VDO 4150RS

Xtreem
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2003 01:24

VDO 4150RS

Bericht door Xtreem »



De software versie 5.06 die voor de 4200RS beschikbaar is. Kan deze ook op de 4150RS geinstalleerd worden.
Heb op dit moment 5.02 erop staan. Is er ook bekend wat de voordelen zijn van de update tov de oude versie?

Maakt het ook wat wat uit hoe de gyroscoop gemonteerd zit.
Vriendelijke groeten,

Ramon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ramon,

Die 5.06 is ook voor de 4150 geschikt, maar ik twijfel eraan of 'ie wel op CD te krijgen is.
Dit is de specifiek voor ons land ontwikkelde SW die er in de fabriek op gezet wordt naar ik begrepen heb.

Grootste "voordeel" van de 5.06 is dat je geen bestemmingen meer kunt invoeren als je met de auto rijdt :lol: En dat kun je niet uitschakelen :!:

Wat bedoel je met je vraag over de gyroskoop? Die is helemaal niet mechanisch verstelbaar, zit op de print gesoldeerd.
Wat je wel kunt en ook moet doen is in het menu de hoek ingeven waaronder de unit in het dashboard ingebouwd is. Dat is heel belangrijk, anders kan de Navi niet goed werken.
Deze hoek kan tot maximaal 30 graden bedragen, bij grotere hoeken werkt het niet goed meer, zoals in de Vito, de Twingo en in sommige Fiats.
Daar is deze Navi niet voor geschikt, als ik goed geïnformeerd ben heeft Becker daar speciale uitvoeringen voor.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xtreem
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2003 01:24

Bericht door Xtreem »

Ik dacht dat de gyroskoop in de atenne, (foutje) zat en stelde mij dan ook voor dat de antenne op een bepaalde manier achter de vooruit geplaatst dient te worden, bijv.snoer naar beneden of boven gericht?
Misschienm onduidelijk allemaal wat ik probeer aan te geven maar ik hoop dat je het snapt.
Vriendelijke groeten,

Ramon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ramon,

Nee hoor, die gyroskoop zit dus inderdaad niet in de antenne, die zit in de Navi zelf.

De antenne heeft een vlakke kant, met een metalen plaatje daar tegenaan bevestigd, en een bolle kant. Die bolle kant moet dus boven zitten, en zoveel mogelijk van de vrije hemel kunnen zien. Dan ontvangt 'ie zoveel mogelijk Sat's.

In wat voor auto bouw jij 'm in of heb je 'm ingebouwd, en weet je zeker dat die voorruit niet gemetaliseerd en dus extra warmtewerend is? Dan kun je de antenne niet op het dashboard monteren, maar er is vaak een stukje vrijgelaten bij de spiegel waar geen opgedampt metaal zit.

Als je 'm al ingebouwd hebt, hoeveel Sat's ontvang je dan nu?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xtreem
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2003 01:24

Bericht door Xtreem »

Hij is ingebouwd in een Renault Scenic, en ik heb afhankelijk van de omgeving gemiddeld 5 sat. te pakken.
En inderdaad wijst de bolle kant naar vde hemel en is bij mijn auto die een gecoate ruit heeft in het zwarte vlak ter hoogte van de spiegel gemonteerd.

Ramon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ramon,

Zo te lezen zit alles dan OK. En hoe gaat het navigeren met je 4150?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xtreem
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2003 01:24

Bericht door Xtreem »

Hallo JW,

Ik ben nog steeds erg ontevreden en heb spijt van de aankoop van de 4150RS
in ieder geval heb ik geleerd dat de zg marktleider VDO niet altijd de goede waar voor het geld levert.
Elke dag gaat het apparaat wel een keer in de fout, laatst reed ik vanaf Rotterdam naar Rijsoord(Ridderkerk)
Ik werd letterlijk het bos ingestuurd.
Heb me dan ook voorgenomen om alleen een nieuw systeem aan te schaffen als ik deze meer dan een week mag uitproberen.
Er komen binnenkort weer updates aan heb ik begrepen, w.s is er om mijn navigatie volume op te krikken, nog geen oplossing. Kan je het nog herrineren, boven de 120 km/u is de stem bijna niet meer te verstaan.
Dealer en verschillen inbouwstations hebben dit probleem proberen op te lossen, helaas. VDO erkent ook dat het navigatie volume in mijn auto ook erg zacht is. Maar kunnen er niets aan doen.
Kortom hoofdpijn krijg ik van het apparaat.
Vriendelijke groeten,

Ramon

helaas was ik verhindert tijdens de NAV meeting, wanneer wordt de volgende gehouden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ramon,

Ja, ik herinner me het verhaal zeer wel, maar dacht dat je volume probleem intussen opgelost was. Nee dus, zo te lezen :cry:
En dat 'ie je het bos instuurt...

Ik neem aan dat er meerdere forum leden meelezen, en dat er daarmee toch nog een kans is dat je probleem opgelost wordt.

Kun je die voorvallen waarbij je "het bos ingestuurd wordt" eens wat nader omschrijven? Dit is bij mijn weten geen gewoonte van het systeem, zeker niet een dagelijkse gewoonte.
Op m'n vorige 5000 had ik het zelden, en zeker niet meer de laatste twee jaar sinds ik SW 7.0 en hoger gebruikte, en op m'n 5500 heb ik het nog niet gehad.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

ik heb ook een 4150 in mijn auto, gebruik hem niet zo vaak, maar gaat ook wel eens de fout in!!

maar toch dit was ook zo bij de ms4100 in het begin, en wie nou zo een 4100 heeft met nieuwste software en dergelijke hoor je bijna niet meer klagen, wellicht dat deze over een tijdje helemaal weer in orde is

ik hoop het ook, want zit zelf ook te denken om weer eens wat anders te nemen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xtreem
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2003 01:24

Bericht door Xtreem »

Beste allemaal,
Wie heeft er dan een goede suggestie voor mij, als alternatief voor de 4150RS. Ik zit veel op weg en zal het apparaat zeer intensief gebruiken. Is het systeem van Pioneer bijv. een goed alternatief. hoor dat deze een goede versterker gedeelte en radio ontvangst heeft. Laat bij de 4150 RS ook veel te wensen over.

Om mijn probleem nader te omschrijven, inmiddels heb ik geconstateerd dat als ik de code 6330 intoets en ik kijk bij fouten lezen geeft het apparaat code 1 aan en een hardware defect.
Kan nog wel gewoon navigeren.
Gisteren is het nog fout gegaan, ter hoogte van Breda. Komend van het Baronie zh. is de weg wat verlegd, om de richting Antwerpen te volgen.
Op een gegeven moment, kloppen de sat. gegevens w.s niet meer met de CD rom en krijg ik te horen begeeft u zich naar de geplande route. De snelweg naar Antwerpen op draaiend gaat het systeem zich calibreren en geeft de onmogelijkste aanwijzingen zoals omdraaien enz. en straten die ik volgens mij allang gepasseerd was.
ongeveer 10 km voor Merksem heb ik het apparaat maar uitgezet, omdat degene die naast mij in de auto zat er helemaal gek van werd.
gelukkig kende ik de route, in Antwerpen, anders had ik een probleem gehad als dit niet het geval was.
Op de terugweg nog maar eens een keer geprobeert om het systeem te activeren.
Dit ging zonder problemen en navigeerde mij ook eerst via Breda zoals gepland waar ik iemand moest afzetten.
Daarna voerde ik de data in om naar Rotterdam te rijden, ook dit ging perfect.
Vandaag de hele dag in Amsterdam geweest, geen problemen gehad. VDO kantor was op nog geen steenworp afstand van waar ik moest zijn . Had geen zin om daar weer langs te gaan, omdat het niets toevoegd aan wat ik al weet. Mijn volgende keus zal zeker geen VDO meer zijn.
Graag ontvang ik reacties en ervaringen van andere gebruikers van 1 din systemen van de andere merken.
Ik ben trouwens ok niet onder de indruk van de technische adviezen die VDO geeft. veel van de problemen die ik aangeef kennen ze niet of is nooit eerder voorgekomen, ben de enige met dit probleem enz. Inmiddels lees ik dat er toch meer ontevreden gebruikers zijn op verschillende websites,met name over de 4150RS, Het CIQ systeem is ook niet wat ik ervan verwacht had. Straten die al 3 jaar of langer geleden verandert zijn, bevinden zich nog in de oude situatie op de CD rom.
Zodat dit principe voor mij geen meerwaarde heeft.
Om een kort verhaal lang te maken, is het voor mij heel lang geleden dat ik zo een miskoop gedaan heb.
Advies aan VDO is dan ook om goed wakker te blijven daar ze straks anders geen marktleider meer zullen zijn.
Vriendelijke groeten,

van een zeer ontevreden VDO gebruiker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Xtreem schreef:Straten die al 3 jaar of langer geleden verandert zijn, bevinden zich nog in de oude situatie op de CD rom.
Zodat dit principe voor mij geen meerwaarde heeft.
Hallo Xtreem,

Het is zeer spijtig te lezen dat je niet tevreden bent met je VDO Dayton-product. De meesten zijn hier zeer tevreden mee en hebben niets dan lof voor VDO Dayton. Dat er problemen zijn met een systeem dat kan natuurlijk altijd en daar is dit forum dan ook voor (om ze op te lossen dan). Ik kan je helaas niet helpen met de situatie die jij geschetst hebt. Wel kan ik je adviseren om fouten te melden bij Navteq danwel TeleAtlas (al naar gelang de database die jij hebt vrijgeschakeld. Ik heb hier zelf zeer goede ervaringen mee (bij Navteq, maar dat zal bij TeleAtlas ongeveer wel hetzelfde zijn). De fout wordt altijd bekeken en ze komen altijd met een reactie (het duurt de ene keer wat langer dan de andere keer). Mocht je overstappen op een ander systeem dan heb je nog steeds te maken met de fouten in de database. En als je de fouten meldt (en ze worden verbeterd) dan heb je met je C-IQ abonnement als een van de eerste de nieuwe database (zonder die fout)!

Groetjes en succes met de keuze van het eventuele nieuwe systeem,

Toho_NL.

P.s. fouten in de database van Navteq kun je op dit forum ook plaatsen (Navteq zit hier namelijk ook en dan krijg je zeker een reactie!).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

en denk je dat pioneer nooit kapot gaat!!! en prijzen van pioneer zijn ook minder leuk hoor als ik het zo hoor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Xtreem
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 nov 2003 01:24

Bericht door Xtreem »

Hoi Frans,

Ik denk zeker niet dat Pioneer zaligmakend is, maar misschien dat deze wel meer satisfactie oplevert dan ik nu heb met de VDO.

Weet jij of iemand anders op dit forum wat HW defect code 1 inhoud.
Wat kan hier de aanleiding van zijn?
Sysyeteem navigeert wel gewoon.
Had een tip van iemand gekregen om de code 6330 in te toetsen, om zo bij bij PROBLEMEN LEZEN te komen
en zag daar dus deze code staan.
Vriendelijke groeten,

Ramon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Octavia_TDI
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 mar 2004 17:14

4150 met C-IQ

Bericht door Octavia_TDI »

Heren,
Ik heb een VDO 4150 zelf ingebouwd. Deze werkt perfect. Zelfs mijn vriendin gebruikt hem. Geen enkel probleem en op de meter nauwkeurig. De TMC werkt ook perfect.
Alleen vind ik de menu's wat traag, of ik geef te snel de adressen in.
Hebben jullie alles goed aangesloten. Pulsgever van snelheidsmeter ook?
Zijn de beide plussen ook juist?
Nogmaals ik ben tevreden voor €768 incl 2004 C-IQ europa onbeperkt.
octavia 1.9TDi elegance, MS4150RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”