op als je wisselt terwijl je stilstaat, ik heb dat bij mij thuis voor de deur uitgeprobeerd, met een besteming ingegeven en begeleiding geactiveerd.

En ook bij mij werkt de zoekfunctie niet bij de C-IQ en Navteq POI's :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb ook een RC5400, maar heb wel MO5595 SR erop staan. Heb ff gekeken, maar ik kan niet instellen dat ik bij de favoriete functie (lang) V-info op bestemming wil. Deze functie wordt dus toegevoegd in de nieuwe software (MO5597). Das dus weer een nieuwe functie erbij die we ontdekt hebben.

Gene, heb jij niet ook een RC5400 én de MO5597? Zou jij dan kunnen testen of jij ook die fout hebt die Frits beschreven heeft?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Heb het inmiddels getest (op verzoek ToHo) :P , ik kan zijn fout niet genereren, dus voor mij is het vooralsnog een onbekende bug.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat wil zeggen dat als je dus als lange favoriet de V-info op bestemming neemt je ook daadwerkelijk die info krijgt en niet de V-info op positie? Dit kan je testen door apart naar die info te gaan en die te vergelijken met de andere info.

Toch vreemd dat Frits dan de enige zou zijn met die bug...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Mijn favoriet kort is geprogged als V-info op positie
favoriet lang als V-info op route.

Net diverse testen gedaan met info handmatig bekijken en via de favorieten. Ik kan geen afwijkingen vinden. Ook nog getest met andere varianten op kort en lang. En ook dan komt er te staan wat ik vraag. Dus nog steeds voor mij een raadsel.
De enigste afwijking tov van Frits is dat ik NIET gereden heb bij deze testen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

ToHo,

Even ter verduidelijking:
Ik kan ook niet kiezen uit verkeersinfo bestemming.

Wat ik kies is verkeersinfo in de omgeving. Echter wat ik dan te zien krijg als ik favoriet lang indruk is de verkeersinfo bestemming.


Ik zal morgenochtend ook even checken als ik wat anders op kort zet.
Ik heb volgens mij tot nu toe alleen met de lange-roetsindruk wat lopen veranderen, in de hoop dat het dan goed kwam.


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het probleem van de V-info (met de favorietenknop) diverse malen getest (met de MO5595 SR) en daar treedt het probleem niet op. Ik kan daar, bij de favorieten functie, kiezen uit V-info op positie en V-info op route. Ik krijg altijd de juiste info te zien daar (als ik op de favorietenknop druk). Niks vreemds aan te ontdekken.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

ToHo,

Zo was het ook met mijn 5595.

Nadat ik de 5597 erop gezet heb, nog steeds dezelfde keuzes, alleen als ik dan via de favoriet kies voor V-info op positie krijg ik de V-info op bestemmimg te zien.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Eerder in dit draadje werd gesuggereerd dat de in het bezit van een aantal onzer zijnde MO 5597 een beta-versie zou zijn of iets wat daar op lijkt.
Inmiddels heb ik uit zeer wel ingelichte bron vernomen dat dit niet het geval is, VDO brengt geen beta-versies uit op een originele CD. Uiteraard is het zo dat VDO de nu gesignaleerde problemen zeer serieus neemt en daarmee aan de gang gegaan is. Over het vervolg hierop kan ik niks melden, da's een kwestie van afwachten.
Speculeren staat een ieder vrij natuurlijk, dus of er een "SR" of een andere versie gaat komen, zoals met de MO 5076 gedaan werd toen de 5075 een serieuze bug bleek te bevatten, wie het weet mag het zeggen :wink:
Voorts heb ik vernomen dat de MO 5597 niet meegestuurd gaat worden met de kaart-updates die we binnenkort zullen ontvangen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”