Zomer checkup

Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Zomer checkup

Bericht door Gentry »

[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

"Er wordt gecheckt welke wegenkaart u gebruikt. Jaarlijks verandert ca 15% van het wegennet, dus een up-to-date wegenkaart is erg belangrijk voor het juist functioneren van uw systeem. U ontvangt een advies over de wegenkaart mogelijkheden."

Flauw hoor, dan kunnen ze toch ook meteen de nieuwste wegenkaart toevoegen! Alle verdere up-dates heb ik al uitgevoerd, maar ach het is een leuk voor de mensen die 'm niet durven up-date of waarbij het niet is gelukt! ik zelf denk niet dat ik 'm zal opsturen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Flauw hoor, dan kunnen ze toch ook meteen de nieuwste wegenkaart toevoegen! Alle verdere up-dates heb ik al uitgevoerd, maar ach het is een leuk voor de mensen die 'm niet durven up-date of waarbij het niet is gelukt! ik zelf denk niet dat ik 'm zal opsturen!
Het komt me voor dat jouw reactie een beetje flauw is ipv de actie die VDODayton hier onderneemt
Ik denk dat je je terecht realiseert dat slechts een heel klein percentage van de gebruikers in staat of in de gelegenheid is om nieuwe software in te spelen. En degenen die wel in die omstandigheden verkeren grijpen er nog regelmatig naast zoals de reacties op dit forum laten zien.
Bovendien is de wijze van uitvoering met het toezenden van een speciale verpakking etc van een zeer acceptabel niveau.

En het is inderdaad mogelijk om de nieuwste wegenkaart toe te voegen hoewel ook jij zult begrijpen dat eea een bepaalde prijs heeft. Jij zult ook vast niet tegen een eventuele werkgever zeggen dat ze je loon van de afgelopen maand niet hoeven over te maken. Filantropie heeft zo z'n grenzen.

Wat veel interessanter is lijkt mij het te ontvangen advies over die nieuwe kaarten. Er is nog niets op de markt, of aangekondigd. Ik ben benieuwd wat daar uit rolt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Barttes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jun 2007 00:00

Bericht door Barttes »

:oops: sorry, het was ook maar een geintje, natuurlijk begrijp ik dat zo'n nieuwe wegenkaart (veel) geld kost!

Verder ben ik het ook met je eens dat de manier van versturen enzo heel erg goed geregeld zijn (een antwoordnummer kost niet niks)! Mijn oom heeft ook een 2050 en ik zal hem zeker adviseren deze op te sturen! Dan kan ik meteen even nagaan wat er qua advies over de nieuwe kaart gegeven wordt! :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Slimme actie van VDO om wat zaken recht te zetten!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Wellicht een aktie om inderdaad de software te updaten voor mensen die dat niet durven. Hiermee voorkom je in ieder geval veel "reparaties" ingeval het thuis mis gaat.
Ik ben in dit verband benieuwd of er dan gelijk de nieuwste sw ingezet wordt welke voor de 2050 en 3000 op het punt staat uit te komen. Daarin zitten nl de door VDO gememoreerde verbeteringen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
LEON4V6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2004 14:50

Bericht door LEON4V6 »

Kijk dat is nu top zo'n aktie .

Gelijk verstuurd dus ben benieuwd wanneer ik de verpaking thuis krijg .

En een compliment aan de site ,dat jullie dit erop zetten :thumbsup: anders was ik er nooit achter gekomen ,dus bedankt bij deze

De update's had ik zelf nog nooit gedaan voor de 2010 dus vind dit een zeer geslaagde aktie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Bericht door Ibor »

Volgens wat ik begrijp van de site, komt er sowieso splinternieuwe software op, immers het aantal skins wordt fors uitgebreid.
Heb de verpakking onmiddelijk aangevraagd en laat de professionals mijn 2010 maar eens controleren of de laatste sw update wel goed op z'n plek is gekomen.

Prima actie!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

Zijn er inmiddels medegebruikers die van de zomercheck-up gebruik gemaakt hebben? Zo ja, heb je inmiddels het opgestuurde apparaat terugontvangen? Kortom, wat zijn jullie eerste ervaringen?

Groet,

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Checkup met korting voor kaart

Bericht door Boekbros »

Vandaag mijn MS2010 teruggekregen. Netjes bijgewerkt met de nieuwste kleuren. Leuk. De begeleidende brief belooft een korting van 15 euro op de aanschaf van een nieuwe kaart, die NU bij uw leverancier te koop is of op www.vdodayton-shop.com.
Ik heb even op de site gekeken, maar daar stond geen nieuwe kaart!!
Ik heb daarop een e-mail verzonden met de vraag wanneer die komt, want de actie startte toch al op 1 juli!
Wordt vervolgd....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
LEON4V6
Junior Member
Junior Member
Berichten: 34
Lid geworden op: 06 apr 2004 14:50

Bericht door LEON4V6 »

Vandaag ook mijn 2010 weer terug gekregen -eerste indruk (nog niet gebruikt alleen even aangezet ) meer kleuren ,een opstart balkje -en volgens mij is hij sneller -privacy knop erop om oude adressen te wissen

en een kortingsbon

ik vind het een zeer geslaagde aktie van VDO :geluk: (ook dat ik hem weer terug heb ,heeft nog geen week geduurd met heen sturen en weer terug krijgen :thumbsup:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

Inmiddels mijn apparaat (ms 20100) terugontvangen, met kortingsbon van €15,00 voor Navteq detail Europa (dvd of 2 GB SD) 2008. Op http://www.vdodayton-shop.com echter, wordt voor dit type apparaat gemeld dat er geen kaarten beschikbaar zijn.
Merkwaardig, in de begeleidende brief wordt gesteld dat "vanaf heden" een nieuwere wegenkaart beschikbaar is.

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mullertjes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2006 19:45

Wel of niet zomer checkup ????

Bericht door mullertjes »

Hallo forumleden.
Met veel belangstelling jullie ervaringen van de checkup gevolgd.
Mijn systeem, MS 2010, werkt prima en is voorzien van update 3.
Is het toch raadzaam om het toestel dan alsnog op te sturen voor checkup ????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Re: Wel of niet zomer checkup ????

Bericht door Bessie »

mullertjes schreef:Hallo forumleden.
Met veel belangstelling jullie ervaringen van de checkup gevolgd.
Mijn systeem, MS 2010, werkt prima en is voorzien van update 3.
Is het toch raadzaam om het toestel dan alsnog op te sturen voor checkup ????
Update-technisch gezien niet, maar voor die kortingsbon van 15,00 € wellicht wel :lol: .
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Goeie tip :Yes:
Gewoon doen dus.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Zomer checkup: wat een service

Bericht door Ibor »

Mijn ervaring met het helpdeskteam is fantastisch goed:

MS 2010 ingestuurd MET een probleem (waarschijnlijk eu1map in intern geheugen kaduk), waardoor de MS 2010 geen "basiskaart" meer zag en vroeg om de kaart te laden.

Gisteren MS2010 retour ontvangen (binnen 4 dagen :D ), helaas "voorzien" van hetzelfde probleem :Wall:
Hedenmorgen gebeld met helpdesk, (ik was in de buurt van Eindhoven); kon gelijk langskomen.

Men kon op lokatie het probleem niet direct verhelpen, dus werd het apparaat direct omgeruild :D

Hulde voor de snelle en klantvriendelijke actie 8)

Overigens, de knop SYSTEEM MENU laat nu de volgende gegevens zien:

Serie MS2000
Platform Windows CE 5.0
Systeem 3.3 (dit was bij mij 3.2)
Datum 2006/06/20 (dit was bij mij 2006/05/17)

GUI A21-070112r1
NavSW 3.87
Kaart 111Europ

N.B.: locatie van de helpdesk in Eindhoven was even lastig te vinden zonder m'n navi :roll:
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SRG
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2007 14:34

Bericht door SRG »

Ik zag het helaas wat aan de late kant, maar heb deze week toch een verzenddoos aangevraagd. Ik wil na volgend weekend op vakantie. Zou het nog lukken als ik hem opstuur?

Het liefst wil ik natuurlijk de nieuwste versie erop, maar niet met het risico dat ik zonder op vakantie moet....

Iemand een idee wat de doorlooptijd is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bessie
Senior Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 14 jan 2007 18:43

Bericht door Bessie »

SRG schreef: (...) Iemand een idee wat de doorlooptijd is?
Er is een aantal forumleden in dit draadje die hun PNA binnen een week retour hadden, zoals je bovenstaand kunt lezen.
Gezien de krappe tijdspanne in jouw geval zou ik er eerst even een belletje aan wagen :idea: .

Grüßen,
Bessie
[size=75]RNS 510 in VW Passat Variant R36[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Bericht door Ibor »

SRG schreef:Ik zag het helaas wat aan de late kant, maar heb deze week toch een verzenddoos aangevraagd. Ik wil na volgend weekend op vakantie. Zou het nog lukken als ik hem opstuur?

Het liefst wil ik natuurlijk de nieuwste versie erop, maar niet met het risico dat ik zonder op vakantie moet....

Iemand een idee wat de doorlooptijd is?
Volg Betsy's advies: even bellen met Servicepunt Eindhoven en overleggen. Er zit een welwillend team, misschien kun je erm wel langs en op wachten......
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

Boekbros,

heb jij al antwoord op jouw e-mail naar VdoDayton m.b.t. de aangekondigde nieuwe(re) kaarten (Navteq 2008)?

Groet,

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Bericht door Boekbros »

Helaas, helaas, ik heb nog niets gehoord. Anderen misschien?
Als ik de link op mijn vorige post aanklik gebeurt er dit:

An error occurred during processing.
Information about this error is available under the number listed below in the log file on the server.

Bei der Bearbeitung ist ein Fehler aufgetreten.
Die Details zu diesem Fehler wurden mit der unten genannter Nummmer in der Protokolldatei auf dem Server hinterlegt.

MissingConfigSection:46950BAE-7ED7-064D-AF1A-0A540A0A63A6


Wat is dat nou weer????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Bericht door jgs »

jgs schreef:Inmiddels mijn apparaat (ms 20100) terugontvangen, met kortingsbon van €15,00 voor Navteq detail Europa (dvd of 2 GB SD) 2008. Op http://www.vdodayton-shop.com echter, wordt voor dit type apparaat gemeld dat er geen kaarten beschikbaar zijn.
Merkwaardig, in de begeleidende brief wordt gesteld dat "vanaf heden" een nieuwere wegenkaart beschikbaar is.

jgs
Zijn er inmiddels meer medegebruikers met dit "probleem" geconfronteerd?

Groet,

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Boekbros
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 jul 2006 09:36

Nieuwekaartensoftware een sof??

Bericht door Boekbros »

De 'shop-site' is weer bereikbaar, maar helaas: geen nieuwe kaart van Europa. Ook heb ik nog steeds geen anrtwoord op mijn e-mail gekregen. Bij alle lof die VDO af en toe krijgt nu een misser???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jgs
Starting Member
Starting Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 25 jul 2006 12:08

Re: Nieuwekaartensoftware een sof??

Bericht door jgs »

Boekbros schreef:De 'shop-site' is weer bereikbaar, maar helaas: geen nieuwe kaart van Europa. Ook heb ik nog steeds geen anrtwoord op mijn e-mail gekregen. Bij alle lof die VDO af en toe krijgt nu een misser???
Is er al iemand in geslaagd om de "Navteq 2008 Europa"-kaart op SD of DVD te traceren?

jgs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er is een update gepland voor deze kaarten in het late najaar van 2007. Dan is de software 12 maanden oud nl. Dus lijkt het me weinig zinvol om nu reeds op de uitkijk te staan of om te vragen of anderen dit hebben gezien.
Kijk elke avond voor je naar bed gaat nog gauw even zelf op www.vdodayton-shop.com :wink: Dan ben je de eerste :idea:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”