Ik ga 100-105km/h als ik stilsta! Pulsprobleem?

leondevos
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:04

Ik ga 100-105km/h als ik stilsta! Pulsprobleem?

Bericht door leondevos »

Kan iemand mij helpen?

Ik heb een Volvo S40 diesel uit 1998. Ik heb nu een MS4100 en wil overstappen naar de MS4200RS. Alles werkt nu top maar als ik stil sta geeft hij af en toe aan dat ik 100-105km/h rijd waardoor mijn navigatie op hol slaat. Zodra ik daarna ga rijden geeft hij weer netjes de juiste snelheid en heeft hij na een sec of 10-20 wel weer de juiste route berekend maar toch is dit klote! Kan iemand me helpen dit probleem te verhelpen?

Alvast super bedankt!

Gr. Leon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

mogelijk staat de demomode aan

check dit even bij het servicemenu, code is 6330
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
leondevos
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:04

Bericht door leondevos »

de demomode staat weldegelijk uit.... Ik heb het toch maar even gechecked mar hij staat echt uit.... het is een heel raar iets want alle snelheden die het apparaat aangeeft zijn kloppend (op een kleine afwijking) alleen als ik helemaal stil sta dan kan hij wel eens naar 100km/h+ schieten... als ik everigens met 1km/h blijf rijden dan heeft hij er geen last van lijkt wel. het is echt naar mijn weten alleen bij volledige stilstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De Volvo S40 is "berucht" om z'n doorlopende puls als je stilstaat. Daar zijn al een paar draadjes over geschreven in het Volvo gedeelte.
De enige oplossing is een API monteren die de puls weer zuiver maakt. Ook dat is daar beschreven.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ok dan is het voor mij ook duidelijk, een API is de oplossing dan. Maar blijf het wel vreemd vinden dat het bij de 4100 wel goed ging...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik kan me voorstellen dat dit verbazing wekt, je denkt: een puls is een puls...
Dat is 'ie ook, maar de modernere systemen hebben snellere processoren, werken sneller en tasten veel meer gegevens af dan de oudere. En zijn daardoor gevoeliger voor onzuiverheden in de toegevoerde informatie, zoals de puls.
Iets vergelijkbaars hebben we ook gehad met het achteruitsignaal bij de MS 5500. Langs die weg kwamen er storingen in het systeem waar z'n voorganger(s) zoals de 5000 geen last van had. Met name bij auto's met een "lampencheck-systeem" zoals BMW waren er veel problemen die er voorheen niet waren.

Oftewel, om een variant te gebruiken op een welbekend en inmiddels gevleugelde uitdrukking: "elk voordeel heb ze nadeel", in dit geval dat de snellere en betere computers gevoeliger zijn voor onzuivere toevoer van gegevens en spanningen dan de oudere en trage computers....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”