Brijg bluetooth GPS-ontvanger niet aan de praat

Software zoals Navfree, Navigator, TomTom en andere, geschikt voor smartphones, tablets, laptops en Pda's/Pim's
sanderh
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2007 09:41

Brijg bluetooth GPS-ontvanger niet aan de praat

Bericht door sanderh »

Heb inmiddels windows mobile 6 en TomTom 6 op mijn Qtek 9000 PDA staan. Bij de blue tooth instellingen heb ik mijn separaat aangeschafte Qtrek Blue GPS-S3 ingesteld. Aldaar kon ik een vinkje zetten bij Serial Port wat ik dan ook maar aangevinkt heb. Bij het opstarten van TomTom 6 ben ik naar de instellingen gegaan aangezien TomTom niet direct mijn GPS vindt. Bij wijzig voorkeuren kun je kiezen voor 'Toon GPS-status'. Hier heb ik gekozen voor 'Andere Bluetooth GPS-ontvanger'. Ik krijg vervolgens de melding Maak een Bluetooth-verbinding tussen uw Bluetooth GPS-ontvanger en uw apparaat. Raadpleeg voor meer informatie de documentatie van uw GPS-ontvanger en uw apparaat. Ik kan vervolgens op 'Doorgaan klikken'. Vervolgens krijg ik een volgend menu te zien waarin ik niet weet wat ik moet doen:

GPS in verbonden met:
QCT Data Interface
Serial Cable on COM1:
COM7:
RIL on COM6:
Infrared Port
Iron COM3:

Heb ze allemaal geprobeerd en kom bij allemaal in een of ander menu genaamd 'GPS-status'. Hier staan wat balken, rechts 2 rondjes met wat stippen erin en W 000000 S 0.00000 0 0kmh.
Ik kan dan kiezen voor 'OK' of 'Stel in'. Bij 'OK' ga ik terug naar het TomTom scherm met de melding 'Geen GPS-apparaat!'. Bij 'Stel in' kan ik opnieuw weer kiezen wat voor GPS-ontvanger ik heb. (Ik neem aan dat ik daar sowieso moet kiezen voor 'Andere Blue Tooth GPS-ontvanger' en kom dan weer in menu:

GPS in verbonden met:
QCT Data Interface
Serial Cable on COM1:
COM7:
RIL on COM6:
Infrared Port
Iron COM3:

Al met al krijg ik de ontvanger op een of andere manier niet aan de praat. Iemand een idee wat er fout gaat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Bericht door kobus1960 »

Stel het Bluetooth systeem van je PDA even zo in dat ie connecting with other devices toestaat, vinkje dus.
Voorts dat die andere devices toestemming van je PDA moeten hebben. 4 x 0 wordt automatisch wachtwoord.
En als dat gebeurd is, in het wachtwoordmenu deze device altijd toestemming geven voor verbinding.
Check ook even of je PDA zichtbaar is voor andere devices, kan je na deze handelingen weer uitzetten.
Je moet de GPS dus 1 x koppelen met je PDA en daarna gaat dat vanzelf.
Hierna je GPS aanzetten en je PDA laten zoeken naar toebehoren, WW intikken en klaar.

In je TomTom GPS status kan je de keuze maken, in het menu kies je voor andere GPS.
Hierna zie je als het goed is 8) 2 x Bluetooth on serial staan.
Even proberen, 1 van deze 2 werkt (als het goed is)
Ik ben dagen bezig geweest met mijn HP, ergens deze manier gelezen en dat werkte.
Merk GPS doet er niet zo toe, en zijn er veel die alleen op deze manier aan de gang te krijgen zijn.
De mijne is een Adapt.

De menuvolgorde van je Qtek zal allicht afwijken van HP, maar principe is hetzelfde.

Na deze handelingen wordt je BT van je PDA zelfs uitgeschakeld als je TomTom uitschakeld. En andersom.

Zo werkt een HP, geen Qtek inderdaad, maar wel een poging waard.

Succes :D
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • rood cd symbool en een gps ontvanger symbool die altijd op rood staat
    door Miesjel1975 » 05 jul 2016 21:18 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 421
  • rns 510 bluetooth
    door janvb » 28 jul 2014 10:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1209
  • bluetooth
    door freebird » 16 feb 2017 11:05 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 687
  • bluetooth avic 9210bt
    door renez » 11 okt 2015 11:45 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 572
  • Bluetooth blijft op off staan DNX7170DABS
    door Michel1983 » 19 jul 2018 12:28 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 376
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 655
  • Zenec NC 37110 koppelen met Bluetooth zendertje
    door pehvanderwal » 13 apr 2020 11:10 » in Overige merken -- MOBIEL --
    Reacties: 0
    Weergaves: 264

Terug naar “Overige Smartphone, Tablet, LapTop en PDA navigatie software”