RNS 500 en 510 navi

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Higgy schreef:Zoals het er nu naar uitziet ga ik volgende week m'n nieuwe Octavia bestellen.
Met (o.a.) standaard een Columbus-navigatie, oftewel de RNS510.
Heeft een van jullie al iets gehoord van een vrijschakel-adapter van Dietz zodat ik de route evt. kan aanpassen TIJDENS het rijden? Vind het vreselijk irritant dat je daartoe helemaal stil zou moeten staan.
(En ja, ik ben me bewust van de gevaren...)
Yessss! Bestelling gaat vandaag de deur uit. Als u me off-topic (maar toch ook weer niet...) even toestaat: een Magic Black Skoda Octavia Combi (op lpg... :? ) Elegance Attractive Business. He-le-maal vol met grappen en grollen. En ik laat er, af-dealer (want: bijtelling èn fraaier) zwart leder (leder klinkt deftiger dan leer :wink: ) in zetten.
Wordt ergens eerste kwartaal.
En, met de Columbus aka RNS510. Heb daar gisteren even mee zitten spelen en da's toch wel een fraai apparaat.
Helaas heeft het dievengilde dat ook ontdekt en is het aantal gestolen Nexussen en Columbussen erg toegenomen. Vandaar dat er ook maar een zwaar alarm (Defa, werkend via de canbus) in de auto komt.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat zeg ik, volg de Skoda-rijder
Proficiat!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In de nieuwe AutoHiFi, Heft 1 Januar 2008 staat een verhaal: Die neue VW-Navi RNS 510 im Praxistest.
Conclusie: sehr empfehlenswert :D

Interessant is ook het verhaal over de Premium BT: sie gehört zu den wenigen strahlungsfreien Exemplaren, die mit BT-SIM-Acces-Profil (SAP) arbeiten. Dabei wird das Sende- und Empfangteil des Mobiltelefons abgeschaltet....

Vanwege copyright kan ik het artikel hier niet neerzetten, maar de geïnteresseerden.... :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:36

Bericht door Gerard136 »

Vanwege copyright kan ik het artikel hier niet neerzetten, maar de geïnteresseerden....
Ik hou me sterk aanbevolen JW......... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zie PM :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Weet iemand hoe je via een teskast (vag-com/vas 5051/2) kunt uitlezen of er in een auto can-bus 1.6 of 2.0 zit?
Ivm het monteren van een RNS 510.
Alvast dank voor jullie antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
speedy2000
Average Member
Average Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 jul 2007 20:58

Bericht door speedy2000 »

zoals hiervoor al te lezen is heeft dat te maken met de productie week van de auto,

de orginele telefoon voorbereiding vanaf versie G, werkt overigens met de 510 samen. de versies hiervoor niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kabilla
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2007 14:07

Bericht door kabilla »

Dag iedereen,

Heb na lang zoeken de handleiding van de RNS510 in handen gekregen (engelstalig) en hierin staat een hoofdstuk over TV. Nu was mijn vraag of er van fabriek af een DVB-T antenne geïnstalleerd wordt of dat je dit later moet bij installeren?
Thx

P.S. ik heb hem in pdf formaat maar hij is vrij groot (55 MB), kan deze op de site?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Is die handleiding ingescand of zo? Ik heb een duits exemplaar, als PDF, en die is maar 1,91MB groot.

Voor DVB-T is wel iets meer nodig dan alleen een antenne, daar hoort dus ook een TV ontvanger bij.
In de duitse handleiding staat daarover op pagina 58: TV-Betrieb. Gilt für Fahrzeuge: mit TV-Empfänger, nur wenn ein TV-Tuner verbaut ist (Sonderausstattung) Seite 58
En die zit niet standaard in de RNS 510.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kabilla
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 okt 2007 14:07

Bericht door kabilla »

Ik had het gevreesd hoor maar ik las in de Engelstalige versie: "The TV receiver in the radio navigation system is equipped with a "hybrid receiver" capable of receiving both analogue and digital TV stations via the vehicle aerial."
waaruit ik verstond dat deze wel ingebouwd was.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cobus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2007 20:43

Bericht door cobus »

Ik heb een specifieke vraag.
Morgen gaat de bestelling voor mijn Passat de deur uit. Met een RNS510 en achteruitrijcamera. Nu vraag ik mij af of ik nog een extra videobron op de RNS510 kan aansluiten. Dus naast de achteruitrijcamera.

Ik heb namelijk een DVD systeem voor de kinderen met 2 schermen. De DVD speler komt in het dashboardkastje. Om dan door de menu's te lopen en de DVD te starten, hoeft mijn vrouw niet meer achterom te zitten om e.e.a. te zien. Maar gewoon op de RNS510 (kinderen zijn nog te klein voor de remote control)
Ik weet dat ik dan ook een TV vrij adapter nodig heb voor tijdens het rijden.

Als het kan, kun je dan de bron apart selecteren of zo? Of heb ik nog andere adapters nodig?

Ben erg benieuwd of het kan wat ik heb bedacht. :lol:

Gr. Marco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het verbaast me sowieso dat je nu reeds een achteruitrijcamera kunt bestellen. Die had ik nog niet opgemerkt nij de opties. Voor de rest zou de RNS510 zoals door VW uitgedacht, als een hub moeten dienen voor het complete auto-entertainment. Daarbij zou voor de achterpassagier video en tv vrijelijk toegankelijk zijn.
Ik heb nog niet gehoord dat er ook maar één van deze voorzieningen al beschikbaar is (origineel VW althans)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cobus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2007 20:43

Bericht door cobus »

Bij een Passat in de Business uitvoering (dus met PDC), moet je bij een RNS510 zelfs een camera bestellen. Dan heb je twee keuzes; alleen de camera, of de camera met automatisch inparkeren (daar ben ik nog te jong voor 8) )

Op Motor-Talk hebben zich al "gebruikers" van een nieuwe Passat met camera gemeld en op de duitse VW site staat nu zelfs een foto; http://www.volkswagen.de/vwcms_publish/ ... mfort.html

Als er meer bekend wordt over de originele VW opties bij de RNS510, hoor ik het graag.
En als iemand anders iets weet of ervaringen, hoor ik het ook graag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mooi, maar misschien is mijn "mangelhafte Kenntnis der Deutsche Sprache" er debet aan dit ik in dat stukje van VW alleen een foto maar geen beschrijving van de achteruitrijcamera kan ontwaren.
Afbeelding

Verder is het bij de nederlandse car-configurator zo dat de RNS510 nog niet eens te bestellen is en dat de Businessline standaard geleverd wordt met RNS300 waarop beslist geen camera kan worden aangesloten.
De duitse configurator biedt wel een RNS510 maar uitsluitend Parkassist en PDC, geen cameraondersteuning

Mocht ik me sterk vegissen dan graag een link naar de bestelmogelijkheden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Tssss, de RNS510 niet eens te bestellen bij VW....bij Skoda krijg je die er gewoon bij! :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cobus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2007 20:43

Bericht door cobus »

Tja, de Nederlandse Car configurator is natuurlijk op z'n zachts gezegd niet up to date. :evil:
Daar staat ook de 1.8 TSI nog niet in bijvoorbeeld....

Ik heb bij de dealer naast hem gezeten voor het maken van de offerte. Dan zit hij naar mijn mening in de tools van Pon zelf en daar kwam de camera naar voren.
Volgens mij (denk ik/aanname) werk jij ook bij een VW dealer en zou je dan even in die tools moeten kijken. Als je dat niet kunt, dan kan ik je helaas niet verder helpen. (geloof me maar :wink: )

Kijk ook even naar dit draadje: http://www.motor-talk.de/forum/wo-genau ... 55221.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Cobus schreef:Volgens mij (denk ik/aanname) werk jij ook bij een VW dealer en zou je dan even in die tools moeten kijken
Leuke gedachte, maar mijn binding met VW is uitsluitend mijn auto en de garage is op loopafstand. Dat is alles, hoewel ik er "kind aan huis" ben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cobus
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 jun 2007 20:43

Bericht door cobus »

Toch een verkeerde aanname. :wink:
Zie het maar als een compliment.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
coen1
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:29

Bericht door coen1 »

Dag JW,
(Ook) ik houd mij aanbevolen (zie hieronder voor de kattebel).
Dank & groet, Coen


In de nieuwe AutoHiFi, Heft 1 Januar 2008 staat een verhaal: Die neue VW-Navi RNS 510 im Praxistest.
Conclusie: sehr empfehlenswert
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat zal ik doen, stuur me even je mailadres via een PM.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chief
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2007 13:47

Bericht door Chief »

Sinds enkele dagen in het gelukkige bezit van een Passat icm de RNS510. De RNS510 is echt een geweldig systeem! Heb er wel enkele vraagje over voor medegebruikers:

1. is het mogelijk om de tijd/datum weer te geven in het scherm en zo ja, hoe?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
joptroot
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 06 jan 2008 15:13

Passat bj2007 kan RNS 510 aan?

Bericht door joptroot »

Beste mensen,

Sinds Oktober heb ik de beschikking over een VW Passat (lease). Deze had een RNS 300 ingebouwd. Via een dealer folder las ik over de RNS 510. Nu wil ik deze graag laten inbouwen ter vervanging van de RNS 300. Heb wat dealers afgebeld hier in de regio (3x) maar geen enkele kon met zekerheid zeggen of de RNS 510 in de passat (bj 2007) ingebouwd kan worden. Hoogst opmerkelijk, maar goed los daar van, denk ik na her en der info opgezocht te hebben dat het wel gaat. Ook wat ik hier reeds gelezen heb. Mijn passat is volgens mij een 3C serie.
Kan iemand het hier bevestigen dan wel ontkennen? Alvorens ik er geld in steek wil ik dit graag zeker weten!

Overigens, misschien nog een vraag voor de leaserijders. Ik heb een max. leasebedrag per maand. Als ik de upgrade zou (kunnen) doen van de RNS 510 via de leasemij. komt er een bedrag per maand op mijn huidige bedrag. Dit betekent dat ik door mijn maximum ga en het bedrag boven het maximum moet bijbetalen in eens. Dit zal ca. 1000 euro zijn. Nu zat ik te denken om de RNS 510 buiten de lease zelf te kopen (wat al goedkoper is) en bij inlevering van de auto (termijn: over 3jr), de RNS 300 terug in te bouwen en de RNS 510 te verkopen! (mocht mijn volgende auto geen VW zijn).
Is er iemand die daar nog op- of aanmerkingen op heeft? Verstandig?

Bedankt!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bridge
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2008 17:19

RNS 510 in Passat modeljaar 2007

Bericht door Bridge »

Dames en Heren,

Ik ben nieuw op dit forum, dus misschien is onderstaande informatie achterhaald/dubbelop, maar zie het als positieve tip en meteen wat vraagjes van mijn zijde:

Ik ben in april 2007 gaan rijden in een Passat ( type 3C? ) Variant met Business pakket. Dit betekende standaard een RNS300 navigatie aan boord.
Deze RNS 300 heb ik bij de dealer meteen laten 'vervangen' door een MFD DVD type C, welke ik overigens zelf ( LEGAAL!) heb gekocht.
Helaas mocht ik het nog geen jaar uitzingen met deze navigatie daar deze kort geleden is gestolen ( Slachtoffer nr....????) Grrr !

Ik heb nu, ipv dezelfde navigatie, de RNS 510 gekocht.

Daar er in het business pakket ook een standaard CD-Wisselaar af fabriek zit, moest er in de wisselaar connector die achter in de RNS510 komt te zitten wel even de massa draad een plaatsje verschoven worden. Dit omdat op de RNS 510 de massa aansluiting 1 plekje is opgeschoven. Dit voorkomt een 'hol' geluid zeg maar.

Daarnaast hebben de oneigenlijke eigenaren BEIDE antenne coax draden doorgeknipt en nu komt die: Achter op de RNS 510 zitten maar lieft 3 coax aansluitingen. Twee witte naast elkaar en apart 1 blauwe aansluiting. Maar ja, ik heb maar twee coax kabels. :roll:

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat zit? Splitter of zo? Alvast dank voor de info/hulp.

Daarnaast is de business uitvoering ook voorzien van een 'standaard' carkit. Dus niet de duurdere Premium. Is het nu ook mogelijk om een bluetooth gsm over het display aan te sturen van de RNS 510? Ik heb op een ander forum hier wel eea gelezen, maar dat sloeg dacht ik allemaal op de premium optie.

Moet verder melden dat de RNS 510 wel een heel mooi apparaat is om te zien, alleen de radio en navigatie kan ik nog niet beoordelen (coax kabels moeten nog gerepareerd worden...). Ik heb wel meteen de interface kabelbox gekocht waarmee je ook tijdens het rijden naar een DVD kan kijken.

Mocht ik overhoopt téveel vragen of verkeerd gepost hebben dan verneem ik graag.


Gr Rien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Kan iemand mij misschien vertellen hoe dat zit? Splitter of zo? Alvast dank voor de info/hulp.
De Antenne draad moet aangesloten worden via een een Antenne diversity adapter. Verkrijgbaar bij de VW dealer
Antenne diversity stekker Part no 4E0 035 672 K
Daarnaast is de business uitvoering ook voorzien van een 'standaard' carkit. Dus niet de duurdere Premium. Is het nu ook mogelijk om een bluetooth gsm over het display aan te sturen van de RNS 510? Ik heb op een ander forum hier wel eea gelezen, maar dat sloeg dacht ik allemaal op de premium optie.
Absoluut onmogelijk. Alleen bediening via de telefoon is mogelijk

Maar je zult een grote probleem hebben om de juiste FAKRA stekkers te vinden die in de diverse connectoren moeten. Desnoods kun je gewoon SMB stekkers nemen want die zijn intern hidentiek, maar missen de plastic omhulsels
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bridge
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 jan 2008 17:19

Bericht door Bridge »

Gerritje,

Dank voor deze info.

Mbt die coax stekker; Het feit dat er 3 aansluitingen achterop de navunit zitten, heeft dat te maken met een andere (meer-)uitvoering??

Jammer overigens dat ik de RNS 510 niet kan voorzien van een soort van kabel/interface dat ik tóch een (willekeurige doch compatible ) bluetooth GSM kan 'pairen' op de unit.

Het grote stekkerblok hebben ze wel intact gelaten ( gelukkig! )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Navi 950 tmc
    door John67 » 15 nov 2019 09:33 » in Traffic Message Channel
    Reacties: 0
    Weergaves: 557
  • Navi 20 update
    door on7on » 16 mei 2014 21:49 » in Mercedes
    Reacties: 3
    Weergaves: 972
  • Gezocht 1 din klapscherm navi
    door Cuzoen59 » 08 mei 2016 14:47 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 526
  • navi cd voor Peugeot 406
    door Higgy » 28 nov 2014 10:54 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 6
    Weergaves: 1039
  • Kenwood DNX7250DAB Navi Probleem
    door Jordy101091 » 20 sep 2014 13:26 » in Kenwood
    Reacties: 5
    Weergaves: 2336
  • Navi 950 in Opel mokka display kleur veranderen
    door Roswell » 17 okt 2016 19:29 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 1269
  • CD70 navi talen cd van de editie navtec 2013-2014
    door Astra Twintop » 08 aug 2015 19:52 » in Opel
    Reacties: 1
    Weergaves: 1028

Terug naar “V.A.G”