RNS 510 gestolen..

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
joptroot
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2008 15:13

RNS 510 gestolen..

Bericht door joptroot »

Hallo allemaal,
Na klein half jaar plezier te hebben gehad van mijn RNS510 is deze gisteren gestolen. Kwam terug bij de auto, ruit ingetikt en hele handel er uit. Ze moeten er op uit zijn geweest want het is vermoedelijk snel gegaan..
Behoorlijk balen! Hopen dat ik er met verzekering uit kan komen!

Maar goed, ik vond in de uitsparing waar het apparaat zat een los kastje met draden.. geen idee waar het voor was. Zal het bij de dealer gaan vragen, maar misschien weet iemand van jullie het. Zit in de bijlage!

Bedankt!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Marc Veen
Senior Member
Berichten: 469
Lid geworden op: 29 mei 2006 18:58

Bericht door Marc Veen »

Staat er niks op de onderkant?

Mvrgr,

Marc
VRM6100 + PC5200 (TomTom Tele Atlas Eur 2014-2015) + RCS5100 + RC5400 i.c.m. RCD3200 + MA6200
Nokia E72 met OVI Maps V3.04 en Sygic Mobile Maps 10
Voorheen: MS4200, MS4200RS en MS4400

Familie o.a. nog: MS4400 en MS4200RS (Navteq SC Eur 2011-2012)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2008 15:13

Bericht door joptroot »

Marc Veen schreef:Staat er niks op de onderkant?

Mvrgr,

Marc
Nee staat niets op de onderkant!
Ik vermoed dat het ergens aan de binnenkant gemonteerd zat en dat ze met de RNS er uit rukken dat ding los getrokken hebben.. ik denk dat de draden naar de RNS gingen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Eerst en vooral: gecondoleerd met dit verlies. Zwaar balen...... :twisted:

Zo te zien is er wat afgeknipt toen de 510 er uitgehaald is.
Waar zit dit doosje gemonteerd, naar ik aanneem zat 'ie wel ergens vast. Wat het is weet ik ook niet, het zou iets van een CAN-emulator kunnen zijn, of misschien een BT-module? Hopelijk kan de dealer daar wat meer over zeggen.

Hoe zit het met de rest van de bedrading, is die nog gewoon intakt?

En uit wat voor auto is 'ie gehaald, was het een af fabriek uitvoering of was 'ie later ingebouwd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2008 15:13

Bericht door joptroot »

JW schreef:Eerst en vooral: gecondoleerd met dit verlies. Zwaar balen...... :twisted:

Zo te zien is er wat afgeknipt toen de 510 er uitgehaald is.
Waar zit dit doosje gemonteerd, naar ik aanneem zat 'ie wel ergens vast. Wat het is weet ik ook niet, het zou iets van een CAN-emulator kunnen zijn, of misschien een BT-module? Hopelijk kan de dealer daar wat meer over zeggen.

Hoe zit het met de rest van de bedrading, is die nog gewoon intakt?

En uit wat voor auto is 'ie gehaald, was het een af fabriek uitvoering of was 'ie later ingebouwd?

Groet,
JW
Betreft een VW Passat (2007) waar af-fabriek een RNS300 in zat en later ingebouwd inderdaad! Heb e.e.a aangemeld bij de leasemaatschappij, alhoewel de RNS510 op eigen rekening is gekocht. Als goed is ie tot een bepaad bedrag verzekerd, even uitzoeken hoe en wat..

Maar tis geen BT module iig..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Daar ben ik (bezitter van een gelijkwaardige Columbus) ook elke dag bang voor... :?
Heb je geen storingsmelding op het display op je instrumentenpaneel? De canbus vindt het over het algemeen niet zo leuk als er zomaar zaken tussenuit geknipt worden.
Die afgeknipte unit ziet er toch uit als iets wat met CANbus te maken heeft. Een aanpasmodule of zo?
Gerritje, kom d'r es in!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Wacht eens, had je er ook een carkit in?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een RNS510 in een Passat van 2007 en dan een CAN bus adapter? Wakker worden jongens!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2008 15:13

Bericht door joptroot »

Higgy schreef:Wacht eens, had je er ook een carkit in?
Ligt er aan welke je bedoelt.. de standaard telefoonvoorbereiding zat er in. Niet de premium: maw had geen telefoon func. op de RNS, kon alleen opnemen en ophangen met multifunc toets op stuurwiel.

Ik heb er geen verstand van maar vraag me af of het misschien de GPS module is die ze onderin los getrokken hebben..

Was bij het schadecentrum van Volkswagen, geen monteur gesproken maar de persoon die de schade-aanvraag afhandelde wist het ook niet.. maja heb het daar achtergelaten, hij zou het navragen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb er geen verstand van maar vraag me af of het misschien de GPS module is die ze onderin los getrokken hebben..
Understatement van de dag! De GPS module zit in de unit gebouwd
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2008 15:13

Bericht door joptroot »

Gerritje schreef:
Ik heb er geen verstand van maar vraag me af of het misschien de GPS module is die ze onderin los getrokken hebben..
Understatement van de dag! De GPS module zit in de unit gebouwd
Fijn dat je het benadrukt, van deze informatie was ik zoals al gezegd niet op de hoogte. Maar niettemin bedankt voor de info, nu ben ik hier wel van op de hoogte!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ Gerritje: Is die stekker die je op die foto ziet een 26-polige Siemensstekker?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Ik denk dat ik het mysterie kan oplossen.
Na mijn mening is het een vrijschakelmodule om tijdens het rijden beeld te hebben en dvd te kunnen kijken tijdens het rijden. Klopt het dat je tijdens het rijden beeld had van de dvd speler?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2008 15:13

Bericht door joptroot »

vwgolf schreef:Ik denk dat ik het mysterie kan oplossen.
Na mijn mening is het een vrijschakelmodule om tijdens het rijden beeld te hebben en dvd te kunnen kijken tijdens het rijden. Klopt het dat je tijdens het rijden beeld had van de dvd speler?
Ja die had ik, maar die zat tussen de RNS 510 en de stekkers van de auto.. de dieven zijn zo attent geweest de vrijschakeling mee te nemen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

joptroot schreef:
vwgolf schreef:Ik denk dat ik het mysterie kan oplossen.
Na mijn mening is het een vrijschakelmodule om tijdens het rijden beeld te hebben en dvd te kunnen kijken tijdens het rijden. Klopt het dat je tijdens het rijden beeld had van de dvd speler?
Ja die had ik, maar die zat tussen de RNS 510 en de stekkers van de auto.. de dieven zijn zo attent geweest de vrijschakeling mee te nemen...
Maar dan zijn de vrijschakelmodule vergeten!
Ze hebben dan alleen de kabelset mee genomen en de vrijschakelmodule eraf geknipt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
larssen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 jun 2005 09:46

Bericht door larssen »

Ik denk dat je bedoelt:ze hebben de multimediaadaptor mee genomen en de vrijschakeling er af geknipt en laten liggen.

TL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

larssen schreef:Ik denk dat je bedoelt:ze hebben de multimediaadaptor mee genomen en de vrijschakeling er af geknipt en laten liggen.

TL
Nee dat bedoel ik niet. Bij een rns 510 heb je geen multiemedia-adapter nodig. Ik bedoel dat ze plug en play kabelset van de vrijschakeling hebben meegenomen maar de vrijschakelmodule hebben laten zitten in de auto.
Ze hebben dus de kabelset los geknipt van de vrijschakelmodule, naar mijn mening.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

En zet mij GODVERDEGODVER ook maar in het rijtje!
Vanavond lekker in Den Bosch uit eten met m'n maat en onze vrienden, kom ik terug bij de O2: opengebroken. Tot m'n verbazing zat de Columbus (=Skoda-naam voor een RNS510) er nog in. Stopt er een politiebusje naast me: "dat was een heterdaadje meneer, helaas zijn de twee daders op een scooter ontkomen door tussen de paaltje door te sjezen" (die waren er dus meteen achteraan gekacheld). Keurig ter plekke geholpen door de politie, pv gemaakt, de auto daarna naar het huis van m'n maat (30 mtr verderop) gereden en gestofzuigd.
Daarna gauw naar huis naar de oppas en kids, vrouw afgezet en bij Carglass een noodruit laten plaatsen (nieuwe ruit is morgenmiddag binnen).
En aangezien het van dhr. Hirsch Ballin ineens mag sinds vorige week: het waren twee KUTMAROKKANEN!
De agenten noemden het heel politiek correct "Noord-Afrikaanse types".
Dat is politiejargon voor Marokkanen.

Die eikels hadden de safelock domweg omzeilt en de portieren na het inslaan dus gewoon kunnen openen. De Carglass-jongen wist me te vertellen dat ze met een gemodificeerde Nokia N95 zelfs de meeste alarmsystemen domweg uit kunnen zetten.

Wat een verdraagzame, fijne maatschappij leven we in. Die arme Marokkaanse jongens zijn vast, door mijn schuld, achtergesteld in de maatschappij. Denk dat ik ze de Columbus morgen uit medeleven maar even na ga brengen.
Met 250 gram TNT erin, dat wel...

(op www.skodaforum.nl loopt een draadje: de Columbus en RNS510 worden werkelijk bij bosjes gejat momenteel...)
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Da's balen. Een gezellig avondje uit en dan zo'n slot :twisted:

Over sloten gesproken, hoe zit dat nou met die SafeLock? Ik heb het verhaal http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=6928 inmiddels doorgelezen, maar daar wordt ik niet wijzer op dit punt.
Je beheersing van onze taal (hadden .... omzeilt) is zo te zien ook aangetast door dit voorval, als je me toestaat dit op te merken :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De Carglass-jongen wist me te vertellen dat ze met een gemodificeerde Nokia N95 zelfs de meeste alarmsystemen domweg uit kunnen zetten.
Zoals ik al eerder aantoonde bij de zgn Perfecte alarminstallatie van een BMW!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”