Nieuwe release TeleAtlas (voor C-IQ-systemen) in December

Alles met betrekking tot TeleAtlas software
Blue Leather
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:56

Nieuwe release TeleAtlas (voor C-IQ-systemen) in December

Bericht door Blue Leather »

Ik heb bij C-IQ geklaagd over het feit dat sinds ik de 2005/06 versie geladen heb, ik op doorgaande wegen gevraagd word de afrit te nemen, om vervolgens direct weer om te keren om de doorgaande weg weer op te draaien.
Klaarblijkelijk is het bekend dat deze 2005/06 versie fouten bevat en zal er een nwe release gaan komen in december. Nog een paar weken handbrake turns dus.
Het is inmiddels bekent dat er in de versie 2005/06 van Tele Atlas fouten
zitten. Onze excuses hiervoor. Momenteel word er hard gewerkt aan een nieuwe
versie. We verwachten dat deze versie in december uitkomt.
Wij zullen u deze nieuwe versie ter zijner tijd toesturen.
Schwartzgrau Leather.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Inderdaad, er zijn de nodige problemen met de laatste TeleAtlas voor de C-IQ systemen, in elk geval de kleurenuitvoering daarvan. Is dat ook bij jou het geval, of heb jij een mono-systeem?
Bij een kleurenuitvoering kun je zelf nog wat doen, omdat je op het kaartje kunt zien wat 'ie van plan is, en dat kun je dan gewoon even niet uitvoeren. Maar heel vervelend is het wel, en deze optie is er niet voor de mono's.

VDO neemt dit zeer serieus, er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Want waar dat nou precies mis gaat is niet erg duidelijk, het moet iets te maken hebben met de wijze waarop de gegevens die door TA aangeleverd worden vervolgens omgezet worden in commando's. En dus is het ongetwijfeld een gemeenschappelijke actie van TA en VDO om dit probleem op te lossen.
Zodra er nadere informatie is zullen we dat hier zeker melden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blue Leather
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:56

Bericht door Blue Leather »

Dag JW,

Ik heb een kleurensysteem, dus ik ben idd in staat om dit soort aanwijzingen te negeren. Blijft dat 't niet hoort natuurlijk.

Verder, word ik tegenwoordig vanuit Amsterdam Westpoort via de A9 naar Alkmaar gedirigeerd, terwijl de Coentunnel - A8 een snellere route is. Dit is ook sinds de 2005/06 release.
Verder vraagt het systeem mij op de A2 (in geval van file), de afrit Ring Utrecht te nemen om vervolgens weer in te voegen op de A2. Officieel sluipverkeer :lol:

En, tegenwoordig loopt mijn systeem zeer regelmatig vast. Meestal start ie vanzelf weer op met de vraag of ik naar de oorspronkelijk ingevoerde bestemming verder wil reizen. Soms moet in de file ff het contact uit om de zaak weer te laten functioneren. Dit laatste wijt ik niet aan TA, maar aan de OS i.c.m. mijn ms5400.
Schwartzgrau Leather.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Met welke SW rij je nu? Heb je de MO5597 nog gekregen en ingespeeld?
Bij de 9.7 komt het vastlopen voor als je de kaartschermen wisselt terwijl de schaal 50, 100 of 200 meter opstaat. Kan dat de oorzaak zijn?

En tsja, die andere "snelste route" ken ik wel, dat heeft inderdaad met de codering van de wegen, onder andere dat stukje gewone weg in de route via de A8, te maken. En hoe de SW van het systeem daar vervolgens mee omgaat.
Hoe lang duurt het trouwens, na het oprijden van de A10 totdat het systeem jouw voorkeursrichting accepteert? Is dat meteen al of probeert 'ie je nog via de eerst volgende afrit weer richting A9 te dirigeren?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blue Leather
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:56

Bericht door Blue Leather »

Sorry voor m'n late reactie...beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Ik rij idd met de OS MO5597 & SW 0970.
De "tilt" functie kan ik idd activeren wanneer ik van scherm wissel wanneer ik gebruik maak van de aangegeven schalen, maar het gebeurt ook soms wanneer ik niets doe. Dit laatste komt wel minder vaak voor, maar is eigenlijk irritanter (nobody to blaim syndrome :wink: ).

Over de snelste route; voor de duidelijkheid, de vorige OS & TA versie had hier geen last van. Op dit moment past 't systeem de route aan pas nadat ik op de A8 het BP tankstation gepasseerd ben. Dus voor de Coentunnel krijg ik nog de aanwijzing om de afslag te nemen, zo ook in de Coentunnel om de afslag naar Ring Noord / S118 te nemen. Of ik nog de aanwijzing krijg om de afslag Oostzaan te nemen dat weet ik niet zeker.

Groet & fijne avond.
Schwartzgrau Leather.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Ook hier maar even onder de aandacht brengen:
Door VDO is bevestigd dat deze maand het aangepaste kaartmateriaal wordt vrijgegeven. Deze zal de naam 2005/06 01 gaan krijgen. De C-IQ bezitters onder ons zullen wel zelf aktie moeten nemen om hiervan in het bezit te komen. M.a.w. Alleen als je jezelf aanmeld bij het C-IQ center met vermelding van problemen Teleatlas krijg je de aangepaste versie toegezonden. Dit komt omdat het geen Update maar een aanpassing is. De databases blijven nl. hetzelfde.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen updates meer voor ingebouwde VDO-Dayton systemen
    door Marc Veen » 27 sep 2014 11:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 25802
  • nieuwe kaarten 950.
    door japie57 » 20 mei 2015 18:25 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 941
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 30 aug 2020 13:35 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 241
  • Nieuwe kaarten 990.xxx
    door japie57 » 19 mei 2017 13:11 » in TomTom
    Reacties: 10
    Weergaves: 2257
  • Nieuwe kaar
    door Harryt » 14 apr 2018 17:46 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 647
  • Nieuwe CD in Renault V28 (4R-LPN)
    door rayman76 » 22 apr 2018 10:02 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 711
  • nieuwe kaarten.
    door japie57 » 15 jun 2019 11:09 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 642

Terug naar “TeleAtlas”