Siemens/VDO NCDR1100/1500 in een Omega B1 !

Alles met betrekking tot Opel navigatie
Hans-V6
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 14:45

Siemens/VDO NCDR1100/1500 in een Omega B1 !

Bericht door Hans-V6 »

Ik ben de uitdaging aangegaan en heb in onze Opel Omega MV6 van 1999 een Nav systeem ingebouwd met groot kleurenscherm (CID)

Het unieke is dat dit systeem nooit in de B1 geleverd is, bij de B2 was Nav een optie (behalve op de Executive) en dit werd dan geleverd met GID (Grapique Info Display) en tegen nog meer meerprijs :P met full color Info Display.

Ik ben hier mee bezig, aangezien mijn Pa het gebruikers gemak van zijn Navigatie systeem in de vorige Omega een stuk makelijker vond, ben ik de uitdaging aan gegegaan dit systeem in onze MV6 te bouwen :thumbup


Hier enkele foto's van het systeem.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



CAN-BUS (Twisted pair) maken we natuurlijk zelf ;)




Afbeelding





Solderen met uiterste preciessie...





Afbeelding




En de RGB kabel voor de kleurkaarten (NAV) mét aardscherm :wink:




Afbeelding


Het gehele systeem heb ik erin ik ben afgelopen zaterdag de geheele ochtend + beetje middag bezig geweest met proggrameren.

Ik het voor elkaar gekregen, het enige wacht nu nog is de GPS antenne, ik wil de originele van de B2 gebruiken (die achter buiten op het dak gemonteerd in in de voet van de tel antenne)

Ik heb deze even opgezocht en kost € 150 ex ! ik heb even bij mijn duitse Omega sloop kameraad gevraagd, want ik wist dat hij pas geleden een 3.2 B2 gestript had :D of hij voor mij nog een B2 tel antenne had met GPS voet, en ja hoor !


Hier een aantal foto's (de kwali laat beetje te wensen over..sorry.





CID & NAV radio zijn ingebouwd,
Omega aan de hartbewaking :lol:



Afbeelding

Afbeelding





Hier een foto dat ik het display als zowel de radio laat weten dat er een Bose Sound Systeem aanwezig is.



Afbeelding






Resultaat:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding






Filmpje van de werking van het systeem !!


Bron / directe link

Bron / directe link

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans-V6
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 14:45

Bericht door Hans-V6 »

Ik heb mijn projectje imiddels voltooit, het nieuwe systeem werkt als een trein :thumbup



Hier nog een aantal foto'tjes :wors



Op de foto is te zien,

* CID (Color Info Display)
* NCDR 1100 VDO/SIemens navigatie radio
* Bakje i.pv monochrome scherm naast de radio

Afbeelding

Afbeelding




Ook de GPS antenne geplaatst:



Afbeelding




Hier nog enkele foto'tjes ;)




Afbeelding

Standaard ISO stekker omgepoold naar een een ISO van een Omega B2 met mini ISO-/navigatie


Afbeelding

originele GPS snoer getrokken van de antenne naar de radio, de ronde stekker klikt achter in de slee (de slee heb ik bij Opel besteld) het snoertje niet, dit is niet te bestellen, tenminste niet los aleen als complete kabelboom, maar ik wild ehet origineel hebben dus goed gezocht naar een origineel snoertje evenals de stekkers enz..

Afbeelding

GPS naar achter getrokken, langs de kabelboom van het Bose Soundsystem.


Afbeelding



Enkele interieur delen moeten demonteren om het GPS snoer netjes via de originele weg te leiden.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Ik zal nog een paar foto's maken van de nav in werking ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Fraai stukje werk, chapeau :Yes:

En dus zijn we benieuwd naar de volgende plaatjes, en uiteraard hoe je nieuwe systeem je bevalt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Complimenten! Je hebt een groter hart qua inbouwen dan velen hier :lol:
Nou is de MV6 ook geen kinderachtige auto, dus dit navigatiesysteem en die Bose zijn wel op hun plek.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans-V6
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 14:45

Bericht door Hans-V6 »

@ JW & Higgy: thanks ! toch altijd leuk een positiefe reaktie's te krijgen :wink:




A Higgy: dat Bose Soundsystem is af fabriek geleverd, echter is dit een compleet op elkaar afgestemd systeem (Speakers, versterker/soundprosessor en de radio) ik moets dus eerst weten of ik de NCDR 1100 kon programeren naar BOSE, zoniet dan is het uitgaansignaal van de luidsprekers te hoog en help ik het hele systeen naar de malemoeren.

De NCDR-1100(-1500) is nooit geleverd in de Omega, maar intern is hij gelijk aan de NCDC-1100, 2013 en de 2015, en deze zijn dus wel geleverd in de Omega B2, dus om te programeren.





Zoals beloofd hier nog een aantal nieuwe foto's :wink:


Afbeelding

Afbeelding





We zijn pas ook ver in DLD geweest (tegen Oostenrijk) hij had nergens moeite mee, perfecte werking !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
icecool666
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2007 00:32

NCDR1100

Bericht door icecool666 »

Mooi werk zal wel een aardige klus geweest zijn. Ik heb zelf ook een MV6 gehad en nog spijt dat ik die verkocht heb.

Ik heb pas een auto gekocht en hier doet de navigatie erg raar , als ik de lokatie waar we zijn bekijk op de kaart zitten we elke keer in Zutphen ofzo maar niet waar we zijn, Ik denk dat het iets met de GPS ontvanger is maar heb geen idee waar deze zit.

Heb jij een idee wat het zou kunnen zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
icecool666
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2007 00:32

FOTO

Bericht door icecool666 »

oo , en laat eens wat foto's zien van de buitenkant van de MV6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans-V6
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2007 14:45

Re: NCDR1100

Bericht door Hans-V6 »

icecool666 schreef:Mooi werk zal wel een aardige klus geweest zijn. Ik heb zelf ook een MV6 gehad en nog spijt dat ik die verkocht heb.

Ik heb pas een auto gekocht en hier doet de navigatie erg raar , als ik de lokatie waar we zijn bekijk op de kaart zitten we elke keer in Zutphen ofzo maar niet waar we zijn, Ik denk dat het iets met de GPS ontvanger is maar heb geen idee waar deze zit.

Heb jij een idee wat het zou kunnen zijn?



Dankje ! :wink:

Zijn inderdaad heel wat uurtje in gegaan ! maar wel erg leuk om te doen.
Lijkt mij dat de GPS een laatste positie onthoud en deze oproept als er geen GPS verbinding is.

Wat voor een auto rij je nu ?



Hierbij nog wat foto's, deze Omega heeft m's Pa inmiddels niet meer hij rijd nu een Vectra GTS V6 met een NCDC 2015 erin (radio, navi, Telefoon, OnStar, cd wisselaar) maar hierbij toh nog wat foto's van de Omega :wink:


Off topic ! :mrgreen:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Hij rijd nu deze GTS:






Afbeelding

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
simon2.5v6
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2011 01:19

Re: Siemens/VDO NCDR1100/1500 in een Omega B1 !

Bericht door simon2.5v6 »

hoi,
ik ben ook bezig met een bose systeem aan het inbouwen dus ben ook flink aan het solderen maar heb een vraag......
bij elke speaker aanvoer naar de versterker toe zit een extra zilver kabeltje......is dit een weerstand draad? en hoe moet ik die aansluiten? radio(ncdr1100)heeft daar geen aansluiting voor......weet iemand dit?

mvg simon oomen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Opel”