
Misschien is er nu ondertussen aanleiding om dit stuk van het topic af te splitsen en er een nieuw item van te maken
JW schreef:Dat is een mogelijkheid, uiteraard
Maar ik zat eerder te denken aan een simulatie. Met als beginpunt de afslag Driebergen/Zeist op de A12 en als eindpunt het Diakonessenziekenhuis aan de Lorenztlaan in Zeist. En omgekeerd uiteraard.
Groet,
JW
Ondertussen is deze simulatie uitgevoerd met zowel een PC5200 als een PC5100 in beide gevallen met kaartmateriaal van TA en NT, beide van Q42006
We rijden het stuk Woudenbergse weg naar Laan van Beek en Royen. Hierin komen 2 rotondes voor waarrvan één in de Laan van Beek en Royen zelf. De vorm van de rotondes is niet helemaal die van een "haakse kruising"
Navteq Zuidwestgaand
1e rotonde van WBW naar LVBR- op de rotonde de 2e afslag nemen
2e rotonde in de LVBR - op de rotonde rechtdoor
Navteq Noordoostgaand
1e rotonde in de LVBR - op de rotonde rechtdoor
2e rotonde van LVBR naar WBW- op de rotonde rechtdoor
Tele Atlas Zuidwestgaand
1e rotonde van WBW naar LVBR- op de rotonde de 2e afslag nemen
2e rotonde in de LVBR - op de rotonde rechtdoor
Tele Atlas Noordoostgaand
1e rotonde in de LVBR - op de rotonde rechtdoor
2e rotonde van LVBR naar WBW- op de rotonde de 2e afslag nemen
Voorzichtige conclusie:
Niet alleen de verandering van naam is het criterium voor de verschillende aanwijzingen maar ook de mogelijke verkeerde interpretatie van "rechtdoor" lijkt van invloed.
In dezelfde situatie kan het voorkomen dat de "wegeigenschappen" bij TA anders zijn gedefiniëerd dan bij NT
Misschien speelt er ook mee dat er verschil wordt gemaakt tussen wegen met 1 of 2 rijstroken.
Op de bijgevoegde foto's is te zien dat een vergissing, zoals genoemd in de eerste conlusie, mogelijk is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.