TeleAtlas of Navteq --> een moeilijke keuze??

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.

Welke database vind jij beter (en gebruik je dus ook)?

Die van TeleAtlas
24
33%
Die van Navteq
37
51%
Die van TeleAtlas (maar ik gebruik hem niet)
2
3%
Die van Navteq (maar ik gebruik hem niet)
9
13%
 
Totaal aantal stemmen: 72

Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

TeleAtlas of Navteq --> een moeilijke keuze??

Bericht door Toho_NL »

Waar zweer jij bij? Welke vind je beter? En gebruik je die dan ook of kan het niet omdat jouw systeem dit niet ondersteunt?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Nou laat ik dan maar de spits afbijten.

Ik rij al jaren met NAVTEQ met grote tevredenheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

De spits is er kennelijk al af, dus maar gewoon een duit in het zakje dan.

Ik heb de afgelopen jaren met beide kaarten gereden, en in die tijd ervaren dat, zoals Toho het ook al eens geschreven heeft, TA kwantiteit is en Navteq kwaliteit geeft.
En aan dat laatste ken ik een grotere waarde toe, een logischer begeleiding, minder fouten bij vaak gecompliceerde wegsituaties, geen afslagen bovenop een brug :oops: zijn voor mij belangrijker dan het hebben in detail van het adres van tante Truus aan de ....trekvaart in Tsjiesterksteradeel.

Bij de keuze om TA dan wel Navteq vrij te schakelen voor m'n MS 5500 had ik dan ook een makkie :lol:

Misschien dat ik, als ik nog eens naar Skandinavië ga met de auto, er dan een tijdje TA voor dat gedeelte bij zou boeken. Daar is de TA DB, op dit moment althans, naar ik begrepen heb nog aanzienlijk uitgebreider dan die van Navteq.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

JW schreef:Misschien dat ik, als ik nog eens naar Skandinavië ga met de auto, er dan een tijdje TA voor dat gedeelte bij zou boeken. Daar is de TA DB, op dit moment althans, naar ik begrepen heb nog aanzienlijk uitgebreider dan die van Navteq.
Volgens mij is het zo dat Zweden, Denemarken en als ik het goed heb ook Noorwegen helemaal gedigitaliseerd zijn. Finland is volop in de maak en zal ergens in 2005 beschikbaar zijn (dat is de aangegeven planning). Dus of TeleAtlas nu echt zoveel meer gedigitaliseerd heeft... Wat wel gezegd moet worden is dat TeleAtlas op dit moment veel meer data beschikbaar heeft voor Finland.Maar ja, als daar dan weer veel fouten in zitten (kwantiteit versus kwaliteit) dan schiet je daar ook niet zoveel mee op.

Nogmaals, ik ben een overduidelijke Navteq-fan, maar ik zeg niet dat TeleAtlas kompleet bagger is. Dit topic is hier (het afkraken van de een en het ophemelen van de ander) ook niet voor bedoeld. Zoals Fantom en JW hun keuze ondersteunen is mijns inziens de juiste manier van handelen (qua argumenten). Dus, hoewel misschien voorbarig, ga geen van beide kompleet afkraken. Er zijn namelijk GEEN slechte producten. Er zit alleen wel verschil in de bestaande producten.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jadolfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 nov 2003 15:13

Bericht door jadolfs »

Ik had eerst een cd van Navteq. Later kreeg ik er een van TeleAtlas en ik ontdekte dat daar veel meer fouten op staan. Daarom vind ik Navteq beter, maar helaas heb ik nog geen nieuwe cd van Navteq.
Groeten,

Joost

[size=75]Renault Mégane II 5-deurs 1.9dCi
VDO Dayton MS 3100 + MT 5000
Teleatlas 2004/2005[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Ik hou het op NavTeq :D
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Ik sluit mij bij checkin aan :arrow: Navteq

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Mijn voorkeur gaat ook uit naar Navteq.

Heb een cd van teleatlas 2003/01 en hier stonden in mijn woonplaats een aantal rotondes niet op, die er al heel lang lagen. Op de Navteq 2001/1 (de cd die bij systeem geleverd was bij aanschaf in 2001) bevatte deze rotondes al wel.

Uiteraard snap ik ook wel dat databases moeten worden bijgewerkt, maar bovenstaand voorbeeld was voor mij duidelijk bewijs om TA snel weer te laten voor wat het was.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kapfrank
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2004 16:18

NavTech of Teleatlas

Bericht door kapfrank »

Ik heb sinds kort de 4200RS met 8 CD's erbij nu vraag ik me af welke navigatiesoftware ik het beste kan gebruiken, die van Navtech of die van Teleatlas.
Graag zou ik jullie ervaringen willen horen?

Bedankt alvast voor de info
:) :wink: :)

Edit Moderator: Vraagsteller had deze vraag op een andere plaats gesteld. Door mij hiernaartoe verplaatst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

euh gaat deze poll daar nou juist net niet over om er achter te komen wleke het beste is volgens de consument. en ligt navteq niet al een beetje voor. Dus mischien op het moment een overbodige vraag.

Edit:Ow ok dan neem ik het bovenste terug.
en zoals onder mij al word vermeld als het om de software gaat de laatste versie. maar om de kaart jah dan toch navteq denk ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Re: NavTech of Teleatlas

Bericht door Toho_NL »

kapfrank schreef:Ik heb sinds kort de 4200RS met 8 CD's erbij nu vraag ik me af welke navigatiesoftware ik het beste kan gebruiken, die van Navtech of die van Teleatlas.
Gaat het hier om software of om kaartenmateriaal? Als het gaat om kaartenmateriaal moet je even naar boven scrollen om de huidige stand van de poll te bekijken ;) en als het gaat om de software dan zou ik zeggen: de laatste versie.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: NavTech of Teleatlas

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:
kapfrank schreef:Ik heb sinds kort de 4200RS met 8 CD's erbij nu vraag ik me af welke navigatiesoftware ik het beste kan gebruiken, die van Navtech of die van Teleatlas.
Gaat het hier om software of om kaartenmateriaal? Als het gaat om kaartenmateriaal moet je even naar boven scrollen om de huidige stand van de poll te bekijken ;) en als het gaat om de software dan zou ik zeggen: de laatste versie.

Groetjes,

Toho_NL.
Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet. Kapfrank heeft het over TeleAtlas of Navteq navigatie software, en dus praat je over kaartmateriaal, en niet over de besturingssoftware.

Overigens is er nog wat anders, nl dat gesproken wordt over 8 CD's, terwijl bij mijn weten er slechts 4 zijn. Of het moet al zijn dat bedoeld wordt 4+4, dus van elk der leveranciers 4.
SVP even opheldering dus Kapfrank...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kapfrank
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 mei 2004 16:18

Re: NavTech of Teleatlas

Bericht door kapfrank »

JW schreef: Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet. Kapfrank heeft het over TeleAtlas of Navteq navigatie software, en dus praat je over kaartmateriaal, en niet over de besturingssoftware.

Overigens is er nog wat anders, nl dat gesproken wordt over 8 CD's, terwijl bij mijn weten er slechts 4 zijn. Of het moet al zijn dat bedoeld wordt 4+4, dus van elk der leveranciers 4.
SVP even opheldering dus Kapfrank...

Groet,
JW
Het klopt wat JW zegt ik heb van beide 4 CD's (zal in het vervolg wat beter schrijven) en het gaat mij inderdaad om het kaartmateriaal.

Ik heb nog een vraag:
Ik heb nu het volgende "heel Europa zonder update" als ik nu een CD (bv de volgende versie, stel 2004/2) erin zou stoppen werkt dit dan of hoort hier een aparte, speciaal voor de versie 2004/2, bedoelde code bij.

Hopenlijk is het duidelijk.
:? :) :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: NavTech of Teleatlas

Bericht door JW »

kapfrank schreef:
JW schreef: Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet. Kapfrank heeft het over TeleAtlas of Navteq navigatie software, en dus praat je over kaartmateriaal, en niet over de besturingssoftware.

Overigens is er nog wat anders, nl dat gesproken wordt over 8 CD's, terwijl bij mijn weten er slechts 4 zijn. Of het moet al zijn dat bedoeld wordt 4+4, dus van elk der leveranciers 4.
SVP even opheldering dus Kapfrank...

Groet,
JW
Het klopt wat JW zegt ik heb van beide 4 CD's (zal in het vervolg wat beter schrijven) en het gaat mij inderdaad om het kaartmateriaal.

Ik heb nog een vraag:
Ik heb nu het volgende "heel Europa zonder update" als ik nu een CD (bv de volgende versie, stel 2004/2) erin zou stoppen werkt dit dan of hoort hier een aparte, speciaal voor de versie 2004/2, bedoelde code bij.

Hopenlijk is het duidelijk.
:? :) :?
Hallo,

Als je gekozen hebt voor "Unlimited", krijg je een speciale, unieke code om je systeem vrij te schakelen.
Gevolg daarvan is, zoals je al schrijft, dat je een andere code nodig hebt om die 2004/2 versie vrij te schakelen, en die krijg je dus niet.

Overigens, heb je bewust gekozen voor "unlimited"? En heb je die dan nu al geactiveerd? Als dat zo is dan heb je je dus inmiddels vastgelegd op een Navteq of een TeleAtlas set :!: En die kun je niet zomaar veranderen. :cry:

Groet,
JW

P.S. Kijk 's in je PB's !
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Achim
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2004 00:38

Bericht door Achim »

Aan de (tussen)stand te zien is Teleatlas wat minder populair; mijn ervaring met de nauwkeurigheid van de data van Teleatlas, icm blaupunkt DX-V, is erg positief (de dief die 'm nu heeft zal ook vast blij zijn).

Inmiddels vervangen door een TomTom Navigator en die werkt ook uitstekend, volgens mij zit daar ook Teleatlas in.

2xpositief: ik stem Teleatlas

Achim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo

Ik heb op onderstaande afbeelding de gegevens van Navteq en Teleatlas naast elkaar gezet.
Persoonlijk gaat voor navigatie mijn voorkeur naar Navteq alhoewel het kaartdetail van Teleatlas beter is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Mijn reactie hierop is:

Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
B-A-R-T
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2004 11:45

Bericht door B-A-R-T »

Aangezien deze opmerking in een nieuwe topic gelocked werd, probeer ik het hier opnieuw. Het gaat immers niet over wie de beste kaart heeft, maar wel over hoe de navigatiesoftware deze kaarten interpreteert en gebruikt.

Ik gebruik sinds kort de kaart van Navteq nadat ik eerst enkele maanden met Tele-Atlas heb gereden.

Wanneer ik nu een route plan in mijn buurt van punt A naar punt B, merk ik dat de voorgestelde route voor die beide kaarten verschillend is (uiteraard met dezelfde instellingen qua routecriterium). Nochtans geven beide kaarten de actuele situatie weer en staan ook in beide gevallen alle wegen erop vermeld.

Mijn ervaring is (in tegenstelling tot de meesten hier in de poll) dat de voorgestelde route bij TA meestal logischer is dan bij Navteq.

Misschien kan dus kaart X "beter" zijn dan kaart Y, maar daarom is de navigatie nog niet beter. Volgens mij heeft de gebruikte navigatie-software een grote invloed op het feit of iemand een kaart als goed of minder goed ervaart.
BMW 320d Touring
MS5500 - BeNeLux Navteq 2006/07 Limited

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@WS: er is inmiddels nieuwe informatie over de dekking van Navteq (door Navteq verstrekt). Misschien dat je je lijstje kan bijwerken ofzo? Ik zal hieronder aangeven wat er veranderd moet worden (bij Navteq dus).

1. Benelux (er staat nu Benlux)
2. Noorwegen is 99% i.p.v. 45%
3. Italië is 68% i.p.v. 86%
4. Frankrijk is 77% i.p.v 94%
5. Spanje is 72% (niet opgeteld bij die van Portugal) i.p.v. 94% wel opgeteld
6. Finland is 32% i.p.v. 16%
7. Tsjechië is 66% i.p.v. 19%
8. Ierland is 13% i.p.v. 29% (die 29% stond voor bevolking gedetailleerd)
9. Portugal is 99% (niet opgeteld bij die van Spanje) i.p.v. 94% wel opgeteld
10. De detailnauwkeurigheid van huisnummers in Europa weet ik niet (staat er niet bij)
11. Het aantal POI's (bijzondere bestemmingen) is 874019 i.p.v. 700000
12. Het aantal POI categoriën is 44 i.p.v 30.

Nogmaals: deze gegevens zijn opgegeven door Navteq zelf (in een .pdf-bestandje) en het betreft de dekking in Q1 van 2004 (de huidige dekking in hun database zal dus meer zijn).

Ow ja, misschien handig om erbij te vermelden: het gaat hier niet om het percentage mensen die compleet gedekt zijn, maar het percentage van de wegen dat in de database zit.

Zou je je lijstje willen bijwerken (wel een enorm handig lijstje trouwens)? En wil je er dan bij zetten dat het gaat om Q1 van 2004 (bij Navteq) en dat het gaat om het percentage van de wegen dat in de database zit? En natuurlijk ook dat het percentage van de bevolking dat 100% is gedekt nog "oud" is.

Alvast bedankt en groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ik heb Willems overzicht al eerder bekeken, en nu hetzelfde gedaan hebbend met Toho's aanvullingen vraag ik me af wat hiervan de bedoeling is.

Is dit bedoeld om de forumlezer te informeren over wat hij kan verwachten bij z'n nieuwe DVD of CD, los gekocht of meegeleverd bij z'n systeem?
Daarop weten we het antwoord wel: nee dus.

In het overzicht wordt aangeduid hoever de beide leveranciers zelf zijn met de mate van digitalisatie en het bij elkaar zoeken van POI's. En die zullen best eens een keer op de toekomstige CD's te vinden zijn, als de betreffende navifabrikant ze er niet deels uit plaatsgebrek uitsnijdt. Want dat is al heel wat keren vertoond.

Als ik nu m'n nieuwste C-IQ DVD neem, de 2004-2 dus, staan daar naar ik verwacht echt niet al die wegen en POI's op. Om maar niet te spreken van die situaties waar je nu alleen nog maar een CD kunt kopen van 2002 of 2003.

Daarom opnieuw de vraag: wat is het doel van het publiceren hier, en als dat dan al wel gedaan wordt zet er dan een waarschuwing bij zodat de argeloze forumlezer niet op het verkeerde been komt te staan.

Groet,
JW

P.S. Voor alle duidelijkheid: persoonlijk vind ik dit overzicht natuurlijk zeker interessant, maar ik beschouw mezelf dan ook niet als gemiddelde, argeloze forumbezoeker :oops: :lol:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@JW ik ben het helemaal met je eens. Daarom heb ik in "mijn" overzicht ook onderscheid gemaakt in de data die nu op de VDO Dayton site staat (m.i. staat dit duidelijk aangegeven) en de informatie over de data die door Navteq geleverd wordt. Het enige probleem met dit bestand is dat het uploaden naar de server niet lukt (zodat het bij de post gezet kan worden).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik heb het overzicht van WS wat uitgebreid en bijgewerkt. Zo is goed te zien wat de verschillen tussen TeleAtlas en Navteq op papier zijn.

Op het eerste plaatje kun je zien hoeveel procent van de wegen gedekt wordt door TeleAtlas en Navteq. Deze gegevens zijn door hen zelf opgegeven. Ook staat aangegeven over welke database we het hier hebben.

Op het tweede plaatje kun je zien hoeveel procent van de bevolking gedekt wordt door TeleAtlas en Navteq. Deze gegevens zijn ook door hen zelf opgegeven. Ook hier staat aangegeven over welke database we het hier hebben. verder staat op het tweede plaatje ook nog wat extra informatie over de databases.

Mochten er foutjes in staan of heb je nog aanvullingen: laat het me dan maar weten.

Nogmaals: kijk goed over welke database het gaat in de plaatjes. Deze database hoeft dus niet op jouw CD te staan, maar het zijn wel de meest actuele gegevens (voor zover voor mij beschikbaar)!

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. ik zal proberen dit overzicht zo actueel mogelijk te houden.

P.p.s. deze versie is van 15-08-2004.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW, Toho_NL


JW schreef:Daarom opnieuw de vraag: wat is het doel van het publiceren hier, en als dat dan al wel gedaan wordt zet er dan een waarschuwing bij zodat de argeloze forumlezer niet op het verkeerde been komt te staan.
Het doel van de tabel is een indruk te geven hoe de verhoudingen liggen ten opzichte van de twee belangrijkste leveranciers van door VDO verstrekte CD's en DVD's. (2004/01)

Wanneer een dergelijke tabel up to date gehouden kan worden zou dit een hulpmiddel kunnen zijn voor de gebruikers van bv C-IQ om te bepalen van welke leverancier je een bepaald content wilt vrij schakelen.

Stel je gaat naar Frankrijk op vakantie en je hebt alleen C-IQ benelux NavteQ, aan de hand van een dergelijke tabel heb je dan een leidraad voor het vrij schakelen van Teleatlas of Navteq.

Gebruikers van andere systemen dan VDO en die ook keuze hebben uit meerdere leveranciers zou ik de raad willen geven eerst uit te zoeken hoe het zit met de dekking tussen die leverancier's.

Toho_NL schreef:Je kunt wel meer gedigitaliseerd hebben, maar als daar relatief veel fouten in zitten heb je er weinig aan.... Zeker als je denkt een beter product te kopen omdat er meer gedigitaliseerd is (TeleAtlas) en dan blijkt dat er veel fouten in zitten. Dit is althans mijn persoonlijke ervaring...
Ik ben het met je eens dat TA meer fouten bevat dan de Navteq, echter als je bv naar de Frankrijk DVD 2004/01 van Navteq kijkt zie je toch een groot verschil in de dekking ten opzichte van TA, en dan heb ik toch liever een foutje dan helemaal geen begeleiding.

met vriendelijke groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hoi WS,

Ik ben het met je eens en ben dan ook voornemens om het overzicht up to date te houden. Nu even wachten totdat de plaatjes bij de berichten worden geplaatst (het is reeds geupload naar de server).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Toho_NL schreef:Hoi WS,

Ik ben het met je eens en ben dan ook voornemens om het overzicht up to date te houden. Nu even wachten totdat de plaatjes bij de berichten worden geplaatst (het is reeds geupload naar de server).

Groetjes,

Toho_NL.
Hallo Toho_NL,

Onderstaand vast de gegevens van C-IQ systemen 2004/02.

Zoals je ziet zit daar nogal wat verschil tussen de Navteq gegevens en die van C-IQ :?:
De gegevens komen van de CI-Q site


Groetjes Willem
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Lege SD kaart voor Navteq download
    door lynn » 19 aug 2014 16:19 » in Lancia
    Reacties: 1
    Weergaves: 2525

Terug naar “Navigatie algemeen”