Indianapolis vs INA-333R

Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Indianapolis vs INA-333R

Bericht door rlemmens »

Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn Becker traffic pro inruilen voor een nieuw navigatie systeem. Mijn voorkeur gaat uit tussen de Alpine INA-333R en de nog te leveren Becker Indianapolis. Kan iemand me aangeven welke beter/sneller zou zijn. Beide hebben een Europa dekking en zijn 1 Din, waarbij de INA-333R als DVD is uitgevoerd en de Indianapolis 32MB intern geheugen/ 4-speed CD-Rom heeft.

gr. Rogér

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mark
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2003 14:35

Becker Vs. Alpine

Bericht door Mark »

Hoi,

Volgende vraag moet je jezelf vooraf stellen:

1/ Moet ik regelmatig mijn becker CD wisselen tijdens het rijden: (veel grensoverschrijdend rijden)
JA: Dan moet je met backups werken om je originele CD's niet te beschadigen.
NEE: Dan kun je evt. aan een Alpine denken
NB: De kaart data van Alpine staat op een DVD > Niet te copieren, zover ik weet. Van Becker CD's kun je heel makkelijk een Backup maken.

2/ Wil ik van MP3 CD's in de auto genieten?
JA: In beide gevallen moet je dan de DATA CD/DVD eruit halen (zie punt 1)
NEE: Wat is dan het voordeel om te wisselen?

3/ Wil je er veel geld aan uitgeven?
JA: Dan zou je over een Alpine kunnen denken (going prijs is geloof ik rond de 1400 euro)
NEE: Dan is de Indianapolis je keus. (going prijs zal iets onder de 1000 euro liggen geloof ik)

4/ Ben je met de makkelijke bediening van je Becker systeem tevreden?
JA: Bij Becker blijven
NEE: Probeer Alpine maar eens uit. kleine priegelknopjes en veel sub menus...

Groet,

Mark
(Becker High Speed Pro 7824, maar dat had je al kunnen raden)

PS: Een van mijn collegas heeft een "low speed" model. In praktijk weinig verschil hoor.
My wife always says: "Turn there", so I decided to buy a navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Bovenstaande vergelijking klopt niet helemaal.... eigenlijk klopt hij helemaal niet! Ten eerste dat verhaal van cd's en kopies maken enz.... is onzin! Het lijkt mij dat je normaal omgaat met je cd's en dat je ook van je muziekcd's niet van elke een kopie maakt!?!

Zal een vergelijk hieronder zetten maar eigenlijk is er geen vergelijk mogelijk omdat je qua prijs al twee heel verschillende apparaten naast elkaar zet!

De Alpine kost € 1499,-- inclusief btw maar exclusief TMC module deze kost € 250,-- dus totaal € 1.749,--!!!

De Becker gaat naar alle waarschijnlijkheid € 999,-- kosten inclusief btw en incusief tmc!! Dus je zit al met een verschil van € 750,--.

VERSCHILLEN:

* Alpine levert een piekvermogen van 4x45 watt van de Becker is dit nog niet bekend waarschijnlijk 4x40.
* Alpine levert standaard een stuurwielbedieningsinterface voor vele merken auto's dit is bij becker nog niet mogelijk
* Alpine kan 8 talen spreken Becker 12.
* Becker heeft ook korte golf 49meter band Alpine heeft deze niet.
* Becker heeft een MP3 speler deze heeft Alpine niet! Alpine alleen geschikt voor MP3 changer. De MP3 van Becker
ondersteund ook WMA format!!!

Qua snelheid van berekening e.d. zou je moeten proberen maar ik denk bijna zeker te weten dat de Becker bijna net zo snel is dat de Alpine DVD!!! Becker werkt met een quad (4) speed loopwerk en een intern geheugen van 32MB dus dat is snel. Wil je nog sneller dan nog even wachten op nieuwe trafficpro deze krijgt een intern geheugen van 64MB.

Verder krijg je nog te maken met prijsverschillen in updates DVD prijzen liggen meestal hoger dan CD's...

Maar afsluitend wil ik weer terugkomen op het prijsverhaal € 1.749 voor een 1 din toestel is een hele berg geld!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mark
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2003 14:35

Becker Vs. Alpine

Bericht door Mark »

Hallo,

Kan zijn dat ik me vergis, het stond me bij dat de alpine INA 333 ook MP3 compliant was, vandaar.

Over Cd backups gesproken. Niet met je eens. Ik rij over de 1000 km per week tussen D, F, LUX en BE.
Leg mij dan maar eens uit hoe ik niet DJ hoef te spelen met mijn Becker systeem met 2 cd's. Vandaar mijn vraag.

Al rijdend een CD wisselen met een Becker gaat nu eenmaal niet zonder je vingerafdrukken op de schijf achter te laten (Even aub niet aankomen met "dat doe je niet als je rijdt"). En het cd'tje weer in de doos doen is ook niet risikoloos voor krassen.

Mijn opmerkingen zijn puur uit ervaring. Ben zeker dat veel meer mensen met backup Cds rijden dan je denkt.
En dat heeft niet perse met illegale copieen te maken. Gewwon omdat de cd set rond de 200 euro kost. Dan gebruik ik er liever een backup voor in de auto.

Groet,

Mark
My wife always says: "Turn there", so I decided to buy a navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

We zouden hier maar geen discussie gaan voeren over cd's en dergelijke volgens mij is het zo (maar ik heb het nog nooit aan de hand gehad ondanks dat wij ongeveer een kleine 1000 becker's per jaar verkopen!) dat als er krassen op de cd staan en deze dus niet meer werken deze kunnen worden omgeruild voor nieuwe! Dus dan is heel dat probleem over.

Maar een hoop mensen doen zo zenuwachtig over de cd's en beschadigen maar in de normale omgang (dus gewoon zoals je hierboven beschrijft) krijg je echt geen noemenswaardige krassen op een cd! En vingers is ook niet zo'n probleem....

Maar ging mij alleen maar even over de vergelijking tussen alpine en de nog te introduceren nieuwe becker indeanapolis

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mark
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 nov 2003 14:35

Bericht door Mark »

Met je eens.

Persoonlijk denk ik heel positief over becker.
Zodra de indanapolis uit is zal ik waarschijnlijk ook mijn 7824 inruilen voor dit model.

De echte knaller bij becker is de kinderlijk eenvoudige bediening, heel prettig tijdens rijden.

Het enige minpunt blijft voor mij het moeten DJ'en met de data cd's. Voor de mensen die veel
over landsgrenzen rijden zoals in mijn geval, zou een DVD gebaseerde oplossing gebruikersvriendelijker kunnen zijn.

Groet,

Mark
My wife always says: "Turn there", so I decided to buy a navi.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Ontwikkelingen gaan zeer snel! Misschien word dvd wel overgeslagen en direct overgestapt naar een harddisk systeem..... de toekomst zal het leren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • GPS module error Indianapolis Pro
    door JohnnyDolman » 15 mar 2016 21:05 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 10
    Weergaves: 979
  • Becker Indianapolis incl stuurwiel en bluetooth
    door Knislow » 23 mei 2017 12:32 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 663

Terug naar “Vaste Becker systemen”