Ook mijn RNS510 gestolen!!

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Ook mijn RNS510 gestolen!!

Bericht door hanspost »

En jawel hoor,
vanmorgen vroeg stond een kennis aan de deur met de quasi grappige opmerking dat ik 1 ruit minder hoefde te gaan krabben. Wat ik vanaf het begin dat ik de auto besteld had al vreesde is dus bij mij nu ook gebeurd: het prachtige RNS510 systeem uit mijn VW Passat is gestolen. KLOTEZOOI! Zijruit aan diggelen en lichte schade aan het dashboard.

Onbegrijpelijk dat VW bij een dergelijk geavanceerd en duur systeem geen afneembaar front heeft gemaakt!

Omdat het voor de deur gebeurd is heeft het dus ook geen enkele zin om een nieuwe RNS510 te laten monteren. Ik had hem wel meegeleased dus heb ik recht op een vervanging. Heeft iemand een tip voor een mooi, vergelijkbaar systeem dat wel diefstalbestendig is? Ik bedoel dan natuurlijk niet de losse TomTom-achtigen, maar een inbouwapparaat dubbel-din.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In een VW Passat, Touran, Tiquan , Touareg en in iets mindere mate ook de Golf V en VI, zijn geen voorzieningen denkbaar om te voorkomen dat de navigatie er niet binnen enkele minuten wordt uitgehaald.
De wijze van monteren, 4 schroeven afgedekt door een lullige afdekplaat, is voor geen enkele geïnteresseerde een belemmering

Maar overweeg een Pioneer F900BT. Er is geen hond die dat ding wil hebben :?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Is dat apparaat dan zo slecht? Ik heb even de specs bekeken en op papier ziet het er nog niet zo beroerd uit. Ik ziel staan Anti-Theft Protection. Ik neem aan dat ze hier een afneembaar front mee bedoelen of zit zoiets er niet op?

Ik wil gewoon niet nog een keer het risico lopen dat mijn auto weer opengebroken wordt en wil dus absoluut een systeem met een afneembaar front o.i.d. Als dat niet gaat lukken dan stap ik toch maar weer terug (een hele grote stap terug!) op TomTom.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Anti Theft Protection is letterlijk vertaald een bescherming tegen het "niet stelen."
Je vraagt je af wat voor opleiding de communciateideskundigen bij Pioneer hebben. Een beetje IQ in ieder geval niet!
Het toestel heeft geen afneembaar front. De enige optie met een afneembaar front is de JVC 7000. Maar gezien de afmetingen van dit onderdeel niet zo handig om mee te nemen.

Er is hier en op andere fora al aardig wat over geschreven maar het komt er op neer dat er, ondanks enkele updates, nog steeds weinig van deugt.
Een aantal VW dealers heeft dit toestel aangeboden gehad wegens leveringsproblemen van de RNS510 maar is daar na 100% klachten weer ijlings op terug moeten komen. Zelfs klanten die nog nooit een navigatie hadden gezien vonden het een waardeloos ding.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik zou voor een Kenwood DNX8220BT gaan, wel code activeren.
Dit is het enige toestel wat door gebruikers nog steeds als positief wordt ervaren, lees het forum er maar op na.
De JVC en Pioneers worden door gebruikers de volgende keer niet meer aangeschaft en de meesten wachten met smart op hetgeen jou overkomen is..... :oops:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Ik heb net via de VW-dealer ook begrepen dat ik het beste voor Kenwood kan gaan. Absolute voorwaarde voor mij is dat er een afneembaar front inzit of een andere werkende beveiliging, want die ellende van vandaag zit ik niet bepaald op te wachten. Volgens mij heeft de Kenwood DNX8220BT ook geen afneembaar front.

De dealer noemde als optie een Kenwood met kantelscherm, het type weet ik helaas (nog) niet.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Kantelscherm is een optie, maar het laatste model daarvan heeft weer geen afneembaar front, de 522.

Dus dan moet je gaan voor de KVT-729dvd, daarop zou je ook nog een VDO PC5200 aan kunnen sluiten, dan heb je het beste van 2 werelden.....

Maar een DNX8220 met code zou ook moeten werken...maar ik begrijp je angst

PS, pas gelijk ff je signature aan... :roll:
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Volgens mij heeft de RNS510 ook een code en dat heeft dus niet geholpen. Het vreemde is wel dat ik niet lees dat de Kenwood DNX8220BT massaal gestolen wordt, in tegenstelling tot de RNS510 en Columbus.
De KVT-729dvd ziet er ook best aardig uit. Ik zal me in dat model eens even verdiepen.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Dat de RNS510 zoveel gestolen wordt komt doordat het systeem gewoon erg prijzig is en vrij eenvoudig toch weer opnieuw te gebruiken is een een ander VAG product.

Evt kan ik je de 729 icm PC5200 demonsteren, heb ik in de 206 van mijn vrouw zitten.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Nu begrijp ik het niet helemaal meer geloof ik. De KVT-927DVD heeft dus geen navigatie?? Ik moet deze dus combineren met bijvoorbeeld een VDO Dayton? Dan heb ik toch 2 schermen of ben ik nu helemaal abuis? Dat zou ik nl niet willen.

Pff, ik wist niet dat het zo lastig was om een dubbeldin navi te vinden met diefstalbeveiliging, terwijl elke ordinaire autoradio zo'n beveiliging wel heeft.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

De KVT-729DVD is niets meer dan een radio/dvd speler zeg maar, optioneel koppel je daar een navigatie aan, dan kan de Kenwood KNA G421 zijn maar ook een VDO computer dus met speciale interface kabel.

Zie http://www.kenwood.nl/products/car/mult ... D/details/
onderaan staan de opties.

Wie moet het nieuwe systeem betalen eigenlijk?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Hoi Gentry,
bedankt voor al deze info hoor: klasse!
Ik had het Executive Plus pakket meegeleased. Dat was behalve de navi, ook parkeersensoren en nog iets, ik geloof electrische stoelbediening.

De leasemaatschappij begrijpt dat ik niet weer een RNS510 laat inbouwen. Ik kan een vergelijkbaar systeem selecteren en dan gaan ze aan de hand van de offerte kijken of deze weer in het leasecontract gehangen kan worden. Het mag dus qua prijs niet teveel afwijken! De VW-dealer heeft al volledige medewerking toegezegd mbt inbouw.

Waarom zou ik niet gewoon voor de G421 kiezen en voor de VDO moeten gaan? Biedt dat extra mogelijkheden? Deze VDO heeft dan toch een eigen beelscherm of kun je ook apart de navigatieunit aanschaffen?
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik begrijp het. Over wat voor bedrag praat je tav de vervanging van de RNS510?

Je kunt een losse navigatiecomputer PC5200 (www.navco.nl) van VDO aanschaffen + een Kenwood KVT-729dvd + Kenwood CAW-1000rv interface en mogelijk een interface voor de stuurwielbediening.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En de hele BT Premium Carkit kun je dan jammer genoeg weggooien
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

is dat geen handel dan meer?

MARKTPLAATS

Advertentie: Voor wie mijn RNS510 gestolen heeeft: Bluetooth module, teab....
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Ik heb geen premium carkit, want de telefoonbediening was niet zichtbaar op mijn RNS510. Ik neem aan dat ik de bluetooth voorziening die erin zat gewoon kan blijven gebruiken met een normale radio of ander navigatiesysteem.

Ik begin overigens sterk te twijfelen of ik niet gewoon maar weer een standaard radio/MP3-speler zal nemen en deze ga aanvullen met een TomTom. Ik weet het: dat is een enorme achteruitgang, maar ik weet niet of ik anders binnen de normale bedragen kan blijven. Ook een nadeel vind ik bij een uitklapscherm dat deze voor mijn ventilatieroosters gaat komen.

De mooiste oplossing blijft een dubbeldin, met alles erop en eraan, maar dan wel met diefstalbeveiliging!
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Als je het klapscherm in onderste gat zet (mits beschikbaar) komt ie nauwelijks voor de uitstroomopeningen.

Maar ik heb ook liever een dubbeldin hoor! en alarm in de auto!
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb geen premium carkit, want de telefoonbediening was niet zichtbaar op mijn RNS510. Ik neem aan dat ik de bluetooth voorziening die erin zat gewoon kan blijven gebruiken met een normale radio of ander navigatiesysteem.
Dan had je ook geen Executive Plus pakket gehad want de Premium Telefoonvoorbereiding is daarvan standaard onderdeel!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Nee,
dan moet ik je toch even corrigeren. Het excutive Pluspakket hield o.a. in Bluetooth carkit voorbereiding. In de praktijk betekent dat dat er nog een merkspecifieke adapter in moest voor de Nokia en dat ik daarmee een werkende carkit had. Het premium gedeelte is daar weer een optie bovenop, maar dat vond ik te gek worden voor alleen mijn adresboek en bediening via de RNS510.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?search_id=650351947&p=70693#70693
Hier wordt door TS en anderen voor waar beweerd dat het wel een Premium voorbereiding zou zijn
Ook volgens mijn bijdrage was het alleen maar een normale voorbereiding nav de gegevens door PON verstrekt op de website. Dit lijkt jouw stelling te bevestigen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Let wel op als je nu een originele telefoonvoorbereiding hebt en je gaat een niet originele radio inbouwen.
Er zal dan wel het een en ander geknutseld moeten worden om dit werkend te krijgen.
Het is maar zeer de vraag of dit gaat lukken.
De niet originele radio zou dan een line-in moeten hebben voor de telefoon.
En er moet dan gecontroleerd worden of het type telefoonregelapparaat dat is ingebouwd het mute signaal via can-bus verstuurd of dat bij dit regelapparaat dit analoog gebeurd. Hier is namelijk verschil in bij de diverse telefoonregelapparaten.

Veel succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

@Gerritje,
ik heb de originele opdracht er nog even bijgepakt en daar staat keurig vermeld dat er een handsfree telefoonvoorbereiding wordt geleverd ("telefoonvoorbereiding inclusief interfacebox en voorbekabeling met stroomverzorging").

De optie premium staat apart vermeld als optie bij de RNS510 en kostte destijds 1125 euro ipv 625 euro voor de normale telefoonvoorbereiding. Daar staat dan als extra de weergave van het telefoonboek en sms via de boordcomputer plus volumeregeling via de RNS.

Wat betreft de keuze voor het navigatiesysteem: hoogstwaarschijnlijk ga ik terug naar de standaardradio RCD300, aangevuld met een TomTom. Ik vind de alternatieve navigatiesystemen in de meeste gevallen te diefstalgevoelig, te onbekend (JVC), niet goed genoeg voor het geld of simpelweg te duur.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Vandaag te horen gekregen dat de leasemaatschappij de auto niet wil laten voorzien van een standaard radio, maar een vergelijkbaar navigatiesysteem als de RNS510. Uiteindelijk is het de Kenwood DNX8220BT geworden. Deze wordt aangevuld met de bluetooth koppeling voor mijn telefoon en stuurbediening. Als extra wordt er nu ook een autoalarm in de Passat gebouwd. Volgens de leasemaatschappij zou dat voldoende moeten zijn.

Ik heb, zoals hierboven al uitgesproken, ernstige twijfels over de diefstalgevoeligheid van de Kenwood, maar ik heb eigenlijk gewoon geen keus. Alternatief was de JVC, maar volgens mij zijn de kaartupdates daarvan een drama.

Het risico ligt nu bij de leasemaatschappij, de ellende en de tijd die ik ermee kwijt ben ligt bij mij. Ik ben benieuwd, want de Kenwood ziet er wel fraai uit, hoewel ik best nog terug zal verlangen naar de RNS vrees ik....
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wanneer krijg je die 8220 er in?
We zijn heel benieuwd naar jouw ervaringen, ook in vergelijking met die van ons tijdens de Testrit

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:27

Bericht door hanspost »

Hij wordt a.s. maandag ingebouwd, inclusief alarm. Ik houd jullie wel op de hoogte, waarschijnlijk in een nieuw topic. Ik heb gevraagd n.a.v. jullie bevindingen, maar dat wordt niet onderschreven. Nu kan dat natuurlijk verkooppraat zijn, maar dat verwacht ik niet. Dit inbouwstation maakt het eigenlijk niets uit welk systeem erin komt.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navigatie rns510 look
    door Schreur » 18 mei 2017 13:15 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1557
  • synchronizer RNS510
    door neusie578 » 25 nov 2014 23:22 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 526
  • RNS510 GTI V vervangen
    door vtrik » 14 jun 2019 16:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 462
  • RNS510 in vw Golf 6
    door FantheMan » 17 okt 2019 07:41 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 538
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 538
  • RNS510 nog steeds zo diefstalgevoelig?
    door martijn2308 » 10 aug 2015 21:56 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 744
  • Stoffige RNS510 update
    door rjdewit » 06 jan 2020 20:56 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 706

Terug naar “V.A.G”