MO 5597

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik mag het hopen :). Ik denk wel dat je gelijk hebt, maar wou het toch ff melden. Ik zit er trouwens serieus over te denken om de oude software er weer op te zetten (ondanks de vele goede verbeteringen), want de meldingen van "Nu afslaan" en "De weg vervolgen..." beginnen nu echt te irriteren. Je krijgt zo echt veel te veel info op je af. Bij de oude software had je daar gelukkig geen last van. De optie om dit weer uit te schakelen moet echt terugkomen. Nu maar hopen dat de goden mijn verzoek aan willen horen en mijn wens inwilligen.

Ook die bug met de flitsinfo is wel vervelend (maar daar valt nog overheen te komen).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik heb vanmiddag naar huis de diverse opties geprobeerd mbt routekeuzes, maar bij 5595SR geeft ie bij alle opties netjes de flitspalen weer.

Zoals JW het inmiddels zelf ook al weer geconstateerd heeft.

Ik rij nooit op de kortste route, dus zal ik het probleem niet tegenkomen na de software-update vanavond.

Mocht ik ook gek worden van die meldingen waar ToHo het over heeft, dan zien we wel weer of downgrade noodzakelijk is.


Frits


PS: Is het misschien handiger een nieuw topic te openen, puur over de OS 5597 ??
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb nog een aanpassing ontdekt. In het navigatiescherm zie je nu namelijk niet meer het €-symbool staan (dit is ook te zien op de screenshots die WS op pagina 2 van dit topic heeft geplaatst). Je kan dus niet meer in je scherm zien staan of je wel of geen tolwegen wilt gebruiken. Het vakje waar staat hoeveel satellieten je nu ontvangt is daardoor groter geworden.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. ik heb de titel van het topic aangepast, zodat duidelijker is dat het (ook) over MO5597 gaat.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ ToHo en Frits,

Toen ik net de 9.5 had heb ik een poosje geëxperimenteerd met die laatste aanwijzing, en ben tot de slotsom gekomen dat ik 'm een duidelijke toegevoegde waarde vind hebben.
Wat ik nu doe is simpelweg het algehele Navi-volume wat lager zetten als ik op bekend terrein rijd en waar ik de Navi voornamelijk gebruik om z'n TMC en dat volume weer wat hoger zet als ik echt precies wil navigeren in een onbekende stad of zo. Met die instellingen heb ik het beste van twee werelden en ik denk dan ook dat ik er helemaal geen last van heb dat er nu nog een aanwijzing bijgekomen is.

Als ik de nieuwe SW binnenkrijg zal ik 'm dus zeker wel installeren, al is het alleen al om dat Flex-Viapunt. Daarnaast is het tweede splitscreen beslist handig, zeker op wat langere trips.
Als ik in September door Frankrijk ga toeren zal ik zeker ook gebruik gaan maken van de sterk verbeterde "korte route" optie, ondanks het dan ontbreken van flitsinfo.

Ter overweging, ben benieuwd wat jullie uiteindelijk doen :wink:

Groet,
JW

P.S. Ik weet niet of een downgraden naar 9.5(SR) alle nieuwe instellingen weer ongedaan maakt, en omgekeerd, of alle oude instellingen weer terugkomen. Dat hangt er vanaf waar en hoe het in het systeem opgeslagen is. Je ziet het bijvoorbeeld ook met de downgrading naar 9.41 en vervolgens weer naar 9.5, dan krijg je die pop-up die er vroeger niet was. En de BPM SW 5.06(NL) op de 4150/4200RS is er ook niet af te poetsen...
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo

Na een aantal dagen met de nieuwe software te hebben rondgetoerd heb ik besloten terug te gaan naar de MO5595 en wel om de volgende reden:

Het systeem loopt regelmatig soms zelfs achterelkaar zodanig vast dat hij uitgaat en dan opnieuw opstart hierbij is hij dan totaal de weg kwijt en het duurt het soms minuten voor hij de goede weg weer oppakt ondanks het signaal van 6 tot 7 satellieten.
Met de eerdere software versie had het systeem veel sneller de juist positie opgepakt met behulp van de satellieten dan nu.

Ook is mij nu een paar keer overkomen dat het systeem volledig vast stond en alleen stoppen en het contact uitschakelen nog hielp.
Op deze manier ben je dus langere tijd verstoken van je navigatie waardoor je belangrijke aanwijzingen mist.

De vastlopers ontstonden meestal na een druk op de map toets van de afstandbediening bijvoorbeeld van map/begeleiding naar map/boordcomputer , in het begin alleen als ik te snel achterelkaar op de map toets drukte maar nu al bij 1 druk op de toets.
Ook tijdens een gewone begeleiding zonder het aanraken van een toets valt het systeem nu steeds vaker uit.

Helaas dus ondanks de mooie nieuwe opties is dit voor mij de reden om de oude MO5595 weer op het systeem te zetten. :cry:

De flitsinfo werkt bij mij op de korte route soms wel en soms niet.
Verder heb ik bij selecteren van beide infopunten dat erbij het voorbij rijden van een flitspaal een museum pop-up verschijnt ipv van snelheidswaarschuwing.

De extra aanwijzing heb ik totnogtoe niet als echt storend ondervonden maar vreemd is wel dat de optie aan en uitzetten nu afslaan uit het menu verdwenen is, als mede het euro symbool op de statusbalk.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Daar zijn we weer met de nieuwe software in de computer.

Er zit nu dus taalversie 0531 in (Staat in info scherm). Op de cd staat language 5.2 (??) Op de cd staan 2 mappen met talen (naast 0531 ook 0540). Krijg bijna idee dat ToHo toch een soort pre-release heeft.

Wegrijdend bij ToHo (via vuilverbranding) kreeg ik bij kruispunt neerboscheweg of zoiets (begin A73 ?) een pop-up met logo van een museum. Mogelijk door de activering van deze optie POI (in het zelfde scherm waar je de flits info moet activeren.

ToHo is bekend daar, dus die moet maar vertellen of op een 100m van dit kruispunt iets "ouds" staat.

Op weg naar huis valt me op:
- de dame spreekt het woord 100 iets anders uit dan in oude versie.
- Op de diverse splitsingen zegt ze nu vriendelijk: Alstublieft links (of rechts) houden. Ook bij de afrit 28 op de A12. Na gezegd te hebben dat ik afrit 28 moest nemen, op laatste moment weer: Alstublieft rechts houden.
- Volgens mij was de zin van: Neem afrit xx om de xxx te volgen ook iets anders. Zal morgen goed opletten en effe checken wat ze zegt. Mogelijk kan JW checken wat zijn systeem zegt..
- De melding: De hoofdweg volgen voor xxxx meter werd op de snelweg steeds gegeven na een splitsing o.i.d. Ook in Beuningen de melding. In Duiven echter niet onderaan de A12. Hier was het 1400 meter totdat ik rechtsaf moet om Duiven binnen te draaien. Ik ben de melding dus niet zo vaak tegengekomen als ToHo. Maar ik heb dan nog maar 50 km gereden. Hoewel vader ToHo zich daaraan irriteerde, vind ik het tot nu toe meevallen.
- In servicemenu volgt heel snel de info van de tmc-zender
- In tegenstelling tot ToHo vanmiddag schreef volgt de filemelding WEL 2x. Dit heeft daarna ToHo ook geconstateerd in eigen auto.
- Kaart vergeleken voor en na ugrade, maar geen verschil in detaillering kaart (mede gecheckt met ToHo)

Zo dat was het even voor dit moment.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Dat klinkt niet best, ik kan me voorstellen dat je 'm weer terug gaat zetten naar 9.5

Hopelijk lukt dat goed en zijn al je oude instellingen en mogelijkheden weer terug. En is dan toch ook die pop-up weer verdwenen die je had met de 9.41 work-around.
Jou kennende hou je ons daarover wel op de hoogte :wink:

Verder ben ik uiteraard benieuwd of ToHo tegen hetzelfde vastloop probleem gaat aanlopen, en of Frits dat ook gaat krijgen. Want die heeft 'm inmiddels ook op z'n systeem las ik net.

Inmiddels zal ik elders ook een seintje uitzetten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Nog een aanvulling met die via-flex punten:


Als ToHo een route koos naar Denemarken en dan een via-flexpunt kiezen in de buurt van Amsterdam, dan wordt de route wel herrekend, maar de route gaat absoluut niet richting Amsterdam.

Ofwel hoe ver mag een via-flexpunt afwijken avn de geplande route ?

WS: Jij schreef dat het wel werkte bij de Brennerpas, is dit soms maar een minimale afwijking ?

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

ritselaar schreef:Nog een aanvulling met die via-flex punten:


Als ToHo een route koos naar Denemarken en dan een via-flexpunt kiezen in de buurt van Amsterdam, dan wordt de route wel herrekend, maar de route gaat absoluut niet richting Amsterdam.

Ofwel hoe ver mag een via-flexpunt afwijken avn de geplande route ?

WS: Jij schreef dat het wel werkte bij de Brennerpas, is dit soms maar een minimale afwijking ?

Frits
Hallo Frits

Als ik de route ingeef naar Italië met als plaats Peschiera dan wordt de route via België-Luxemburg-Zwitserland-Italië gepland
Nadat ik in de buurt van de brenner (grofweg tussen Innsbruck en Brennero) een flexibel via punt opgeef gaat de route via de A61-A5-A8-brenner-Italië.
Dit werkt dus goed

Volgens mij zoekt het systeem na het ingeven van een flexibel routepunt de beste weg naar de bestemming het is dus geen echt via punt waarbij de locatie wordt aangedaan.
omdat Amsterdam vanuit zijn positie niet echt op de route naar Denemarken ligt zoekt hij de snelste weg in de buurt van het flexibel viapunt.

Ik heb het ook geprobeerd met de route vanuit de Maasvlakte naar Maassluis standaard gaat deze route via de veerboot Rozenburg-Maassluis, wanneer ik nu het flexibel viapunt Beneluxtunnel ingeef gaat de route keurig via de beneluxtunnel. Als ik in plaats van de Beneluxtunnel het flexibel viapunt Brienenoordbrug opgeef gaat de route toch via de beneluxtunnel omdat dit de meest logische route is.
JW schreef:Hopelijk lukt dat goed en zijn al je oude instellingen en mogelijkheden weer terug. En is dan toch ook die pop-up weer verdwenen die je had met de 9.41 work-around.
Jou kennende hou je ons daarover wel op de hoogte
Helaas zit er niets anders op, hedenavond was het helemaal mis het aanraken van een toets van de afstandbediening was al voldoende voor een systeem crash.
Het lijkt wel of het geheugen helemaal volzit en dat de minste aanvraag naar geheugen leidt tot de crash.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hallo allemaal,

Ook wij (mijn vader en ik) zitten erover te denken om de oude SW terug te zetten. Ondanks het feit dat er hele handige features bij komen, blijven we toch zitten met enkele problemen.

1. Zo krijg je, zoals Frits al zei, nog steeds een dubbele gesproken melding bij de files (gisteren geconstateerd met Via-TMC als TMC-zender).

2. De hoeveelheid aan begeleiding is enorm. Je krijgt nu dus vaak te horen dat je de weg moet vervolgen (inderdaad ook na een splitsing op de snelweg). Dit is echt téveel informatie. Ik zou dit liever als optie zien (zodat anderen het wel kunnen gebruiken, maar je ook kan kiezen voor minder info). We zeiden gister nog tegen elkaar dat als dit af fabriek zo zou zijn (met zoveel begeleiding dus) dat we hem waarschijnlijk niet gekocht hadden. Wij willen gewoon af en toe wat horen (alleen als het echt nodig is). VDO is (of was??) één van de weinigen die niet extreem veel zei. Systemen als Alpine e.d. daarentegen...

3. De optie "Nu afslaan" is verdwenen. Daardoor krijg je iedere keer te horen dat je nu moet afslaan, keren, etc. Dit is niet alleen vervelend, ik kan dat immers ook wel zien staan op mijn scherm, maar het klopt ook niet altijd. Zo ook in mijn woonwijk (waar ik natuurlijk de weg wel weet, maar het gaat om het principe). Daar liggen de straten wat dicht op elkaar en zegt het systeem op een gegeven moment dat ik nu linksaf moet slaan. Dit is dan echter de volgende straat pas...

4. Met als routecriterium "Kort" werkt de flitsinfo niet (dit is al bekend bij VDO, maar toch). Ook als je daarna teruggaat naar "Snel" werkt het niet. Na "iets" te doen (weet niet wat, maar het werkte wel ;)) deed ie het weer wel.

5. Soms krijg je inderdaad een melding van een POI terwijl het een flitskast betreft. @Ritselaar: er staat daar bij die kruising helemaal niets ouds. Er staat echter wel een flitspaal (waarover trouwens al vele rechtzaken gevoerd zijn). Ook bij jou is hier dus de melding verkeerd.

6. Het flexibele routepunt werkt niet naar behoren. Ik heb een beter voorbeeld om dit aan te geven dan dat ik tot nu toe gezegd heb. Plan maar eens een willekeurige route naar een Deense stad / plaats (kan alleen als je dusdanig in Nederland woont dat ie je via Oldenzaal de grens met Duitsland laat passeren). Als ik vervolgens in wil geven dat ik via Groningen --> Bremen wil rijden (door het flexibele routepunt bij Groningen neer te leggen) dan verandert ie niks aan de route. Dat is vreemd, want je kunt wel degelijk zo, zonder al te ver om te rijden, rijden.
Ook is het niet mogelijk om vanuit mijn huis naar Amsterdam te gaan zonder over de A30 te rijden en wel de A12 te pakken. Standaard word je over de A30 gestuurd, maar dat wil ik niet omdat je dan vast staat bij de aansluiting op de A1. Ik geef dus een route in naar Amsterdam en ga vervolgens met de scrollfunctie naar Utrecht (waar de A12 en de A2 lopen). Als ik dat als flexibel routepunt selecteer zou ik verwachten dat ik keurig, zoals ik wil, over de A12 --> A2 gestuurd wordt. Dit is echter niet het geval. Ik wordt gewoon over de A30 gestuurd. Neem ik echter Rotterdam als flexibel routepunt (had dit gewoon ff getest om te zien wat er gebeurt), dan wordt ik over de A15 --> A2 gestuurd. Ik vind dit jammer, want nu moet je dus toch (als je echt zeker daarlangs wil) een vast viapunt nemen. Maar dan zie je dus weer niet hoe laat je in Amsterdam bent.....

Tot zover, ongeveer, onze overwegingen. Van vastlopers zoals WS heb ik gelukkig totaal geen last (wat niet is kan nog komen???). Mochten we definitief de MO5595SR terug zetten, dan laat ik weten hoe die ging en wat voor "nieuwe problemen" dit met zich mee brengt.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Inmiddels heb ik vandaag ook via de post de DVD 2005/06 van Navteq mogen ontvangen :). Ik kan hem dus nog mooi ff meenemen op vakantie (weliswaar geen lange, maar toch ;)). Ben echt blij met de service zo van VDO Dayton. Mocht er gekeken moeten worden naar iets (of iets nu wel aanwezig is ofzo), dan hoor ik het wel. Het kan zijn dat het ff duurt i.v.m. mijn vakantie.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Even proberen een paar punten duidelijk te krijgen.

ToHo schreef en ook Frits en Willem hadden het hier over:
5. Soms krijg je inderdaad een melding van een POI terwijl het een flitskast betreft. @Ritselaar: er staat daar bij die kruising helemaal niets ouds. Er staat echter wel een flitspaal (waarover trouwens al vele rechtzaken gevoerd zijn). Ook bij jou is hier dus de melding verkeerd.
Treedt deze situatie altijd op of alleen als je de optie korte route aan gehad had en weer teruggegaan was naar snelle route? Ik vermoed dat dit met elkaar te maken heeft.
Overigens is die "Museum pop-up" een mij bekend fenomeen toen ik de Merian een poosje tot m'n beschikking had. Want dáár is 'ie aan gekoppeld.

ToHo schreef:
2. De hoeveelheid aan begeleiding is enorm. Je krijgt nu dus vaak te horen dat je de weg moet vervolgen (inderdaad ook na een splitsing op de snelweg). Dit is echt téveel informatie.
Niet alleen deze SW heeft dat, de 5700 heeft precies hetzelfde. Incl. het niet uit kunnen zetten van "nu afslaan".

Frits schreef:
Er zit nu dus taalversie 0531 in (Staat in info scherm). Op de cd staat language 5.2 (??) Op de cd staan 2 mappen met talen (naast 0531 ook 0540). Krijg bijna idee dat ToHo toch een soort pre-release heeft.
Op de CD staan twee SW versies, geschikt voor de 5500 dan wel de 5700. Door HW herkenning wordt de van toepassing zijnde SW geladen in het systeem.
Ik vermoed dan ook dat die twee mappen voor de onderscheidelijke systemen zijn.

ToHo schreef:
1. Zo krijg je, zoals Frits al zei, nog steeds een dubbele gesproken melding bij de files (gisteren geconstateerd met Via-TMC als TMC-zender).
Dat wordt er dus met de downgrading niet beter op.
Wat wel interessant is te weten of het hangen blijven van oude files, zoals in eerste instantie Frits meemaakte niet meer optreedt. Want dit was een van de bugfixes zoals ik meegekregen heb.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,
Treedt deze situatie altijd op of alleen als je de optie korte route aan gehad had en weer teruggegaan was naar snelle route? Ik vermoed dat dit met elkaar te maken heeft.
Overigens is die "Museum pop-up" een mij bekend fenomeen toen ik de Merian een poosje tot m'n beschikking had. Want dáár is 'ie aan gekoppeld.
Deze situatie treedt niet altijd op. Frits heeft, voor zover ik begrepen heb, niet het routecriterium "Kort" gebruikt / aangezet, dus daar kan het niet aan liggen. Waar het misschien aan kan liggen is dat die paal waar ik en Frits de melding kregen een paal is die zowel snelheid als roodlicht controleert. Misschien dat hem hierin het probleem zit? Ik ben tot op heden nog geen andere tegengekomen die ook op beide controleert, dus kan er verder niks van zeggen (misschien zit het hem hier dus niet in). Ik heb alleen maar Navteq (+TMC) en de flitsinfo Europa vrijgeschakeld. De Merian enzo dus niet (het is dus geen conflict met die vrijschakeling ofzo).
Niet alleen deze SW heeft dat, de 5700 heeft precies hetzelfde. Incl. het niet uit kunnen zetten van "nu afslaan".
Je hebt inderdaad gelijk dat ook de MS5700 het niet uit kan zetten. Ik vind dit echt een achteruitgang. Fantom heeft ook een MS5700 (als ik het goed heb begrepen) en die moest ook "wennen" aan de hoeveelheid info die je krijgt. Hopelijk wordt dit nog een keer teruggedraaid / als optie gemaakt.
Op de CD staan twee SW versies, geschikt voor de 5500 dan wel de 5700. Door HW herkenning wordt de van toepassing zijnde SW geladen in het systeem.
Ik vermoed dan ook dat die twee mappen voor de onderscheidelijke systemen zijn.
Dat wat jij oppert zou kunnen, maar waarom zou men op de software CD van de MS5400 / MS5500 / MS5510 talen zetten voor de MS5700? Deze software kan daarvoor namelijk niet gebruikt worden. Beetje vreemd dat er dan ook talen op zouden staan voor de MS5700 (zeg niet dat het niet zo is, maar het lijkt me wel vreemd).
Dat wordt er dus met de downgrading niet beter op.
Met een downgrade los je het inderdaad niet op, die dubbele meldingen via TMC. Echter, met de nieuwe software is het ook niet opgelost en dat is dus geen reden om toch de MO5597 erop te houden.

Inmiddels hebben we trouwens de MO5595SR teruggezet. Je krijgt nu wel die melding van de content die je weg moet klikken (het bekende probleem met de downgrade...).

Tot zover even mijn reactie :),

Toho_NL.

P.s. zijn er nog situaties die gecheckt moeten worden op de nieuwe Navteq DVD?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW,


Op de CD staan twee SW versies, geschikt voor de 5500 dan wel de 5700. Door HW herkenning wordt de van toepassing zijnde SW geladen in het systeem.
Ik vermoed dan ook dat die twee mappen voor de onderscheidelijke systemen zijn.
Dat wat jij oppert zou kunnen, maar waarom zou men op de software CD van de MS5400 / MS5500 / MS5510 talen zetten voor de MS5700? Deze software kan daarvoor namelijk niet gebruikt worden. Beetje vreemd dat er dan ook talen op zouden staan voor de MS5700 (zeg niet dat het niet zo is, maar het lijkt me wel vreemd).


Toho_NL.
Staat er op die CD alleen MO 5597? Of staat er ook op MO 5611 of iets dergelijks? Die laatste is de 1.1 SW versie bestemd voor de MS 5700, en daarin staat die tweede taalmap naar ik veronderstel.
VDO gebruikt, zoals Philips dat vroeger al deed gewoon één CD en zet daar meerdere SW versies op. Door HW herkenning wordt dan de goede geladen. Simpel en het spaart kosten.
Voorbeeld is de MO 5595(SR), die kun je zowel in de 5400 als in de 5500 laden, de herkenning doet z'n werk wel :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Op die CD staat inderdaad alleen maar MO5597. Daarom vroeg ik me ook af of het wel zo kon zijn dat het voor de MS5700 is. Maar misschien zet men die talen er vast op om er straks een andere software (die voor de MS5600 / MS5700) bij te zetten ofzo...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Op die CD staat inderdaad alleen maar MO5597. Daarom vroeg ik me ook af of het wel zo kon zijn dat het voor de MS5700 is. Maar misschien zet men die talen er vast op om er straks een andere software (die voor de MS5600 / MS5700) bij te zetten ofzo...

Groetjes,

Toho_NL.
Merkwaardig, op Willem's CD staat wel ook MO 5611 vermeld.
Het zou interessant zijn om die twee even met elkaar te vergelijken, qua totale omvang wel te verstaan :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik zal de CD er eens bij gaan halen. Zal dan de grootte eens opzoeken. Je hoort nog van me.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Deze situatie treedt niet altijd op. Frits heeft, voor zover ik begrepen heb, niet het routecriterium "Kort" gebruikt / aangezet, dus daar kan het niet aan liggen. Waar het misschien aan kan liggen is dat die paal waar ik en Frits de melding kregen een paal is die zowel snelheid als roodlicht controleert. Misschien dat hem hierin het probleem zit? Ik ben tot op heden nog geen andere tegengekomen die ook op beide controleert, dus kan er verder niks van zeggen (misschien zit het hem hier dus niet in). Ik heb alleen maar Navteq (+TMC) en de flitsinfo Europa vrijgeschakeld. De Merian enzo dus niet (het is dus geen conflict met die vrijschakeling ofzo).
Ik ben langs een paal gereden met alleen snelheid en kreeg toen ook de museum pop-up, pas na het uitschakelen van de optie points of interest kreeg ik wel de flitswaarschuwing ook als ik daarna de beide optie's weer aanzette kreeg ik de juiste pop-up bij de zelfde paal, nadat het systeem uitgestaan had en ik opnieuw langs dezelfde paal reed kreeg ik weer de museum pop-up.

Ik heb vandaag de MO5595 geladen en zit dan inderdaad weer met dezelfde foutmeldingen van voor de upgrade zijnde

- Geen flitsinfo
- Het niet kunnen selecteren van een melding in de verkeersinfo op de kaart (driehoekje met melding selecteren resulteert in het direct terug gaan naar de beginpositie
- de oude melding van C-IQ content is ook weer terug

Het vastlopen van het systeem met software MO5597 onstaat vooral met de kaartschaal 50-100-200 meter
tijdens een actieve begeleiding en na het te snel op de map toets te drukken, kennelijk kan het syteem de informatie stroom op dat moment niet meer aan.
Waarschijnlijk heeft de MS5700 hiervan geen last omdat deze een groter geheugen heeft.

Jammer is dat het systeem bij een update niet alle oude info wist (op het adresboek en de C-IQ codes na dan)
misschien dat dan de problemen met het vastlopen verholpen zijn.

Na de downgrade heb ik de fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw de MO5597 geladen (ik geef niet zo gauw op)
eens kijken of dit verbetering geeft?

groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW, Toho

De totale omvang van de cd is 150 MB
gevolgd door drie mappen
-C-IQ info
-User manuals
-V_3

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Heb net ff gecheckt en de MO5597 die ik heb is ook ongeveer 150 MB groot. Waar haal jij dan vandaan dat het ook voor de MS5700 is? Op de CD die ik heb staat het in elk geval niet op het label (maar misschien kan ik het ergens anders uit afleiden?).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb inmiddels begrepen van Jewuwa dat de MO5597 nog niet uit is maar nog in beta is??? Dat maakte ik op uit het Duitse forum waar hij een berichtje plaatste. Kan iemand die bevestigen / ontkrachten? Het mooie is dan wel dat de bugs er nog uit gehaald kunnen worden (en er nog wat dingen aangepast zouden kunnen worden (in o.a. de hoeveelheid info ;))).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Toho

Zoals je weet heb ik niet de originele cd en hierop staat met stift MO5597 en MO5611
voor de rest zou ik niet weten welke mapppen het onderscheid maken tussen de MS5500 en MS5700.


Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

WS schreef:Hallo JW, Toho

De totale omvang van de cd is 150 MB
gevolgd door drie mappen
-C-IQ info
-User manuals
-V_3

groet
Willem.
Kun je die inzien?

En dat je eerder schreef:
Na de downgrade heb ik de fabrieksinstellingen terug gezet en opnieuw de MO5597 geladen (ik geef niet zo gauw op)
eens kijken of dit verbetering geeft?

verbaast me niet. :Yes: Wat heet, het zou me verbaasd hebben als je het wel opgegeven had :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De manuals op mijn CD zijn die bij de MO5595 (SR) horen. Helaas dus nog geen nieuwe manual op mijn CD.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Bij mij staan ook alleen de manuals van de MO5595

groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “C-IQ zaken”