Nieuwe wet in Duitsland: Flitsinfo verboden!!!!!!!!!

Nieuwigheden en opmerkelijke GPS gerelateerde zaken
Forumregels
  • Berichten worden pas na goedkeuring door een moderator geplaatst, om verkeerde postings, spam en copyright schendingen te voorkomen.
    Dit kan even duren, waarvoor wij uw begrip vragen.
  • Quotes van nieuwsberichten zijn toegestaan, 1-op-1 overnemen van nieuwsberichten zijn niet toegestaan en zullen verwijderd of aangepast worden.
  • Nieuwsberichten die uitsluitend uit een link bestaan verwijderen we.
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Nieuwe wet in Duitsland: Flitsinfo verboden!!!!!!!!!

Bericht door JW »

Hallo,

Van het duitse Forum pikte ik op dat er een nieuwe wet in Duitsland is die het signaleren van vaste zowel als mobiele flitser in Duitsland verbiedt.
Dat betekent dat het gebruik van de Speedtraps bij de Becker, en de Flitsinfo bij C-IQ in Duitsland verboden is. Ook de via het internet op te halen flitsinfo voor PDA's is daarmee in de ban.

De straf die er op staat als je gesnapt wordt is minimaal € 75,- en je loopt het risico dat je systeem in beslag genomen wordt.

Voor het hele verhaal leze men: http://www.navi-forum.net/board/viewtop ... 5645#85645

Oftewel: een gewaarschuwd mens telt voor twee :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Geef mij dan maar die 4 strafpunten, geregisteerd in Flensburg :-)

Ik vind het wel wat raar, ik volg inmiddels het duitse draadje ook.

Verder worden in D ook op de radio de blitzers gemeld, dus dan is je radio (zeer theoretisch) ook een waarschuwend apparaat en dat mag dan ook niet.

Zal nog wel een vervolg krijgen...

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Frits,

Dat vervolg zal er ongetwijfeld komen, want zoals je al schrijft: er zit iets onduidelijks in dit verhaal.

Al veel eerder werd hierover gesproken, en wat ik (nog) niet achterhaald heb is of de wet nú van kracht geworden is. Het lijkt er wel op, er wordt immers met naam en toenaam een artikel en paragraaf genoemd.

En ja, Flensburg. Zo te lezen is het beide, dus een boete plus de 4 punten. Dat laatste alleen voor onze Oosterburen welteverstaan :wink:
Maar het risico op een inbeslagname is wel pijnlijk :oops:

In de gaten houden dus, ik zie dat ToHo inmiddels ook al op dat forum gepost heeft. Even kijken wat er verder geschreven wordt.
Maar het blijft: een gewaarschuwd mens telt voor twee :idea: :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb inderdaad ook gereageerd. Ik vraag me af of je als je alleen maar flitsinfo van de Benelux (en toch rijdend in Duitsland) ook strafbaar bent. Dat betekent dan dus dat niemand meer flitsinfo kan hebben als ie ooit eens naar Duitsland (of er doorheen) gaat. Het is net zoals een radardetector. Je kan dan wel zeggen dat je hem alleen in de Benelux gebruikt, maar je hebt hem wel in de auto in Duitsland en dus ben je daar strafbaar (buiten het feit dat het in Nederland ook niet mag).

Ik vraag me echt af of dit Europees gezien wel mag. Ik heb echter geen kennis over dit, maar ik kan me voorstellen dat het niet verboden is om informatie over verkeer te ontvangen (via TMC ofzo). Wellicht dat iemand anders hier meer over weet?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Op het andere duitse forum heb ik daarover geschreven dat je de flitsinfo kunt uitschakelen door de vinkjes weg te halen. En dan is het probleem in Duitsland wel opgelost.

Maar daarvoor hebben we natuurlijk die Flitsinfo niet aangeschaft, vandaar m'n suggestie aan onze buren om dat eens verder uit te eten en na te vragen. Ook bij C-IQ.
Laat zij het voortouw maar even nemen, zij hebben er verreweg het meest mee te maken, denk ik zo :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En dat uitvinken is dan afdoende? Ik vraag me dat af (je bezit immers de info wel). Dat is hetzelfde als het in de auto hebben van een radardetector (toch?). Het zou wel mooi zijn als dit inderdaad zo is. Dan kan je het probleem zo omzeilen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dan kan je het probleem zo omzeilen
Ik begrijp de zin van de discussie niet helemaal want we moeten eerst nog maar eens zien hoe het in de praktijk uit gaat pakken. Wel ben ik er van overtuigd dat alle trucs die hier worden genoemd te kinderlijk zijn om de Duitse politie om de tuin te kunnen leiden. Bij Blik op de Weg hoor je ook altijd van die kleuterklassmoesjes

Geen moraalridder, maar gooi die rotzooi uit je auto en houd je gewoon aan de maximum snelheid dan heb je ook geen problemen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Gooi die rotzooi uit de auto?? Het gaat hier gewoon om de flitsinfo op je navigatiesysteem (met bijvoorbeeld die via C-IQ). Die krijg je zelfs gratis als je je registreert... Mijns inziens is eruit gooien dan niet echt een optie ;).

Het is inderdaad een kwestie van afwachten van hoe dit uitpakt. Maar denk je dat de politie-agenten precies weten van alle navigatiesystemen hoe e.e.a. werkt??

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
Dan kan je het probleem zo omzeilen
Ik begrijp de zin van de discussie niet helemaal want we moeten eerst nog maar eens zien hoe het in de praktijk uit gaat pakken. Wel ben ik er van overtuigd dat alle trucs die hier worden genoemd te kinderlijk zijn om de Duitse politie om de tuin te kunnen leiden. Bij Blik op de Weg hoor je ook altijd van die kleuterklassmoesjes

Geen moraalridder, maar gooi die rotzooi uit je auto en houd je gewoon aan de maximum snelheid dan heb je ook geen problemen.
Een man naar m'n hart, en je hebt natuurlijk helemaal gelijk: Je gewoon aan de maximum snelheid houden :idea: :)
Maar soms is het vlees........, en dan is het erg prettig als je even een seintje krijgt als je net iets boven de toegestane snelheid zit. Zó gebruik ik 'm, en de paar tientjes die me dat kost voor een vrijschakeling vind ik dan een goeie inverstering. En het blijft natuurlijk ook nog een leuk feature, voor de freaks onder ons :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stranger
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2008 11:05

Bericht door Stranger »

Ik heb sinds kort een Mio C320b.
Kan iemand me vertellen of daar ook flitsinfo in Duitsland ingeprogrammeerd staat?

Ik weet dat het er van Nederland wel in staat. Maar aangezien ik naar Duitsland op vakantie ga, zou ik toch graag weten hoe en wat.

B.v.d. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zelfs al zou het erin staan dan nog hoef je in Duitsland geen problemen te verwachten.
Er wordt geen actief opsporingsbeleid gevoerd en bovendien is er sinds de invoering van deze bepaling nog geen enkel geval van aanhouding laat staan verbalisering bekend.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zó heb ik het ook meegekregen.

Dat schijnt in Zwitserland anders te zijn, daar wordt wel wat aan opsporing gedaan. Maar niet erg uitgebreid, tot nu toe.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Stranger
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2008 11:05

Bericht door Stranger »

Dank jullie wel. Ik was al bang dat ik hem thuis moest laten. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 842
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 24 feb 2020 20:16 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 351
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 728
  • Nieuwe kaar
    door Harryt » 14 apr 2018 17:46 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 655
  • Nieuwe kaarten 990.xxx
    door japie57 » 19 mei 2017 13:11 » in TomTom
    Reacties: 10
    Weergaves: 2264
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 28 feb 2019 20:25 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 720
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 15 jun 2019 11:09 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 647

Terug naar “In het nieuws”