monochroom navigatiesysteem peugeot 406

Alles met betrekking tot Peugeot navigatie
KRG
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 dec 2007 13:22

monochroom navigatiesysteem peugeot 406

Bericht door KRG »

Ik heb net een 406 uit 2003 gekocht. Met origineel navigatiesysteem en originele CD uit 2003 het volgende probleem:

Meestal duurt het heel lang voor het systeem is geinitialiseerd. Ik heb 1 maal het systeem werkend gekregen, heb nieuwe adressen ingevoerd. Daarna geporbeerd bij een volgende rit het systeem te gebruiken. Maar achter de adressen die ik op wil roepen staat dan bij aanvinken een (-) verboden in te rijden teken. Ook werkt de software dan niet goed.
Er is ook een copy CD rom van 2005/2006 bij die geeft aan CD Rom onleesbaar.

Is dit een leser probleem, dus laser schoonmaken volgens info op dit bulletinboard ?

Hoe haal ik de speler achter los ? Want ik wil hem graag binnen voorzichtig schoonmaken?

Is de software copy 2005/2006 de nieuwste versie of is er al nieuwe software voor met recentere kaartinfo ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Probeer eerst maar eens met een originele CD-rom. Wij doen niet in kopietjes-adviezen!
http://tinyurl.com/yrpjlw
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:Probeer eerst maar eens met een originele CD-rom. Wij doen niet in kopietjes-adviezen!
http://tinyurl.com/yrpjlw
originele CD uit 2003 het volgende probleem:

Meestal duurt het heel lang voor het systeem is geinitialiseerd. Ik heb 1 maal het systeem werkend gekregen, heb nieuwe adressen ingevoerd. Daarna geporbeerd bij een volgende rit het systeem te gebruiken. Maar achter de adressen die ik op wil roepen staat dan bij aanvinken een (-) verboden in te rijden teken. Ook werkt de software dan niet goed.
als ik het goed lees is dat de orginele. :oops:
Er is ook een copy CD rom van 2005/2006 bij die geeft aan CD Rom onleesbaar.
Die doet dus niets. :oops:

Gr.
[b]Steel niet, want de overheid duldt geen concurrentie.[/b]
Saab 93 SS 1.9 Tid 16v/aut BSR tuning 184 pk/412 Nm
Saab navigatie
Sygic McGuider v.7.7 kaarten 7.80 10/2008

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KRG
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 dec 2007 13:22

mag het ook een beetje aardiger

Bericht door KRG »

Ik heb bij deze occasion een set gekregen met originele software Cd uit 2003. De omschreven problemen traden daarbij op. Er lag in het doosje ook een copie CD 2005/2006 Navtech vermoedelijk van de vorige eigenaar. De garage doet niet in copie software. Maar soms leest hij de originele CD wel en soms blijft hij steken. Ik wil eigenlijk eerst weten of het alleen de CD is of de leser, voor ik terug ga naar de garage. Dit om onnodig zoekwerk te voorkomen. Immers als het alleen de CD is dan kan de garage een goede Cd leveren en is alles weer gefixed. Maar als de lezer niet goed is wordt het lastiger. Tenmisnte dat lees ik hier op het forum.

Vandaar mijn vragen en dan vind ik als nieuwbaklken forumlid een antwoord van Gerritje met : wij doen niet in copie en niet zo vriendelijk en ook niet helemaal relevant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

:oops: Je hebt helemaal gelijk. Ik was de passage over de originele CD's misgelopen.
Maar aangezien hier steeds weer vragen komen over gekopiëerde software en vaak daaruit voortvloeiende problemen, mijn reactie.
Als het zo is dat de garage jou een auto heeft verkocht met een "werkend" systeem dan zullen zij moeten zorgen voor de juiste werking. Dat betekent dus uiteindelijk eventueel het vervangen van de CD-unit. Dit kan zijn gedeeltelijk, de laserunit, het loopwerk of de gehele unit
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tom4343
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2007 18:08

Bericht door tom4343 »

hoi,

ik heb etzelfde probleem met mn 406 2003.

ik heb al es de kast er uit gehaald en de laser schoongemaakt, toen was et goed maar nu na een half jaar weer etzelfde: de cd wordt niet gelezen. dit is vlg mij gewoon een klote systeem. de kast zit in de kofferbak: dus vaak koud, condens op de lens.

ik denk dat je gewoon de lens moet schoonmaken, naar de dealer gaan heeft geen zin, in et beste geval sturen ze de zaak op maar ik weet dat nefkens et ook niet kan oplossen. probeer dr maar mee te leven dat dit een systeem is wat gewoon waardeloos is of koop een Tom Tom.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

gisteren is in viewtopic.php?p=57066#57066 de site http://www.navigatieonderdelen.nl/ genoemd.
Daar verkopen ze blijkbaar loopwerken.

Zal je moeten kijken of jou loopwerk er ook tussen zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KRG
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 dec 2007 13:22

het lijkt nu opgelost

Bericht door KRG »

Ik heb net gisteren de navigatie lezer terug gekregen. Het lijkt met de originele software CD nu goed te gaan. Heb een reeks adressen in kunne voeren en het lijkt te werken.


Even afwachten of het ook konstant goed gaat...

Het heeft de garage in ieder geval 210 eu gekost volgens de monteur. Zaak is naar Peugeot NL geweest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

@tom4343: hapert jouw 'h'-toets van je toetsenbord?
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KRG
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 dec 2007 13:22

monochroom Siemens VDO navigatiesysteem Peugeot 406

Bericht door KRG »

Sinds mijn vorige post heb ik het navigatie-leesgedeelte weer retour ontvangen. Het geheel lijkt weer te werken. Alleen soms leest hij de CD 's morgens als het koud is niet in 1 keer.

Ik heb een originele Siemens Navtec 2003 CD rom. In mijn Peugeot 2003 met amber monochroom dedicated navigatiesysteem.

een paar vraagjes:

1e Als deze CD een paar krasjes heeft , kan dat de oorzaak zijn van soms niet goed lezen, vooral bij koud weer?

2e Als ik van deze originele CD zelf een goede Backup maak om die standaard in het ysteem te laten en de originele thuis in de kast te leggen , is dat een werkbaar en goed idee?

3e Als ik een CD van 2005 of 2006 bestel, bv Duitsland 2005/2006 en deze in het systeem laadt, kan ik dan later weer de originele CD 2003 BENELUX laden of moet ik dan altijd ook een nieuwe CD 2005/2006 BENELUX kopen en gebruiken ?


Ik lees op de diverse forums ook veel tegenstrijdige berichten over de diverse punten. Ook bv over het wel of niet kunnen inlezen van copie-en en over oudere software inlezen e.d.

Dit los van de discussie of het zou mogen, wil ik graag wel het echte technisch inhoudelijke verhaal. Zie hierboven.

Edit Mod: Topic samengevoegd, svp GEEN nieuw topic openen. En lees het Reglement even, zie Ie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

1:ja

2:ja, (als ik dit mag zeggen) ik adviseer klanten altijd een copy te maken van hun cd en de originele veilig thuis op te bergen, en elk half jaar weer een nieuwe gebruiken. de OEM troep die PSA gebruikt is ontzettend gevoelig miliscule oneffenheden.

3:ja; is mogelijk; er staat firmware op de mapcd, dus het zou kunnen dat er nieuwere firmware geladen wordt als je een nieuwe cd erin stopt. reden kan zijn dat ze een andere type format gebruiken voor de kaarten, en hierdoor de oudere kaarten onbruikbaar worden.

ik weet dat de 2007 kaarten flink in MB's kleiner zijn geworden dan oudere kaarten, dus nieuwe format kaarten en dus ook nieuwere firmware.

axl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

ik adviseer klanten altijd een copy te maken van hun cd en de originele veilig thuis op te bergen, en elk half jaar weer een nieuwe gebruiken. de OEM troep die PSA gebruikt is ontzettend gevoelig miliscule oneffenheden.
Interessant antwoord van iemand die klanten op deze wijze "adviseert". Imho: klinkklare nonsens! Daargelaten dat het minuscuul is :oops:
Nu waren we al eerder op de hoogte van de kennis en kunde van inbouwstations, maar dat iemand openlijk dit soort onzin aan klanten overbrengt is zorgelijk. Kan daar iets aan worden gedaan?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
axl
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 17 sep 2003 22:14

Bericht door axl »

mijn kennis en kunde van peugeot systemen is behoorlijk goed :) getuige van de waardering die ik krijg op PSA gerelateerde fora...

interne info van peugeot

Afbeelding

......
ervaring leert dat peugeot hierin gelijk heeft.
aangezien schoonmaken van cd's ook risico's heeft, vind ik mijn oplossing beter, en na 8 jaar mijn klinkklare onzin advies gegeven te hebben aan klanten. blijkt het toch te werken. ;)
je wilt niet weten hoeveel RT3 cd's ik vervangen heb op garantie omdat de cd de kleinste krasjes vertoond, en vervolgens bij plaatsing van een nieuwe cd, het systeem weer perfect werkt.

vergelijk mij alsjeblieft niet met de gemiddelde universele inbouwer. daar heb ik ook niet een al te hoge pet van op, mijn werk bestaat gedeeltelijk uit het herstellen van CAN problemen die aftermarket inbouwers hebben veroorzaakt.
Nu waren we al eerder op de hoogte van de kennis en kunde van inbouwstations, maar dat iemand openlijk dit soort onzin aan klanten overbrengt is zorgelijk. Kan daar iets aan worden gedaan?
ik weet dat jij vaak onbedoelt bot over komt, en ook nu weer heb je een inbouw oplichter ontmaskerd, ik heb een oplossing hiervoor; ik zal dit forum verlaten en mijn onzin verhalen ergens anders verkondigen.

mvgr axl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
admin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 1246
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:27

Bericht door admin »

Zo, hoppa, ook weer de bezem erdoor gehaald.
Niet ter zake doende topics weggezet.

Altijd lastig zo'n forum, je hoeft maar een tik fout te maken of iets ongelukkig formuleren, en hoppa.... gaat de meuk weer...
Wanneer we met zijn allen ons in het dagelijkse leven ook zo zouden opstellen, phoehee, ik zou de straat niet meer opdurven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Een Forum is voor hem (en voor haar)

Bericht door Route 66 »

Ik hoop da axl zijn boosheid weet in te slikken en ons, d.w.z. alle lezers, via dit forum met zijn kennis blijft ondersteunen.
Maar dat hoop ik natuurlijk ook m.b.t. Gerritje; bot of fijntjes, goed of fout - en dat geldt voor eenieder die hier zijn mening ten beste geeft.
Daar is immers een forum zoals dit voor: het uitwisselen van ideeen, meningen, ervaringen, teleurstellingen en successen.
Was Nederland niet dat land van bijna onbegrensde vrijheid van meningsuiting? Laten we elkaar dus respecteren en in waarde laten.

Oh ja, met betrekking tot CD loopwerken etc. in navigatie- en andere toepassingen had ik al een bijdrage in het Duitse forum gepost:
http://www.navi-forum.net/board/n-t28292.html (Indien dringend gewenst kan ik het eventueel t.z.t. in het Nederlands vertalen)

Edit Mod: Route66's vervolgposting met NL tekst van zijn verhaal is afgesplitst en staat nu bij T&T viewtopic.php?t=10914

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RT4 navigatie Peugeot 407
    door mijnpeugeot » 16 sep 2015 15:10 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1020
  • Peugeot 5008oktober 2014
    door akunamatata13 » 24 okt 2014 23:43 » in Peugeot
    Reacties: 1
    Weergaves: 1307
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1023
  • RT3 rambam in Peugeot 307CC vervangendoor ?
    door MTE71 » 27 jun 2016 22:37 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 963
  • Peugeot 308SW (Sept 2015)
    door havro » 16 jan 2016 11:18 » in Peugeot
    Reacties: 2
    Weergaves: 1736
  • Navigatie origineel Peugeot Boxer kleur
    door kcbouw » 17 okt 2017 22:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 505
  • Bluetooth code touchscreen kwijt peugeot 4007
    door Pascal1973 » 30 jun 2014 19:35 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 713

Terug naar “Peugeot”