TMC in België met Opel NCDC 2013

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Ber60
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2005 16:48

TMC in België met Opel NCDC 2013

Bericht door Ber60 »

Na een seach op dit forum (zonder resultaat) heb ik deze vraag voor jullie.
Er zijn in Belgie twee zenders die TMC verzorgen en die zijn Radio2 voor de Vlaamse kant en Classic21 of Radio21 voor de waalse kant. Van beide zenders krijg ik het TMC logo op het scherm, maar geen TMC info in de te bezichtigen lijst, met de werken die er overal in Belgie bezig zijn is dat heel frustrend. Alle instellingen van de NCDC 2013 staan juist ingesteld. Kan er iemand mij dichter bij een oplossing brengen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat is inderdaad vreemd... Ik heb een VDO Dayton MS5500XL en kan deze zenders wel ontvangen (en daarmee bedoel ik dat ze getoond worden op het scherm). Wat de reden van dit probleem zou kunnen zijn weet ik niet. Er wordt in elk geval wel TMC uitgezonden. Misschien dat er iemand anders is die een mogelijkheid weet?

Hoort dit topic trouwens niet bij Opel thuis in plaats van bij Navteq? @moderator: wil je hem verplaatsen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ber60
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2005 16:48

Bericht door Ber60 »

Onderwerp mag gesloten worden, antwoord gekregen van opel dealer en het luid:


De geïntegreerde TMC-module van onze NCDR bevat geen specifieke
programmatie om de belgische TMC berichten op het scherm te laten
verschijnen. Dit zou kunnen opgelost worden door TMC-module te
herprogrammeren maar spijtig genoeg is de capaciteit van de TMC-module te
beperkt om dit te realiseren.
De NCDR-toestellen herkennen wel de belgische TMC berichten (men kan dit
merken doordat het toestel 'RADIO 2' als TMC zender weergeeft). Het
toestel is echter niet in staat om de belgische berichten te 'vertalen' en
in leesbare tekst op het scherm te plaatsen.
Bijkomende aanpassingen worden niet meer doorgevoerd wegens introductie
van de nieuwe radioversies.
Een ombouw van de vorige radioreeks naar de nieuwe radioreeks is evenmin
mogelijk.

De CD70 toestellen beschikken over een aparte TMC-module waarvan de
capaciteit veel groter is en die wel geprogrammeerd is om de belgische
berichten te ontvangen en om te zetten. Vandaar het verschil in de
TMC-werking van beide type toestellen.

Het spijt me in deze materie niet behulpzaam te kunnen zijn.

met vriendelijke groet,

General Motors Belgium - Aftersales
Technical Assistance Center

Text is bewerkt , namen van betrokken personen zijn weggelaten.
Achteraf gezien was dit onderwerp wel beter geschikt voor het opel forum mijn excuus daarvoor, maar mag met dit antwoord toch misschien gesloten worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik ben verrast door dit verhaal omdat het me bevreemdt dat België anders zou coderen dan Nederland. Ik had eerder verwacht dat het misging omdat de Belgische TMC codes niet op de CD zouden staan, zoals dat bij Becker het geval is (of was intussen?).

Hopelijk leest Willem (WS) ook mee en kan er z'n zegje over doen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En ik heb er weer een reden bij om geen navigatiesysteem te kopen dat door de dealer (merk van de auto) geleverd wordt. Eens in de zoveel tijd wordt er weer wat veranderd en zit je met de gebakken peren. Ik blijf gewoon "externe" systemen kopen (zoals VDO Dayton bijvoorbeeld) om dit soort problemen te voorkomen.

Ik zou ook weleens willen weten hoe alle fabrikanten straks met PAY-TMC om zullen gaan. Nu koopt "iedereen" een navigatiesysteem met TMC en dan komt men er straks achter dat er misschien helemaal geen TMC meer te ontvangen is (gratis dan).......

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Met je eerste uitspraak ben ik het eens. Uitzonderingen daargelaten zijn after-market systemen flexibeler en meer up to date dan vast ingebouwde.

En net als jij vraag ik me af wat er met de Pay-TMC mogelijkheden van die fabriekssystemen zal gebeuren.

Groet,
JW

P.S. Ik denk dat dit topic inderdaad beter verplaatst kan worden. Wellicht toch naar TMC? Wat zegt de MOD daarvan?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo

De NCDR-toestellen herkennen wel de belgische TMC berichten (men kan dit
merken doordat het toestel 'RADIO 2' als TMC zender weergeeft). Het
toestel is echter niet in staat om de belgische berichten te 'vertalen' en
in leesbare tekst op het scherm te plaatsen.
Wat ik uit het bovenstaande kan opmaken is dat het vertalen van de verkeersberichten vanuit de bassistaal naar de gebruikerstaal op dit toestel beperkt is
bij "onze" systemen vertaalt de TMC box de buitenlandse meldingen naar de Nederlandse taal.
En ik heb er weer een reden bij om geen navigatiesysteem te kopen dat door de dealer (merk van de auto) geleverd wordt. Eens in de zoveel tijd wordt er weer wat veranderd en zit je met de gebakken peren. Ik blijf gewoon "externe" systemen kopen (zoals VDO Dayton bijvoorbeeld) om dit soort problemen te voorkomen.
een goede raad.
Helaas gaan veel kopers overstag door de mooie praatjes van de dealer.

groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

WS schreef:Hallo

De NCDR-toestellen herkennen wel de belgische TMC berichten (men kan dit
merken doordat het toestel 'RADIO 2' als TMC zender weergeeft). Het
toestel is echter niet in staat om de belgische berichten te 'vertalen' en
in leesbare tekst op het scherm te plaatsen.
Wat ik uit het bovenstaande kan opmaken is dat het vertalen van de verkeersberichten vanuit de bassistaal naar de gebruikerstaal op dit toestel beperkt isbij "onze" systemen vertaalt de TMC box de buitenlandse meldingen naar de Nederlandse taal.
En ik heb er weer een reden bij om geen navigatiesysteem te kopen dat door de dealer (merk van de auto) geleverd wordt. Eens in de zoveel tijd wordt er weer wat veranderd en zit je met de gebakken peren. Ik blijf gewoon "externe" systemen kopen (zoals VDO Dayton bijvoorbeeld) om dit soort problemen te voorkomen.
een goede raad.
Helaas gaan veel kopers overstag door de mooie praatjes van de dealer.

groet
Willem.
Hallo Willem,

Kun je me helpen dit te begrijpen?
Ik dacht altijd dat de feitelijke informatie vast ligt in de codes van de Alert-C tabel, en dat die codes in voor ons leesbare informatie omgezet wordt.
Als er nou bijv. een code 101 komt, dan staat er op het scherm: stilstaand verkeer. En dat is in het Nederlands hetzelfde als in het Vlaams. Waarom is er dan een vertaalslag probleem?
Of zie ik dit te simpel?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW

Ik vraag me af of Ber60 in Nederland wel TMC kan ontvangen,
en ben ook benieuwd wat er gebeurt als er voor een andere gebruikerstaal gekozen wordt, of danwel de belgische tmc berichten worden weergegeven.
Het systeem niet kennende denk ik dat de tmc software geen tabel heeft om de berichten te vertalen.

Ik dacht altijd dat de feitelijke informatie vast ligt in de codes van de Alert-C tabel, en dat die codes in voor ons leesbare informatie omgezet wordt.
De tmc tabel geeft inderdaad alleen de code aan, de vertaling gebeurt door de software

Ik heb ook een APS30 navigatiesysteem aan boord
De meldingen worden in dit systeem anders weergegeven dan in de MS5500

Staat er bijvoobeeld in de APS30 de melding
A15, Ridderkerk-Rozenburg
Botlektunnel
Afgesloten:werk aan de weg

en in de MS5500

A15 Ridderkerk->Rozenburg
over 8.1 km
Over Botlektunnel
Gesloten als gevolg van wegwerkzaamheden

Groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

WS schreef:Hallo JW

Ik vraag me af of Ber60 in Nederland wel TMC kan ontvangen,
en ben ook benieuwd wat er gebeurt als er voor een andere gebruikerstaal gekozen wordt, of danwel de belgische tmc berichten worden weergegeven.
Het systeem niet kennende denk ik dat de tmc software geen tabel heeft om de berichten te vertalen.

Ik dacht altijd dat de feitelijke informatie vast ligt in de codes van de Alert-C tabel, en dat die codes in voor ons leesbare informatie omgezet wordt.
De tmc tabel geeft inderdaad alleen de code aan, de vertaling gebeurt door de software

Ik heb ook een APS30 navigatiesysteem aan boord
De meldingen worden in dit systeem anders weergegeven dan in de MS5500

Staat er bijvoobeeld in de APS30 de melding
A15, Ridderkerk-Rozenburg
Botlektunnel
Afgesloten:werk aan de weg

en in de MS5500

A15 Ridderkerk->Rozenburg
over 8.1 km
Over Botlektunnel
Gesloten als gevolg van wegwerkzaamheden

Groet
Willem
:oops: Da's een goeie, ik was er vanuit gegaan dat Ber60 de TMC in ons land wel goed ontving. En daarom snapte ik niet waarom hij ze niet in België kon pakken.
Maar je hebt gelijk, als ik z'n eerste bericht teruglees staat daar NIET dat hij de NL TMC wél ontvangt.
Dus oproep aan Ber60: kun je daarover berichten?

Als hij dan ook niet de TMC berichten in NL kan pakken is het me duidelijker. En dan zou het inderdaad interessant zijn te weten of hij, bij overschakeling op Duits, de TMC berichten wel kan pakken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ber60
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2005 16:48

Bericht door Ber60 »

Helaas heb ik de kans nog niet gehad om mijn syteem in het grensgebied of het buitenland te testen, maar een op het "origineel" bericht volgend telefonisch gesprek met de afzender, bevestigde deze me wel degelijk dat de TMC werkt in het buitenland.
Nog enkele antwoorden van die persoon zijn, dat er maar twee landen in Europa zijn die deze TMC code gebruiken,en het andere land is ,als ik mij niet vergis, Finland.
Dus daar zou ik ook geen TMC assistentie hebben.
Ook zal ik eens uittesten of ik TMC berichten heb in een andere taal bvb Duits
De eerst kans die ik krijg om in de grensstreek te vertoeven zal ik ook gebruiken om deze uitspraken te testen en houd ik jullie zeker op de hoogte
Groeten Ber60

SIEMENS/VDO NCDC 2013
Opel Vectra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Voor dat uittesten met een andere taal hoef je niet naar het grensgebied, ook in België zou dat moeten werken.

Waar het om gaat is de vertaling van de Alert-C code tabel in het Nederlands, en die zou ontbreken.
Maar in het Duits zou die er wel moeten zijn, vandaar. En dan maakt het niet uit of je in België rijdt, of in Nederland of Duitsland. Die codes zijn overal hetzelfde, het gaat om de vertaling naar het Duits, en die zal er wel zijn.

Ben benieuwd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ber60
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2005 16:48

Bericht door Ber60 »

Heb andere talen geprobeerd zonder resultaat
Groeten Ber60

SIEMENS/VDO NCDC 2013
Opel Vectra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ber60 schreef:Heb andere talen geprobeerd zonder resultaat
Als ik het zo lees dan klopt het verhaal niet dat de Opeldealer schreef, en dat je op 13 april hier aangehaald hebt.
Immers, de belgische TMC volgt gewoon de Alert-C codering, net als dat in ons land en in Duitsland gebeurt. Nu je Duits als taal gekozen hebt zou het moeten werken, ik kan me tenminste niet voorstellen dat ook de vertaling van de codes in het Duits zou ontbreken. Want dan zou de Opelrijder ook in Duitsland geen TMC-berichten kunnen ontvangen :oops:

Of ziet Willem (WS) dat nog anders?

Groet,
JW

P.S. Als eerder aangegeven, dit topic toch maar verplaatsen naar TMC? Want daar heeft het de meeste raakvlakken mee, eerder dan met Opel. In elk geval hoort het niet thuis onder Navteq.
Wat denkt de Mod daarover?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik ben het met je eens dat dit bij TMC thuis hoort. Echter, ik kan dit topic niet verplaatsen (heb geen rechten daarvoor). Satellite zal dit moeten doen...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo

Vreemd dat ook een andere taal geen soelaas biedt
Ben toch wel erg benieuwd of in Nederland of Duitsland wel tmc ontvangst mogelijk is.
Het enige wat anders nog zou kunnen ontbreken zijn de TMC locatiecodes voor Belgie welke normaal gesproken op de cd staan.
Maar dit heeft mijns inziens niets met de tmc software te maken.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

WS schreef:Hallo

Vreemd dat ook een andere taal geen soelaas biedt
Ben toch wel erg benieuwd of in Nederland of Duitsland wel tmc ontvangst mogelijk is.
Het enige wat anders nog zou kunnen ontbreken zijn de TMC locatiecodes voor Belgie welke normaal gesproken op de cd staan.
Maar dit heeft mijns inziens niets met de tmc software te maken.

Groet
Willem.
Dit lezende begrijp ik dus dat ook jij in feite tot de conclusie komt dat het verhaal dat Ber60 van/via de Opel Dealer gekregen heeft niet klopt.

Dus zou mijn advies aan Ber60 zijn: zwengel dit maar opnieuw aan, met de hier geconstateerde bevindingen als onderbouwing.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef:
WS schreef:Hallo

Vreemd dat ook een andere taal geen soelaas biedt
Ben toch wel erg benieuwd of in Nederland of Duitsland wel tmc ontvangst mogelijk is.
Het enige wat anders nog zou kunnen ontbreken zijn de TMC locatiecodes voor Belgie welke normaal gesproken op de cd staan.
Maar dit heeft mijns inziens niets met de tmc software te maken.

Groet
Willem.
Dit lezende begrijp ik dus dat ook jij in feite tot de conclusie komt dat het verhaal dat Ber60 van/via de Opel Dealer gekregen heeft niet klopt.

Dus zou mijn advies aan Ber60 zijn: zwengel dit maar opnieuw aan, met de hier geconstateerde bevindingen als onderbouwing.

Groet,
JW
Nog eens goed de tmc site doorgelezen en daar kwam ik het volgende tegen
You need a TMC-receiver in your car, and you need the site-codes for the country or area in which you are travelling. Depending on the kind of TMC-receiver, these codes may be integrated in the equipment or are available on a chip-card or on CD-ROM.
Waarschijnlijk wordt bij de Opel de Alert-c codes niet vanuit de kaart maar vanuit de geintregeerde tmc unit geladen
dit zou een dus betekenen dat de TMC codes voor Belgie dus ondanks dat ze wel op de kaart staan niet worden ingelezen.

groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Als je schrijft:
Waarschijnlijk wordt bij de Opel de Alert-c codes niet vanuit de kaart maar vanuit de geintregeerde tmc unit geladen
Dit zou dus betekenen dat de TMC codes voor Belgie dus ondanks dat ze wel op de kaart staan niet worden ingelezen
.
dan kan ik me dat alleen voorstellen als de belgische Alert-C codering anders zou zijn dan die in de lijst staat zoals deze op jouw site vermeld is.
Als dat zo zou zijn, zou dan jouw en mijn MS 5500 met MT box nog wel die belgische codes kunnen "vertalen"?

Als de belgische codering WEL de officiële Alert-C lijst volgt, en daar ga ik vooralsnog wel van uit, dan maakt het toch niet uit waar die vertaalslag gemaakt wordt, of dat nou in de TMC unit is, of in de unit zelf? En dan zal hij, straks in NL rijdend ook geen TMC hebben :oops:

Ik begrijp het nog niet moet ik eerlijk zeggen, ook niet met dat verhaal dat jij opgediept hebt. Zeker interessant op zich om te weten, weer wat geleerd :idea: :wink:
Of zie ik iets over het hoofd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef: Ik begrijp het nog niet moet ik eerlijk zeggen, ook niet met dat verhaal dat jij opgediept hebt. Zeker interessant op zich om te weten, weer wat geleerd :idea: :wink:
Of zie ik iets over het hoofd?

Groet,
JW
Hallo JW

In dit verband gaat het niet om de Alert-C lijst met de standaardmeldingen maar om de locatie codering die op normaal op de wegen kaart staat.
Dit is een reeks van codes welke de wegsegmenten van een land aangeven.

Met "onze" TMC box wordt dit uit kaartdatabase op de DVD gehaald kennelijk zijn er ook systemen waarbij dit in de tmc unit geprogrammeerd is.

onderstaand een klein voorbeeld van die code's van Noorwegen

Groet
willem

Code: Selecteer alles

CID;TABCD;LCD;CLASS;TCD;STCD;JUNCTIONNUMBER;RNID;N1ID;N2ID;POL_LCD;OTH_LCD;SEG_LCD;ROA_LCD;INPOS;INNEG;OUTPOS;OUTNEG;PRESENTPOS;PRESENTNEG;XCOORD;YCOORD;URBAN;DIVERSIONPOS;DIVERSIONNEG;INTERRUPTSROAD
40;1;708;P;3;14;;0;901;0;25;0;629;0;0;0;0;0;0;0;+59097626;+011270653;0;;;
40;1;709;P;1;1;;0;902;0;25;0;629;0;0;0;0;0;0;0;+59121751;+011281129;0;;;
40;1;710;P;1;1;;0;903;0;25;0;629;0;0;0;0;0;0;0;+59260199;+011097949;0;;;
40;1;711;P;1;1;;0;904;0;25;0;707;0;0;0;0;0;0;0;+59276954;+011085372;0;;;
40;1;712;P;1;1;;0;905;0;25;0;707;0;0;0;0;0;0;0;+59296262;+011067909;0;;;[/quote]
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Ik dacht dat ik iets wist en begreep van TMC, maar als dit zo lees, moet ik nodig aan de studie :oops:

Ik heb nog ergens een uitvoerig frans verhaal, dat ga ik eerst maar eens bestuderen. Misschien snap ik er dan wat meer van.
Wordt vervolgd dus :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ber60
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2005 16:48

Bericht door Ber60 »

Een update

Gisteren de kans gekregen om boven Antwerpen te werken en TMC werkt daar met de Nederlandse zenders (de zender was iets met Sky......) met mijn standaard instellingen.
Een hele opluchting
Groeten Ber60

SIEMENS/VDO NCDC 2013
Opel Vectra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ber,

En kreeg je toen ook TMC (file)informatie over Nederland door van die zender Sky?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ber60
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2005 16:48

Bericht door Ber60 »

Ja heel veel zelf, maar enkel van Nederland
Groeten Ber60

SIEMENS/VDO NCDC 2013
Opel Vectra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ber,

Het hele draadje nog eens doorgelezen hebbend snap ik er niks van. Tenzij ik veronderstel dat de Belgische TMC codes gewoon NIET op jouw CD staan, dan klopt alles wel.
Het zou trouwens niet de eerste CD zijn waarbij de Belgische codes ontbreken, ook op de Becker CD's staan ze tot op heden niet. Zie de postings van MarcelNL

Heeft Willem (WS) hier nog een andere visie op?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Plaatsnaam in Belgie
    door jackyboy » 19 sep 2015 19:24 » in Navteq
    Reacties: 4
    Weergaves: 1015
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 831
  • CD500 MY2009/2010 Benelux v.2012/2013
    door A__x » 04 aug 2014 11:59 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 817
  • Navigatie-update voor een Nissan Note uit 2013
    door Bert1969 » 28 dec 2014 18:48 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 665
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1021
  • Opel navigatie
    door kcorsa » 28 aug 2015 14:17 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1788
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 719

Terug naar “Traffic Message Channel”