Ervaringen met Prius Systeem

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Ervaringen met Prius Systeem

Bericht door JW »

In een ander topic viewtopic.php?p=51799#51799 schreef Margriet het eea over haar ervaringen met dit systeem.
Het leek me goed dit hier neer te zetten:

Inderdaad, ik ga niet alleen van mijn VDO af, ik ben er al af en ik moet zeggen tot mijn zeer grote spijt. We hebben een ander type Toyota Prius gekocht, de Tech edition waar o.a. de navigatie al in zit.
Maar oh oh oh wat mis ik de VDO zeg. De navi van Toyota is zo traag met (her)berekenen, dat wil je niet geloven.
Op het moment dat je met je VDO een verkeerde afslag nam werd supersnel een nieuwe route berekend, deze doet dat pas na ca. 200 meter. Ook onlogische herberekeningen, voorbeeld: bij het uitproberen in de polder hadden we het op een gegeven moment wel gezien en het huisadres ingegeven, lachen trouwens, dat kun je met spraak doen. Toch werden we 7 km doorgestuurd om op dat punt vervolgens te keren en terug te rijden. Op het scherm zag ik dat al aankomen, dat zou op een rotonde zijn, dus waren we zelf maar zo slim om te keren.
In Parijs: op een gegeven moment moesten we links af een afslag nemen. Op het moment dat ik die afrit af wil rijden zegt dat ding: de volgende afslag nemen dus een ruk aan het stuur en de volgende gepakt......mis dus!!!! Dat komt omdat hij zo traag is, het wordt niet "gezien"dat je al bij die afslag bent. Ook bij een rotonde, voorbeeld: de derde afslag nemen. Wij de derde afslag af en als we al lang en breed de weg vervolgen zegt dat ding dat we de rotonde af moeten, ook op het scherm zien we dat we dan nog op de rotonde zitten. Als we een viaduct naderen waar we onder door rijden zien we dat op het scherm, wij zijn er al lang onder door gereden terwijl we op het scherm er nog voor rijden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een pluspunt is dat het wel heel veel informatie biedt, parkeerplaatsen, benzinepompen, noem maar op, je ziet precies hoeveel km je moet rijden om daar te komen.
Maar we hebben echt heimwee naar onze VDO. In de garage weten ze er geen antwoord op dus ik denk dat ik maar eens bij Toyota Nederland aan de bel ga trekken, misschien dat de dvd speler te traag is?
Groeten, Margriet


Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zoals Margriet verwoordt wat er aan de hand is doet bij mij de idee post vatten dat er iemand reeds het in de Inforubriek genoemde schakelaartje in de tachosignaalaansluiting heeft aangebracht om onderweg DVD te kunnen kijken. Daaardoor werkt de navi uitaluitend op GPS en dan krijg je dit soor verschijnselen.
Mocht het een splinternieuwe auto zijn dan is er een storing in de snelheidspuls. Dit gedrag is absoluut a-typisch voor het Toyota navigatiesysteem dat normaliter razend snel is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magriet
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 sep 2004 23:31

Bericht door magriet »

de auto is nieuw, van mei 2007 en ik heb geen DVD speler in de auto om een film te kunnen bekijken dus daar zal het niet aan liggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Ibor
Average Member
Average Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 22 jun 2007 07:54

Bericht door Ibor »

Is er geen service scherm aanwezig (zoals op de al bejubelde VDO) waardoor je (of de garage) kan "zien" of er een tachopuls aanwezig is?

Ik ben het met Gerritje eens dat dit wel heel sterk riekt naar een tachopuls-probleem. (of staat het eerder genoemde schakelaartje misschien toch fout, ondanks het ontbreken van een DVD-speler???)
Een gemiddelde PNA doet het nog sneller :shock:
[b]Opel Astra 2.0 DTI MS 5000 met MT 5010/01, NT2007-2[/b]
Backup: MS 2010, Service Check 2007 OS#3
[size=75]Het is niet de sterkste soort die overleeft, maar die zich het beste weet aan te passen (Charles Darwin / 1809-1882)[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 589
  • R-Link systeem
    door moneymaker » 05 sep 2018 23:42 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 1021
  • RNS of ander systeem
    door Nielsk » 05 apr 2015 09:50 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 517
  • Compleet systeem DV 2300
    door FVDL » 20 nov 2016 14:59 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 432
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1839
  • Android Navigatie systeem X1 BMW
    door vemps » 10 aug 2017 21:04 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 553
  • Wat voor navigatie systeem?
    door Civic023 » 05 aug 2014 22:13 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 827

Terug naar “Toyota en Lexus”