MS4200 RS en TMC Box MT5011 Werking mobiele controles?

JosWessels
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2005 22:29

MS4200 RS en TMC Box MT5011 Werking mobiele controles?

Bericht door JosWessels »

Wie kan me even uitleggen hoe op de MS4200 RS de mobiele controles via TMC werken?
Hoe maak je die zichtbaar?

Groet
Jos Wessels
MS4200 RS met TMC box MT5011 en Antenne MA 1410. Volkswagen Passat. Beek-Limburg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

even zoeken had je naar een antwoord geleid. Is al heel veel over geschreven.

Mobiele controles worden uitsluitend meegezonden met het TMC signaal via de zenders VIA-TMC of VIATMC (538 en Veronica). De TMC box moet op een van die zenders afgestemd zijn.

Vervolgens krijg ik op mijn ms5500 een driehoekje in de kaart op de plaats waar een controle staat. omdat de 4200 geen kaart-modus heeft denk ik dat je in de lijst met fileinformatie op bestemming of op locatie moet kijken.

De controles worden NIET verbaal of met een geluidssignaal gemeld en komen NIET voor in de 'pictogram-overzichten' die mijn systeem kent (gesplitste scherm met kaart en picto's of het volledige pictoscherm).

M.a.w.: ik denk dat jij op jouw 4200 altijd in de lijsten met file info zelf op zoek moet.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JosWessels
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2005 22:29

Bericht door JosWessels »

Riekus schreef:even zoeken had je naar een antwoord geleid. Is al heel veel over geschreven.

Mobiele controles worden uitsluitend meegezonden met het TMC signaal via de zenders VIA-TMC of VIATMC (538 en Veronica). De TMC box moet op een van die zenders afgestemd zijn.

Vervolgens krijg ik op mijn ms5500 een driehoekje in de kaart op de plaats waar een controle staat. omdat de 4200 geen kaart-modus heeft denk ik dat je in de lijst met fileinformatie op bestemming of op locatie moet kijken.

De controles worden NIET verbaal of met een geluidssignaal gemeld en komen NIET voor in de 'pictogram-overzichten' die mijn systeem kent (gesplitste scherm met kaart en picto's of het volledige pictoscherm).

M.a.w.: ik denk dat jij op jouw 4200 altijd in de lijsten met file info zelf op zoek moet.

Groet,
Riekus
Bedankt voor je antwoord.
Ik ga het eens uitproberen als ik in de Randstad ben, want hier in Limburg krijg ik die zenders niet door.

Groet,
Jos
MS4200 RS met TMC box MT5011 en Antenne MA 1410. Volkswagen Passat. Beek-Limburg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik zit dit verhaal te lezen, en heb er toen ook eens een uitvoerige draad op nageslagen met postings van onder andere Willem (WS).
Daarin is te lezen dat een politiecontrole als code 1477 in de Alert(C) lijst voorkomt. Voorts dat dit als een vertraging gesignaleerd wordt.
Daarnaast is er de ervaring bij enigen onder ons dat de controlepost als driehoekje met een uitroepteken er in (gevaar!) gesignaleerd wordt, bij sommige anderen (Riekus) als driehoekje met een zwart stukje onderin.

Dit teruglezende vraag ik me af of er bij de MS 4200RS toch niet ook een signalering plaats vindt, in de bovenste regel te lezen als "vertraging op de route" of iets dergelijks.
Ben benieuwd naar Jos' ervaringen en die van andere RS bezitters uiteraard :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JosWessels
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 mar 2005 22:29

Bericht door JosWessels »

JW schreef:Hallo,

Ik zit dit verhaal te lezen, en heb er toen ook eens een uitvoerige draad op nageslagen met postings van onder andere Willem (WS).
Daarin is te lezen dat een politiecontrole als code 1477 in de Alert(C) lijst voorkomt. Voorts dat dit als een vertraging gesignaleerd wordt.
Daarnaast is er de ervaring bij enigen onder ons dat de controlepost als driehoekje met een uitroepteken er in (gevaar!) gesignaleerd wordt, bij sommige anderen (Riekus) als driehoekje met een zwart stukje onderin.

Dit teruglezende vraag ik me af of er bij de MS 4200RS toch niet ook een signalering plaats vindt, in de bovenste regel te lezen als "vertraging op de route" of iets dergelijks.
Ben benieuwd naar Jos' ervaringen en die van andere RS bezitters uiteraard :wink:

Groet,
JW
Hallo JW,

Dat ga ik de komende 2 weken uitzoeken. Ik zal erover rapporteren.

Groet
Jos
MS4200 RS met TMC box MT5011 en Antenne MA 1410. Volkswagen Passat. Beek-Limburg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

vond op een duitse site http://www.jewuwa.de/GPS_Navigation/GPS ... htm#MO5595 deze info en onder andere onderstaande beeldjes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Gene, het onderste plaatje is gerelateerd aan de BETAALDE C-IQ service Flitspalen info. Niet aan de TMC service die sommige zenders leveren (VIATMC en VIA-TMC) door de mobiele controles te broadcasten via het TMC signaal.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Oke, dat wist ik niet sorrie. Dat komt natuurlijk omdat ik zelf geen 4200 heb. Maar als extra informatie is het toch wel eens leuk te zien wat voor schermpjes andere VDO-systemen laten zien.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • zoek service manual MS4200
    door Hierek » 21 jul 2014 21:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 841

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”