VDODAYTON PN4000EUBT

rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON PN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Na enkele jaren een van de eerste MIO 269's te hebben gehad, was het tijd voor wat nieuws.
Een groter scherm was een wens alsmede TMC en BT (bluetooth).
De PN4000 viel op en was qwa wens het ideale vervangapparaat. Zeker gezien het feit dat er 39 landen van deur tot deur navigatie voorhanden was. Uitgepakt en meteen aan de slag. Werkte binnen 30 seconden en rijden maar.
Groot scherm is een genot, aanduidingen/aanwijzingen duidelijk en helder. Rijbaan/afslag aanduiding erg handig.
Thuisgekomen andere zaken bekeken.
Pluspunten:
Grootscherm, Duidelijke (soms wel te harde) stem, MP3 en navigatie gelijktijdig, TMC en BT.
Goede bevestiging (zelfs te goed, krijgt hem zeer moeilijk van de steun af).
Gewone 12-24 aansluiting, dus geen gedoe met apparte adaptors !
Minpunten:
Groot gemis is de Route planner, hier heeft de VDO toch wel een behoorlijk steek laten vallen, jammer.
Grootste probleem: gekocht omdat er 39 landen van deur tot deur navigatie mogelijk was. Wat schetst mijn verbazing. Ons vakantieadres in Kroatie (Kroatie notabene overal genoemd bij elke leverancier) is niet beschikbaar. Alleen de Main road naar Pula. Dit valt dus gewoon onder de standaard Europa navigatie, daar staan ook alle Mainroads op omdat Griekenland al europa is.

Jammer, voor de rest een mooi en degelijk apparaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoewel ik je teleurstelling over een enkel aspect van dit apparaat wel kan billijken moet ik je toch teleurstellen mbt je opmerking over Kroatië. Het is vrijwel onmogelijk dat enig ander apparaat in dit land wel volledige dekking zou bieden aangezien de beide leveranciers Navteq en Tele Atlas nog lang niet zo ver zijn dat 100% dekking mogelijk maakt. Overigens wordt er ook in de beschrijving van dit toestel nergens melding gemaakt van een zo grote dekking op huisnummerniveau in geheel Europa. Er staat namelijk: voorzover beschikbaar.
Je vergeet misschien ook te vermelden dat het het enige merk is dat een dekking biedt van West en oost Europa tezamen op een SD kaartje.
Overigens kleven er nog wel andere nadelen aan dit toestel, maar daar kom je, misschien na lezing van de andere topics hierover, vanzelf achter als je denkt veel gemak te gaan hebben van de TMC
Verder heeft geen enkel VDODayton apparaat de mogelijkheid tot het plannen van een route of het optimaliseren van een aantal routepunten. Dat wordt ook nergens vermeld en er zijn maar ik weet geen portable toestellen die deze mogelijkheid wel hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON NP4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Bedankt Gerritje voor je reactie,

Zeker heb je in bepaalde zaken gelijk. Nieuwkoop krijg je nergens meteen West en Oosteuropa erbij. Dat was ook een van de beweegredenen waarom ik dit apparaat wou aanschaffen. Maar ik moet je ook corrigeren: op de site van VDO wordt gememoreerd dat heden ten dagen veel mensen naar Croatie op vacantie gaan endus dit apparaat een zeer welkome oplossing zou zijn voor deur tot deur navigatie. Vergissen zij zich ook !
En jawel hoor; Tom tom one europe evenals mijn oude Mio 269 (met oost europa erbij) laten feiloos croatie zien, tot in detail op de camping !!!!!!

Wat betreft Routeplanning op VDO systemen; heb ik met VDO geen ervaring mee.
Het feit dat bijna alle andere mobiele systemen dat wel kunnen, ging ik ervan uit dat VDO (met z'n 12 jaar ervaring) dit als standaard ook aan boord had.
Het had voor mij ook met tussenlocatie's/punten gemogen hoor.

Wat bedoel je met TMC; je komt daar wel achter ?

Zie je reactie met interesse tegemoet.

Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat TT en Mio Kroatië tot in detail laten zien verbaast me in hoge mate, om niet wat anders te schrijven.

Immers, zelfs in de DataBase van 2007-1 heeft Navteq maar 17,5% dekking, zie het plaatje

En TeleAtlas is er bij de 2007/2008 versie niet beter mee, wat heet, zie http://www.vdodayton-shop.com/epages/vd ... ID=2475676 met nog geen 5% dekking: Kroatie 4,7 %


Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het had voor mij ook met tussenlocatie's/punten gemogen hoor.
Dat is het enige dat deze apparaten dus niet hebben en routeplanners hebben andere apparaten ook niet aan boord in die zin die ik er van zou verwachten. De enige dit dit redelijk kunnen zijn de PC gebaseerde toepassingen als Autoroute en iGo voor PC

Zolang de internaet database geen volledige dekking van Kroatië geeft is het gewoon onmogelijk dat TomTom het wel zou hebben. Ik heb hier de Oost Europakaarten voor TomTom en die hebben voor het ganze dezelfde omvang als alleen Duitsland. Dan kun je op je vingers natellen dat de dekking in geen verhouding staat tot wat wij deur tot deur noemen.
En dat jouw camping er toevallig wel bij zou staan is dan eerder een toevalstreffer dan een structurele dekking
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON PN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Beste JW,

Toeval ? helaas, dat kan ik toch niet maatstaven.
Zojuist op mijn MIO269 de volgende plaatjes op gezocht in vacantieland Croatie waar zo'n beetje elke Nederlander heen gaat: Rovinj, Porec, Umag etc.

Allemaal te vinden met mijn mio tot in detail. elke weg, steegje etc. inclusief POI !!!!!!

Vorig jaar naar Rovinj geweest. Daar diverse tripjes gemaakt. allemaal gepland met mijn mio 269 en allemaal tot in detail uitgevoerd. Dus toeval..... dacht het niet. Zelfs coordinaten laten mijn mio tot in het zwembad van de camping navigeren !!!! En dan geven ze ook nog aan dat inderdaad croatie niet geheel gedekt is. (toch knap he !)

Tom Tom was trouwens de ONE versie 2 met west en central europe. Deze liet mij feilloos tot in centrum van Rovinj navigeren !!!!

Helaas gebruikt VDO geen teleatlas kaarten. Dat is denk ik het verschil. Tom Tom en Mio wel !

Met vriendelijke groeten
Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard kan het gebeuren dat die plaatsen er wel op staan, dan heb je gewoon mazzel gehad. Zie de link die ik eerder gaf voor de TeleAtlas dekking, die is voor heel Kroatië maar 4,7%

Gerritje heeft deze TeleAtlas kaart ook in zijn MS5200 zitten, wellicht heeft hij zin en gelegenheid om te kijken hoe die plaatsen er bij hem op staan.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON NP4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Beste JW,

Bedankt voor je reactie,

Het is inderdaad knap dat gezien de kleine coverage juist uitgerekend de vacantiebestemmingen er wel op staan.
Of is het slimheid ? Dat ze er wel zijn is dus een gegeven waar Navteq mijns insziens toch even een steekje laat vallen.

Maar begrijp ik uit jou verhaal dat Gerritje Teleatlas kaarten gebruikt, weet jij dan toevallig of dat ook voor de 4000 kan ?

En nog even ter zijde, weet jij of er nog andere stemmen zijn t.b.v. het navigeren ?

Met vriendelijke groeten.

Rudy

Edit Mod: Opnieuw verplaatst, svp in DIT topic antwoorden :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Voor de PN serie zijn er alleen Navteq kaarten.
Gerritje heeft een MS 5200, en daar zijn ook TA kaarten voor.

Ik zal overigens eens kijken of die door jou genoemde plaatsen en/of campings voorkomen op mijn Navteq DVD, die in de 5500 zit.

Op het plaatje hieronder kun je zien hoe de Navteq dekking in de DataBase 2007-3 er uit ziet.

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Nu kan ik natuurlijk volkomen verkeerd zitten maar op de SD kaart Western and Central Europe van TomTom komt heel Kroatië niet voor. Die staat volgens de website op Eastern Europe. :oops:
En voor wat betreft de dekking, ja natuurlijk is alleen de kuststreek gedigitaliseerd. Gezien de behoefte van de toerist komt de rest van het land pas later aan de beurt. De grote plaatsen buiten de toeristische gebieden zullen wel voldoende gedigitaliseerd zijn.
Ik gebruik voor de apparatuur die ik tot mijn beschikking heb steeds zowel de TA als de NT kaarten.
Aangezien de TA kaarten slechts sporadisch een betere (schijn)dekking bieden dan NT wordt er bij de portables van VDO uitsluitend gebruik gemaakt van NT kaarten. TT gebruikt uitsluitend TA omdat deze veel goedkoper zijn maar bepaald niet nauwkeurig. Daar zijn vele voorbeelden van te geven. Ook van de wijze waarop in sommige landen de digitale gegevens zijn verkregen en verwerkt.

Voor wat betreft de plaatsen Rovini, Porec en Umag kan ik melden dat deze in de VDO versies van de TA en NT database nog niet te vinden zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat die plaatsen niet bij Navteq te vinden zijn heb ik zojuist ook geconstateerd. Geen van drieën was aanwezig op mijn DVD.
Maar dat ze ontbreken op de TeleAtlas zoals die bij jou gebruikt wordt in de 5200, dat verbaast me dan wel. Waarom zit dat wel in de oudere Mio en TomTom, zoals Rudy schrijft? Ik ben van VDO niet gewend dat ze oudere, of incomplete DataBases kopen voor hun produkten :?
Kan Rudy misschien wat plaatje schieten van de systemen waarop die plaatsen wél te zien zijn? Dit intrigeert me....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ook met de Supercode CD's van TA en NT is er niets van de genoemde 3 plaatsen terug te vinden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Gerritje schreef:Ook met de Supercode CD's van TA en NT is er niets van de genoemde 3 plaatsen terug te vinden.
En ook op de pn2050 niet.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON PN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

JW schreef:Dat die plaatsen niet bij Navteq te vinden zijn heb ik zojuist ook geconstateerd. Geen van drieën was aanwezig op mijn DVD.
Maar dat ze ontbreken op de TeleAtlas zoals die bij jou gebruikt wordt in de 5200, dat verbaast me dan wel. Waarom zit dat wel in de oudere Mio en TomTom, zoals Rudy schrijft? Ik ben van VDO niet gewend dat ze oudere, of incomplete DataBases kopen voor hun produkten :?
Kan Rudy misschien wat plaatje schieten van de systemen waarop die plaatsen wél te zien zijn? Dit intrigeert me....

Groet,
JW
Bedankt JW voor je inbreng.

Ik ga vanavond screenshots/foto's maken van zowel de MIO269 (met west en oost europa) alsmede van de TomTom One V2 (met west en midden europa)
.
Heb gisterenavond nog zitten experimenteren met de TomTom One, maar alles, maar dan ook werkelijk alles van Croatie is gewoon in detail te zien en te programmeren op de TomTom, werkelijk onvoorstelbaar. Dit alles was ook al op mijn Mio 269. Snap jij het ?

Ik hoop zo snel mogelijk jullie van beelden te kunnen voorzien.

Voor zover al bedankt voor jullie inbreng.

Groeten Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDO DaytonPN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Gerritje schreef:Nu kan ik natuurlijk volkomen verkeerd zitten maar op de SD kaart Western and Central Europe van TomTom komt heel Kroatië niet voor. Die staat volgens de website op Eastern Europe. :oops:
En voor wat betreft de dekking, ja natuurlijk is alleen de kuststreek gedigitaliseerd. Gezien de behoefte van de toerist komt de rest van het land pas later aan de beurt. De grote plaatsen buiten de toeristische gebieden zullen wel voldoende gedigitaliseerd zijn.
Ik gebruik voor de apparatuur die ik tot mijn beschikking heb steeds zowel de TA als de NT kaarten.
Aangezien de TA kaarten slechts sporadisch een betere (schijn)dekking bieden dan NT wordt er bij de portables van VDO uitsluitend gebruik gemaakt van NT kaarten. TT gebruikt uitsluitend TA omdat deze veel goedkoper zijn maar bepaald niet nauwkeurig. Daar zijn vele voorbeelden van te geven. Ook van de wijze waarop in sommige landen de digitale gegevens zijn verkregen en verwerkt.

Voor wat betreft de plaatsen Rovini, Porec en Umag kan ik melden dat deze in de VDO versies van de TA en NT database nog niet te vinden zijn
Een goede morgen Gerritje,

Je hebt gelijk wat betreft de kaarten. Het staat op mijn oude Mio269 op de kaarten van Oost europa.
Op de TomTom staat Crotatie tot in detail op de Central Europa (V 715.1703 kijk maar eens bij google)
En o ja, zoals bij VDO gebruiken ze niet de naam Croatie maar HRVATSKA (logica is soms ver te zoeken)

Beide maken gebruik zoals je memoreerd van TA kaarten. En geloof me ze zijn zeer secuur. (heb dat aan den lijve ondervonden vorig jaar in Rovinj-Croatie).

Groeten Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En o ja, zoals bij VDO gebruiken ze niet de naam Croatie maar HRVATSKA (logica is soms ver te zoeken)
Alleen bij de PN2050/3000/1000 en de Non C-IQ apparaten worden de namen van de landen geschreven zoals ze officieel heten. Bij de andere apparatuur worden de namen weergegeven in de ingestelde taal.

Ik laat je hier nog even zien hoe de kaarten van TomTom eruit zien volgens TT zelf en dat verschilt nogal. Waar komt deze discrepantie dan vandaan?
Kroatië staat uitsluitend op de kaart van Oost Europa! En volgens Dhr Godijn heeft Kroatië een beperkte dekking in deze allernieuwste editie 7.15 :!: Ra, ra :?:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON PN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Gerritje schreef:
En o ja, zoals bij VDO gebruiken ze niet de naam Croatie maar HRVATSKA (logica is soms ver te zoeken)
Alleen bij de PN2050/3000/1000 en de Non C-IQ apparaten worden de namen van de landen geschreven zoals ze officieel heten. Bij de andere apparatuur worden de namen weergegeven in de ingestelde taal.

Ik laat je hier nog even zien hoe de kaarten van TomTom eruit zien volgens TT zelf en dat verschilt nogal. Waar komt deze discrepantie dan vandaan?
Kroatië staat uitsluitend op de kaart van Oost Europa! En volgens Dhr Godijn heeft Kroatië een beperkte dekking in deze allernieuwste editie 7.15 :!: Ra, ra :?:
Knap he.......

Groeten Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTONPN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

JW schreef:Dat die plaatsen niet bij Navteq te vinden zijn heb ik zojuist ook geconstateerd. Geen van drieën was aanwezig op mijn DVD.
Maar dat ze ontbreken op de TeleAtlas zoals die bij jou gebruikt wordt in de 5200, dat verbaast me dan wel. Waarom zit dat wel in de oudere Mio en TomTom, zoals Rudy schrijft? Ik ben van VDO niet gewend dat ze oudere, of incomplete DataBases kopen voor hun produkten :?
Kan Rudy misschien wat plaatje schieten van de systemen waarop die plaatsen wél te zien zijn? Dit intrigeert me....

Groet,
JW
Hallo JW

hoe krijg ik foto's bij jou ? heb ze inmiddels al klaar.

Groeten rudy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTONPN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

JW schreef:Dat die plaatsen niet bij Navteq te vinden zijn heb ik zojuist ook geconstateerd. Geen van drieën was aanwezig op mijn DVD.
Maar dat ze ontbreken op de TeleAtlas zoals die bij jou gebruikt wordt in de 5200, dat verbaast me dan wel. Waarom zit dat wel in de oudere Mio en TomTom, zoals Rudy schrijft? Ik ben van VDO niet gewend dat ze oudere, of incomplete DataBases kopen voor hun produkten :?
Kan Rudy misschien wat plaatje schieten van de systemen waarop die plaatsen wél te zien zijn? Dit intrigeert me....

Groet,
JW
Nog een paar dan maar

Groeten Rudy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTONPN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

JW schreef:Dat die plaatsen niet bij Navteq te vinden zijn heb ik zojuist ook geconstateerd. Geen van drieën was aanwezig op mijn DVD.
Maar dat ze ontbreken op de TeleAtlas zoals die bij jou gebruikt wordt in de 5200, dat verbaast me dan wel. Waarom zit dat wel in de oudere Mio en TomTom, zoals Rudy schrijft? Ik ben van VDO niet gewend dat ze oudere, of incomplete DataBases kopen voor hun produkten :?
Kan Rudy misschien wat plaatje schieten van de systemen waarop die plaatsen wél te zien zijn? Dit intrigeert me....

Groet,
JW
Zo nu nog een paar TomTomies.......

Geniet er maar van....

groeten Rudy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDOFDAYTON PN4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

JW schreef:Dat die plaatsen niet bij Navteq te vinden zijn heb ik zojuist ook geconstateerd. Geen van drieën was aanwezig op mijn DVD.
Maar dat ze ontbreken op de TeleAtlas zoals die bij jou gebruikt wordt in de 5200, dat verbaast me dan wel. Waarom zit dat wel in de oudere Mio en TomTom, zoals Rudy schrijft? Ik ben van VDO niet gewend dat ze oudere, of incomplete DataBases kopen voor hun produkten :?
Kan Rudy misschien wat plaatje schieten van de systemen waarop die plaatsen wél te zien zijn? Dit intrigeert me....

Groet,
JW
Hallo JW,

Heb je de foto's gezien ?

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gisteren nog een vriend gesproken. Hij heeft een VDO MS4100 Carradio/navigatie.
Hij heeft wel kaarten van TA op zijn systeem. Alleen had hij geen OostEuropa. dus we konden niet controleren of Croatie aan boord was. Wel konden we navigeren via via. Een simpele vorm van routeplanning. Als de PN4000 dat nou ook had gehad was ik al een stuk meer tevreden geweest. Ik snap niet waarom ze dat weg hebben gelaten. (misschien kosten ?)

Groeten Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt voor de moeite, die plaatjes zijn heel interessant.

Eerstelijk omdat ze overduidelijk laten zien dat TeleAtlas deze kuststrook kennelijk al wel behoorlijk gedigitaliseerd heeft.
Des te verwonderlijker is het dat ze niet staan op de laatste release die VDO hiervan heeft voor de MS 5200, zoals Gerritje heeft laten zien.

Ten tweede dat Kroatië/Hrvatska bij TomTom op de kaart "Western and Central Europe" voorkomt, te zien op het tweede plaatje van de TT die je laat zien.
Maar in het overzicht dat TT zelf verspreidt staat het op de Oost-Europa kaart, zie de plaatjes van Gerritje betreffende de V 7.15.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Mogen die plaatjes aub een HEEL stuk kleiner?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON NP4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Higgy schreef:Mogen die plaatjes aub een HEEL stuk kleiner?
Beste Higgy,

Zal in het vervolg eraan denken.
Het was al een hele klus om ze erop te zetten.
Ben sinds kort forumlid, voorheen nog nooit zoiets gedaan. Ben blij dat het uberhaubt gelukt is.
Dus bij deze.....

Groeten.

Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudy581161
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:12

VDODAYTON NP4000EUBT

Bericht door rudy581161 »

Gerritje schreef:Hoewel ik je teleurstelling over een enkel aspect van dit apparaat wel kan billijken moet ik je toch teleurstellen mbt je opmerking over Kroatië. Het is vrijwel onmogelijk dat enig ander apparaat in dit land wel volledige dekking zou bieden aangezien de beide leveranciers Navteq en Tele Atlas nog lang niet zo ver zijn dat 100% dekking mogelijk maakt. Overigens wordt er ook in de beschrijving van dit toestel nergens melding gemaakt van een zo grote dekking op huisnummerniveau in geheel Europa. Er staat namelijk: voorzover beschikbaar.
Je vergeet misschien ook te vermelden dat het het enige merk is dat een dekking biedt van West en oost Europa tezamen op een SD kaartje.
Overigens kleven er nog wel andere nadelen aan dit toestel, maar daar kom je, misschien na lezing van de andere topics hierover, vanzelf achter als je denkt veel gemak te gaan hebben van de TMC
Verder heeft geen enkel VDODayton apparaat de mogelijkheid tot het plannen van een route of het optimaliseren van een aantal routepunten. Dat wordt ook nergens vermeld en er zijn maar ik weet geen portable toestellen die deze mogelijkheid wel hebben.
Hallo Gerritje,

Ik wilde nog even terugkomen op jou melding dat op geen enkel VDODAYTON apparaat de mogelijkheden van plannen of optimaliseren aanwezig was.

Mijn vriend heeft een VDO MS4100 carradio/navigator (al enkele jaartjes oud).
Je kunt hier wel degelijk routewijzigingen aanbrengen, zij het summier, 1 of 2 maar het kan.(ze noemen dit VIA geloof ik) Je kunt daarmee dus de navigatie een andere route laten kiezen, dan dat deze in petto had.
vb. ik wil naar Croatie: de 4000 stuurt mij nu via Italien. Ik wil echter via slovenie. Dus een routecorrectie was zeer welkom geweest.

De laatse dagen ben ik verschillende site's gaan bezoeken. Voor aankoop trouwens ook al hoor.
De review's waren voor aankoop zeer belovend. (mensen hebben denk ik geen tomtom of mio gekend).

Nu, na experimenteren, kom ik erachter dat VDO (met z'n 12 jaar ervaring) niet of niet voldoende inspeeld op de huidige vraag van navigeren. Dat is jammer en had mijn koop wellicht te niet gedaan.

Nog zin in PN4000EUBT ?

Groeten, Rudy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDODAYTON MS4400
    door aifos32 » 14 jul 2014 18:04 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 884

Terug naar “Mobiele VDO-Dayton systemen”