Pulsgever aan sluiten

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Pim Oosterbaan
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2003 16:40

Pulsgever aan sluiten

Bericht door Pim Oosterbaan »

Ik heb vandaag een pulsgever via marktplaats gekocht type Pulsgever 340 (61H) voor een Nissan Mirca, nu mijn vraag: er komen drie draden uit nl: rood, blauw en groen. welke is de puls draad

Groeten Pim,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is mij niet duidelijk waarom je dit tweemaal vraagt!

Vraag het eens aan de leverancier Beijers autotechniek

Beijer Autotechniek BV
Ambachtstraat 35
5481 SM Schijndel
Tel +31 (0)73 5480351
Fax +31 (0)73 5494068
Email info@beijerautotechniek.nl

Pulsgever 340 (61H) BAPG025 PG340 € 85,00
Geschikt voor Honda, Hyundai, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Toyota (Versn.bak montage)

Wat je ook kunt doen is meten tussen welke draden kontakt wordt gemaakt als je het binnenwerk rond draait.
Het lijkt me dat je hiermede het 12 volt signaal naar je pulse-ingang kunt leiden.

Maar een inbouwhandleiding is wel zo handig want dan voorkom je ook dat je straks ook nog een nieuw KM tellerkabel nodig hebt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Volgens het reglement is het niet toegestaan om te linken naar bedrijven.
Links van en naar andere sites / informatie
Niet alle bedrijven stellen het op prijs wanneer er naar hun site, danwel informatie daarop, gelinkt wordt. Een dergelijke link kan door onze moderatoren worden verwijderd.
Ook weet ik niet of Beijer heel gelukkig is met alle info hier op het forum. Levert uitsluitend via de 'vakhandel' vandaar mijn opmerking.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

urrrm...klopt, maar deze link is geen 'deep-link' naar de database van Beijers Autotechniek, dus ik denk/hoop dat ze er niet te veel moeite mee hebben.

Wel weet ik dat Beijers Autotechniek uitsluitend voor de vakhandel is, dus of ze een antwoord gaan geven.... :?

Verder denk ik, ( maar da's puur zoals ik het zou aanpakken ) dat de rode draad de spanning is, en de andere twee draden voor de puls is (1 plus draad en 1 min draad voor de puls)
Massa wellicht via een beugel van het apparaatje zelf ?

Indien navigatiesysteem maar 1 draad heeft voor puls, dan kan 1 van de 2 pulsdraden (de min draad) aan masse gelegd worden.

Nogmaals, dit zijn geen FEITEN, maar zoals ik denk dat het zou kunnen zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Onderstaand is een stukje van beijer zijn site.

Om van auto’s met een mechanische snelheidsmeter toch een elektronisch snelheidsignaal te genereren, is het nodig een externe pulsgever te plaatsen. Het betreft hier pulsgevers van het type Hall, die veelal tussen de kilometertellerkabel en de versnellingsbak geplaatst worden. Er komt een kabel vanaf met 3 aders waarvan er één van massa moet worden voorzien, en één van een goede constante voeding. De derde ader produceert vervolgens een strakke blokpuls als er gereden wordt.

Dus 1 draad voor de massa (groen of blauw) en 1 draad voor de constante voeding denk ook rood en 1 draad voor de puls uitgang. Meestal is blauw pulsuitgang.

Persoonlijk zou ik het als volgt aansluiten:

Rood op +12volt constant
Blauw uitgang naar navi (pulsdraad)
Groen Massa

Maar het kan ook anders zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M@@RTEN
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2004 11:06

Pulsgever PG340

Bericht door M@@RTEN »

Hallo,

De aansluitingen van de puslgever zijn als volgt:
Rood +30 Continue voeding
Groen -31 Massa
Blauw Snelheidsignaal

De pulsgever moet voor zijn eigen levensduur een continue voeding krijgen. Als je hem op een geschakelde voeding aansluit krijgt de pulsgever bij in/uit schakelen contacvt regelmatig piekspanningen voor zijn kiezen waardoor de gever minder lang mee kan gaan.

Over doorlinken naar onze website en het vermelden van onze data open ik een nieuw onderwerp. :arrow:


Met vriendelijke groet,

Maarten Nooijen
Beijer Autotechniek BV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navigatie algemeen”